skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Olej vo vode
Mám to stejné. Ale úplně. Jen snad to že už budu asi v dalším levlu. Nyní před pár dny začalo auto nehorázně hulit. Hustým šedým kouřem. Jo a olej se mi taky mírně ztrácí a s tím bordelem v nádobce máte pravdu. To mám taky
Sa to tam teoreticky nejako mohlo dostať aj pri výmene tesnenia...vyčisti nádobku a sleduj, či sa to bude opakovať...
-> mgbiker:
mne koli jednej utopenej vlozke padlo tesnenie na 1 km :D takze bud raz ze si siel tyych 2000 :D
mne koli jednej utopenej vlozke padlo tesnenie na 1 km :D takze bud raz ze si siel tyych 2000 :D
tak som rozobral motor a mam utopene vlozky, skoro vsetky su pod urovnou bloku tesnenie bolo OK (neveril som ze by prdlo po 2000 km)...blba fotka, prd z nej vidno ale len tak pre ilustraciu
-> mirco: a v zime som mal na fábii tiež podobný problém že aj viečko bolo skoro vždy spenené aj po dlhej jazde a som nevedel čím to je, ale teraz keď už je vymené tesnenie a zarovnaná hlava tak to prestala robiť ... takže možno tam asi bude ten problém
-> mgbiker: noo ja som mal taký istý problém ako máš na našej fábii, tiež som otvoril nádobku na vodu a v nej bolo trošu viac olejových škvŕn najprv som to niejako neriešil som si myslel že len vyplavená špina, ale po čase ubudlo aj trochu oleja a sa mi to prestávalo aj páčiť lebo aj voda chladiaca bola viac mastná. Tak som nakoniec hodil na fábči dole tesnenie a bolo KO, zlé bolo tam kde su okraje vložiek a okraje na priestor kde máš zdvihátka na ventily a tam bolo vidno že bralo olej do vody... ale možno že ti odišlo niekde inde to tesnenie, no však ešte skús trochu pojazdiť a uvidíš či ti to bude ešte robiť, lebo fábča to začala robiť až keď mala najazdených cez 100 tisíc. Ale ak by to robilo tak by som určite pozrel to tesnenie, podľa mňa ak ti máš ten olej vo vode tak to bude najskôr tesnením ak máš hlavu dobre zarovnanú ...
-> mgbiker: jasne ze z vlhka...po 10min jazde to tam kludne môze byt v malom mnozstve...
-> Evž@: ja mam skor ten problem ze auto sa nechce poriadne zohriat, ale vonku je zima a stale prsi....preplachol som system, dal som tam cistu vodu siel sa povozit a tak za 10 minut sa mi uz aj na vicku oleja zacala tvorit biela emulzia aj ked to moze byt aj z toho hnusneho pocasia...
-> mgbiker: olej ti ubývat nemusí pod ti fučí ze spalováku to chladícího okruhu......to bys ale nejspíš vřel....stalo se mi to taky...uvařil sem..fouklo těsnění...a pak to vřelo a byl bordel v nádobce
-> mgbiker:
ano ja viem uz som sa poucil :D prvykrat so mdal aj ja hlavu na 90 lebo som mal zly momentak iba od 50 do 200 terza mam na 115NM dotiahnute :D
ano ja viem uz som sa poucil :D prvykrat so mdal aj ja hlavu na 90 lebo som mal zly momentak iba od 50 do 200 terza mam na 115NM dotiahnute :D
-> steyr: favo hlava sa vraj ma utiahnut 24 NM a potom 2x po 90 stupnov otocit a potom sa uz nema vobec dotahovat po zabehu....
-> Wolfino: tak mozno som to este zachytil v zaciatocnom stadiu, oleju mozno trosku ubudlo , mal som tam 3/4 rysky a kleslo to max o milimeter, dal som dole viko a odfotil hlavu...olej vyzera cisty a mrazove poistky ok....toho bordelu v kvapaline nebolo vela len nieco co na povrchu plavalo, ale aj tak sa mi to nepaci
Poku neubyva olej a auto se neprehriva, tak to neres, je to bordel ktery vznikne casem u kazdeho vozu. Pouzij proplach. Pokud ale olej ubyva, tak potom skutecne resit problem.
-> mgbiker: Favo hlava se opravdu jiz nepretahuje jako u 120
90NM je na favo hlavu maalo :D
hlavu mi dotahoval kamarat mechanik asi po 1000 km pred 2 tyzdnami asi , dotahoval momentakom sa mi zda ze na 90 NM nemohol to tym posrat? lebo co som sa dozvedel tak favo hlava sa uz nedotahuje ale on vravel ze treba, tak som mu veril...
Jestli nemáš emulzi v motoru tak bych to šacnul na problém v těsnění. U utopených vložek bývá voda v oleji a ne olej ve vodě (vždycky sem to tak měl:/).
Nejspíš to teda utíká ve vedení tlakového oleje do hlavy. Nemohlo se dát třeba opačně těsnění? Co šrouby kolem čtvrtého válce, sou správně utažený? Jestli hlava maže, tak bych zkusil všecky hlavový šrouby přetáhnout a pak to prubnout s novou vodou
Nejspíš to teda utíká ve vedení tlakového oleje do hlavy. Nemohlo se dát třeba opačně těsnění? Co šrouby kolem čtvrtého válce, sou správně utažený? Jestli hlava maže, tak bych zkusil všecky hlavový šrouby přetáhnout a pak to prubnout s novou vodou
ja sy myslim ze to bude tesnenie pravdepodobne prdlo tam ako ide mazaci kanal do hlavy,keby si mal utopene valce to by ti sla voda do valcov a dymylo by to na bielo
Vcera som otvoril nadobku chladiacej kvapaliny a plavalo v nej nieco cu vyzeralo ako kusky hrdze, no ked som to chytil tak to bolo hnede mazlave lepidlo, takze predpokladam ze je to olej, pod vickom oleja nieje biela emulzia, pred cca 2000 km bola menena hlava aj s tesnenim.... vidim to len na 2 moznosti a to bud prdlo to tesnenie alebo mam utopene vlozky....ma niekto iny napad ako by sa to mohlo dostat do vody? Dakujem za rady...