Hojte,
jak je to s chladičem nad motorem?
Má to nějaké zákonitosti jako expanzka na vodu která má být na nejvyšším místě.
Když dám chladič nad úroveň motoru nebude vznikat nějaká vzduchová bublina, i třeba po startu pár sekund?
LR/H to měly snad ve vaně nad motorem, takže by to nemělo snad vadit. Ovšem rád bych názor?
Díky.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
olejový chladič
Ahoj, hledám inspiraci novodobého olejového chladiče do Škody 120S (Š100). Tak jsem chtěl poprosit kdo jaký jezdíte (výrobce + rozměry) a kde máte chladič umístěný (nejlépe s fotkou). Moc děkuju za rady.
-> petr s:
.
-> suri 06.01.11 15:01:52: jak se to oficiálně jmenuje nevím, ale popsal bych to jako zátku ve tvaru červíka![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri 06.01.11 15:01:52: jak se to oficiálně jmenuje nevím, ale popsal bych to jako zátku ve tvaru červíka
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> afro100: tak potom nechápem myšlienku silikonu
-> afro100: Silikon je lepší
-> suri: nahodou hej
-> Jozka: tam nepatrí náhodou červík ako zátka?
-> suri: hlavní olejovej kanál asi..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> kalmik_06: čo chceš tmeliť silikonom?
tak jo fááájn sory no se neblázněte když se to někomu nechce celý číst no.
jen jeeště jedna otázka čím to zaslepit jak to má červeně naznašený???nějakej silikon a nebo co tam mám dát???
jen jeeště jedna otázka čím to zaslepit jak to má červeně naznašený???nějakej silikon a nebo co tam mám dát???
-> afro100: to je strašne zložité prečítat si nejakú tému odzačiatku ked niečo potrebuje vediet.Lahšie je opýtat sa po Xmiliontý krát na to isté
-> kalmik_06: co tak zarolovat na zaciatok temy a zacat citat ?
klucíííííí potřebuju vedět kam zapojit chladič na favo motor předělanej do škodovky. díííííííííííík:)
Mohol by mi prosím niekto otpovedať na pár otázok k olejovemu chladiču.Napojiť ho chcem cez medzikus s termostatom pod olejový filter.Auto je rapid.
1-Je jedno v akej polohe bude namontovaný,myslím napojenie hadic z hora/zo spodu?
2-Mal by byť pod urovnou výšky filtra alebo môže byť aj nad jeho urovnou.
3-Mam ho naplniť olejom pri skladaní alebo nechať prázdny?Bojím sa toho že ked otvorí termostat aby sa mi do motora nedostala nejaká velká vzduchová bublina z toho chladiča.
4-ked sa mení olej vypúšta sa aj z toho chladiča alebo ten sa tam nechava?
Nechcem aby sa tu debatovalo o potrebnosti alebo nepotrebnosti chladiča oleja len mi ide hlavne o to ake mám možnosti jeho umiestnenia,pretože to nieje skodovkový takže pôvodne riesenie nedosiahnem.
1-Je jedno v akej polohe bude namontovaný,myslím napojenie hadic z hora/zo spodu?
2-Mal by byť pod urovnou výšky filtra alebo môže byť aj nad jeho urovnou.
3-Mam ho naplniť olejom pri skladaní alebo nechať prázdny?Bojím sa toho že ked otvorí termostat aby sa mi do motora nedostala nejaká velká vzduchová bublina z toho chladiča.
4-ked sa mení olej vypúšta sa aj z toho chladiča alebo ten sa tam nechava?
Nechcem aby sa tu debatovalo o potrebnosti alebo nepotrebnosti chladiča oleja len mi ide hlavne o to ake mám možnosti jeho umiestnenia,pretože to nieje skodovkový takže pôvodne riesenie nedosiahnem.
nechci zakládat nový tema ale pánové jak je na těch obrazcích toho zapojení ta červen čára kde to zaslepit, tak mě řeknete čím to mám zalspit nebo spíš jak?? tam de někde zašroubovat šroubek nebo tak něco???díky
afro100 23.06.10 19:44:13 napsal: → Tomaso435: myslim si, ze dnesne oleje su dost schopne aby pracovali aj pri vyssich teplotach spolahlivo, to skor bude tem motor podchladzovat a to neni dobre :/
Tak podlchlazovat se určitě nebude. Pokud do toho motoru použije Full syntetiku nebo kvalitní polosyntetiku tak by to mělo při běžném ježdění stačit. Pokud stím bude jezdit ,,tzv. Race" nebo jak tomu říkaté, prostě když bude prasit tak se olej určitě ohřeje na nežádoucí teplotu hlavně při svižné jízdě do kopce. Na 100 k motoru už by chladič měl být, ale je to o tom jak stím chce jezdit, ale nepředpokládám, že by někdo stavěl 100 k motor, aby pak jezdil na půl plynu. Takže za mě pokud ten motor má kolem 100 k tak chladič ano.
Tak podlchlazovat se určitě nebude. Pokud do toho motoru použije Full syntetiku nebo kvalitní polosyntetiku tak by to mělo při běžném ježdění stačit. Pokud stím bude jezdit ,,tzv. Race" nebo jak tomu říkaté, prostě když bude prasit tak se olej určitě ohřeje na nežádoucí teplotu hlavně při svižné jízdě do kopce. Na 100 k motoru už by chladič měl být, ale je to o tom jak stím chce jezdit, ale nepředpokládám, že by někdo stavěl 100 k motor, aby pak jezdil na půl plynu. Takže za mě pokud ten motor má kolem 100 k tak chladič ano.
-> fidelmc: ja sa nepotrebujem hadat, nechces, never, ja viem ze to je funkcne riesenie a tebe ked sa nepaci tak si vymysli nieco ine, nikto ti nebrani a pretahovanim sa o pismenka na nete nic nevyriesis ;)
BTW: vsetko vzadu, vrtula, 130, a okrem blbeho termostatu s tym nie je problem skoda-virt.cz/cz/.../3539 -t-ero
BTW: vsetko vzadu, vrtula, 130, a okrem blbeho termostatu s tym nie je problem skoda-virt.cz/cz/.../3539 -t-ero
→ fidelmc: ked tam nechas vrtulu tak tam nemusi byt ani olejovy chladic ;)
Vrtuli neuchladis 130
Vrtuli neuchladis 130
-> afro100: jasny no, no uvidime jak se to bude chovat při jeho "Race" jízdě :-D
-> Tomaso435: myslim si, ze dnesne oleje su dost schopne aby pracovali aj pri vyssich teplotach spolahlivo, to skor bude tem motor podchladzovat a to neni dobre :/
-> afro100: takže blbost jo? no já už od durnabacha sháním i hadice no, tak uvidime :-D
-> fidelmc: Vidim, ze sa rad zasmejes vlastnej jednoduchosti, trosku sa zamysli nad tym co som napisal a ono ti to dojde :)
.
.
.
.
nic? ok, tak polopate:
Ak tam teda nechas origo saharu s origo chladicom a na tu 1300-vku si nasadis nohu vrtule (s vrtulou samozrejme) z povodneho motora a vymenis remenicu za dvojitu, nevidim nikde problem, preco by to s chladicom vzadu nemalo uchladit tu 1300-vku. ;)
.
.
.
.
nic? ok, tak polopate:
Ak tam teda nechas origo saharu s origo chladicom a na tu 1300-vku si nasadis nohu vrtule (s vrtulou samozrejme) z povodneho motora a vymenis remenicu za dvojitu, nevidim nikde problem, preco by to s chladicom vzadu nemalo uchladit tu 1300-vku. ;)
To jako chces tou vrtuli uchladit 1,3 motor? Pane jo. A jak to myslis? To ji nekdo vyndava? Chapu je tam da preba saharu z oktavky, ale bez niceho? Ty mas prinosne prispevky![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435: pri dnesnych olejoch to je kravina, to uz by fakt muselo byt ;)
-> vhml: :-D mysliš? no měje to nakonec jedno :-D
-> fidelmc: ked tam nechas vrtulu tak tam nemusi byt ani olejovy chladic ;)
chladic by se hodil treba na motor 1,3 treba do MB , bez naporaku. To by pomohlo ne?
-> Tomaso435: bude rád když se ten olej vůbec ohřeje :-D
-> suri: dik
-> Tomaso435: ano
-> suri: ty díry najdu teda někde na boku bloku motoru? je potřeba jenom přijít zapojit a hotovo :-D
-> Nwkt: já ne, ale kámoš má poladěnej motor, jeden 94 a jeden 89. v obojím má takový ty klasický voloviny jako 280/280° vačku a hlavu líznutou o 0,8. myslí že se mu to bude víc hřát....
mimochodem GLS měla chladič už z výroby žejo ? ... proč? když to byl normální "slabší" motor
a ještě jesi existuje něco , co to do chladiče pustí až při vyšší teplotě. (termostat jako mezikus).. ale to je jenom uvaha časem...
-> Nwkt: já ne, ale kámoš má poladěnej motor, jeden 94 a jeden 89. v obojím má takový ty klasický voloviny jako 280/280° vačku a hlavu líznutou o 0,8. myslí že se mu to bude víc hřát....
mimochodem GLS měla chladič už z výroby žejo ? ... proč? když to byl normální "slabší" motor
a ještě jesi existuje něco , co to do chladiče pustí až při vyšší teplotě. (termostat jako mezikus).. ale to je jenom uvaha časem...
-> Tomaso435: Dvě hadičky na ty dva šrouby. Proč to tam chceš dávat?
-> Tomaso435: do tých dier ako na obrázku ako je ten červený kanál tam máš vývody
-> suri: no koukám an ten obrázek ale jelikož tomu vubec nechápu, tak bych to potřeboval nějak polopatičtěji vysvětlit. mám tu chladič a dvě hadičky... a teď kam s nima :-D
-> Nwkt: nic než obyč PAL chladič ,,
-> Nwkt: nic než obyč PAL chladič ,,
-> Tomaso435: Jako na plnoprůtok, když je to stejný. Tam budeš cpát něco s termostatem nebo bez?
-> Tomaso435: pod tvojím obrázkom je príspevok kam zapojiť
-> Tomaso435: zkus to připojit jako na tu kilárnu nebo stodvácu když je to stejnej motor :-D
kucí,
kam se u fáčka nechá napojit olejový chladič? našel sem jenom na kilárny a stodváci... umístění je asi jasný - před altík na stojáka a odstranit usměrnovací plast vzduchu.... ale kam ho zapojit,,, -nějak normálně přidáním iurčitýho dílu kamsi... né někde něco navrtávat :-D :-D ( předpokládám že mezi 89 a 94kou nebude rozdíl )
kam se u fáčka nechá napojit olejový chladič? našel sem jenom na kilárny a stodváci... umístění je asi jasný - před altík na stojáka a odstranit usměrnovací plast vzduchu.... ale kam ho zapojit,,, -nějak normálně přidáním iurčitýho dílu kamsi... né někde něco navrtávat :-D :-D ( předpokládám že mezi 89 a 94kou nebude rozdíl )
Červená čára je zaslepení.
-> Nwkt: na plnoprutok bud s adapterem, nebo jednu hadici na prsa a druhou na blok za prsa a mezi tim zaslepit kanal, jiny jednoduchy moznosti nejsou.
Hlavne bych nicim nedelal by-pass filtru, pac pak pude bordel do kanalu... at uz to budou stary sajrajty z filtru nebo nejaky putovni spony z motoru.
Hlavne bych nicim nedelal by-pass filtru, pac pak pude bordel do kanalu... at uz to budou stary sajrajty z filtru nebo nejaky putovni spony z motoru.
-> COL: Na plnoprůtok se sériově zapojuje jinak, ten obrázek sem už nedal
Urcite potrebujes chladic oleje?? Do ceho to je?
Tohle,co je na obrazku, ti udela obtok filtru - moc se mi to nelibi, radeji bych ta zapojil, tak jak jsem psal niz, ale v takovem pripade je potreba overit, jestli Rkovej chladic nebude klast moc velkej odpor oleji, pak by se musel dat jiny.
Tohle,co je na obrazku, ti udela obtok filtru - moc se mi to nelibi, radeji bych ta zapojil, tak jak jsem psal niz, ale v takovem pripade je potreba overit, jestli Rkovej chladic nebude klast moc velkej odpor oleji, pak by se musel dat jiny.
nejlip pres adapter pod filtr, nebo zaslepit kanal a pak mezi prsa a blok. Jinak neziskas plnoprutokovy chlazeni a v horsim priade udelas jeste by-pass filtru.
si to najdi a nebuď línej...po milionprvní....
kam zapojit olejový chladic? jsou to ty dva srouby v bloku horizontalne od sebe? a ma chladic oleje na 110R smer průtoku?