skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nestartuje v zimě-help pls
-> Strojar: palec - kontakty nebo to péro co ho tlačí je už slabý
ale sak uz zacina leto uz je to neaktual 

-> Strojar: zle nabita baterka, zly starter, zle kable na sviecky, vadny palec rozdelovaca, nahovno nastaveny odtrh,...
AUTO uz jezdí! Pozval jsem Kočiho. Seštelovali jsme předstih a odtrh a auto jezdí...
Zjistil jsem ale, že když vytáhnu kabel od cívky z rozdělovače a přiložim ho při startování k motoru, tak to háže hrozně malé jiskry oproti škodovce Kočiho, tam mu to hazelo jiskry, že jsem dostal hned ránu a u meho auta jsou to jen takové male prdíky, sotva jsou videt.
Zkoušeli jsme přendat cívku, bylo to ale stejný. Vyměnil jsem kondenzátor na rozdělovači ale taky to nepomohlo. Nevíte, čím by to mohlo být?
Zjistil jsem ale, že když vytáhnu kabel od cívky z rozdělovače a přiložim ho při startování k motoru, tak to háže hrozně malé jiskry oproti škodovce Kočiho, tam mu to hazelo jiskry, že jsem dostal hned ránu a u meho auta jsou to jen takové male prdíky, sotva jsou videt.
Zkoušeli jsme přendat cívku, bylo to ale stejný. Vyměnil jsem kondenzátor na rozdělovači ale taky to nepomohlo. Nevíte, čím by to mohlo být?
-> Strojar: -> Strojar: Jseš Pražák,zkus se tady s někým z kluků z Prahy domluvit,aby se na to podíval osobně,takhle se blbě radí a ty v tom moc kovanej,jak vidno,nejsi. Hlavní je zajistit palivo a elektriku,pak už je to o seřízení,popř. výměně toho,co zlobí.
Napiš nám hodnotu předstihu
Jak píše ferrari.....to musí být předstih, nebo odtrh. Něco z toho je špatný. Na Rapidovi semi to v zimě občas stalo, že se prostě rozesr.. předstih/odtrh, a nešlo to nahodit ani za boha.
Tak auto porad nemuzu nastartovat :( a bohuzel nejde nastartovat ani kdyz je teplo.
Dnes jsme ho tahali za jinym autem a zkouseli, jestli naskoci ale nepodarilo se.
Mam zkontrolovano, ze svicky(nove) nejakou jiskru hazou a benzin tam taky jde. S jistotou vim, ze kdyz sundam box filter a koukam do karburatoru, tak pokud taham za lanko plynu, tak vidim jak tam ten benzin tece. Ztratit se snad uz nikde dal nemuze nebo jo?
Pri tom roztahavani to vypadalo, ze by motor mohl naskocit, ale bylo to porad stejny. Bylo slyset, ze se tam neco deje, delalo to zvuky hlavne kdyz jsem pumpoval plynem. Byl potom slyset zvuk podobnej, jako kdyz je nastartovano, ale auto to vubec nepopohanelo. Motor byl potom horkej a to i vyfuk.
Netusim, co bych mel dale zkouset. Asi zkusim koupit novej rozdelovac, civku a zapalovaci kabely na zkousku. Bojim se, ze to ale nepomuze. Vsimnul jsem si, ze je trochu spinavej vzduchovej filter, muze to tim byt? V kvetnu vyprsi technicka, takze kdyz auto nezpravim, tak se s nim asi budu muset rozloucit, na slidlisti ho parkovat uz nebudu moc.
Diky za rady...
Dnes jsme ho tahali za jinym autem a zkouseli, jestli naskoci ale nepodarilo se.
Mam zkontrolovano, ze svicky(nove) nejakou jiskru hazou a benzin tam taky jde. S jistotou vim, ze kdyz sundam box filter a koukam do karburatoru, tak pokud taham za lanko plynu, tak vidim jak tam ten benzin tece. Ztratit se snad uz nikde dal nemuze nebo jo?
Pri tom roztahavani to vypadalo, ze by motor mohl naskocit, ale bylo to porad stejny. Bylo slyset, ze se tam neco deje, delalo to zvuky hlavne kdyz jsem pumpoval plynem. Byl potom slyset zvuk podobnej, jako kdyz je nastartovano, ale auto to vubec nepopohanelo. Motor byl potom horkej a to i vyfuk.
Netusim, co bych mel dale zkouset. Asi zkusim koupit novej rozdelovac, civku a zapalovaci kabely na zkousku. Bojim se, ze to ale nepomuze. Vsimnul jsem si, ze je trochu spinavej vzduchovej filter, muze to tim byt? V kvetnu vyprsi technicka, takze kdyz auto nezpravim, tak se s nim asi budu muset rozloucit, na slidlisti ho parkovat uz nebudu moc.
Diky za rady...
Presne tak, už tu asi 5 ľudí rieši problémy so štartami v zime, resp. so zlým chovaním sa motora na sýtič, ale niko si nepreverí predstih...aj ten e veľmi dôležitý...a roztlačiť sa auto dá? A nemáš to iba uchlastané dlhým štartovaním (mokré elektródy sviečok)?
-> Strojar: A jiskru to háže? Benzin ti jde do karbecu tak pumpa je ok. Pokud ti bude hazet jiskru tak zkus jeste nastartovat s troskou plynu (1/4) a zkus to se syticem i bez. Napadla me jeste jedna vec. Zkoukni odtrh v rozdelovaci. Minulou zimu je mi rozpadl ten blbinec co zveda kladivko o vacku a mel sem skoro nulovej odtrh a neslo to nastartovat.

-> kamikaze: ja pumpuju radeji vickrat...
dal sem tam novy svicky a taky jsem sundal tu modrou vec a koukal se jestli tam strika benzin a strikal tam. bohuzel sem zase nenastartoval. Baterka byla nabita asi pred tydnem. Je mozny, ze uz je spatna, jinak me nic uz nenapada.
dal sem tam novy svicky a taky jsem sundal tu modrou vec a koukal se jestli tam strika benzin a strikal tam. bohuzel sem zase nenastartoval. Baterka byla nabita asi pred tydnem. Je mozny, ze uz je spatna, jinak me nic uz nenapada.
-> Strojar: 15×? To se mi zdá docela dost. Je poznat zě už nepumpuje(páčka zůstavá dole a není slyšet proudění benzínu). Ja pumpuju tak max 4× a je to.
→ kamikaze: zapumpovanim jsem myslel hýbání nahoru a dolu s ovládací páčkou podávacího čerpadla (ac pumpa) cca 15x
- Svičky jsou stary min. dva roky, možna dyl. Raději koupim novy.
- Baterie uz je urcite v poradku, uz toci dobre.
- Benzin tam mam.
- Filtr box to je hadam to modry ze? Sundam to a snad neco uvidim.
- Svičky jsou stary min. dva roky, možna dyl. Raději koupim novy.
- Baterie uz je urcite v poradku, uz toci dobre.
- Benzin tam mam.
- Filtr box to je hadam to modry ze? Sundam to a snad neco uvidim.
-> kamikaze: vsak ju :)
-> Strojar: Mohu se zeptat? Co přesně znamená "nejdriv poradne zapumpuju"?
-> 105: Neříkam že to nemůže být zapalování ale spíš bych to tipoval na palivovou soustavu, když bude mít sucho v plovákovce tak taky nenastartuje



-> 105: zajimavy je ze naslape plynem nacuca ac pumpou (jeslti dava)da sytic a auto ani neskytne,,
-> kamikaze: ja sem si problem vyresil..mimochodem me tam plyn i benzin sel a svice byli taky suchy:)
on uvidi az sunda filtrbox
on uvidi az sunda filtrbox
-> 105: Tak když má suchý svíce, tak mu tam nejde benzín.
-> Strojar: Benzín tam doufam máš
. Zkus sundat filtrbox a vyzkoušel zda ti stříká benzín když hneš s páčkou plynu. Pokud nic nepoteče tak hladina nebo spíš AC pumpa
-> Strojar: Benzín tam doufam máš

zjistit, jestli haze jisrku... jestli je v poradku baterie a jestli pomalu toci, uvedomit si proc .olejovy naplne tuhy? nebo vadna kostra?, dal ,jak dlouho sou stary svicky?(ted mi auto delalo ze svicky opticky vypadaly ok ale nestartoval sem..vymenil sem a ok problem se projevil pri teplotach pod nulou),
este sem nevidel aby zamrzla klapka v karbeci..
jestli nebude hazet jiskru a civku jsi menil ,podiv se este jestli mas ok dratek ke kondiku + jestli neni kondik vadnej (takovej ten valacek na rozdelovaci) popripade jestli nejsou opaleny kontakty(pod vickem a palcem rozdelovace a zkoukni rovnou palec a jestli nejsou ze spodu vicka opaleny kontakty) necim to bejt musi
ale takhle na dalku se blbe radi
este sem nevidel aby zamrzla klapka v karbeci..
jestli nebude hazet jiskru a civku jsi menil ,podiv se este jestli mas ok dratek ke kondiku + jestli neni kondik vadnej (takovej ten valacek na rozdelovaci) popripade jestli nejsou opaleny kontakty(pod vickem a palcem rozdelovace a zkoukni rovnou palec a jestli nejsou ze spodu vicka opaleny kontakty) necim to bejt musi
ale takhle na dalku se blbe radi
Baterku jsem dobil, byla uz temer vybita... Stejne jsem ale nenastartoval. Na svičky jsem koukal a mokry urcite nebyly. Jsem si jistej, ze to bude karburatorem. Pockam az bude venku nad nulou a urcite nastartuju. Naleju tam pak velfobin a doufam, ze bude vsechno ok.
Zkus nastartovat a pak hned kouknot na svice jestli jsou mokrý, tím zjistíš zda ti tam jde benzín. Mužeš taky zkusit startovat se svetlama, pokud hodně pohasnou tak máš slabou baterku.
Problem sem stale nevyresil.
Zkontroloval jsem svicky, vymenil zap. civku, vycistil palivovej filtr a nic nepomohlo. Vse je porad stejny...
Videl bych to asi na nejakou zamrzlou kapku v karburatoru, ale bojim se do nej lézt. Ten velfobin jsem asi podcenil. Baterku taky radeji necham zkontrolovat i kdyz si myslim, ze je dobra. Svetla normalne svitej a pred mesicem byla nabita, pote co jsem nemohl prvne nastartovat. Potom se ale oteplilo a auto normalne jezdilo.
Zkontroloval jsem svicky, vymenil zap. civku, vycistil palivovej filtr a nic nepomohlo. Vse je porad stejny...
Videl bych to asi na nejakou zamrzlou kapku v karburatoru, ale bojim se do nej lézt. Ten velfobin jsem asi podcenil. Baterku taky radeji necham zkontrolovat i kdyz si myslim, ze je dobra. Svetla normalne svitej a pred mesicem byla nabita, pote co jsem nemohl prvne nastartovat. Potom se ale oteplilo a auto normalne jezdilo.
-> Strojar: To vypadá na souběh víc problémů. Třeba ty otáčky při startu (0,5/sec) - to už je docela bída. Takže bych začal nabitím baterie skutečně na 100pct (ne nějakou pseudodobíječkou z hyper-super za 400)
ok, prave jsem byl vyzkouset tu civku. Odpojil jsem ten kabel u rozdelovace a drzel sem ho blizko alternatoru. Jiskry to davalo, ale myslim, ze sem ten kabel musel mit bliz nez tench 10mm spis tak 5mm aby to hodilo jiskru (mozna i min). Pri startovani byl slyset stejny zvuk, jako kdyz byl ten kabel zapojenej. V komore sem nasel dokonce dve nahradni civky, tak je muzu zkusit zapojit.
Zkontroloval jsem i to cvakani pri rozsviceni a zhasnuti kontrolek a je to v poradku, bylo slyset.
Zkontroloval jsem i to cvakani pri rozsviceni a zhasnuti kontrolek a je to v poradku, bylo slyset.
Strojar 26.01.10 22:36:10 napsal:
diky za tipy… jsem amater. Co je civka a kde ji najdu vim, tim moje
znalosti asi konci. Jak mam vyzkouset zda-li se predradny odpor odpojuje?
V jedny knizce ctu, ze se civka da otestovat tak, ze odpojim kabel co vede do
rozdelovace a pridrzim ho 10 mm od karoserie. Pricemz mam pozorovat jiskry.
Tento test staci?
Jo , jestli dava jiskru, jen bych upresnil, ze ten kabel odpojis od rozdelovace-ten uprostred na vicku rozdelovace a radeji ho poloz abys ho nedrzel a nedostal pecku. Jen konec aby byl tech cca 10mm od kostry(treba na motor).
Ohledne predradneho odporu na civce. Je to hranata bila krabicka, z boku pridelana na civce.(pokud ji tam mas). Na vicku civky jsou 2 kontakty jeden c.1 a jeden c.15, ten poznas tak, ze k nemu vedou dva draty, tedy pokud mas predradny odpor na civce. Civka bez predradneho doporu ma na kontaktu c.15 jen jeden drat.
Z kontaktu c.1 vede drat na rozdelovac, to jen abys posnal kde je 1 a 15. Pokud mas na civce tu krabicku, tak z ni vede jeden drat na kontakt c.15, ten druhy drat z kontaktu c.15 vede ke starteru(ten mas pod deklem za zadnima sedackama, tam co se serizuje spojka a dolevas olej do prevodovky) tam po leve strane, od prevodovky uvidis starter. Jsou na nem kontakty, no a jeden z nich je c.15a . Mozna je to tam nekde vyznaceny, asi by to mela byt stejna barva dratu jako je u civky. Ale nejdriv bych zkontroloval tu jiskry a pak ten elektromagnetickej ventil-chcipak(jestli cvaka kdyz rozsvitis klickama kontrolky a pak zase kdyz kontrolky zhasnes). Uf mozna moc slozite a zmatene napsano
diky za tipy… jsem amater. Co je civka a kde ji najdu vim, tim moje
znalosti asi konci. Jak mam vyzkouset zda-li se predradny odpor odpojuje?
V jedny knizce ctu, ze se civka da otestovat tak, ze odpojim kabel co vede do
rozdelovace a pridrzim ho 10 mm od karoserie. Pricemz mam pozorovat jiskry.
Tento test staci?
Jo , jestli dava jiskru, jen bych upresnil, ze ten kabel odpojis od rozdelovace-ten uprostred na vicku rozdelovace a radeji ho poloz abys ho nedrzel a nedostal pecku. Jen konec aby byl tech cca 10mm od kostry(treba na motor).
Ohledne predradneho odporu na civce. Je to hranata bila krabicka, z boku pridelana na civce.(pokud ji tam mas). Na vicku civky jsou 2 kontakty jeden c.1 a jeden c.15, ten poznas tak, ze k nemu vedou dva draty, tedy pokud mas predradny odpor na civce. Civka bez predradneho doporu ma na kontaktu c.15 jen jeden drat.
Z kontaktu c.1 vede drat na rozdelovac, to jen abys posnal kde je 1 a 15. Pokud mas na civce tu krabicku, tak z ni vede jeden drat na kontakt c.15, ten druhy drat z kontaktu c.15 vede ke starteru(ten mas pod deklem za zadnima sedackama, tam co se serizuje spojka a dolevas olej do prevodovky) tam po leve strane, od prevodovky uvidis starter. Jsou na nem kontakty, no a jeden z nich je c.15a . Mozna je to tam nekde vyznaceny, asi by to mela byt stejna barva dratu jako je u civky. Ale nejdriv bych zkontroloval tu jiskry a pak ten elektromagnetickej ventil-chcipak(jestli cvaka kdyz rozsvitis klickama kontrolky a pak zase kdyz kontrolky zhasnes). Uf mozna moc slozite a zmatene napsano

-> darklord: tak ja som myslel ze hovorite o pokazenom elmag. ventile a nie o chybajucom...ked raz na tom motore je tak len tak odpadnut nemoze...
-> fidelmc: ked tam neni vobec tak nenatocis. bude ti to tahat cisty vzduch, ktory sam o sebe nehori, pretoze v tryske na volnobeh nebude podtlak
haso 26.01.10 20:42:55 napsal:
→ fidelmc: aj bez elektromagnetickeho ventilu
nastartujes…
No to je mozny, ten ventil se pri zapnuti otevre, tudiz kdyz tam neni, tak je kanal otevreny, neni co by ho zavrelo
(alespon myslim , ze to tak je)
→ fidelmc: aj bez elektromagnetickeho ventilu
nastartujes…
No to je mozny, ten ventil se pri zapnuti otevre, tudiz kdyz tam neni, tak je kanal otevreny, neni co by ho zavrelo

Nevim, jak rychle se to ma v motoru pri startovani tocit. U me se kladka otaci cca 1 ot./2sec neni to moc malo?
diky za tipy... jsem amater. Co je civka a kde ji najdu vim, tim moje znalosti asi konci. Jak mam vyzkouset zda-li se predradny odpor odpojuje? V jedny knizce ctu, ze se civka da otestovat tak, ze odpojim kabel co vede do rozdelovace a pridrzim ho 10 mm od karoserie. Pricemz mam pozorovat jiskry. Tento test staci?
-> fidelmc: aj bez elektromagnetickeho ventilu nastartujes...
Noo, jestli nemas v benzinu vodu, ta pak udela kapicku na trisce a je to v prd..
Zkus profouknout trysky, asi dost naprd v teto zime. A hlavne pridavej do benzinu obcas Velfobin, vaze na sebe vodu a tim se ti nebude drzet v nadrzi. No a taky to muze byt elektromagneticky ventil na karbecu, to poznas, jestli ti to pri rozsviceni kontrolek na karbecu cvakne(poslouha druha osoba:) A nebo mnoho jinych veci?
Zkus profouknout trysky, asi dost naprd v teto zime. A hlavne pridavej do benzinu obcas Velfobin, vaze na sebe vodu a tim se ti nebude drzet v nadrzi. No a taky to muze byt elektromagneticky ventil na karbecu, to poznas, jestli ti to pri rozsviceni kontrolek na karbecu cvakne(poslouha druha osoba:) A nebo mnoho jinych veci?
presne ako pise vrba pozri ten predradny odpor mne robilo presne to iste ked bolo teplo tak to chytalo ale ako nahle bola zima tak nenatocis a teraz ked uz to je spravene tak aj -17 nerobi problem
spíš bych to videl na zapalování.Zkontroluj,jes
tli se při startování vyřazuje předřadný odpor na indučkní cíve (muže byt jen upadly kabel),mužeš taky změřit kompresní tlaky ve válcích.Pokud našlapeš injektorem benzín do sacího potrubí,mělo by to alespon škytat i kdyby byla chyba v karburátoru.
Ahoj, mám problém, kdyz je venku pod nulou, tak me letos nejde nastartovat moje Š105ka. Min. zimu naskakovala i v nejvetsich mrazech napoprve.
Startuju tak, že vzdycky nejdriv poradne zapumpuju, potom vytahnu sytič na max. a pak ještě parkrat našlapu plyn. Dnesni prvni pokus udelal normalni zvuk, ale nenaskocilo to. Dalsi pokusy uz delaly jiny zvuky. Vubec nebylo slyšet "škytani", slyšel jsem jen pravidelny a porad stejny stridavy zvuk CHR... CHR...CHR. Dela to na me dojem, jako by tam nesel benzin. Nevite cim to muze byt? Diky.
Startuju tak, že vzdycky nejdriv poradne zapumpuju, potom vytahnu sytič na max. a pak ještě parkrat našlapu plyn. Dnesni prvni pokus udelal normalni zvuk, ale nenaskocilo to. Dalsi pokusy uz delaly jiny zvuky. Vubec nebylo slyšet "škytani", slyšel jsem jen pravidelny a porad stejny stridavy zvuk CHR... CHR...CHR. Dela to na me dojem, jako by tam nesel benzin. Nevite cim to muze byt? Diky.