
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Topi az po otevreni termostatu
-> dj.kimmi: to s přehříváním nesouvisí. ale pokud zastavíš, vyvětráš a jedeš dál je to 99% termostat, kdyby se zavzdušňoval okruh foukajícím těsněním tak už neujedeš bez odvzdušnění ani metr 

taky moznost... ale radsi bych jel v zime, aby se mi to neprehrivalo, nez v teple a varilo to, ikdyz nejlepsi by bylo aby to fakalo jak ma oboje 

-> dj.kimmi: on je průser že tím nasavačem na kapotě za jízdy valí do kabiny strašnej nápor zmrzlýho vzduchu, trošičku pomůže tu mřížku zakrejt papundeklem. nevalí dovnitř tolik vzduchu a větrák si s tím poradí.
no k tomu topeni, kdyz jedu v kolone pres Hulin, tak se i uvnitr zahreju, jinak ale vlazny vzduch... je to na pytel, dneska to poradne odvzusnim, pres vikend to zkusim procistit nejakym sajrajtem a uvidim 

abych odrazil odbornou kritiku, ten pléšek na zvedání se musí nasadit správně, otvory nejsou veprostřed. je poteba ho otočit tak aby po montáži neodtláčel ventildekl.
odborná kritika mi vytýká, že jsem na to neupozornil a že to není poznat.. což si nemyslím, já když dával hlavu tak jsem si všiml že díry nejsou veprostřed a nějak mě napadlo že ho dám tak aby nezavazel ventildeklu.
odborná kritika mi vytýká, že jsem na to neupozornil a že to není poznat.. což si nemyslím, já když dával hlavu tak jsem si všiml že díry nejsou veprostřed a nějak mě napadlo že ho dám tak aby nezavazel ventildeklu.
-> dj.kimmi: když strčiš prsty do větráku tak poznáš jestli je vzduch teplej nebo zmrzlej 

chladic studeny neni, ale topeni moc netopi, to spis ale zavisi na tym, ze je pod nulou
-> dj.kimmi: to nevim kdes četl to zdýchání, to závisí na mechanickym stavu motoru a trochu i na oleji.. tak jak píšeš to ukazuje na termostat, že zastavíš, kopneš do toho a jedeš dál v pohodě, to s tím že na V. stupeň to uvaříš ale na IV ne by ukazovalo na těsnění nebo přesahy vložek, ale zde je klíčový ukazatel že přestane topit topení, chladič je studenej a zadek vaří jako o život 

este sem cetl, ze by to pry melo po uvareni zdychat, kdyz to nastartuju, ale nic se nedeje, motor se drzi dobre...
jinak, ani voda do oleja ani opacne to nejde, bubliny taky ne, kdyz sem to opatrne otevrel, tak to bublalo - ale jako vřelo, zadny vzduch
-> Fén: 2 by mohl dostat na 1 to není
mno takze
radsi vyzkousim vsecko mozny, ale toto bych opravdu pak nechal na nekym jinym, to by nemuselo dobre dopadnout, ale diky za navod, mozna nekdy v budoucnu na tom budu lip

-> Fén: nějak sem se do toho zamotal a byla škoda vyhazovat to rozepsaný 

-> Peťa Klíč: Nemáš psát diplomovou práci. :o)
-> Peťa Klíč: než sem to napsal narostlo tu asi 20 příspěvků 

hlavu nesundavat, pokud není jistota, že je těsnění opravdu fouklý. Tzn.jestli z expanzky smrdí vejfukový plyny, jdou bubliny nebo v ní je olej nebo je voda v oleji.
-> darklord: Přesně tak. Jak už tu bylo několikrát řečeno, zkus to pořádně projet s vyndaným termostatem a pak je možno řešit další. Do té doby si tu budeme povídat celkem zbytečně.

-> dj.kimmi: proč chceš sundavat hlavu? jen tak z nůďa se na to radši vyprdni
výměna těsnění pod hlavou rapid 136:
vypustit (stačí i upustit ale vypustit úplně bude lepší, s rozebranym motorem může nachcat při blbý manipulaci voda do oleje) chladící kapalinu. sundat filtrbox, odpojit výfuk. odpojit hadice vody z hlavy (velká od termostatu, malá od termostatu, malá do topení, malá od sání do čerpadla) a možná i vracečka od topení do vodní pumpy, pokud by zavazela sundání hlavy.
svíčky odpojit nebo raději i vyházet. sundat víko ventilů. odpojit elektriku k čidlu vody, k ventilu volnoběhu. odpojit přívod benzinu, podtlak k posilovači a rozdělovači.
motor musí být studený!! jinak hrozí že ho rozděláváš naposled
povolit 4 matky pod svíčkama podle pořadí jak je uvedeno v knížce
povolit šrouby hlavy, opět podle pořadí v knížce.
vyházet šrouby co drží vahadla, sundat vahadla.
vytahat a uložit zdvihací tyčky, nemusí se dodržet pořadí, ale je možný že někdo dával nějaký spešl, takže minimálně odlišit výfukový od sacích.
odšroubovat ty 4 matky
vyšroubovat zbytek šroubů hlavy.
hlavu uvolnit, může bejt přilepená.
ještě jednou si pořádně zkontrolovat že nezůstala připojená žádná hadice
nadechnout se a hlavu sundat, nic nezkurvit cestou a nevylejt si vodu do válců
z hlavy sundat potrubí sání, potrubí výfuku. někdo by namítl že se to mohlo udělat na autě protože to váží asi tunu, ale na autě se to dělá dost blbě, tuplem v rapidu.
sundat domeček termostatu.
vyšroubovat závitovky pro ventildekl.
takto hlavu odmastit, opucovat. zabalit aby se nedodrápala a odnést na srovnání, případně k někomu na zabroušení ventilů.
koupit těsnění pod hlavu, těsnění pod sání/výfuk, těsnění pod domeček termostatu. nejlépe i nové všechny šrouby hlavy, nebo alespoň ty které se ti zdají že to maj za sebou.
mezi tím zkontrolovat přesahy vložek válců, očistit dosedací plochu bloku.
donést srovnanou hlavu, přidělat z5 sání, výfuk, domeček termostatu.
nachystat na motor těsnění pod hlavu ale otočit ho správně, není to blbuvzdorné a když si zakreješ olejovej kanálek budeš mít brzo další, smutnější a dražší práci.
nadechnout se, trefit se hlavou z5 na motor.
tady ze zkušenosti doporučuju po usazení hlavy přichytit lehce matičkama a připojit výfuk, jinak se při dotahování hlavy budeš možná potýkat s tím že ti bude vejfuk bránit a odmítat poslušnost.
nastrkat zpátky zdvihací tyčky ale tak aby nežuchly do neznáma a nemusels rozebírat celej motor
posadit vahadla a přišroubovat, zatím jen těmy šrouby které nepřitahují hlavu k bloku.
nachystat si všechny šrouby hlavy, dát každej tam kam patří protože maj asi tři různý délky, kam patří dát podložky, kam nepatří je nedávat. nezapomenout na ten plech pro zvedání motoru na jeřábu.
pomodlit se a ve správném pořadí správnými momenty začít utahovat.
seřídit ventilový vůle.
všecko poodpojované popřipojovat, doplnit chladící kapalinu.
pomodlit se naposled a nastartovat.
nezapomněl jsem na nic? doufám že to chlapce odradí se v tom rypat jestli to neumí

výměna těsnění pod hlavou rapid 136:
vypustit (stačí i upustit ale vypustit úplně bude lepší, s rozebranym motorem může nachcat při blbý manipulaci voda do oleje) chladící kapalinu. sundat filtrbox, odpojit výfuk. odpojit hadice vody z hlavy (velká od termostatu, malá od termostatu, malá do topení, malá od sání do čerpadla) a možná i vracečka od topení do vodní pumpy, pokud by zavazela sundání hlavy.
svíčky odpojit nebo raději i vyházet. sundat víko ventilů. odpojit elektriku k čidlu vody, k ventilu volnoběhu. odpojit přívod benzinu, podtlak k posilovači a rozdělovači.
motor musí být studený!! jinak hrozí že ho rozděláváš naposled

povolit 4 matky pod svíčkama podle pořadí jak je uvedeno v knížce
povolit šrouby hlavy, opět podle pořadí v knížce.
vyházet šrouby co drží vahadla, sundat vahadla.
vytahat a uložit zdvihací tyčky, nemusí se dodržet pořadí, ale je možný že někdo dával nějaký spešl, takže minimálně odlišit výfukový od sacích.
odšroubovat ty 4 matky
vyšroubovat zbytek šroubů hlavy.
hlavu uvolnit, může bejt přilepená.
ještě jednou si pořádně zkontrolovat že nezůstala připojená žádná hadice
nadechnout se a hlavu sundat, nic nezkurvit cestou a nevylejt si vodu do válců

z hlavy sundat potrubí sání, potrubí výfuku. někdo by namítl že se to mohlo udělat na autě protože to váží asi tunu, ale na autě se to dělá dost blbě, tuplem v rapidu.
sundat domeček termostatu.
vyšroubovat závitovky pro ventildekl.
takto hlavu odmastit, opucovat. zabalit aby se nedodrápala a odnést na srovnání, případně k někomu na zabroušení ventilů.
koupit těsnění pod hlavu, těsnění pod sání/výfuk, těsnění pod domeček termostatu. nejlépe i nové všechny šrouby hlavy, nebo alespoň ty které se ti zdají že to maj za sebou.
mezi tím zkontrolovat přesahy vložek válců, očistit dosedací plochu bloku.
donést srovnanou hlavu, přidělat z5 sání, výfuk, domeček termostatu.
nachystat na motor těsnění pod hlavu ale otočit ho správně, není to blbuvzdorné a když si zakreješ olejovej kanálek budeš mít brzo další, smutnější a dražší práci.
nadechnout se, trefit se hlavou z5 na motor.
tady ze zkušenosti doporučuju po usazení hlavy přichytit lehce matičkama a připojit výfuk, jinak se při dotahování hlavy budeš možná potýkat s tím že ti bude vejfuk bránit a odmítat poslušnost.
nastrkat zpátky zdvihací tyčky ale tak aby nežuchly do neznáma a nemusels rozebírat celej motor

posadit vahadla a přišroubovat, zatím jen těmy šrouby které nepřitahují hlavu k bloku.
nachystat si všechny šrouby hlavy, dát každej tam kam patří protože maj asi tři různý délky, kam patří dát podložky, kam nepatří je nedávat. nezapomenout na ten plech pro zvedání motoru na jeřábu.
pomodlit se a ve správném pořadí správnými momenty začít utahovat.
seřídit ventilový vůle.
všecko poodpojované popřipojovat, doplnit chladící kapalinu.
pomodlit se naposled a nastartovat.
nezapomněl jsem na nic? doufám že to chlapce odradí se v tom rypat jestli to neumí

hm takze rikas vyzkouset aspon 5 termostatu
-> dj.kimmi: zasekava sa ti termostat tak to vypada. skus pojazdit bez termostatu co to bude robit....
no a jak nejlip se da poznat ze by to bylo tim tesnenim? jen tim vydelanim termostatu? este jedna vec, kdyz se mi to teda zacne splhat k cervenymu poli (nastesti to nekde vcas odstavim) staci treba jenom 2-3 minuty, nastartuju a mozu dal jet...
nieje to zlozite ale treba ti ktomu momentovy kluc nove tesnenie poriadne golaky a hlavne niekoho kto ti stiahne z hlawy moj nazor daj to urobit niekonu ako fusku niekam do prace kde maju lejzrove brusky musi to byt zbrusene na desatiny . a uplne hladke . urcite ta to vyjde lacnejsie . a pevne nervy
Kočislav 05.01.10 11:26:50 napsal:
Jejda…já než něco napíšu tak jsou tu tři jiné příspěvky, které
totéž co já vyjádřily rychleji..
. Víčkem to nebude, já mám na
136 taky klasické 120 a vše funguje víc než dobře.teď si mi proved to samý :D
Jejda…já než něco napíšu tak jsou tu tři jiné příspěvky, které
totéž co já vyjádřily rychleji..

136 taky klasické 120 a vše funguje víc než dobře.teď si mi proved to samý :D
-> dj.kimmi: může zlobit termostat...
Jejda...já než něco napíšu tak jsou tu tři jiné příspěvky, které totéž co já vyjádřily rychleji..
. Víčkem to nebude, já mám na 136 taky klasické 120 a vše funguje víc než dobře.

-> dj.kimmi: To ale může mít i jiné příčiny než těsnění pod hlavou. Pokud se to hřeje stylem, že se to nejprve přirozeně zahřeje a pak podle stylu jízdy pomalu a jistě teplota nezadržitelně roste, poukazuje to spíš na problém s chlazením (zanesený chladič, nedostatek vody, špatý termostat apod.) Jsi si jistý, že to máš správně odvzdušněné? Neprokluzuje ti klínový řemen? Sundávat hlavu je až krajnější řešení. Orientačně můžeš zkusit vyndat termostat a projet to bez něj. Zkušenost praví, že pokud se to přehřívá i bez termostatu, je problém v těsnění/hlavě apod., pokud to budeš mít pořád studené, je problém jinde.
ted v pulce prosince sem menil kapalinu a pri te prilezitosti i termostat (wahler 88°C) a vse zustalo pri starym... este sem cetl na techwebu o te hadici z vika termostatu do expanzky, je mozny ze to dela ona? a taky guma od vicka se mi moc nezda, uz je jakysi zkroucena, ale cely vicko sehnat na r136 je uz nemozny vsude maji jen 0,04
-> dj.kimmi: to je divný, to se mi na těsnění moc nezdá. Co termostat? zkus ho oddělat a jezdit bez něj, i když teď v zimě.....
Zkusil bych termostat jak otvírá........

no uvaril ale ne naraz... jezdim kazdej den s tim 30 km do prace a 30 km zpatky, minimalne jednou musim zastavit, protoze se to prehriva... pri 5q vic jak 80-90 jet nemozu, zacne to proste varit, jinak kdyz to roztahnu postupne rychlosti az do 4-4500ot/min, tak nic, na ctyrku se da jet i 100,ale tak na to to delany neni...na nizsi stupne to neuvarim,aj kdybych se po*ral
-> dj.kimmi: se mi nechce věřit, že po tak málo km bys musel měnit těsnění.........tys to uvařil?
-> dj.kimmi: Jesi fouklo tesneni tak hlavu prebrousit.
no tak asi tady v tym zacatecnim stadiu su ja ted... a ta hlava musi byt dycky kriva? nemoze se to tesneni proste jenom unavit casem, aniz by se s tou hlavou neco stalo? predchozi majitel delal generalku motoru i s timto pred cca 55 000 km
Ano, přebroušení je naprosto nutný.
Nějaká praxe se na to hodí. Ale i v servisu to můžou zprasit, zvlášť když si řeknou "stará šunka." Nevím, jestli bych jim věřil, že tu hlavu opravdu dali srovnat.
Já to dělal poprvé půl roku po koupi škodovky, když jsem tomu vlastně vůbec ještě nerozuměl, maximálně jsem sundaval a nandaval karbec a filtr. Tak demontáž a montáž hlavy dopadla úspěšně, ale celá operace nakonec neúspěšně - těsnění znovu podfouklo - ale to bylo tím, že jsem hlavu nenechal srovnat a ani jsem ji pořádně neočistil, a neměl jsem momenťák. Bez toho se to dělat nedoporučuje, stejně jako bez kvalitní gola sady.
Nějaká praxe se na to hodí. Ale i v servisu to můžou zprasit, zvlášť když si řeknou "stará šunka." Nevím, jestli bych jim věřil, že tu hlavu opravdu dali srovnat.
Já to dělal poprvé půl roku po koupi škodovky, když jsem tomu vlastně vůbec ještě nerozuměl, maximálně jsem sundaval a nandaval karbec a filtr. Tak demontáž a montáž hlavy dopadla úspěšně, ale celá operace nakonec neúspěšně - těsnění znovu podfouklo - ale to bylo tím, že jsem hlavu nenechal srovnat a ani jsem ji pořádně neočistil, a neměl jsem momenťák. Bez toho se to dělat nedoporučuje, stejně jako bez kvalitní gola sady.
no ja jenom jak se vsude pise o tym, ze se hlava obcas prebrusuje nebo tak neco...jesi je to nutny
Si Andrta/Cedrycha nebo něco, přečti a uvidíš jestli se na to budeš cítit
Musis sundat hlavu, tezky to neni.
rapid 136
Na jakym autě?
Nasel by se tu nekdo, kdo by mi poradil, co vsecko obnasi vymeneni tesneni pod hlavou? Nebo je to lepsi hodit do servisu...