
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
teplota vody a oleje
-> COL 28.10.09 14:31:48: kto hľadá, nájde.
Ten graf nemá chybu a ešte keby bol na ňom priebeh tlaku oleja v súvislosti na teplotu oleja.

-> COL: Ty krokáče z přístrojovýcjh štítů jsou zajímavý ... já sem chtel použít modelářský mikroserva .. u těch je ale problém s tím, že běžně chodí jen do 180 stupňů. Jak to vypadá ty motorky? Dá se to nekde rozumně sehnat?
-> Klubko_: a prectenim popisu se zjisti, ze je to 1.5 v bloku 742.136.
-> David29:
vodni pumpa je normalni 742.136
vicko expanzky je 0.1Mpa :o)
-> David29:
vodni pumpa je normalni 742.136
vicko expanzky je 0.1Mpa :o)
-> David29: tak to snad poznas z id, ja bych rekl 742.136
-> Nwkt: A teplota okolnío vzduchu 

-> David29: A víčko expanzky
-> COL: Doufám, že to tu nezaznělo..
Co to je za motor, ale hlavně - jaká vodní pumpa?
Co to je za motor, ale hlavně - jaká vodní pumpa?
-> Hrabosh: Ja jsem nechal puvodni vzhled pristrojovky, ale mechanismy meraku jsem vyhazel a nahradil krokacema (krom tachometru, ten je zatim puvodni) ze skodovackejch pristrojovejch stitu. Podsviceni a kontrolky jsou z LEDek s rizenim jasu, plus jsou tam udelany nejaky dalsi indikacni stavy (pomoci blikani kontrolek nebo jejich kombinace). Male indikatory jsem udelal prepinaci, takze meri bud palivo/tlak v sani nebo teplotu/napeti baterky. Informace to bere primarne po sbernici z jednotky, ale muze to fungovat i bez toho (akorat to nektere veci nebude umet ukazovat, treba tlak v sani). Nekde v tematu co jste dnes udelali jsou fotky castecne hotovych plosnaku (jsou 2 hlavni, jeden v prostoru otackomeru a druhy misto toho zadniho a 2 pomocny na drzeni motorku).
Snimac plovaku - meri se ten snimaci odpor (reostat), nejak se to asi prumeruje, to uz si nepamatuju, ale to neni problem v pripade poteby upravit.
V aute to zatim nemam, protoze jeden motorek se obcas chova divne a nevim proc.
Snimac plovaku - meri se ten snimaci odpor (reostat), nejak se to asi prumeruje, to uz si nepamatuju, ale to neni problem v pripade poteby upravit.
V aute to zatim nemam, protoze jeden motorek se obcas chova divne a nevim proc.
-> darklord: Ne, fakt? No to mi ho vyndej ....
-> COL: Koukam na Tvoje ID a klobouk dolu. Ta jednotka vypada opravdu dobře ... mimochodem koukám, že plánuješ elektornickou palubku. Já to mám taky v plánu .. zatím mám takto udělaný teploměr ("jednotka" měří čidlem teplotu, PWMkem ovládá ručku a spíná větrák vepředu). Jak chceš udělat palivoměr? Plánuješ nějak digitálně filtrovat údaj z plováku tak, aby Ti to neukazovalo podle toho jakou zatáčku si zrovna projel?
-> COL: Koukam na Tvoje ID a klobouk dolu. Ta jednotka vypada opravdu dobře ... mimochodem koukám, že plánuješ elektornickou palubku. Já to mám taky v plánu .. zatím mám takto udělaný teploměr ("jednotka" měří čidlem teplotu, PWMkem ovládá ručku a spíná větrák vepředu). Jak chceš udělat palivoměr? Plánuješ nějak digitálně filtrovat údaj z plováku tak, aby Ti to neukazovalo podle toho jakou zatáčku si zrovna projel?
-> vhml: ne tohle se neuvari ani za horka. Je pravda, ze na motoru je mala remenice prum. 86mm - ale to asi nevysvetluje tu prodlevu nez to zaclo rust, leda by ta voda obihala ultrapomalu a v tom zlomu tam dorazila od predu horka.
-> Hrabosh: je to zaznam dat z moji RJ. Voda je snimana klasickym skoda cidlem (termistor) na klasickem miste, akorat ocejchovanym. Akorat musim teploty vody orientacne hlidat na telefonu :o), protoze do stitu signal ted nejde. Olej je sniman take termistorovym cidlem (vlastni vyroba), ktery je v "redukci" mezi blokem a filtrem.
-> COL: nejspise malý otáčky pumpy. Muj případ: stovka, velká řemenice na pumpě i větráku a 5listá vrtule a rozpálenej motor by se na volnoběh uvařil.
-> vhml: varit se nezacla, vylezlo to na necelcyh 97. Ono to zaclo rust uz pred tim a pak to jen "doslo", kdyz se zastavil motor. Zajimave je ale to misto, kde to zaclo rust... jeste nad tim zamyslim. Ze to zaclo rust celkem rychle, ale az po takove dobe, kdy to bezelo na volnobeh.
-> Hrabosh: predpokladam ze teplomerom...
-> COL: Čím si to vlastně měřil?
-> vhml: asi skorej podla grafu stanie/postrk vo fronte od 1400 + vypnuty motor do 1800. a fridex spravne nariedeny vydrzi bez varenia do cca 117°C, cize tam este bola hodne zaloha
Ten nárůst teploty v čase 1700 způsobilo vypnutí motoru a voda tak v něm začla vařit?
Topeni jsem si pustil cca v case 1000
Teplota oleje je pred filtrem (tj. po pruchodu chladicem). Jeste bych rad vedel, jak to vypada pred nim, ale tam nemam kam dat cidlo a taky uz na nej nemam vstup.
Termostat je 88C na 95% Wahler (5% Motorad).
Teplota oleje je pred filtrem (tj. po pruchodu chladicem). Jeste bych rad vedel, jak to vypada pred nim, ale tam nemam kam dat cidlo a taky uz na nej nemam vstup.
Termostat je 88C na 95% Wahler (5% Motorad).
-> COL: Zajímavé .. na průběhu teploty je jasně videt otvírání / zavíráni termostatu. Měl si zavřené nebo otevřené topení? A kde si měřil teplotu oleje?
Jen tak pro zajimavost sem davam zaznam teplot vody a oleje. Zajimavy je, ze teplota vody kmita vic a hlavne dele, nez jsem cekal.
Cervena je teplota vody, Cerna oleje, modra jsou otacky. Vodorovne cas v s, vertikalne teplta ve st. C a ot v n/100.
Je to nejprve jizda po meste, pak po jizni spojce, pak po meste, stani se zapnutym a pak vypnutym motorem, pak zas po meste a pak chvilku dalnice.
Cervena je teplota vody, Cerna oleje, modra jsou otacky. Vodorovne cas v s, vertikalne teplta ve st. C a ot v n/100.
Je to nejprve jizda po meste, pak po jizni spojce, pak po meste, stani se zapnutym a pak vypnutym motorem, pak zas po meste a pak chvilku dalnice.