Topi az po otevreni termostatu

prohledat
89 příspěvků (zobrazeno 51 až 89) od 05.01.2010 do 19.01.2010, založil/a dj.kimmi
řadit dle data
12:18:08
05.01.2010
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> dj.kimmi: to s přehříváním nesouvisí. ale pokud zastavíš, vyvětráš a jedeš dál je to 99% termostat, kdyby se zavzdušňoval okruh foukajícím těsněním tak už neujedeš bez odvzdušnění ani metr 4
12:14:42
05.01.2010
dj.kimmi
taky moznost... ale radsi bych jel v zime, aby se mi to neprehrivalo, nez v teple a varilo to, ikdyz nejlepsi by bylo aby to fakalo jak ma oboje 4
12:11:27
05.01.2010
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> dj.kimmi: on je průser že tím nasavačem na kapotě za jízdy valí do kabiny strašnej nápor zmrzlýho vzduchu, trošičku pomůže tu mřížku zakrejt papundeklem. nevalí dovnitř tolik vzduchu a větrák si s tím poradí.
12:03:46
05.01.2010
dj.kimmi
no k tomu topeni, kdyz jedu v kolone pres Hulin, tak se i uvnitr zahreju, jinak ale vlazny vzduch... je to na pytel, dneska to poradne odvzusnim, pres vikend to zkusim procistit nejakym sajrajtem a uvidim 7
upraveno 1x, naposled 05.01.2010 12:04:19
11:59:06
05.01.2010
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
abych odrazil odbornou kritiku, ten pléšek na zvedání se musí nasadit správně, otvory nejsou veprostřed. je poteba ho otočit tak aby po montáži neodtláčel ventildekl.



odborná kritika mi vytýká, že jsem na to neupozornil a že to není poznat.. což si nemyslím, já když dával hlavu tak jsem si všiml že díry nejsou veprostřed a nějak mě napadlo že ho dám tak aby nezavazel ventildeklu.
upraveno 1x, naposled 05.01.2010 12:01:13
11:57:44
05.01.2010
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> dj.kimmi: když strčiš prsty do větráku tak poznáš jestli je vzduch teplej nebo zmrzlej 4
11:54:04
05.01.2010
dj.kimmi
chladic studeny neni, ale topeni moc netopi, to spis ale zavisi na tym, ze je pod nulou
11:47:47
05.01.2010
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> dj.kimmi: to nevim kdes četl to zdýchání, to závisí na mechanickym stavu motoru a trochu i na oleji.. tak jak píšeš to ukazuje na termostat, že zastavíš, kopneš do toho a jedeš dál v pohodě, to s tím že na V. stupeň to uvaříš ale na IV ne by ukazovalo na těsnění nebo přesahy vložek, ale zde je klíčový ukazatel že přestane topit topení, chladič je studenej a zadek vaří jako o život 4
11:43:22
05.01.2010
dj.kimmi
este sem cetl, ze by to pry melo po uvareni zdychat, kdyz to nastartuju, ale nic se nedeje, motor se drzi dobre...
11:42:18
05.01.2010
dj.kimmi
jinak, ani voda do oleja ani opacne to nejde, bubliny taky ne, kdyz sem to opatrne otevrel, tak to bublalo - ale jako vřelo, zadny vzduch
11:41:53
05.01.2010
petr s
-> Fén: 2 by mohl dostat na 1 to není
11:40:40
05.01.2010
dj.kimmi
mno takze 3 radsi vyzkousim vsecko mozny, ale toto bych opravdu pak nechal na nekym jinym, to by nemuselo dobre dopadnout, ale diky za navod, mozna nekdy v budoucnu na tom budu lip
11:40:35
05.01.2010
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Fén: nějak sem se do toho zamotal a byla škoda vyhazovat to rozepsaný 3
11:39:53
05.01.2010
Fén
-> Peťa Klíč: Nemáš psát diplomovou práci. :o)
11:37:48
05.01.2010
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Peťa Klíč: než sem to napsal narostlo tu asi 20 příspěvků 3
11:37:21
05.01.2010
Labros
hlavu nesundavat, pokud není jistota, že je těsnění opravdu fouklý. Tzn.jestli z expanzky smrdí vejfukový plyny, jdou bubliny nebo v ní je olej nebo je voda v oleji.
upraveno 2x, naposled 05.01.2010 11:37:56
11:37:08
05.01.2010
Kočislav
-> darklord: Přesně tak. Jak už tu bylo několikrát řečeno, zkus to pořádně projet s vyndaným termostatem a pak je možno řešit další. Do té doby si tu budeme povídat celkem zbytečně.4
11:35:29
05.01.2010
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> dj.kimmi: proč chceš sundavat hlavu? jen tak z nůďa se na to radši vyprdni 4



výměna těsnění pod hlavou rapid 136:



vypustit (stačí i upustit ale vypustit úplně bude lepší, s rozebranym motorem může nachcat při blbý manipulaci voda do oleje) chladící kapalinu. sundat filtrbox, odpojit výfuk. odpojit hadice vody z hlavy (velká od termostatu, malá od termostatu, malá do topení, malá od sání do čerpadla) a možná i vracečka od topení do vodní pumpy, pokud by zavazela sundání hlavy.



svíčky odpojit nebo raději i vyházet. sundat víko ventilů. odpojit elektriku k čidlu vody, k ventilu volnoběhu. odpojit přívod benzinu, podtlak k posilovači a rozdělovači.



motor musí být studený!! jinak hrozí že ho rozděláváš naposled 4



povolit 4 matky pod svíčkama podle pořadí jak je uvedeno v knížce

povolit šrouby hlavy, opět podle pořadí v knížce.

vyházet šrouby co drží vahadla, sundat vahadla.

vytahat a uložit zdvihací tyčky, nemusí se dodržet pořadí, ale je možný že někdo dával nějaký spešl, takže minimálně odlišit výfukový od sacích.

odšroubovat ty 4 matky

vyšroubovat zbytek šroubů hlavy.

hlavu uvolnit, může bejt přilepená.

ještě jednou si pořádně zkontrolovat že nezůstala připojená žádná hadice

nadechnout se a hlavu sundat, nic nezkurvit cestou a nevylejt si vodu do válců 4

z hlavy sundat potrubí sání, potrubí výfuku. někdo by namítl že se to mohlo udělat na autě protože to váží asi tunu, ale na autě se to dělá dost blbě, tuplem v rapidu.

sundat domeček termostatu.

vyšroubovat závitovky pro ventildekl.

takto hlavu odmastit, opucovat. zabalit aby se nedodrápala a odnést na srovnání, případně k někomu na zabroušení ventilů.



koupit těsnění pod hlavu, těsnění pod sání/výfuk, těsnění pod domeček termostatu. nejlépe i nové všechny šrouby hlavy, nebo alespoň ty které se ti zdají že to maj za sebou.



mezi tím zkontrolovat přesahy vložek válců, očistit dosedací plochu bloku.



donést srovnanou hlavu, přidělat z5 sání, výfuk, domeček termostatu.



nachystat na motor těsnění pod hlavu ale otočit ho správně, není to blbuvzdorné a když si zakreješ olejovej kanálek budeš mít brzo další, smutnější a dražší práci.



nadechnout se, trefit se hlavou z5 na motor.



tady ze zkušenosti doporučuju po usazení hlavy přichytit lehce matičkama a připojit výfuk, jinak se při dotahování hlavy budeš možná potýkat s tím že ti bude vejfuk bránit a odmítat poslušnost.



nastrkat zpátky zdvihací tyčky ale tak aby nežuchly do neznáma a nemusels rozebírat celej motor 4



posadit vahadla a přišroubovat, zatím jen těmy šrouby které nepřitahují hlavu k bloku.

nachystat si všechny šrouby hlavy, dát každej tam kam patří protože maj asi tři různý délky, kam patří dát podložky, kam nepatří je nedávat. nezapomenout na ten plech pro zvedání motoru na jeřábu.



pomodlit se a ve správném pořadí správnými momenty začít utahovat.



seřídit ventilový vůle.



všecko poodpojované popřipojovat, doplnit chladící kapalinu.



pomodlit se naposled a nastartovat.



nezapomněl jsem na nic? doufám že to chlapce odradí se v tom rypat jestli to neumí 4
11:34:45
05.01.2010
dj.kimmi
hm takze rikas vyzkouset aspon 5 termostatu
11:33:24
05.01.2010
darklord
-> dj.kimmi: zasekava sa ti termostat tak to vypada. skus pojazdit bez termostatu co to bude robit....
11:32:04
05.01.2010
dj.kimmi
no a jak nejlip se da poznat ze by to bylo tim tesnenim? jen tim vydelanim termostatu? este jedna vec, kdyz se mi to teda zacne splhat k cervenymu poli (nastesti to nekde vcas odstavim) staci treba jenom 2-3 minuty, nastartuju a mozu dal jet...
upraveno 1x, naposled 05.01.2010 11:32:52
11:30:28
05.01.2010
sailer123
nieje to zlozite ale treba ti ktomu momentovy kluc nove tesnenie poriadne golaky a hlavne niekoho kto ti stiahne z hlawy moj nazor daj to urobit niekonu ako fusku niekam do prace kde maju lejzrove brusky musi to byt zbrusene na desatiny . a uplne hladke . urcite ta to vyjde lacnejsie . a pevne nervy
11:28:45
05.01.2010
Mr.Lumpy
Kočislav 05.01.10 11:26:50 napsal:

Jejda…já než něco napíšu tak jsou tu tři jiné příspěvky, které

totéž co já vyjádřily rychleji..3 . Víčkem to nebude, já mám na

136 taky klasické 120 a vše funguje víc než dobře.
teď si mi proved to samý :D
11:27:48
05.01.2010
Mr.Lumpy
-> dj.kimmi: může zlobit termostat...
11:26:50
05.01.2010
Kočislav
Jejda...já než něco napíšu tak jsou tu tři jiné příspěvky, které totéž co já vyjádřily rychleji..3 . Víčkem to nebude, já mám na 136 taky klasické 120 a vše funguje víc než dobře.
11:24:35
05.01.2010
Kočislav
-> dj.kimmi: To ale může mít i jiné příčiny než těsnění pod hlavou. Pokud se to hřeje stylem, že se to nejprve přirozeně zahřeje a pak podle stylu jízdy pomalu a jistě teplota nezadržitelně roste, poukazuje to spíš na problém s chlazením (zanesený chladič, nedostatek vody, špatý termostat apod.) Jsi si jistý, že to máš správně odvzdušněné? Neprokluzuje ti klínový řemen? Sundávat hlavu je až krajnější řešení. Orientačně můžeš zkusit vyndat termostat a projet to bez něj. Zkušenost praví, že pokud se to přehřívá i bez termostatu, je problém v těsnění/hlavě apod., pokud to budeš mít pořád studené, je problém jinde.
11:24:07
05.01.2010
dj.kimmi
ted v pulce prosince sem menil kapalinu a pri te prilezitosti i termostat (wahler 88°C) a vse zustalo pri starym... este sem cetl na techwebu o te hadici z vika termostatu do expanzky, je mozny ze to dela ona? a taky guma od vicka se mi moc nezda, uz je jakysi zkroucena, ale cely vicko sehnat na r136 je uz nemozny vsude maji jen 0,04
11:20:38
05.01.2010
Karel.
-> dj.kimmi: to je divný, to se mi na těsnění moc nezdá. Co termostat? zkus ho oddělat a jezdit bez něj, i když teď v zimě.....8 Zkusil bych termostat jak otvírá........
11:17:19
05.01.2010
dj.kimmi
no uvaril ale ne naraz... jezdim kazdej den s tim 30 km do prace a 30 km zpatky, minimalne jednou musim zastavit, protoze se to prehriva... pri 5q vic jak 80-90 jet nemozu, zacne to proste varit, jinak kdyz to roztahnu postupne rychlosti az do 4-4500ot/min, tak nic, na ctyrku se da jet i 100,ale tak na to to delany neni...na nizsi stupne to neuvarim,aj kdybych se po*ral
11:13:34
05.01.2010
Karel.
-> dj.kimmi: se mi nechce věřit, že po tak málo km bys musel měnit těsnění.........tys to uvařil?
11:12:33
05.01.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> dj.kimmi: Jesi fouklo tesneni tak hlavu prebrousit.
11:10:54
05.01.2010
dj.kimmi
no tak asi tady v tym zacatecnim stadiu su ja ted... a ta hlava musi byt dycky kriva? nemoze se to tesneni proste jenom unavit casem, aniz by se s tou hlavou neco stalo? predchozi majitel delal generalku motoru i s timto pred cca 55 000 km
upraveno 2x, naposled 05.01.2010 11:11:16
11:05:17
05.01.2010
Labros
Ano, přebroušení je naprosto nutný.

Nějaká praxe se na to hodí. Ale i v servisu to můžou zprasit, zvlášť když si řeknou "stará šunka." Nevím, jestli bych jim věřil, že tu hlavu opravdu dali srovnat.

Já to dělal poprvé půl roku po koupi škodovky, když jsem tomu vlastně vůbec ještě nerozuměl, maximálně jsem sundaval a nandaval karbec a filtr. Tak demontáž a montáž hlavy dopadla úspěšně, ale celá operace nakonec neúspěšně - těsnění znovu podfouklo - ale to bylo tím, že jsem hlavu nenechal srovnat a ani jsem ji pořádně neočistil, a neměl jsem momenťák. Bez toho se to dělat nedoporučuje, stejně jako bez kvalitní gola sady.
upraveno 2x, naposled 05.01.2010 11:06:13
11:00:48
05.01.2010
dj.kimmi
no ja jenom jak se vsude pise o tym, ze se hlava obcas prebrusuje nebo tak neco...jesi je to nutny
10:59:08
05.01.2010
Nwkt
Si Andrta/Cedrycha nebo něco, přečti a uvidíš jestli se na to budeš cítit
10:58:51
05.01.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
Musis sundat hlavu, tezky to neni.
10:55:53
05.01.2010
dj.kimmi
rapid 136
10:53:33
05.01.2010
Nwkt
Na jakym autě?
10:52:08
05.01.2010
dj.kimmi
Nasel by se tu nekdo, kdo by mi poradil, co vsecko obnasi vymeneni tesneni pod hlavou? Nebo je to lepsi hodit do servisu...
Extreme Tyres