mozem mat kompresny pomer 14,5

prohledat
79 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 20.01.2010 do 09.01.2017, založil/a stevotuner
řadit dle data
00:31:18
09.01.2017
MVM
-> Petr Urban 09.01.17 00:15:09: Něco málo jsem o tom slyšel 4
00:15:09
09.01.2017
Petr Urban
Oživím... počítali jste někdy někdo dynamický tlak s danou vačkou ? Jaké hodnoty Vám vyšly ? Jen pro zajímavost.
upraveno 1x, naposled 09.01.2017 10:24:44
20:50:43
29.10.2012
elbacil
-> Eidy: Eidy 25.10.12 10:53:54 napsal:

→ elbacil: Pozor, tady jde o to, nazývat věci správnými

jmény. KP je matematicky vypočtený výsledek a ten vačkou fakt neovlivníš.

To o čem ty mluvíš, je dosažená komprese a to je něco úplně jiného.

Ten se spočítat nedá, jedině změřit. Souhlasím, že vačka to ovlivní,

nesouhlasím, že se to jmenuje KP.

Teď si snad rozumíme.
si mi vysvetloval že ako to je a v zápetí dakuješ druhému za objasnenie.Ako to mam chápať?Vieš či nevieš problematiku?8
16:34:08
29.10.2012
Eidy
-> Alenka: tak v tom případě díky za objasnění.
19:33:31
28.10.2012
elbacil
-> Šediváček: my si rozumieme, len niekto nevie pochopiť že ked sací ventil zatvára trebárs 50 stupnov za dolnou uvraťou tak je piest pri zdvihu 78 mm asi 30 mm od dolnej uvrate.Takže KP by sa mal počitať podla toho.1
21:29:40
25.10.2012
Alenka
Kompresniho pomeru mame tri druhy: staticky, dynamicky a efektivni.



Staticky- objem valce v dolni uvrati/objem valce v horni uvrati

Dynamicky - objem valce v okamziku uzavreni saciho ventilu/objem valce v horni uvrati (vzdy nizsi nez staticky)

Efektivni - dynamicky KP se zapoctenim objemove ucinnosti sani



Nechapu, ze se nad takovymi zakladnimi vecmi strhne takova debata :)

Takze ted, kdyz uz jsme si to vyjasnili, nepodeli se jeste nekdo o zkusenosti s "tvrdym" motorem?
10:53:54
25.10.2012
Eidy
-> elbacil: Pozor, tady jde o to, nazývat věci správnými jmény. KP je matematicky vypočtený výsledek a ten vačkou fakt neovlivníš. To o čem ty mluvíš, je dosažená komprese a to je něco úplně jiného. Ten se spočítat nedá, jedině změřit. Souhlasím, že vačka to ovlivní, nesouhlasím, že se to jmenuje KP.

Teď si snad rozumíme.
10:43:43
25.10.2012
minno
-> darabos: kuk edit.
10:32:58
25.10.2012
darabos
-> minno: vacka na kompresny tlak ma velky vliv...hlavne ostre maju brutalne prekrytie...
10:17:52
25.10.2012
minno
-> Šediváček: Neviem či si nepletieš pojmy s dojmami. Kompresný tlak = skutočný tlak v jednotlivom valci motora počas kompresného cyklu = keď sú ventily na danom valci zatvorené = vačka na to nemá vplyv. Na kompresný tlak majú vplyv iba piestne krúžky, tesnosť ventilov a samozrejme aj kompresný pomer....Po znížení hlavy je menší priestor medzi spaľovákom a piestom v HÚ = väčší tlak vo valci.



edit: Teda ak sa bavíme o statických tlakoch. Dynamické tlaky motora sa väčšinou bežne nemerajú, resp. sa neuvádzajú. Za statický kompresný tlak vo valci považujem to, čo som písal, čiže keď sú ventily zavreté a meria sa tak vlastne "tesnosť" valca. Bežný merák tlaku vo valci tiež meria tak, že sa ručička zastaví na maximálne dosiahnutom tlaku vo valci počas meracieho cyklu. Toto považujem za "statické" zmeranie. Ak by sme sa bavili o dynamickom tlaku vo valci, ten je samozrejme premenlivý a má naň vplyv aj aktuálny zdvih piestu počas cyklu, vačka (ak sa napríklad sací ventil začne zatvárať až počas kompresného cyklu, tak je jasné že nameriame nižší tlak, ako keby bol sací ventil zavretý dlhšie).



Akurát si treba ujasniť pojmy, lebo mám pocit, že každý píše o niečom inom.
upraveno 1x, naposled 25.10.2012 10:43:24
21:09:54
24.10.2012
Šediváček
-> elbacil: "Konečně někdo, kdo to chápe stejně 4 Z vlastních zkušeností vím, že to je možný. Takže třeba motor s KP 14,5 a 320/320 vačkou může jezdit normálně, protože bude mít třeba jenom 13atm kompresní tlak. Důležitý než KP je kompresní tlak, vačka to prostě nedovolí. Sériový motor s KP 14,5 by natlačil třeba 18atm a byl nepoužitelný. Vadný pístní kroužky bych nechal stranou 6
20:28:24
24.10.2012
palinator
-> elbacil:

Kompresní tlak a kompresní poměr je rozdíl řekl bych.4
20:12:58
24.10.2012
Alenka
-> elbacil: jaky mas KP na jake vacce a jak to jezdi? :)
19:36:26
24.10.2012
elbacil
-> sbf: vidím že niekto pochopil problem ktory som načrtol.-> Eidy: príklad-máš motor s KP 11 a tlak vo valci 14 s vačkou 276, na tom istom motore vymeníš vačku za 300 a zrazu zistíš že máš tlak vo valci ledva 10,podla teba KP je nemenný.Tak prečo je taký tlak?Naštuduj si čo je KP.1
09:49:39
24.10.2012
sbf
alenka: mam pocit ze vsetci tu hovoria o statickom KP a z toho robia uzavery o dynamike/vykone motora. Hoci vykon a dynamiku urcuje kompresny tlak vo valci tesne pred odpalenim, a na ten skor vplyva vacka, prudenie zmesy a x dalsich faktorov vacsou mierou nez staticky KP
10:57:55
23.10.2012
Alenka
Asi mel na mysli dynamicky kompresni pomer.



-> spartra: takze jste jen snizili hlavu a uz to stalo za hovno? Nepomohlo ani serizeni predstihu nebo naladeni smesi?
10:04:25
23.10.2012
m8rinek
-> elbacil: JJ vyměníš klikovku a změníš zdvih, to dá rozum :D.
09:58:39
23.10.2012
Eidy
elbacil 22.10.12 19:53:52 napsal: Na zamyslenie- kompresny pomer je pomer objemu nasateho k stlačenému.Počita sa pre objem valca zdvih a priemer + objem spalovaku.Ale zdvih je premenná veličina,takže každy motor može mať iní kompresny pomer ako je vypočitaný.Snád je to jasné každému.1 To je hloupost. Je to objem válce s pístem v DÚ versus objem válce s pístem v HÚ.

A zdvih není proměnná veličina. Ten je dán klikovou hřídelí a hotovo.
23:00:24
22.10.2012
spartra
sic nejsem odporník, na 136 favu motoru ve 105, pohon ba/lpg, byla dělená hlava, dle propočtu vyšel k.p. 11.5, po líznutí 11.75, ostatní serie, jeloto velice dobře, bez žádných potíží.

pak se musela rovnat hlava, už to stálo za hovno, jak píšeš, jakoby to ztvrdlo, nebyl tak ochotnej8
19:59:16
22.10.2012
palinator
-> Alenka:

Já bych to ještě líznul a místo svíčky bych dal vstřikovač ze Zetora - přestavba na naftu.3
19:53:52
22.10.2012
elbacil
Na zamyslenie- kompresny pomer je pomer objemu nasateho k stlačenému.Počita sa pre objem valca zdvih a priemer + objem spalovaku.Ale zdvih je premenná veličina,takže každy motor može mať iní kompresny pomer ako je vypočitaný.Snád je to jasné každému.1
19:11:47
22.10.2012
Alenka
-> vhml: jj, E85 tezko naladis na klepani. Kdyz vidim ty zverstva, co s tim delaj na turbomotorech, tak si neumim predstavit, co by se muselo stat, aby to zaklepalo na atmosfere :)
18:29:51
22.10.2012
vhml
-> Alenka: já třeba když ladil na e85, tak jsem si hrál s predstihem a od určitý meze to sice ještě nedetonovalo ,ale už to jelo hůř...
18:15:40
22.10.2012
Alenka
-> vhml: ano, pokusy na E85, ale zatim jen teoreticky.

Mam ted nejakych 11.5 na 278 vacce a rikal jsem si, ze by to jeste milimetr dolu sneslo. Tesneni by to melo vydrzet, nastaveni predstihu neni problem, oktanu je dost, jen me strasi, ze tech 11.5 je pry na benzin takove rozumne maximum a dal je to uz spis horsi.
18:01:40
22.10.2012
vhml
-> Alenka: pokud máš přehnanej KP a zároveň ti to neklepe tak to musíš mít zabitý na předstihu bych řekl.



Předpokládám pokusy na E85?



Jen bych se nepouštěl do velkých extrémů, to zvyšování účinosti s vyšším KP klesá. Tj rozdíl mezi KP 12 a 14 je minimální v porovnání s rozdílem KP 8 a 10
17:36:11
22.10.2012
Alenka
S dovolenim bych se sem vetrel :)



Chtel bych se zeptat zkusenejsich, jestli je mozne prehnat kompresni pomer a nebyt pritom limitovan detonacemi.

Teoreticky by melo platit, ze cim vyssi KP, tim lepe, az do okamziku, kdy nas zacne omezovat odolnost paliva proti detonacim.

Z vice zdroju uz jsem ale slysel, ze na Skoda motorech se da KP prehnat tak, ze motor sice neklepe, ale je "tvrdy" a jede hur nez s nizsim KP.

Setkal jste se s tim nekdo?

Neni mozne, ze je podobne chovani zpusobene napr. prilis velkymi kanaly/ventily/nevhodnou kombinaci dilu nebo nastavenim?
upraveno 1x, naposled 22.10.2012 17:36:43
13:08:10
24.01.2010
stevotuner
Dakujem vsetkym za rady pomohli ste mi4
22:24:09
21.01.2010
pap
chalani ti napisali ako na to, bud ho urcis priblizne, alebo to cele rozober pomeraj a potom pocitaj, dal by som na radu geminiho, a nechal to tak, alebo skusil ine sviecky, proste niektore otazky si v sebe musis vyriesit sam :)
10:46:14
21.01.2010
Labros
-> U-Geen: určitě vztah pro kompresní tlak na webu najdeš, jsou tu lidi co by ho i z fleku napsali, ale jestli to má cenu. Vem si, že stoprocentního plnění válce stejně nedosáhneš a nulových úniků taky ne, vem si překrytí ventilů (sací se zavírá až v kompresním zdvihu), zase kdyby překrytí nebylo, zhoršilo by se plnění při některých otáčkách, prostě motor je plnej kompromisů.
00:52:43
21.01.2010
vhml
S davesem jsme kdysi nějakou závislost vykoumali ( bylo to několik motorů u kterejch byl znám poměr i tlak), bohužel si ani jeden nepoamatujem kolik to vyšlo :-D
00:35:54
21.01.2010
U-Geen
-> Syny: asi jo... fyzika nikdy nebyla moc muj kun
00:33:52
21.01.2010
Syny
-> Nwkt: jj, asi to je blbost to co sem napsal... Tlak ve valci proste udava halvne "hodnotu tesnosti" motoru... Tedy ze te pulka ztlaceny smesi neutece krouzkama nebo ventilama pryc... KP udava pomer objemu valce a splaovaku ovsem v tom objemu spalovaku po stlaceni muze byt tlak velkej, stredni nebo malej 40 Asi si tu pletem veliciny (pomeru) objemu a tlaku...
upraveno 2x, naposled 21.01.2010 00:34:34
00:31:43
21.01.2010
U-Geen
-> Nwkt: takze zadny priblizny vztah neexistuje?
00:28:09
21.01.2010
Nwkt
U-Geen 21.01.10 00:19:14 napsal:

→ Syny: takze delenec kompr. pomeru bude >=

tlaku? :)
To neni pravda ne, když máš motor s kompresním poměrem třeba 8,5:1 a má tlaky ve válcích kolem 15 tak to větší neni
00:25:42
21.01.2010
U-Geen
-> Syny: takze z toho vychazi, ze stevotuner ma kompr. pomer 14:1 ci vice :)
00:24:42
21.01.2010
Syny
-> U-Geen: Asi tak nejak... To co pises ty (rovnost) bych rekl ze nastane v pripade, ze neprojde vubec nic pres krouzky ani pres ventily a zadnym z kterychkoliv jinych moznych uniku... Proste v pripade ze tam bude 100% tesnost... Ale je to jen domenka, nijak podlozeny to nemam :)



Edit: I kdyz ja nevim... Ted mi zase hloda Nwkt :D
upraveno 4x, naposled 21.01.2010 00:27:22
00:19:14
21.01.2010
U-Geen
-> Syny: takze delenec kompr. pomeru bude >= tlaku? :)
00:12:34
21.01.2010
stevotuner
-> Gemini: to mas pravdu beriem ta za slovo
00:10:30
21.01.2010
Karel.
-> U-Geen: dle mě je to blbost4 Jak píše syny, KP by měl být stejnej, akorát kroužky odejdou a pak tlak ve válcích nebude
00:09:56
21.01.2010
Gemini
-> U-Geen: aky bude tlak vo valci zalezi hlavne na tesnosti spalovacieho priestoru, teplote motora, vacke a KP........pri behu motora este tlakove pomery v sacom a vyfukovom potrubi
00:09:29
21.01.2010
stevotuner
ale nie nehadajme sa tu normalne som chcel vediet aky mam KP ako si ho zmeram
00:07:46
21.01.2010
Syny
-> U-Geen: Pokud to bude vyitanej motor, tak kompresni pomer je furt stejnej, ale tlak mit na valci treba nebude vubec...
00:07:12
21.01.2010
Karel.
-> stevotuner: nezlob se na mě, ale ty nevíš co je kompresní poměr a tomuhle rozumíš? myslím, že nee4
00:06:44
21.01.2010
stevotuner
-> U-Geen: zdejsi odbornici ticho mlci :::--)) no neviem musim precitat neaku literaturu
00:03:11
21.01.2010
U-Geen
-> stevotuner: no ja se ptam zdejsich odborniku :) pac to byl kdysi nejakej kamosuv "nazor" a nejak sme nedoresili, jeslti je spravnej, ci ne.
00:02:18
21.01.2010
stevotuner
-> U-Geen: no to neviem
23:59:40
20.01.2010
U-Geen
btw., skutecne neni zadny vztah mezi kompr. pomerem a tlakem? pri dolni uvrati by mel byt ve valci atmosf. tlak, a pri horni X* vetsi, pricemz, neblizi se to X teoreticky kompr. pomeru? Nebo je to blbost :)
23:57:36
20.01.2010
stevotuner
nevedel som ze je to rozdiel teras to už viem ale chcel som vediet aky mam KP
23:54:48
20.01.2010
Syny
Jestli to chapu, tak dotycny zmerik tlaky ve valcich a vyslo mu u vsech 14,5 - coz je docela velky cislo a byl bych spokojen... Ale s kompresnm pomerem to nema absolutne co delat :) Ale ten dotycneho asi nezajima mam ten pocit...
23:54:18
20.01.2010
stevotuner
-> Gemini: co to robilo na FR6DP
Extreme Tyres