
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
trhanie motorom 1500-2000 otacok
-> mirco: no tiez si myslim, asi sa s tym budeme musiet zmierit 

-> mgbiker: noo to som dnes aj ja presne skúsil a bez trhania skoro vôbec nič netrhala ani pri 1800 ani pri 2000ot/min ... ale mám tam teraz EDSR z 120gls, dif. na prvej komore mám 23 a som to skúšal rôzne tryskovať, najmenej to bolo cítiť ak som mal hl. trysku 130 a vzdušník 190, ale zas v nízkych to stratilo výkon uplne lenivé to bolo a aj ťažšie sa išlo do otáčok, ale zatial čo tam mám je presne ako píšeš hl. tryska 125 a vzdušník 170 a to ide najlepšie ... noo a pozeral som aj sviečky a pekne takú tehlovú farbu majú, čiže zmes by mala byť dobrá určite,s karbíkom už asi viac skúšať nič nebudem ... neviem už len chcem skúsiť ešte jeden rozdelovač čo budem mať a potom napíšem že ako či to prestalo trhať alebo nie ... a ak nie tak to jedine bude v tej vačke určite ...
-> mirco: no ja som dnes skusal a ked som este isiel na sytic tak sa mi zdalo ze tam to trhanie nebolo takze to predsa len moze byt nieco so zmesou...
-> mgbiker: Možná by byl lepší Fávo 50kw rozdělovač.
-> Petkar1: favo bezkontakt
-> mgbiker: Teď mě napadlo, co vlastně jezdíš za rozdělovač?
-> Petkar1: no na predchodzej 260tke vacke, s favo upravenou hlavou, to nebola bohata zmes, ale predchodzi majitel mal taku istu 280 vacku v tomto motore a vravel ze vsetko vedel v pohode naladit, nemal problem, ako ani toto nieje velky problem ale ja som detailista a nepaci sa mi to
-> mgbiker: Tak to může být naopak moc bohaté
Fakt těžko říct, ale stále si myslim že u vačky 280 je kuckání v těchto otáčkách i docela normální....

Fakt těžko říct, ale stále si myslim že u vačky 280 je kuckání v těchto otáčkách i docela normální....
a ten motor bol v tej skodovke od 45tisic km ....zvysnych 55 tisic km bol tyrany mojou ukrutnou jazdou 

-> Kapřík: mam stroboskop....karbec mam tatra sedr 23/27 na prvej komore mam 170/125 takze nemyslim ze je to chude...
-> mgbiker: může to bejt chudá směs (nastavení) a nebo si zkus pohrát s natryskováním 1. komory. Když tomu ale nemůžeš dát ještě kouř, tak se to těžko ladí....
K tomu KP 11: ten motor měl docela dost nalítáno na úpravy, tak se ti vyběhal. Jinak bych se toho kompresního poměru nebál, ale nesmíš to přehnat s předstihem...
K tomu KP 11: ten motor měl docela dost nalítáno na úpravy, tak se ti vyběhal. Jinak bych se toho kompresního poměru nebál, ale nesmíš to přehnat s předstihem...
-> mgbiker: no mne toto začalo len robiť ak som prehodil tú vačku z 265/265 na 280/280 a tak potom som začal skúšať a hrať sa s tým ... ale presne čo píšeš tak to robí aj mne na jednotku v pohode celkom to je, na dvojke už trošku cítiť a na trojke to najviac cítiť tiež presne tak medzi 1800 až 2000ot/min., takže neviem ... idem dnes sa trochu ešte pohrať s karbíkom že ako to bude a potom ak niečo by sa mi podarilo tak napíšem, či to pomohlo ... podľa mňa v prevodovke by to nemalo nič také robiť ...
-> mgbiker: to že se ti vysypal motor, na který si nasadil hlavu s KP 11,1 se nemůžeš divit. Pokud ten motor měl 100000 nalítáno, jezdil v nějakém režimu třeba do 4 tisíc otáček a ty mu pak nasadíš palici s takovýmto KP, začneš ho honit.. je to nejlepší cesta jak ho poslat do kytek. Říkám to pořád. Když upravovat motor, tak jedině po GO, nebo takový co má hoooodně málo najeto.. Jinak to nic nevydrží.
Problém nemáš ani ve spojce, ani v převodovce. Všechno to bude v nastavení a konfiguraci motoru.
To co popisuješ je podle mého pořád vadná směs v kombinaci se špatným předstihem. Pokud to chápu, dělá ti to při mírném přidání. Takže na první komoru. Jaké máš osazení? Zkusil bych zmenšit vzdušník. Dělalo mi to něco podobného.
Ještě se tě zeptám, jak nastavuješ předstih? Máš stroboskop? Nebo jakým způsobem víš že máš třeba ty 4 stupně nebo 10 stupňů? A máš to na volnoběh nebo kdy? Protože bez stroboskopu u bezkontaktu předstih přesně nenastavíš nikdy..
Jaký tam máš karburátor? Čtu Sedr..jaký? A jaké máš natryskování?
Ale tyhle problémy ti nezávidím, vyladit takový motor není na chvíli. Bez patřičného vybavení. Stroboskop, analyzátor výfukových plynů, pak se dá ladit
Já bych šel osvědčenou cestou. Nasadil bych Sedr ze 130tky nebo 136tky, Natryskoval bych ho podle někoho tady na virtu (např. moje natryskování trysky 120/145, vzdušníky 200/140). Sice máš ostřejší vačku, ale tohle by to taky mohlo ukrmit. Prostě vycházet z hodnot, které jsou osvědčené.... Ale problémem je, že tenhle motor je originál a s některými komponenty si může a nemusí rozumět...
Proto já osobně šel do věcí, které jsou vyzkoušené a fungují...(vačka, hlava, KP, rozdělovač, karbec, natryskování)... a taky jsem to složil a bez nějakého velikého ladění jsem se dostal k troufnu si říct k ideálnímu nastavení..
Problém nemáš ani ve spojce, ani v převodovce. Všechno to bude v nastavení a konfiguraci motoru.
To co popisuješ je podle mého pořád vadná směs v kombinaci se špatným předstihem. Pokud to chápu, dělá ti to při mírném přidání. Takže na první komoru. Jaké máš osazení? Zkusil bych zmenšit vzdušník. Dělalo mi to něco podobného.
Ještě se tě zeptám, jak nastavuješ předstih? Máš stroboskop? Nebo jakým způsobem víš že máš třeba ty 4 stupně nebo 10 stupňů? A máš to na volnoběh nebo kdy? Protože bez stroboskopu u bezkontaktu předstih přesně nenastavíš nikdy..
Jaký tam máš karburátor? Čtu Sedr..jaký? A jaké máš natryskování?
Ale tyhle problémy ti nezávidím, vyladit takový motor není na chvíli. Bez patřičného vybavení. Stroboskop, analyzátor výfukových plynů, pak se dá ladit

Já bych šel osvědčenou cestou. Nasadil bych Sedr ze 130tky nebo 136tky, Natryskoval bych ho podle někoho tady na virtu (např. moje natryskování trysky 120/145, vzdušníky 200/140). Sice máš ostřejší vačku, ale tohle by to taky mohlo ukrmit. Prostě vycházet z hodnot, které jsou osvědčené.... Ale problémem je, že tenhle motor je originál a s některými komponenty si může a nemusí rozumět...

-> mirco: no dost si sa s tym vyhral ale ja som zacal badat ze mi to zacalo robit uz skor ako som nalozil nove veci do motora a najcitelnejsie to bolo na tretom prevodovom stupni pri miernom rozbiehani mierne trhanie od 1800 do 2000 otacok....tak rozmyslam ci to nemoze byt aj niecim inym ako je spojka, prevodovka ???
ja mam vacku 278/270 a teda na 2000 otacok sa dostanem len kedstartujem alebo pustim plyn na volnobeh, s tym musite jazdit v inych otackach, nie ako s TDi golfom 

-> mgbiker: noo mne robí toto isté môj motor a som tiež teraz dával origo vačku 280/280, čo má tiež vzadu označenie, nie je to žiaden prebrus a skúšal som všetko môžné, ja mám na tú vačku kompresiu 11,1:1 a tiež mi robí presne toto isté a neviem to nijako odstrániť, predzápal mám okolo 8 stupňov ale teraz som dal zo 120rozdeľovač skoro nový a trochu sa to zjemnilo, ale stále je to cítiť a mne to robí ak pridám a tak trošku trhne tesne pred 2000ot/min., a s karbíkom som skúšal všetko možno mal som už aj sedra tam nového zo 120, jedného lekra pretryskovaného aj som skúšal všetko možné s ním, sviečky tiež som rôzne skúšal aj brisky a aj boschky , teraz mám jedneho edsra z 120gls zväčšil som dif. a aj som ho rôzne tryskoval a stále to robí, hral som sa aj s predzápalom a som aj skúšal zo 105 rozdeľovač a pružinky som v nom menil a na rovnako to je ... a mne najlešpie na tú vačku su vôle za tepla 0,30 a 0,35 tak najmenej to trhá a aj najtichšie to je ...som skúšal aj dávať len 98oktánový benzín a ako tak trhalo a potom Shell Wpower a trošku to menej ale nie oveľa ... noo neviem či to nebude tou vačkou ...
-> Kapřík: a k tomu KP dajme tomu ze je to tych 10,3:1, ale doteraz som mal hlavu kde bol KP cca 11:1 a po 4000 km boli zrejme piestne kruzky KO a motor mi zral olej(aj ked je pravda ze predtym uz mali najazdene 90-100 tisic km), takze aj prave preto sa do velkeho KP nezeniem.
-> Kapřík: no tak som dnes trochu robil pokusy s predstihom, tak ze som stale nastavil a isiel sa povozit a nato aby mi prestali klepat ventily ked na to slapnem tak som musel dat predstih 4 stupne, takze teraz mam OTAZKU: So zvacsovanim ventilovych voli sa ma zvacsovat aj predstih alebo naopak?
-> mgbiker: no ty ventilové vůle zkus nastavit za tepla a uvidíš. Těch 0,30 a 0,35 tam klidně můžeš dát. Když stlačíš pedál na podlahu klepou ti ventily nebo ti to detonuje? to je dost podstatný rozdíl. Pokud to detonuje, je to špatná směr a předstih.
No sice neznám pístní sady pana Chovance, ale čím ostřejší vačka je, tím vyšší KP vyžaduje. A u 280tky vačky KP 10,1 je málo..dost málo
Snížení o 0,6 bys měl docílit KP kolem 10,3. Co jsi nahnal vyšším objemem o 40 ccm, to můžeš zabít tím nízkým KP s kterým si ta vačka nemusí tak moc rozumět (ale je to jen má domněnka, víc snad poradí lepší znalci než jsem já). Důležité je jaký KP je pro tuto vačku rozhodující. Třeba Čepkovy vačky kolem 280 st. už chtějí KP kolem 11... Ono je důležité až zjistíš jak se to chová i ve vyšších otáčkách. Pak se dá s něčím laborovat. Při záběhu se to těžko ladí a vychytává. Sám jsem si tím prošel. Člověk se tomu bojí a ani nemůže šlápnout a trochu to vytočit, to se pak blbě ladí...
No sice neznám pístní sady pana Chovance, ale čím ostřejší vačka je, tím vyšší KP vyžaduje. A u 280tky vačky KP 10,1 je málo..dost málo

-> Kapřík: inak hlavu mam znizenu o 0,6mm tak ako ty, predpokladam ze predtym nebola znizovana...povodne mala hlbku znacky asi 1,2mm
-> Kapřík: rozdelovac mam bezkontakt favorit...asi som zabudol povedat ze tie ventilove vole som nastavoval za studena, nie za tepla....ked je motor zohriaty urcite maju aj 0,30-35, inak ked stlacim pedal na podlahu tak mi tie ventily dost silno zaklepu! KP mam taky ako mam pretoze mam piestnu sadu od chovanca 77mm a na to mi ludia neodporucali velky KP, ak chcem aby to nieco vydrzalo. A ako moze natryskovanie karburatora ovplyvnovat chod motora ked nepridavam ale brzdim?
-> mgbiker: zaprvé ten kompresní poměr je pro tuto vačku dost malý, to je první chyba s kterou by to chtělo něco udělat. Zadruhé ventilové vůle 0,25 a 0,20 jsou malé, zkus přidat. A pak laborovat s natryskování karburátoru a předstihem
Předstih píšeš že máš 10 stupňů. 10 stupňů základ? Máš tam bezkontakt nebo kontakt zapalování? Jaký rozdělovač tam máš? Já třeba jezdím předstih na volnoběh 14 - 15 st.
Jde o to, že zkrátka jak máš takhle upravený motor, neexistují žádné tabulkové hodnoty nic. Každý motor je individuální a je to jen o zkoušení a laborování... Osobně bych si asi tipnul že máš špatnou směs..

Jde o to, že zkrátka jak máš takhle upravený motor, neexistují žádné tabulkové hodnoty nic. Každý motor je individuální a je to jen o zkoušení a laborování... Osobně bych si asi tipnul že máš špatnou směs..
no bol som to prebehnut na dlhsej trase a stale sa to tak sprava....
-> Petkar1: -> Trax: nastavil som ventily a uz sa mi to zda lepsie , uvidim , isiel som len 1 km... teraz zabiehavam motor takze ho jazdim od 2-3tisic otacok ale zmienoval som sa o tom ze to robi skor pri BRZDENI MOTOROM kedy mam pusteny plyn a otacky klesaju
Natryskovat karbec a poladit předstih... Mě to s 280 vačkou chodilo krasně v každých otáčkách...
Může to být třeba směs, ale 1500-2000 otáček nejsou ideální otáčky pro 280ku vačku.
este som zabudol...predstih je zatial 10 stupnov a ventilove vole 0,25 0,20 za studena
Zdravim, chcem sa opytat ci niekto nema skusenosti s trhanim motora v rozmedzi 1500-2000 otacok pri miernom pridavani ale hlavne pri BRZDENI MOTOROM! motor mam novo poskladany, je tam 280tka tovarenska vacka, sada 1340ccm Chovanec, hlava MPI KP 10:1, SEDR karbec....... JE TO VLASTNE MOTOROM ALEBO TO MOZE BYT AJ NIECO INE? Dakujem za rady