skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Palivo Ethanol E85
-> Vrba: nnn prave jezdili na cistej to bylo v nakym magazinu ;-)
-> stika87: to jo,ale musis jezdit na mix s benzinem
-> Vrba: v testu co najeli na MPI 30 tisic km bez uprav a v poho
Jééé to je hezká krabička
Funguje taky tak dobře jako magnety?
Sorry nemohl jsem
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
PRO FELICIÁŘE: adapter-e85.webnode.cz/pr
oducts/produkt-1
A co koupit za relativne maly penize krabicku,která umozní provoz na cistý E85 a jakoukoliv jeho smes s benzinem?
-> palinator: MPi ma celkom maly rozsah regulacie ako bohatosti tak predstihu, cize by so sieriovymi vstrekovacmi 'nenacakalo' dobru zmes ani hadam na volnobeh
-> darklord:
Ale některé vozy se vstřikováním tomu byly více či méně imunní, akorát si už přesně nepamatuji, jaké to byly.
Ale některé vozy se vstřikováním tomu byly více či méně imunní, akorát si už přesně nepamatuji, jaké to byly.
-> afro100: Ani MPi, jedine zeby si mu dal vecsie vstreky, potom by sa s tym jednotka mohla sama zrovnat
-> Vrba: prave proto sem tam cisty nedaval, ale 1:1
-> Vrba: ani MPI?
-> Tommyk: Neupraveny motor na cisty nepojede.
... to je strašnej smrad
-> Vrba: nevěděl sem co to udělá, tak sem vzal raději 1:1 (cca).. chtěl sem odjet z tý benziny![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Vrba: nevěděl sem co to udělá, tak sem vzal raději 1:1 (cca).. chtěl sem odjet z tý benziny
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Vrba: tjn pred startom AOSky som mal tu cest byt hend za tou GLSkou ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MOLSO: jojo,voni hezky.Hlavne na sytič za studena,kdy odchazi velka cast nespaleneho e85 vyfukem prímo pod nos.
jako pomer 1:2 mi prijde taky dost nesmyslny, ja zkusil 1:1 a uz to bylo znat, ale vzdal jsem to, protoze to zralo misto 10ti 13nact a podstatne vic motor hucel.
-> Vrba:
si pamatam minulu sezonu v Brne na čokinovu GLSu jak mu z vyfuku smrdelo jak keby mal v motore palenicu ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
chlapi,jezděte na čistej,míchaní je pro důchodce,co chtej ušetrit deset korun na rohlíky
tak jsem to taky ted zkusil poprve na favu 136 5l E85 ku 10l 95 a v pohode
Dneska sem jel natankovat a kdyz saham po pistoli, tak koukam ze tam maj E85..
ale nevsiml jsem se co stoji, tak sem se u kasy zeptal.. prej 24.50.. no tak sem si vzal 8litrů E85 a 9 litrů N95
přibližně.. a zdá se mi že to nějak smrdí teď :D jinak to teda jede normálně..
kdo s tím máte taky takový zkušenosti?
ikdyž ono bůh ví, co to bylo teda..
auto: skoda felicia 1.6MPI
ale nevsiml jsem se co stoji, tak sem se u kasy zeptal.. prej 24.50.. no tak sem si vzal 8litrů E85 a 9 litrů N95
přibližně.. a zdá se mi že to nějak smrdí teď :D jinak to teda jede normálně..
kdo s tím máte taky takový zkušenosti?
ikdyž ono bůh ví, co to bylo teda..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
auto: skoda felicia 1.6MPI
-> Urbi: ok, vyzkousim...
Jinak dneska jsem s tim absolvoval prvni delsi cestu (asi 40 km) a naprosta spokojenost, lepe to tahne a benzin mizi podstatne pomaleji :)
Uvazuju ze dalsi varku zkusim ethanol ku naturalu 2:1.
Jinak dneska jsem s tim absolvoval prvni delsi cestu (asi 40 km) a naprosta spokojenost, lepe to tahne a benzin mizi podstatne pomaleji :)
Uvazuju ze dalsi varku zkusim ethanol ku naturalu 2:1.
-> jerzy: Pokud můžeš, určitě ho zvětšit. cca 4-7 stupňů by mohlo být v pohodě.
-> Evž@: Ani nevím že se EDSR dělali s dif. 22,24...skoda-katalog.eu/ekatalog
-105-120/cs?page=tech_...
Být tebou na první pokus vyzkouším 1st. tr.115/vz.170 a druhý stupen tr.145/vz.150. Ale dle mě to bude málo. Zvlast když je ten druhý stupeň zvětšovaný na 25, dle mě na upravený motor bude potřeba 1st. tryska 120(doladit vzdusnikem) a 2 st. tr. 150, nebo 145 ale vz. 140 určitě. Uvidíš sám podle chování motoru.
Být tebou na první pokus vyzkouším 1st. tr.115/vz.170 a druhý stupen tr.145/vz.150. Ale dle mě to bude málo. Zvlast když je ten druhý stupeň zvětšovaný na 25, dle mě na upravený motor bude potřeba 1st. tryska 120(doladit vzdusnikem) a 2 st. tr. 150, nebo 145 ale vz. 140 určitě. Uvidíš sám podle chování motoru.
trochu se vám tady vetru :)
nalil jsem do E30 smes etanolu a naturalu, pomer 1:1, auto lehce ozilo, znatelna zmena.
ovsem kdyz si poslechnu zvuk motoru z vyfuku, tak sem tam, velmi zridka, si to prdne do vyfuku a vyleti trocha cerne vody, po zahrati je to lepsi, ale stale se to objevuje.
mel bych snad trochu zvednout predstih aby se toto ztratilo? nepovazuju to totiz za zdrave. ikdyz v tahu motor nema tendenci vynechavat.
nalil jsem do E30 smes etanolu a naturalu, pomer 1:1, auto lehce ozilo, znatelna zmena.
ovsem kdyz si poslechnu zvuk motoru z vyfuku, tak sem tam, velmi zridka, si to prdne do vyfuku a vyleti trocha cerne vody, po zahrati je to lepsi, ale stale se to objevuje.
mel bych snad trochu zvednout predstih aby se toto ztratilo? nepovazuju to totiz za zdrave. ikdyz v tahu motor nema tendenci vynechavat.
na Polmu jsem na směs 1:1 se 100oktanem jezdil 200/140 na první klapce a 140/150 na druhý. Ale na samotnej benzín už to nebylo schopný ject
-> Urbi: tak EDSR to je ze 120.....difuzory má 22 a 24 či 25 ....ten druhý byl zvětšovaný ..trysky má 1.115/200 2.145/160 ....tak že bych to tak nechal....a na první komoru dal menší vzdušník
Tu nejdůležitejší věc si nenapsal, o jaký EDSR jde. Na čistý ethanol a pokud dif. 22,23, tak 1st.: tryska 118,120,120,125, vzdušník 170,160 (jemnější doladění udělej tím vzdušníkem), 2st: tryska 140,145 vz.160,150. Nemám z EDSR zkušenost a možná by nebylo špatné zkusit použít SEDR ze 130, ten bych ti poradil lépe. Ale zkus dát pro základ trysky 1st. 120 vz.170 a 2st. 140 vz.160 a zkus jak to jede, pokud to bude málo, přidej, pokud to pojede bez jakéhokoli cukání po zahřátí, tak zkus na prvním stupni ještě ubrat, at to moc nežere, 2 stupěn bych nechal nakrmený co nejvíc, i 145 trysku, ať to jede. Tím zdušníkem si to pak můžeš doladit jemně, čim menší, tím bohatější směs a naopak.
-> Urbi: ok...motor je Favorit...vačka 278/270...hlava upravená felda s velkými kanály KP11,1...karbec EDSR upravený a natryskovaný...rozdělovač mam nachystaný 136x.....nebo používám Webra 32 dir z Volva 1,4 ...ten daval hodně bohatou směs ..pač sem zatim nezjistil jak ho nastavit..ale spíš bych zůstal u toho jikova...na webra nejsou trysky,vzdušniky atd
-> Evž@: Udej mi co všechno máš za úpravy - hlava,vačka atd. a jaký karburátor máš a já se ti pokusím něco nahodit, za co by bylo dobré to vyměnit a co zkoušet. Obohacením sem myslel více benzínu, ethnaol je jiné palivo, má jinou viskozitu, jinak teče tryskami a je ho navíc potřeba o něco víc než benzínu, aby bylo zachované dobré spalování a výkon.
-> Urbi: jj....zkusím to tedy.....akorát s tim obohacením je to široký pojem...více vzduchu...nebo více celé směsi...jestli třeba povolit šroub bohatosti na maximum či jinak....Pak mam ještě wébra který dával zaručeně bohatou směs pač byly svíčky pořád černý
-> Evž@: Tím více bych na tvém místě chtěl zkusit ethanol, ten je vůči klepání hodně odolný a vysoký KP mu spíše svědčí...využiješ lépe potenciál paliva, nebo to zkus míchat s N95 nebo lépe s N98, ale vždy musíš k tomu naladit motor, obohatit směs, zvětšit předstih.
-> Urbi: jj....jen jsou tady různé rozporuplné názory ...tak nevím jestli to mám vůbec zkoušet...musím brát pořád 100 oktan jinak to klepe a detonuje
-> Evž@: Vhodné to je, zvlášť pokud máš takový KP, budeš si moc dovolit větší předstih bez klepání a ten výkon by při správném obohacení a nastavení předstihu měl být větší, ne tak že by to najednou začlo trhat asfalt, ale mělo by to být znát. Svíčky zkus D14YC nebo lepší NGK BCP7ES.
Je toto palivo vhodné pro sportovní účely?....motor Fa KP 11,1 ...případně smíchání s jiným palivem..zda přinese něco víc než samotný 100 oktan třeba od Shellu
Tak já taky přidám zkušenost,zkusil sem to dvakrát..vždycky plná nádrž,poprvé 45/55% (ethanol/natural),podruhé 55/45% ..
Negativní vlivy nepociťuji ani v těchto mrazech co teď byly,z pozitivních vlivů vnímám jasně nízkou cenu...možná je to živější,ale to je subjektivní.
Změnu spotřeby nepozoruju.
Auto je Fiat Tipo 1.4ie (jednobod) a nic sem nikde neupravoval..
Negativní vlivy nepociťuji ani v těchto mrazech co teď byly,z pozitivních vlivů vnímám jasně nízkou cenu...možná je to živější,ale to je subjektivní.
Změnu spotřeby nepozoruju.
Auto je Fiat Tipo 1.4ie (jednobod) a nic sem nikde neupravoval..
moje zkušenost na Fel 1.3 MPi: míchat s benzínem opravdu jen max 50/50, víc už motor hůř snáší. V nižších otáčkách škube, kolísá volnoběh a že by to ve vyšších otáčkách trhalo pneumatiky na cucky jsem si taky nevšimnul. Výše uvedené v létě nebo pokud venkovní teploty nespadnou pod 15°C. Teď v zimě se E85 radši vyhýbám úplně, protože to blbě startuje a neni nic příjemnýho roztláčet auto v mrazu a 30cm sněhu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> David.: Negativní vliv na co? Takových článku si každý přečte 100. Princip je furt stejný, jen se musí upravit poměr směsi a dát studenější svíčky tod vše žádný problém. Jinak viz. Vrba, palivový systém jeho 120ky najel už stímto palivem 12 000km bez závady.
-> pepanGLS: se svoji stopetkou jsi mala ryba,ale met benzinku a michat to s naturalem ve velkem,tak bys usetril hodne :-) nebo spis vydelal na ojebání státu
Ať dou do hajzlu s těma jejich daněma furt jako by od nás dostavali málo....mimochodem já ten e85 míchám s benzínem půl na půl v moji stopětce a myslim že je to trochu linější ale nic špatnyho to nedelá.takže ten stát okrádám taky :D
-> Vrba: no 136 budis, ale predsalen 135 ma ten KP o poznanie nizsi
-> darklord: Proč by melo cokoliv upalovat?Mám s tím zatím najezdeno 10 000 na jinak seriovým 136 motoru.
-> Vrba: neupali ventily pri tak nizkej kompresii?
-> a: předehřívat , obohatit , zvednout předstih
-> darklord: není třeba
-> a: v prvom rade zdvihnut kopresiu
Máte někdo vychytané úpravy motoru 135 na e85? aby se s tím dalo jezdit?
Tak dnes jsme s kamarádem taky začali laborovat s e85 , a vypadá to slibně. Jen mě tak napadlo než se pročítat x diskuzema a zjišťovat kdo co a jak nastavil , nebylo by dobré založit téma kde každej napíše svoje nastavení , trysky , poměr atd ? (pokud už něco takového je tak se omlouvám , jsem tu nový).
Zkušenosti škoda 125,motor 136 s přenastaveným karburátorem. Na CISTý e85 najeto 10 000km.Spotřeba 7,5-8,5L.Motor má mírně vyšší výkon. Studené starty pod 10 stupnů vyřešeny přídavnou startovací nadržkou s benzínem a zařízením pro přepínání paliva.
-> Bororo: U Felicie 1.3 se dá v pohodě jezdit půl na půl(přes zimu benzínu raději více) a protože motor jezdí pěkně i v nízkých otáčkách, tak při změně jízdního navyklého režimu...vyšší rychlosti dříve, menší otáčky, ta spotřeba se zvýší jen o 0.5L a úspora už bude uspokojivější.
Zkušenosti Felicia 1,6 najeto 81000 km.Poměr 65% NATURAL 35%E85.Motor tišší přechody motoru ve středních otáčkách plynulejší,spotřeba nezjištěna,ale motor na křižovatce jednou chcípnul,coš se předtím nikdy nestalo.Ujeto pouze 50 km.Felicia 1,6 najeto 180000 km.Přidáno 15% E85.Motor tišší,přechody plynulejší,startování normální,spotřeba dle palubního počítače o 0,2l vyšší.Přidáno 30% E85 žádné změny pokud auto jelo klidným tempem do 3tis. ot.Při plné akceleraci motor někdy zaškubal,byl línější,prostě nestačilo vstřikování.Startování -3°c na podruhé,spotřeba o 0,5l nahuru,jako v létě s klimatizací.Dálnice 120 km/h 7,5 l 105km/h 7,2l na natural jezdím o 0,5l méně.Ke konci testu, najeto 1000 km, se rozhodil volnoběh,auto sice nechcípalo,ale klapka stále korigovala.Cena E85 u ONO Plzeň 21,90 /dneska/úspora 10 až 15 Kč na 100 Km.Jestli to má cenu,asi ne.Já sám budu přidávat E85 max. 10% pouze pro lepší"elastičnost&qu
ot; motoru.Pro spotřebu ne.