-> suri:
suhlasim!!!!
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
nepasuje hlava po Go
prohledat
55 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 04.12.2009 do 06.12.2009, založil/a DJFrndzalica
Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:
Zastavil:DJFrndzalica
-> DJFrndzalica: tak po tomto by som radšej ani sám netankoval , neviem ako sa dva dosť rozdielne veľké ventily dajú zameniť , ved to musel byť pôrod založiť na struny a klinky
→ gabo000000: myslel som ze boli v zlom poradi (namiesto sacieho bol vyfukovy)
-> DJFrndzalica: ako sa zle osadia ventily?
takze problem je vyrieseny, ventily boli zle osadene
-> Majklsto:
nie, na 98-ku.. ale je tam vybrusena priehlbina co je okolo ventilov, takze tam je KP o trochu zmenseny...
nie, na 98-ku.. ale je tam vybrusena priehlbina co je okolo ventilov, takze tam je KP o trochu zmenseny...
-> Gemini: 

správné utažení hlavy je 20NM a potom 2 x po 90°.. vychází to na +/- 100NM. já to nejprve dotáhnu na ty stupně a pak všechny pro jistotu přejedu na tu hodnotu 100NM.. víc to ani nesnese..
-> Gemini: ten najkratší? ja ešte raz opakujem , základ 23Nm a uhlomerom 2x100 stupňov - to je asi to isté ako vy ked dáte odoka 2x90 o tých 20st nejde , potom si nastavím momenták na 110-115 a rebehnem všetky šrouby a koľkokrát po rozložení sily zistíš že niektorá je menej dotiahnutá . ako tvrdte si tu čo chcete urobil som pár hláv bez uhlomera z 90 odoka a tri hlavy od septembra z uhlomerom a nebol problém .
-> suri: neverim, ze srob nad vodnou pumpou dotiahnes na 115 Nm 

zas pisete hovna
-> AZmotor: tak vies benzin je drahy tak chcu prerabat skodovky na naftu :P
a já ji mám sníženou o 5mm a nic se nedějě...
přijde mi dost komické jak se tu předháníte kdo má víc sniženou hlavu.....

gabo000000 05.12.09 19:08:11 napsal:
→ suri: ja nic nebudem skusat…pocas 4 rokov som nemal ani
na jedom motore vyfuknute tesenie takze premna 100Nm vyhovuje…ked sa tebe viac
paci to co ti poradili tak si rob tak..mne je to 10 ale nerad nezmysli ktore
nemas ani vyskusane máš pravdu 25 krát som hlavu dole nedával ale na tých troch čo som od septemra robil nebol vôbec problém , aspon ho teda na našej felde nepocitujem a ostatný sa tiež nesťažovali
→ suri: ja nic nebudem skusat…pocas 4 rokov som nemal ani
na jedom motore vyfuknute tesenie takze premna 100Nm vyhovuje…ked sa tebe viac
paci to co ti poradili tak si rob tak..mne je to 10 ale nerad nezmysli ktore
nemas ani vyskusane máš pravdu 25 krát som hlavu dole nedával ale na tých troch čo som od septemra robil nebol vôbec problém , aspon ho teda na našej felde nepocitujem a ostatný sa tiež nesťažovali
-> suri: ja nic nebudem skusat...pocas 4 rokov som nemal ani na jedom motore vyfuknute tesenie takze premna 100Nm vyhovuje...ked sa tebe viac paci to co ti poradili tak si rob tak..mne je to 10 ale nerad nezmysli ktore nemas ani vyskusane
-> gabo000000: ja neviem rozdiel tak sa nehádajme mne to poradili ja to používam a problém nemám , si vyksúšaj tých 23 a 2x 90 a potom prebehni momentakom na 110 a uvidíš že pojdu ešte dotiahnuť . som za celý den dost dojebaný a nemienim sa hádať
-> suri: no dovol...ty mi vysvetli tuna rozdiel medzi motorom ktory ma utiahnutu hlavu na 100 a ktory na 120NM ked si taky odbornik
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to je v pohode , ono ked si v dierach necháte olej a vodu a rvete to čo to ide jasné že závity sú v prdeli , ja problém nemám , a napísal som to schválne lebo mi to poradil jeden múdry človek a vedel som že sa toho cyhtíte , a stejne 10Nm hore dole ked dotahujem ako sa má tak je to v pohode horšie je že ked niekto dotahuje od ruky ktora sroba mu je bližšie
-> Gemini: normálka v príručke je 23 a 180stupňov mne poradili dávať viac alebo kontrolovať , lebo sa to rozloží a koľkokrát tá šrouba má aj menej . -> gabo000000: nepoužívaj pretrhnuté závity a zhnité šrouby
-> mixal.s: ja o 3mm
-> mixal.s: to jazdíš na naftu?

extremne znizena hlava tazko, ja mam znizenu o 2,2mm a nic sa nedeje...
-> Olgoj Chorchoj: ok, hypotéza objasněna, jo to by se mohlo přihodit 

-> Peťa Klíč: Experte Péťo: suveréně nejlépe se montují rozvodové tyčky při nadzvižené hlavě, koníci se nemusí posunovat, vahadla povolovat a zase utahovat... Potom stačí, aby se vlivem špatného časování ventil opřel o píst. Píst v horní úvrati se totiž nepohne - čerstvě vyzkoušeno kuli označování pístů pro zádlaby ventilů:) Hlava pak nepůjde dotáhnout
-> gabo000000: To ja se stresuju vzdycky...
Ale tech 115Nm vychazi dle dilenskyho postupu taky... Ale na novy srouby, ja daval stary :(

tyvole ja dotahujem hlavy na 100NM a uz som v strese kedy mi rupne sruba

-> suri: Taky se mi tech 2x 100° zda nejak moc
Ten moment 115Nm bych rekl ze je ok


-> suri: to celkom dost utahujes, 2 x 100 ??
-> Peťa Klíč: myslim, že ví o mnoho víc než Ty a má pravdu ten chlapec, ve chvíli kdy tam pasuje hlavu (nastrojenou vč vahadel a tyček), má píst v horní úvrati a špatně načasovanou vačku (posunutou na kolech) tak je možný že se mu píst opře o ventil, nepravděpodobný, ale možný...
-> Olgoj Chorchoj: koukám že tomu drobet vůbec nerozumíš
Tom.t 04.12.09 12:17:46 napsal:
→ DJFrndzalica: už to nehul
nebo to spíš nech na
někoho kdo tomu alespoň trochu rozumí
vše kromě pístů je naprosto
stejný včetne hlavy, je uplne jedno jestli je to 135, 136 nebo třeba 137
..rozdíl je v pístech které na to jestli ti tam "pasuje " hlava nemají
vliv ..
něco děláš špatně a to hodně
aspon raz s tebou súhlasím
→ DJFrndzalica: už to nehul

někoho kdo tomu alespoň trochu rozumí

stejný včetne hlavy, je uplne jedno jestli je to 135, 136 nebo třeba 137
..rozdíl je v pístech které na to jestli ti tam "pasuje " hlava nemají
vliv ..
něco děláš špatně a to hodně

-> DJFrndzalica: ja mám motor 136, hlavu 135 zníženú o 1mm, všetko sedí, hľadaj chybu inde, skus odfotiť a ukáž nám ten problém
masakr závada:D snad ještě blbě danej rozvoďák že je potom ventil otevřenej a píst nahoře??? Jinak tomu nerozumim
očividne tu niekto má problémy vymeniť koleso a nie ešte hlavu , nechápem aký je problém , prebehnem diery závitníkom hlavu dám zrovnať (135-136 to je jedno ) dám tesnenie aby neprekrývalo mazací kanálik naolejujem skrutky a nezamením dlžky jemne pritahujem skrutky streidavo do trojuholníka od dnu do von , dotiahnem na počiatočný moment momentovým klúčom - 23Nm-25Nm potom klúčom s úchylkomerom spravím na každom šroube poporadí jednu otáčku 100stupňov a v druhom kole ešte na každom šroube jednu otočku o 100 stupňov , potom nastavím momentový klúč na 115Nm a prebehnem poporadí všetky šrouby , na spodnú plochu dám pérovky a matky a na skrutku alternátora novú pérovku a lepidlo na závity loctite 270 a dotiahnem na moment 25-30Nm . nikdy som nemal problém podľa môjho postupu
tiez mam ten pocit,asi si neuvedomil, ze ked bude mat tycky pod zdvihatkami, tak mu to nesadne....
zakladas hlavu tak ze zdvihacie tycky su uz pod kozlikmi ?? inak si to neviem predstavyt :D
já si hodim špagát, já měl dojem že maj ty hlavy jiný tvary spalováků 

-> ferrari: extrémě?? ses zbláznil ne? to by se muselo jednat o snížení v cm a né mm



Ledažeby to bola extrémne znížená hlava...inak sú hlavy 135 a 136 rovnaké...
DJFrndzalica 04.12.09 11:14:55 napsal:
nepasuje tak ze je tam vola ako keby ventil sa opieral o vlozku
keďže vložka je "dutá", a ventily sú "v strede", čiže zasahujú do "vnútra" vložky, kde je ten "dutý" priestor, neviem si predstaviť, akoby sa dokázali ventily opierať o vložku
nepasuje tak ze je tam vola ako keby ventil sa opieral o vlozku
keďže vložka je "dutá", a ventily sú "v strede", čiže zasahujú do "vnútra" vložky, kde je ten "dutý" priestor, neviem si predstaviť, akoby sa dokázali ventily opierať o vložku

-> DJFrndzalica: už to nehul
nebo to spíš nech na někoho kdo tomu alespoň trochu rozumí
vše kromě pístů je naprosto stejný včetne hlavy, je uplne jedno jestli je to 135, 136 nebo třeba 137 ..rozdíl je v pístech které na to jestli ti tam "pasuje " hlava nemají vliv ..
něco děláš špatně a to hodně


něco děláš špatně a to hodně

-> petr s:
(i tak nechápu)

-> Peťa Klíč: Jo ale že by tam nedal těsnění
Nedavas ji tam opacne? Vubec nechapu o co go
Nebo nedavas litinu misto hliniku?

chápete to někdo?
nepasuje tak ze je tam vola ako keby ventil sa opieral o vlozku
-> Peťa Klíč: mas nakej virus 

hej co dělá v mym příspěvku vánoční reklama???
-> Karel.: tak jasně, to bylo i v southparku, když dali kennymu místo srdce bramboru, taky chvilku žil 

Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:
Zastavil:DJFrndzalica
[ Zobrazit příspěvky smazané moderátory ]