skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
škoda favorit, nedrží volnoběh
prohledat
99 příspěvků (zobrazeno 51 až 99) od 17.12.2009 do 16.09.2015, založil/a martin.matess
11:26:16
23.02.2013
23.02.2013
black_devil
Fakt potřebuju poradit, co by mohlo bejt za problém :D Volnoběh mám teďka podle otáčkoměru na 1500, ale podle zvuku to vidím tak na 1000. Když jsem to podle otáčkoměru hodil na 850, bylo to skoro na chcípnutí. Následně jsem zkoušel odpojovat vodiče od karburátoru a začal jsem odpojovačem volnoběhu. Když jsem ho odpojil, tak to z těch 1500 spadlo na nějakejch 500 a začlo takový to chcípání, ale karbec si hnedka sám přidal, zase to začlo chcípat, tak si zase trošku přidal a takhle dokola, ručička lítala okolo 500 +/- 100. Zapojil jsem opět odpojovač a zase tam skočilo těch 1500. Červík na stupňovitý vačce se nedotýkal ani jednoho zubu.
10:11:52
23.02.2013
23.02.2013
black_devil
Tak kucí, trochu jsem to obešel multimetrem a podle Andrta jsem měřil termoventil. Sice nevím, jestli ten by na ten problém mohl mít vliv, ale naměřil jsem celkem zvláštní hodnoty. Při zapnutém zapalování jsem na vodiči k termoventilu naměřil nějakých 25,6V a když jsem měřil termoventil odporově, tak jsem na něm naměřil nějakých 26 ohmů? :O Odpory moc měřit neumím, ale na multimetru jsem zadal nejmenší hodnotu odporu, která tam jde a to bylo "200". Asi jsem ale blbě měřil, co? Jinak těch 25,6V jsem naměřil na 100% dobře.
20:03:07
22.02.2013
22.02.2013
black_devil
-> Petr Volfik: jo, to mě netrklo.. už mi z toho jde hlava kolem... Celej motor je na banálním principu, ale vždycky nějaká jednoduchá hovadina dokáže pořádně potrápit.. určitě to azs bude nějaká prkotina.
20:01:26
22.02.2013
22.02.2013
Petr Volfik
-> black_devil: To můžeš klidně odpojit i od sání, prostě to ucpi a uvidíš.
19:52:23
22.02.2013
22.02.2013
black_devil
-> Petr Volfik: aha, sorry, tak to jsem přehlídl. Takže normálně u ventilu rozpojit a na samčí část ventilu narvat neprůchodnou hadici?
19:50:42
22.02.2013
22.02.2013
Petr Volfik
-> black_devil: Dyť už jsem ti psal ať jí zkusíš ucpat. Odpoj jí, nacpi tam kousek jiný hadice a do ní šroub, prostě to ucpi. Na vyzkoušení pojedeš bez posilovače no.
19:16:10
22.02.2013
22.02.2013
black_devil
-> Evž@: Jenže ten falešnej vzduch se projevoval spíš nějakým cukáním, né? Tady jde vyloženě o to, že nedrží volnoběh, občas to střelí do vejfuku... sytič si lítá jak che... Napadla mě ještě pojistkovka, pak nějakej ten kabel od toho odpojovače běhu naprázdno,popř. ta hadice.
19:12:52
22.02.2013
22.02.2013
Evž@
-> black_devil: podtlaková hadice by mohla mít určitě vliv.Přisávání falešného vzduchu.
18:58:15
22.02.2013
22.02.2013
black_devil
Tak to mě poserte.. prostě to nejede jak má :/ Podložka pod tím karbcem není v úplně nejlepším stavu, ale měla by ještě těsnit. Problém je ten, že když to natočím, tak to chvíli drží těch 2000 na sytič, ujedu třeba 200 metrů, vyšlápnu spojku, sytič je už vyplej, a motor chcípne. Nastavenej volnoběh je na 100% dobře. Zvuk to má takovej nepravidelnej, jakože jednou bohatá směs, pak chudší, bohatší,... Kde by mohl bejt problém? Karburátor snad už úplně vylučuju. Co třeba těsnění pod hlavou? Vadná podtlaková hadice od posilovače? To by nemohlo mít vliv?
15:47:28
20.02.2013
20.02.2013
black_devil
-> Tomaso435: jo :D teď né, musím sehnat nejdřív něco jinýho :D
15:46:38
20.02.2013
20.02.2013
Tomaso435
-> black_devil: a zahazuješ to ? :-D tak to zahod už ted :-D
15:43:43
20.02.2013
20.02.2013
black_devil
-> Tomaso435: no už to má necelý dva měsíec dokončit, ale nechci někde zůstat viset :D
15:42:32
20.02.2013
20.02.2013
Tomaso435
to s tim točkoměrem,, to bude někde blbý ukostření nečeho (motoru?) nebo v pojistkovce?
kua je to fáčko :-D cívka kabely svíčky rozdělovač regulátor pojistkovka max benzinová pumpička,nebo bordel v karbci.. nic víc tomu bejt nemuže :-D snad :-D
kua je to fáčko :-D cívka kabely svíčky rozdělovač regulátor pojistkovka max benzinová pumpička,nebo bordel v karbci.. nic víc tomu bejt nemuže :-D snad :-D
15:38:29
20.02.2013
20.02.2013
black_devil
-> Tomaso435: Taky mě to napadlo, ale tím jen uberu otáčky na sytiči. Chtěl bych zjistit příčinu, proč se nechce vypnout.
15:36:18
20.02.2013
20.02.2013
Tomaso435
-> black_devil: tak pootoč na druhou rysku se sytičem...
15:33:34
20.02.2013
20.02.2013
black_devil
Kucí, jak s tím sytičem? Karbec mám jakštakš seřízenej, ale ten sytič je prostě nějakej divnej. Při teplotě, kdy by měl být vypnutej je stále aktivní. Drží se v otáčkách 2500 - 3000, pedálem ho ani nevypnu. Kde by mohl bejt problém? Není to tím, že by nebyl seřízenej, pač se to chová stejně u každýho karburátoru. Problém bude někde jinde.
16:34:47
18.02.2013
18.02.2013
black_devil
Další problém nastává u sytiče, který je stále aktivní, i při teplotách, když ručička teploměru je zhruba v polovině stupnice. Nastavením to zřejmě nebude, pač to samý dělal i jiný karburátor.
16:14:39
18.02.2013
18.02.2013
black_devil
Jo a za tepla to za boha nemůžu nastartovat :/ Musím točit jako debil, strašně dlouho, plyn pod podlahou a má co dělat, točím na prasáka třeba 15 vteřin. Kde by mohl bejt problém? :/ Jinak ventil cvaká, pojistka v pořádku, otáčkoměr už přestal lítat.
12:24:24
18.02.2013
18.02.2013
Shatter
-> Majki: aj mne vyletí ručička po vypnutí motora, ak mám zapnutý ventilátor topenia..
10:27:04
18.02.2013
18.02.2013
Majki
-> black_devil: Ručička mě výletavala kvůli velkému odběru... když jsem vypnul radio, ventilátor a světla tak to neudělalo. příčinu jsem nenašel...
21:19:46
17.02.2013
17.02.2013
Petr Volfik
-> black_devil: Nevim, ale myslim si že s vadnou AC pumpou by neblnul jenom volnoběh. Myslim si že už by jsi nejel nikam.
20:36:45
17.02.2013
17.02.2013
black_devil
-> Petr Volfik: hele, ještě mě napadlo to s tou šťavou... Jak yb se projevovala vadná pumpa? Nemohla by to dělat i ona?
20:14:53
17.02.2013
17.02.2013
black_devil
-> kreten: jen ručička otáčkoměru, motor normálně chcípá. Nepřehřívá se a mám automatickej sytič. Zkusím teda cívku, ty pojistky, ten ventil a ozvu se.
19:05:29
17.02.2013
17.02.2013
kreten
-> black_devil: signal pro otackomer jde od civky, rucicka ti vyleti k 5000 ale vytoci se i motor nebo jen rucicka? neprehriva se ti motor? mas manual nebo automat sytic?
18:55:00
17.02.2013
17.02.2013
black_devil
-> Petr Volfik: ve filtrboxu a v okoli rozdelovace mam jemne hlinikove spony,spis jen prach,ze by nejakej problem v motoru? Signal pro otackomer jde z rozdelovace?Pri vypinani motoru mi vyleti rucicka nekam k 5ti tisicum a pak pak teprve spadne.
18:03:12
17.02.2013
17.02.2013
Petr Volfik
-> black_devil: Měla by to bejt třetí, nejjednoduší je zapnout klíček a z ventilu vytáhnout a dát zpátky konektor. To uslyšíš že cvakne nebo ne.
Nebo vem žárovku, nebo multimetr, cokoliv, a změř to. Prostě do toho karburátoru tim kabelem musí jít šťáva při zapnutym klíčku...
Nebo vem žárovku, nebo multimetr, cokoliv, a změř to. Prostě do toho karburátoru tim kabelem musí jít šťáva při zapnutym klíčku...
17:55:06
17.02.2013
17.02.2013
black_devil
-> Petr Volfik: Omrknu to.Jakou pojistku?
16:26:57
17.02.2013
17.02.2013
Petr Volfik
-> black_devil: A nemáš prasklou pojistku? Jde šťáva do karbecu? I když je fakt že to by zdechlo hned.
Seřid ventily a předstih.
Zkoukni O kroužek na tom šroubku bohatosti směsi, tu gumu kolem el. mag. ventilu volnoběhu, podložku pod karb. , netěsnost v sání, hadici od posilovače (zkus jí ucpat)
Zkus seřídit ten volnoběh - otevření klapky i směs. Ty jiný karbecy jsi seřizoval? Ty mohly bejt seřízený na trošku jiný motory...
Seřid ventily a předstih.
Zkoukni O kroužek na tom šroubku bohatosti směsi, tu gumu kolem el. mag. ventilu volnoběhu, podložku pod karb. , netěsnost v sání, hadici od posilovače (zkus jí ucpat)
Zkus seřídit ten volnoběh - otevření klapky i směs. Ty jiný karbecy jsi seřizoval? Ty mohly bejt seřízený na trošku jiný motory...
16:01:24
17.02.2013
17.02.2013
Tomaso435
-> black_devil: tak si zvyš volnoběh
15:55:24
17.02.2013
17.02.2013
black_devil
-> kreten: Zkousel jsem 2 jiny karbce,i filtr.
15:06:24
17.02.2013
17.02.2013
kreten
-> black_devil: nenapada me nic jinyho nez chuda smes pri volnobehu bez sytice, takze doladit sroubkem bohatosti, mozna ti odesla ta tesnici gumicka co na tom sroubku bohatosti je, to ze udrzi volnobeh se syticem ti vylucuje veci jako prisavani falesnyho vzduchu, alespon castecne, rozdelovac se z niceho nic taky nerozsype, kouknul bych se i na palivovej filtr
14:58:09
17.02.2013
17.02.2013
Tomaso435
-> black_devil: hele přestan se v tom vrtat a nebudeš mít žádný problémy :-D jenom to udržuj, dodržuj výměny a to auto po tobě nic chtit nebude
14:56:25
17.02.2013
17.02.2013
black_devil
-> Bukaj: Palec vuli nema.Jaka dalsi vule tam muze byt?
14:49:26
17.02.2013
17.02.2013
Bukaj
-> black_devil: Koukni, jestli jsou v rozdělovači velké vůle...
Anebo že by to dělala načatá cívečka, to je další možnost, ale moc mi to na to nesedí...
Anebo že by to dělala načatá cívečka, to je další možnost, ale moc mi to na to nesedí...
14:42:39
17.02.2013
17.02.2013
black_devil
Nikdo nic chlapi?
14:15:02
17.02.2013
17.02.2013
black_devil
Mohl by to mit na svedomi rozdelovac?
11:40:31
17.02.2013
17.02.2013
black_devil
Čáu kucí, 2 měsíce před likvidací a problém :/ Nedrží to volnoběh, na sytič ano, jak mile se ohřeje, pustím plyn, chvíli se to drží okolo 850, trochu to poletuje, potom zdechne. Zkoušel jsem nastavit karbec, vyměnit celej karbec a furt stejnej problém. Od včerejška to začalo střílet do vejfuku, ale to má možná na svědomí netěsnost svaru. V čem by mohl bejt problém? Jedu třeba pomalu na dvojku, pustím plyn,chvíli to jede, pak se to trochu přidusí, jakoby tam nešla šťáva, tak tomu musím zase trochu pomoct pedálem. Nenapadá někoho, v čem by mohl bejt problém? :/ Karburátorem to teda nejspíš nebude.
20:29:02
06.04.2012
06.04.2012
stodvacet
-> Felisman 06.04.12 14:46:16: Sundej víko z filtru a dívej se na horní přívěru sytiče.Někdo ti při studeném startu šlápne na plyn(aktivuje sytič).Horní přívěra se zaklapne a při startu by se měla pootevřít,Když se nepootevře okamžitě se motor "uchlastá" a proto nechce chytnout.Když lehce sešlápneš plyn klapka sytiče se automaticky pootvírá proto ti to pak chytne,ale protože klapku sytiče nepotáhne objemový ovládač tak se motor znova pomaličku uchlastává.Při nastartování motoru se musí ta horní sytičová klapka pootevřít zhruba o 4 mm,jinak ti to fungovat nebude.Při dobrém seřízení musí motor vyskočit až na nějaké 2000 ot/min,které pak za chvíli sundáš sešlápnutím plynu,spadnou na nějakých 1600 atd až na volnoběh podle teploty motoru.Ten objemový ovládač je černá nádobka podtlaku,která je umístěná nad lankem plynu na karbu spíš vzadu k baterce,ten podtlak co je z přední strany je na 2.klapu.
14:46:16
06.04.2012
06.04.2012
Felisman
Tak včera jsem zjistil znovu že asi (odpojovač volnoběhu) cvaka při sepnutí klíčku, pak dám plyn na podlahu aktivuje se aut. sytič (klapka sytiče se zavře) ale zkusím se mrknou na ten objemový ovládač sytiče pokud ho najdu :-)
19:03:43
05.04.2012
05.04.2012
stodvacet
-> Felisman 05.04.12 15:27:18: Pokud ti motor chytne jen s trochou plynu a po nastartování se dusí,bude v háji tkz objemový ovládač sytiče.Je to podtlakový ovládač který je vzadu směrem k baterce.Když motor běží musí být přitažený pokud není,je v háji membrána.Nutno vyměnit
15:27:18
05.04.2012
05.04.2012
Felisman
motor naskočí až přidám trošku plyn samo to nechytne pak když ho pustím tak to chcípe až se to trošku zahřeje třeba cca po 1min tak drží, byl tam nějakej zkrat nešlo nic nakonec známej objevil nějakej studenej spoj v pojistné skrini ten spravil a vše funguje až na ten volnoběh, odpojovač volnoběhu normálně cvaká. Tak nevím, jak poznám jestli automatický sytič nejde? myslím že to bude ono jak jak to zjistím že funguje a jak opravit?
14:27:17
05.04.2012
05.04.2012
minno
-> Felisman: automatický sytič ti funguje? Ako presne sa to chová? Za studena to naštartuješ v pohode, ale hneď na to motor zhasne?
13:52:28
05.04.2012
05.04.2012
Felisman
Ahoj všichni nechci zakládat nové téma tak píšu sem, mám favorit 135L rok 92 a nedrží mi to volnoběh za studena, když se trošku zahřeje tak už v poho nevíte co stím???? Díky
11:40:57
20.12.2009
20.12.2009
martin.matess
takže vše jsem udělal ale kára mrdka stejnak nedrží volnoběh, pak mne ještě napadla jedna věc když čumim na karbec tak tam je ten obohacovač po levej straně s napisem pierburg a pak tam ja na pravej straněě v podhledu od chladiče auta takovej malej hajzl do kterýho vede proud a jedna hadička a záslepka ten má fungovat jak?? respektive k čemu slouží? jinak už mě vubec nic nenapadá co a jak :( a do škodovky se mi s takovou popelnicí nechce
19:17:52
17.12.2009
17.12.2009
haso
-> martin.matess: mne napriklad cvakal ten ventil ale nebol uplne zasrobovany takze volnobeh nefungoval...
19:02:32
17.12.2009
17.12.2009
martin.matess
supr díky moc vyzkouším cos poradil a uvidím, jinak magnetka je ok tu sme zkoušeli a cvaká jak sepneš klíče, uvidím zítra zatím díkas
17:47:35
17.12.2009
17.12.2009
werty
Jinak teda podrobně k tomu co jsem uvedl...
Tryska volnoběhu - sundáš kryt airboxu a na víku karburátoru uvidíš tři vzdušníky v řadě za sebou, ale pouze jeden jde vyšroubovat tj. má štěrbinu pro šroubovák. Vytočíš a podíváš se proti světlu jestli je průchozí pokud ano zašroubuješ, pokud ne profoukneš nebo vezmeš silonové vlákno (kartáček apod.), pročistíš a našroubuješ zpět.
Ventil volnoběhu - vzadu na karburátoru je váleček který uzavírá/otevírá volnoběžný kanál po vypnutí/sepnutí zapalování. Zkontroluješ jej tak že sepneš zapalování a konektor který vede do ventilu z něj vyděláš a dáš zpět - ventil musí cvaknout. Pokud ne pak je vadný přímo ventil nebo přívod napětí (nutná i kontrola ukostření karburátoru - ze předu hnědý vodič ukostřený pod šroubem podložky karburátoru).
Podložka karburátoru - ta bude chtít vyměnit určitě i když původ problému to nebude jelikož v tomhle případě většinou volnoběh kolísá ale motor nechcípne.
Membrána obohacovače - Na pravé straně karburátoru (z pohledu před autem) je "klobouček" na dva křížové šrouby. Ten vyšroubuješ při studeném motoru. Vyteče ti palivo z plovákové komory jelikož obohacovač je kanálkem spojený přímo sní takže palivo zachytíš do nádobky nebo hadry. Pak obohacovač rozlouskneš aby ses dostál k membráně. Ta musí být bez jakéhokoliv poškození tj. nesmí být prasklá jinak se děje to že místo toho aby palivo z plovákové komory putovalo přes ventil obohacovače do trysky obohacovače a následně do emulzní trubice tak při prasklé membráně jde nekontrolovaně rovnou do sacího potrubí. Tady ovšem jsou častými příznaky (mimo onoho nestabilního/nefunkčního volnoběhu) abnormální spotřeba, černý dým z výfuku a zápach paliva - záleží na rozsahu poškození oné membrány.
Uff, doufám že ti to takhle stačí.
Tryska volnoběhu - sundáš kryt airboxu a na víku karburátoru uvidíš tři vzdušníky v řadě za sebou, ale pouze jeden jde vyšroubovat tj. má štěrbinu pro šroubovák. Vytočíš a podíváš se proti světlu jestli je průchozí pokud ano zašroubuješ, pokud ne profoukneš nebo vezmeš silonové vlákno (kartáček apod.), pročistíš a našroubuješ zpět.
Ventil volnoběhu - vzadu na karburátoru je váleček který uzavírá/otevírá volnoběžný kanál po vypnutí/sepnutí zapalování. Zkontroluješ jej tak že sepneš zapalování a konektor který vede do ventilu z něj vyděláš a dáš zpět - ventil musí cvaknout. Pokud ne pak je vadný přímo ventil nebo přívod napětí (nutná i kontrola ukostření karburátoru - ze předu hnědý vodič ukostřený pod šroubem podložky karburátoru).
Podložka karburátoru - ta bude chtít vyměnit určitě i když původ problému to nebude jelikož v tomhle případě většinou volnoběh kolísá ale motor nechcípne.
Membrána obohacovače - Na pravé straně karburátoru (z pohledu před autem) je "klobouček" na dva křížové šrouby. Ten vyšroubuješ při studeném motoru. Vyteče ti palivo z plovákové komory jelikož obohacovač je kanálkem spojený přímo sní takže palivo zachytíš do nádobky nebo hadry. Pak obohacovač rozlouskneš aby ses dostál k membráně. Ta musí být bez jakéhokoliv poškození tj. nesmí být prasklá jinak se děje to že místo toho aby palivo z plovákové komory putovalo přes ventil obohacovače do trysky obohacovače a následně do emulzní trubice tak při prasklé membráně jde nekontrolovaně rovnou do sacího potrubí. Tady ovšem jsou častými příznaky (mimo onoho nestabilního/nefunkčního volnoběhu) abnormální spotřeba, černý dým z výfuku a zápach paliva - záleží na rozsahu poškození oné membrány.
Uff, doufám že ti to takhle stačí.
17:28:44
17.12.2009
17.12.2009
werty
Buď ucpaná tryska volnoběhu nebo nefunkční ventil volnoběhu. Jestli je i původní podložka pod karburátorem tak vyměnit jelikož i falešný vzduch bude hrát svou roli. Možnost je i vadná membrána obohacovače částečné zátěže.
16:42:02
17.12.2009
17.12.2009
martin.matess
zdravím, máme doma fanouše, jezdil jako drak akorád asi před dvěma dny se normálně vyjelo, ohřál se a jak se ohřál tak chcípl a od té doby nedrží volnoběh, jedná se o fanynu jednu z prvních s karburátorem pirburg, nenapadá někoho něco prosím?? díky za info