male vs velke ulozenie

prohledat
74 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 09.12.2009 do 13.01.2024, založil/a steyr
řadit dle data
15:41:52
13.01.2024
ajok
-> P@WL 13.01.24 15:32:29: jo a taky nastaveni spravne vule, kdyz bude mala a vetsi teplota, tak se muze vymezit a tim padem se to kousne4
15:32:29
13.01.2024
P@WL
-> ajok 13.01.24 11:07:02: Za mňa nevidím dôvod prečo by jeden, alebo druhý spôsob nefungoval 4 pri použití správnych materiálov, a samozrejme správnom namazaní
upraveno 1x, naposled 13.01.2024 15:32:52
11:07:02
13.01.2024
ajok
-> P@WL 12.01.24 07:18:39: ja tenkrat o jehlickovym taky uvazoval, ale bal jsem se, to futro byla takova jistota, ze se dyztak snad alespon nezadre uplne... a taky to tak nakonec bylo
07:18:39
12.01.2024
P@WL
-> ajok 10.01.24 10:31:55: Už chápem

-> ajok 10.01.24 18:19:42: Vďaka moc, to z nej vo finále až toľko neubudlo...

-> stepan 10.01.24 18:20:54: Vďaka moc za tip a postreh

-> RoboSK:

-> minno:

Páni vďaka za postrehy a rady, aj za tie, ktoré som nevyžadoval 3 ....ale v medzičase mi kamarát poskytol info a presnú odpoveď na moju otázku s použitím ihličkového ložiska a presných rozmerov či už daného ložiska alebo mrkvy 1
upraveno 2x, naposled 12.01.2024 07:19:31
18:20:54
10.01.2024
stepan
Myslím že díra v klice fabie je 17mm a mrkev má průměr 15mm. Pouzdro s teflonovou výstelkou mi tam funguje bez problémů, ale moc toho nenajedu, má za sebou tak 10 000km.
18:19:42
10.01.2024
ajok
-> P@WL 10.01.24 07:51:12: mrkev byla stocena na 14,5 mm



-> minno 10.01.24 14:15:59: ja mam ted fabia kliku, 2RS lozisko od Sakyho a mrkev bez krouzku, niva ma taky bez krouzku a lozisko bylo krytovany plechem z vyroby, no ja dal SNR 2RS, ale tam vysel presah, ze je problem vyndat prevodovku, to driv nebylo a udal jsem to tam s tim loziskem, jak pisu, zasobicku vazeliny pod nej4 podle me tim premazany lozisko nevznikne, to se stane, kdyz to nekdo nacpe pod kryti, v kolech u kuzeliku to tak vlastne taky je
14:15:59
10.01.2024
minno
-> ajok: Odstránenie vnútorného krytovania až tak moc nepomôže. Tým ložiskom ide točiť aj tak relatívne stále ťažko. Teda ťažko na to, že vnútorný krúžok ložiska je mrkvou unášaný len tou gumičkou. Aj na výber gumičky si treba dávať pozor.



Plechový kryt je v pohode, bolo to tak aj z fabriky a držalo to. Je to menšie zlo ako ten piskot. Som sa s tým nabojoval.
zvětšit male vs velke ulozenie - obrázek od minno vložen 10.01.2024 14:15:59
13:05:52
10.01.2024
ajok
-> minno 10.01.24 11:41:10: já psal níže, kryptování směrem dovnitř vyhodit... Mě nikde kryptování plechem nenadchlo - bordel se tam dostane :/
11:41:10
10.01.2024
minno
-> RoboSK: Súhlasím.

A klasické ložisko použiť (zvlášť pri mkrve novšieho prevedenia s O krúžkom) s plechovým krytovaním, nie s plastovým. Pri plastovom krytovaní sa ložisko otáča ťažšie a trecia schopnosť O-krúžku na mrkve je moc malá, aby ho s ľahkosťou pretočila, potom to prešmykuje a píska to.
10:31:55
10.01.2024
ajok
-> P@WL 10.01.24 07:51:12: nee, měl jsem Felda kliku, až teď mám fabia, já ten motor složil a zjistil jsem, že tam nedám ložisko... Průměr mrkve Ti snad dnes odpo zmerim.
08:09:04
10.01.2024
RoboSK
-> P@WL: nespekuluj, nic nove nevymyslis, kluku von a vytocit dieru na klasicke lozisko, zbytocne stacat mrkvu, budes bez moznosti lahko vymenit nejaky bezny motor a aj tak to dobre riesenie nebude
07:51:12
10.01.2024
P@WL
-> ajok 09.01.24 19:36:04: Fabia ale bude mať väčší otvor v kluke, alebo ?

Ja mám konkrétnejšie MPI po r.v. 97, takže otvor v kluke 17mm. Som skôr za úpravy mrkvy tak, ako spomínate nižšie...

Konkrétne na aký priemer bola mrkva upravená ? V každom prípade, vďaka za tip, aj ohľadom vazeliny 4
19:36:04
09.01.2024
ajok
-> P@WL 09.01.24 13:22:43: ja myslim, ze ve fabia klice mam klasicky 6202 2RS a urco C3, nic jineho bych neriskoval4 me ho tam lisoval saky, ja osobne bych kryti smerem dovnitr vyhodil a pridal tam do toho prostoru trochu vazeliny, snad castrol LMX by byla dostacujici nebo jestli by nekdo navrhl neco na vyssi teplotu?

Pouzdro nevim, jestli mohu doporucit, ale za 360 tis.km se nezadrelo, parkrat to teda zacalo vydavat hrozne piskave zvuky - kdyz byla zima nebo pri popojizdeni v dlouhe kolone, vim ze nekde u Antverp jsem uz z toho byl docela spatnej :). Nakonec jsem tam zubnim vrtackem vybrousil sikme drazky a nacpal tam smes 4 vazelin (nevedel jsem ktera bude nejlepsi), napred jsem tam mel molyku G, tak jsem pridal grafitku, castrol LMX a nejakou na mazani pojezdu v kalicich pecich, nebyla to medena, ale takova sediva. A pak pres 100tis.km uz si to nepisklo. To pouzdro bylo ze samomazneho loziskoveho bronzu, mrkev jsem mel stazenou na prumeru bez jakekoliv dalsi upravy, to piskani jsem cekal, ze dochazi k zadirani, ale povrch nijak potrhany nebyl.
13:22:43
09.01.2024
P@WL
Pekný deň prajem členovia

Trošku oživím túto tému a to konkrétne komentáre nižšie smerujúce k vymedzeniu vôľe medzi mrkvou prevodovky a otvorom v kluke.

Zaujalo ma riešenie cez puzdro prípadne ložisko, chcem sa teda spýtať, má prosím niekto priamo číslo ložiska alebo rozmery púzdra, ktoré treba nechať vyrobiť ?

Za každý postreh budem vďačný
upraveno 1x, naposled 09.01.2024 13:24:47
21:31:31
05.11.2010
afro100
-> steyr: nj, stotiny, ale ty potrebujes 5 desatin ...
21:05:04
05.11.2010
steyr
neche mbyt za debila iba sa pytam... volakde os mt ucital ze nitridovanie tiez prida nejake tie stotiny mm
20:53:32
05.11.2010
suri
-> steyr: ako? keby to sú 2mm tak sa možno urobí púzdro ktoré nevieme či vydrdží ale takto? jedine pokurviť vačku tvrdochromom -> vhml: radšej rozvrtam blok ako skurvím vačku ktorých je už len pár
20:45:20
05.11.2010
steyr
pridat O,25 mm materialu by sa dalo nejakym sposobom nie ?
20:44:37
05.11.2010
vhml
Já bych ho to nechal zkusit. Třeba to bude fungovat a nebudou se muset rozvrtávat malý bloky :-)
20:41:24
05.11.2010
petr s
-> steyr: A tu díru vyplníš čím ?
20:40:54
05.11.2010
suri
-> steyr: 0,5mm nie je strašná fuga pri súčiastke tak namáhanej? to radšej ani nechytaj
20:39:24
05.11.2010
steyr
nechem zakladat novu temu iba ma tak napadlo ze ci by tovarenska vacka s loziskami 40-40-30 sadla do fabia bloku... viem ze fabia ma prve lozisko 40.5 ale zas nebola by tam az taa strasna fuga...ci ano ?
09:12:22
19.12.2009
upír 130
-> Saky: jasně že ve výsledku je.. ale když si někdo musí nechat motor dělat tak tohle by byla možná pro něj levnější varianta.. jinak to nemá cenu řešit pokud ta díra je 17 a ne 19, aby bylo NTNko za 200 bez problémů namontovatelný...
23:23:27
18.12.2009
Saky
-> upír 130: podle me naprosta zbytecnost, dam tam SKFko lozisko a vyjde me to levneji a mam to rychleji
22:17:11
18.12.2009
upír 130
-> Saky: jediná možnost, pokud je tedy ta díra v toleranci na uložení ložiska a je 17mm tak zjistit jaký největší průměr se dělá na uložení hřídele s vnějškem 17..

já typuju 13 max. 14 mm. a musela by se dodat k motoru i hřídel která jde vyměnit jen po oddělání spojkového válečku.. a nejlépe konec mrkve zacementovt..
22:00:10
18.12.2009
Saky
-> upír 130: lozisek je spoustu jen s kleci a jehlama s obema kruzkama s jednim atd.. dokonce ti poskladaj na miru jake chces kdyz to zaplatis..
21:14:55
18.12.2009
upír 130
-> Saky: no právě ne ten vnější průměr 21 bylo vpohodě k sehnání a stalo cca 150,- ale mohla ta díra být větší protože to byla klika z fábky do kitový Feldy a na převodovku Hewlant, a ta se taky dává do jehlovýho ložiska.. ale díru jako u origo fábky jsem neměřil protože jsem dal vždy kuličkový ale zajímalo by mě taky jak to je.. přes zimu budu zase stavět jeden motor tak se na to juknu... ale rozhodně bych jehly do kliky nedával, a dal bych s vnějším kroužkem , který se tam nalisuje a mrkev pak samotná přijde na jehly.. nikdy jsem ani neviděl že by byl ještě na hřídeli kroužek u takhle malejch ložisek.. jenom vnější, ten se nalisuje a hřídel jde přímo do jehel..
20:18:48
18.12.2009
elbacil
Aj ja som riešil tento problém .Nakoniec to riešim vždy sustružením.Totižto existuje ihličkové ložisko presne také ale stálo 1450 sk.1
18:10:40
18.12.2009
Saky
-> upír 130: no ja delam taky jen loziska, ono stejne vzdycky vsechno rozdelavam, a zajimal jsem se o to mozna pred nejakejma sesti sedmi lety a prave si myslim ze lozisko bylo ale silene drahy radove cca 3000.. úrptp e zaujalo to co jsi psal ze to stoji 200 ..no to je fuk..
16:22:55
18.12.2009
upír 130
-> Saky: já myslím že jsem měl díru v klice 21 ale byla upravená z fábky a přímo jako kitová.. ono totiž dneska už se jezdí oficielně fabkový kliky protože kitový došly.. já jsem nikdy u normální kliky díru neměřil protože jsem vždy motor rozdělal,a dal kuličkový.. ale u tý kitový byla povrchová úprava a nešlo to vytočit a vím že ložisko nebyl problém ale byla tam asi 21mm díra. asi to někdo upravil tedy. nakonec jsem to stejně vybrousil a dal tam kuličkový.. a co se týče dát jehly přímo do kliky tak by byla otázka s materiálem jak by to vydrželo či ne.. ale mrkev se může cementovat ale do kliky bych dyl radši s vnějším obalem...
09:01:07
18.12.2009
Saky
-> vhml: jako pokud se bude ubirat tak to samozrejme jde.. jenze uz vidim jak nekomu dodavam motor a reknu mu at si okouse mrkev o 1mm -)
08:49:55
18.12.2009
vhml
-> Saky: da se sehnat jehličkový v rozmeru kolem 100Kč a ubere se asi 1 nebo 2 mm na mrkvi...
08:17:08
18.12.2009
Saky
pokud by byla dira v klice 17 a mrkev 15 tak zbejva na lozisko milimetrova stena tzn jehličky průměru 1mm a nic víc..

v normálním katalogu se pod vnitřním průměrem 15mm najde ložisko s minimálním vnějším průměrem 19mm tzn 2mm jehly takové je levné to stojí od 50-200 podle výrobce

ale ložisko s 1mm jehlama není, možná v atypech..

oměříme rozměry a uvidíme..
08:05:32
18.12.2009
Saky
-> upír 130: no pokud by stalo lozisko 200 tak je to polovina toho co davam ja za normalni loziska od SKF co do te kliky davam a jeste by odpadlo soustruzeni..

kolik je dira z hlavy nevim, akorad si myslim ze to byla jen jehlova klec bez vnejsiho a vnitrniho krouzku a samozrejme bez tesneni, klasicke jehlove lozisko s vnejsim a vnitrnim krouzkem a s tesnenim snad ani nemuze existovat je tam tak strasne malo mista ze to nemuze vyjit.. nicmene rad si rozsirim obzory, pokud by takove lozisko do cca 500kc existovalo, byla by to rozumna alternativa

zmerim rozmer a napisu to sem
00:53:25
18.12.2009
steyr
diera v kluke 17mm mrkva 15mm
00:08:40
18.12.2009
upír 130
-> Saky: běžný ložiska od NTN stojej do 200kč za kus.. ale já si ted nevybavuju jaká je díra v klice abych se na to podíval.. já jsem nad jehlovým přemýšlel protože jednou jsem dělal motor na kliku z kitu a byly povrchově upravená a jelikož byla dělaná na motor vpředu a něměla díru na ložisko tak jsem ho chtěl nechat udělat ale kudla se toho ani nedotkne.. takže následovalo ruční odstranění vrstvy asi 0,3mm a pak až soustruh... takže jsem tam řešil právě to jehlový ale nakonec jsem volil taky klasiku... pokud víš díru v klice tak to můžu zjistit, jaká je cena...
00:06:45
18.12.2009
Gemini
-> Saky: 1
23:45:23
17.12.2009
Saky
-> upír 130: mimochodem znas cenu toho jehlovyho loziska? ja to kdysi hledal jako alternativu a nasel jsem to jen od INI a cena byla takova ze bych rozdelal radsi tu kliku 3x 1 tak jenom jestli uz to dela i nekdo jinej a nebo jestli se zlevnilo..
16:10:45
17.12.2009
upír 130
-> Gemini: tak to není co řešit...
00:40:57
17.12.2009
Gemini
-> upír 130: lenze on asi bude rozdelavat motor kedze stym asi bude zavodit, mozno da aj kluku vyvazit...potom je to uz minimum prace a par eur
22:49:04
16.12.2009
upír 130
-> steyr: jehlový ložisko bude fungovat líp než pouzdro a nemusíš rozdělávat motor... da se sehnat i ložisko s tesnícíma manžetama proti prachu...
21:43:25
16.12.2009
bzučo136
-> suri: presne treba nejaky fajnovejsi material a toleranciu a nie je problem :)
08:19:53
16.12.2009
suri
-> Gemini: ked to niekto vyrobí s prvej gulatiny čo nájde pod pongom , zaujímavé že sme robili tiež toto púzdro z cínového broznzu a po 50tkm sa nikto nesťažuje a je to tam tak originál a 100tkm to vydrží , jasné ked niekto nevyráta tolerancie a mrkva nechodí v ložisku ale ložisko v kluke tak je to na pováženú
00:29:03
16.12.2009
Gemini
-> bzučo136: a potom chalanom z parkoviska prerabam vydrate puzdra a osadzam lozisko 3 taka je realita....
19:30:45
15.12.2009
bzučo136
-> suri: 5 kusov puzdier ma stali dve krabicky cigariet a zatial stale jazdim na tom jednom puzdre a 4 kusy este niekde mam....takze tak
19:18:52
15.12.2009
suri
-> bzučo136: asi tak rozobranie , zloženie otázka 20eur , vyváženie 20-50eur , ložisko 5 eur , sústruženie 10-20eur
19:18:05
15.12.2009
bzučo136
-> Gemini: ono nemyslel som samotne lozisko, to stoji 2 eura ale ide o tu sustruznicku pracu na tej kluke a ked sa niekto neciti na rozobratie motora a zlozenie tak aj praca na nom nieco stoji
17:47:34
15.12.2009
Gemini
-> bzučo136: ja nemam dobre skusenosti s puzdrom....lozisko vobec nie je drahe
14:26:27
15.12.2009
bzučo136
-> Gemini: no sice problemy nastat mozu ale osobne mam skusenost ze s bronzovym puzdrom nieje problem a je to o dost lacnejsi sposob4
00:18:37
15.12.2009
Gemini
-> steyr: daj tam lozisko ake tam patri a vyvarujes sa problemom
Extreme Tyres