skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jak poznat 120 a 125?
prohledat
131 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 03.10.2009 do 18.10.2009, založil/a Rider skoda
20:37:08
18.10.2009
18.10.2009
ferrari
-> LiMaK - 742 forever: tak dooobre, ale trošku karbónu bude asik temer všade...som už videl aj také, kde boli 3 mm hrubé nánosy...toto nie je nános, len je všetko čierne...a vidíš, odnovoti používaný olej BP a posledné 4 roky Mogul GX (či aký je to 15W-40, API SL)
16:34:36
18.10.2009
18.10.2009
LiMaK - 742 forever
-> ferrari: zakarbonovane to teda nemas, to černé to je jenom černá základovka.. :-)
15:24:15
18.10.2009
18.10.2009
ferrari
Tak som sundal ventildekel a...uvidel som veľký prd, ako som si aj myslel...nemám to nejaké zakarbónované, iba je to tam čierne, ale cez tie double pružiny som nevidel nič...takže sa tak ľahko k tomu nedostanem a otázka, či tam náhodou nie sú guferká zostane bez odpovede...
[URL=sklad.obrazku.cz/obr21017 0_18102009522.jpg][IMG]http:/.../URL] [URL=sklad.obrazku.cz/obr21017 7_18102009523.jpg][IMG]http:/.../URL]
Ale som aspoň nastavil ventily
[URL=sklad.obrazku.cz/obr21017 0_18102009522.jpg][IMG]http:/.../URL] [URL=sklad.obrazku.cz/obr21017 7_18102009523.jpg][IMG]http:/.../URL]
Ale som aspoň nastavil ventily
11:29:18
12.10.2009
12.10.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
Este k tej mojej spotrebe oleja - ja som na tom aute najazdil asi 40 000 km, olej som za ten cas menil bud po 8-9000 km alebo po roku, podla toho, co bolo skor... Benzin do oleja urcite netecie, motor je zakarbonovany tak nejako priemerne, a to ci sa olej na mierke pohol dole o nejake 3mm neriesim.... ale medzi vymenami som nedolieval nikdy.
Nemam info o tom, ze by tam predosla majitelka davala robit guferka, ja som ich tam nedaval urcite.
Nemam info o tom, ze by tam predosla majitelka davala robit guferka, ja som ich tam nedaval urcite.
09:36:25
11.10.2009
11.10.2009
ferrari
-> petr s: všetko je jedenkrát poprvé :-)) vravím, asik ich veľa nebude...
09:10:22
11.10.2009
11.10.2009
petr s
-> ferrari: Tohle číslo motoru vydím poprvé
08:53:34
11.10.2009
11.10.2009
ferrari
-> miro_zv: tak-tak...ja tomu verím na 100%, bo vravím, je to vývozová 125ka r.v. 11/89...vtedy už dávno boli Fačka na bezolovnatý benzín...na druhú stranu je mi jasné, že takých motorov bolo minimum...
EDIT-aj kolegovci to tak vidia: skoda.panda.cz/forum/view topic.php?t=19223
EDIT-aj kolegovci to tak vidia: skoda.panda.cz/forum/view topic.php?t=19223
08:07:47
11.10.2009
11.10.2009
miro_zv - zrušená registrace
Som si to až teraz všimol. Som bol v tom, že to s tým kódom 8 platí len pre motory 742.136
-> Cыны:
Tiež mám tú knihu a donútilo ma to v nej zalistovať. Je to na str. 62. Inak je to kapitola 7.1 Číslo motoru.
-> Cыны:
Tiež mám tú knihu a donútilo ma to v nej zalistovať. Je to na str. 62. Inak je to kapitola 7.1 Číslo motoru.
00:22:48
11.10.2009
11.10.2009
Cыны
-> ferrari 10.10.09 22:15:07: He, tak tu knizku mam taky a tohle sem tam nikde nevidel. To mi teda rekni stranku Zase teda je fakt, ze sem ji nestudoval uplne na 100%, ale tohle je celkem haluz... Kazdopadne sem nikdy neslysel o tom a nidky to nevidel (a myslim, ze vetsina z lidi co se ve skodovkach vrtaj), ze by existoval originalne uzpusobenej 5ti kanal na bezolovo Otazkou taky je, jestli to tak skutecne bylo a nebo to neni jen nejaky napad co tenkrat padl, ale nedostalo se na nej...
00:17:47
11.10.2009
11.10.2009
Nwkt
-> Cыны: Co je psáno, to je dáno, měl si blbě vyrobenej motor
00:16:26
11.10.2009
11.10.2009
Cыны
Pro boha zivyho kdy uz konecne vsem dojde a uvedomi si, ze 125ka je SKODA 120 S 5TI RYCHLSOTNI PREVODOVKOU... to ze to nakej jouda napise do nakyho clanku - to tam taky mohl napsat vykon 400 PS a verli by ste tomu? Dyt ten motor ma normalne 120tkovy cislo a i 120tkove oznacenou hlavu, tak nevim co tady porad resite... Asi jako v tom ma bordel 3/4 lidi i tech co se ve skodovkach vrtaj, tak se vubec nedivim, ze se to vyskytne i na netu. Ja mel zase napsano v knizce ze usporadani ventilu ve skodovackej hlave je SV SV SV SV (S - saci a V - vyfukovej). A taky to neni pravda , ze? :)
22:26:39
10.10.2009
10.10.2009
darklord
-> ferrari: na slovincov sa vysrat, asi futbalisti na to nemaju ;) pokial nemas zahumusene pruziny od bordelu tak uvidis ci tam je guferko alebo neni
22:25:21
10.10.2009
10.10.2009
ferrari
Ešte tá nulová spotreba oleja - ak budem zajtra pri chuti, tak zhodím ten ventildekel...som zvedavý, čo uvidím...ale sa bojím, že to fakt cez tie pružiny neuvidím...
Kurňa, akurát nám dali Slovinci 2. gól...
Kurňa, akurát nám dali Slovinci 2. gól...
22:17:48
10.10.2009
10.10.2009
MOLSO
-> ferrari: tak a zistil si to
22:15:07
10.10.2009
10.10.2009
ferrari
Tak, mi to nedalo, bo už som si začal o sebe myslieť, že som blázon a sa mi to všetko snívalo, tak som si naštudoval publikáciu "Aby jezdili i v roce 2000" od M. R. Cedrycha a čože je tam napísané pri označeniach motorov:
[URL=sklad.obrazku.cz/obr20406 5_Znaeniemotorov742.jpg][IMG]http:/.../URL]
Bum, čierne na bielom - ak je za číslom 8čka, tak pre 5 kanálovú hlavu boli použité tvrdené sedlá pre použitie bezolovnatého benzínu...
[URL=sklad.obrazku.cz/obr20406 5_Znaeniemotorov742.jpg][IMG]http:/.../URL]
Bum, čierne na bielom - ak je za číslom 8čka, tak pre 5 kanálovú hlavu boli použité tvrdené sedlá pre použitie bezolovnatého benzínu...
20:28:55
10.10.2009
10.10.2009
ferrari
-> palinator: To niekto dodrbal, 125ka má motor identický s 120tkou...
20:26:42
10.10.2009
10.10.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> ferrari: Jojo
20:22:59
10.10.2009
10.10.2009
MOLSO
-> ferrari: 8ventil ? to sa len tak nevidí ...
20:21:48
10.10.2009
10.10.2009
ferrari
Takže, takto vyzerá to číslo aj s tou 8čkou:
[IMG]sklad.obrazku.cz/obr20395 0_motor120.jpg[/IMG]
Čo teda znamená tá 8čka?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: myslíš na čistej hlave = nezakarbónovanej?
-> LiMaK - 742 forever: neviem, ale ako som videl to auto, tak neverím, žeby tam niekto dorábal tie guferká...Nemec to mal odnovoti...ale na druhú stranu, nič nie je nemožné...
[IMG]sklad.obrazku.cz/obr20395 0_motor120.jpg[/IMG]
Čo teda znamená tá 8čka?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: myslíš na čistej hlave = nezakarbónovanej?
-> LiMaK - 742 forever: neviem, ale ako som videl to auto, tak neverím, žeby tam niekto dorábal tie guferká...Nemec to mal odnovoti...ale na druhú stranu, nič nie je nemožné...
18:26:40
10.10.2009
10.10.2009
werty
-> palinator: Tím co tam mají napsané bych se tolik nevzrušoval... Už jen proto že chyby mají i v popisu u Fav. Max výkon u 50 kW verze (jak 136B tak 136X) byl při 5500 ot./min a ne 5000 plus u 136X byl max. točivý moment 105 Nm. A ta poznámka na konci je taky mylná... typ 135 se sice vyráběl, ale u řady 742... u 781 si ještě počkal dva roky.
18:06:17
10.10.2009
10.10.2009
palinator
-> Quest:
Tak proč by tam tu zvláštní sérii včetně LX psali?!
Tak proč by tam tu zvláštní sérii včetně LX psali?!
14:26:21
10.10.2009
10.10.2009
Quest
mají tam blud, mezi motorem 120 a 125 není rozdíl...
14:20:45
10.10.2009
10.10.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
havlik 10.10.09 12:18:33 napsal:
→ palinator: tak nějakej motorář ti to určitě udělá
ale na domácí práci to nejni
Da se to...
→ palinator: tak nějakej motorář ti to určitě udělá
ale na domácí práci to nejni
Da se to...
12:40:56
10.10.2009
10.10.2009
palinator
www.skoda-auto.cz/CZE/...
/120.aspx
Něco jsem pro vás našel... Tady je 125 vykreslená, že má upravený motor o výkonu LS, avšak s maximálním točivým momentem o 200 ot. níže. Vypadá to jako jinej motor, než 742.12...
Něco jsem pro vás našel... Tady je 125 vykreslená, že má upravený motor o výkonu LS, avšak s maximálním točivým momentem o 200 ot. níže. Vypadá to jako jinej motor, než 742.12...
12:18:33
10.10.2009
10.10.2009
havlik
-> palinator: tak nějakej motorář ti to určitě udělá ale na domácí práci to nejni
12:17:38
10.10.2009
10.10.2009
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Takže se na to radši vysrat...
Takže se na to radši vysrat...
12:09:40
10.10.2009
10.10.2009
LiMaK - 742 forever
-> ferrari: celkem dost lidí to dodělávalo, nebo si nechalo dodělat.
a někde už ty gufa muzou byt i ztvrdlé, jelikož pamatuju, jak strýc je rval do 120gl nekdy v roce 92, jelikož favority je mely a tak on je musel mít taky....jen tak na okraj, stryc loni tu skudku prodal, tak nahodou nemá nejaky zapaleny severomoravský skodovkar dalsi 120tku, co má "origo" gufera ?
takže jako 120tková hlava s gufery být může, v tomhle bych nejakou zahadu opravdu nehledal, a ani to, že to tak vyjelo z MB. gufera dodelana být můžou, ale nikdy origo na 105/120/130 hlavě nebyly.ani pro nemecky trh.
a někde už ty gufa muzou byt i ztvrdlé, jelikož pamatuju, jak strýc je rval do 120gl nekdy v roce 92, jelikož favority je mely a tak on je musel mít taky....jen tak na okraj, stryc loni tu skudku prodal, tak nahodou nemá nejaky zapaleny severomoravský skodovkar dalsi 120tku, co má "origo" gufera ?
takže jako 120tková hlava s gufery být může, v tomhle bych nejakou zahadu opravdu nehledal, a ani to, že to tak vyjelo z MB. gufera dodelana být můžou, ale nikdy origo na 105/120/130 hlavě nebyly.ani pro nemecky trh.
12:04:31
10.10.2009
10.10.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> palinator: Musis vyrobit frezu na upravu hlavy a pak to opracovat
12:03:01
10.10.2009
10.10.2009
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
A ty gufera se dají dát na jakýkoliv 5kanál? Musí projít nějakými úpravami nebo šuphotam a je to?!
A ty gufera se dají dát na jakýkoliv 5kanál? Musí projít nějakými úpravami nebo šuphotam a je to?!
11:12:02
10.10.2009
10.10.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> ferrari: U cisty hlavy ta guferka jsou videt. Viz Bukajova 130 kam sme ta guferka davali...
11:10:24
10.10.2009
10.10.2009
ferrari
-> LiMaK - 742 forever: No a to je zasa názor, ktorý ma utvrdzuje v tom, že tam musím mať guferká...ak sa zajtra zadarí, tak zhodím ventildekel, ale sa obávam, že cez tie dve pružiny aj tak prd uvidím...ono ja viem, že je to ťažko uveriteľné, ale ten motor má temer nulovú spotrebu...možno tak 0,3 l/10 000 km...proste nemerateľná spotreba...a sám som tomu nechcel veriť, bo "trošku" poznám škodovky...už 0,5l/1000 km je úspech...
10:57:49
10.10.2009
10.10.2009
LiMaK - 742 forever
si neodpustím mírný souhlas.
troufám si ríct, že spotřeba oleje, byt 0,1 / tisíc, což je 1litr na 10tisíc km, se nedá u 5k motorů bez gufer v hlavě, najet ani kdyby ten motor jel na neutrál 10tisíc kilometrů samospádem z velmi dlouhého kopce.
až uvidím motor,bavíme se ted o 5k,bezguferové hlavě, co má najeto třeba dejme tomu 90 tisíc, a absolutně nežere olej tak, že se hladina na měrce za 8000km skoro nehne, tak to bude zázrak rovný zjevení panenky marie na kostelní zdi, a budu uvažovat, že nekdo tachometr záměrně přetočil směrem nahoru.
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): jako vážně, kdyby jsi napsal, že od výměny do výměny nedolíváš, ale že z maxima se dostaneš na miminum, tak bych jeste smekal klobouk pře tvým motorem, ale jestli jsi to myslel tak jak jsi to napsal, tak to je sci fi, srovnatelné s potvrzeným přistáním mimozemstanů u dolní lhoty za účasti yettiho z himáláje, kterej sem přijel vlakem.
troufám si ríct, že spotřeba oleje, byt 0,1 / tisíc, což je 1litr na 10tisíc km, se nedá u 5k motorů bez gufer v hlavě, najet ani kdyby ten motor jel na neutrál 10tisíc kilometrů samospádem z velmi dlouhého kopce.
až uvidím motor,bavíme se ted o 5k,bezguferové hlavě, co má najeto třeba dejme tomu 90 tisíc, a absolutně nežere olej tak, že se hladina na měrce za 8000km skoro nehne, tak to bude zázrak rovný zjevení panenky marie na kostelní zdi, a budu uvažovat, že nekdo tachometr záměrně přetočil směrem nahoru.
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): jako vážně, kdyby jsi napsal, že od výměny do výměny nedolíváš, ale že z maxima se dostaneš na miminum, tak bych jeste smekal klobouk pře tvým motorem, ale jestli jsi to myslel tak jak jsi to napsal, tak to je sci fi, srovnatelné s potvrzeným přistáním mimozemstanů u dolní lhoty za účasti yettiho z himáláje, kterej sem přijel vlakem.
09:40:19
10.10.2009
10.10.2009
suri
-> minno: a na novom motore si rovno továren radšej dala spotrebu 0,3-0,8L na 1000 km
09:01:30
10.10.2009
10.10.2009
MOLSO
-> ferrari: možnože je okolo voditok tolko karbonu že to posobi ako gufero
07:58:14
10.10.2009
10.10.2009
ferrari
-> minno: totálny súhlas..na sériovom motore Š110R so 130 000 km neverím...ani nový by nemal nulovú spotrebu oleja. Ešte by som bol náchylný uveriť tomu, že od výmeny po výmenu (5000 km) netreba dolievať, ale ak sa nemýlim tak od max po min je 1,5 l oleja a to by pasovalo na spotrebu 0,3l/1000 km, čomu by sa už dalo veriť...
A práve preto nechápem ten môj motor, bo má ozaj nulovú (alebo teda minimálnu) spotrebu oleja a jediné rozumné vysvetlenie sú tie guferká...ak tam guferká nie sú, tak to vidím ako zázrak...
A práve preto nechápem ten môj motor, bo má ozaj nulovú (alebo teda minimálnu) spotrebu oleja a jediné rozumné vysvetlenie sú tie guferká...ak tam guferká nie sú, tak to vidím ako zázrak...
20:35:05
09.10.2009
09.10.2009
minno
hm...teraz ma napadlo, používaš celú periódu od výmeny do výmeny tú istú rovnako dlhú mierku? prípadne už s tým autom tak málo jazdíš, že kým sa dočkáš ďalšej výmeny tak aj zabudneš, že si niečo dolieval
20:32:05
09.10.2009
09.10.2009
minno
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) 09.10.09 16:44:24 napsal: → ferrari: Na mojej erke model 80 mam nabehane 130 000 a v zivote som medzi vymenami nemusel dolievat ani deci oleja, na mierke sa za zhruba 8000 km hladina takmer nepohne… tak neblabol o guferach a podobnych nezmysloch.
A ked tak veris tej hlave na natural, tak nan najazdi 20 000 km a potom pozria, v akom stave budu sedla…
Sorry, ale toto ti neverím, jedine že by si mal nejaký wonder-engine :) Prakticky to totiž ani logicky nie je možné. Ak vezmeme do úvahy , že krúžky a vložky máš v 100% stave, že to neprepustí ani chlp oleja (čo je po 130 tis. km minimálne dosť pozoruhodné), ventily vo vodítkach logicky už z výroby musia mať nejakú mikro vôľu, aby sa mohli voľne pohybovať....A nevrav mi, že po 130 000 km sú tie vodítka a ventily tak dokonale zachovalé, že to nezožerie od výmeny do výmeny takmer nič oleja. Buď tam dávaš megahustý olej a otáčky motora pri jazde nikdy neprekročili magickú hranicu 3000, alebo si vymýšľaš....
A ked tak veris tej hlave na natural, tak nan najazdi 20 000 km a potom pozria, v akom stave budu sedla…
Sorry, ale toto ti neverím, jedine že by si mal nejaký wonder-engine :) Prakticky to totiž ani logicky nie je možné. Ak vezmeme do úvahy , že krúžky a vložky máš v 100% stave, že to neprepustí ani chlp oleja (čo je po 130 tis. km minimálne dosť pozoruhodné), ventily vo vodítkach logicky už z výroby musia mať nejakú mikro vôľu, aby sa mohli voľne pohybovať....A nevrav mi, že po 130 000 km sú tie vodítka a ventily tak dokonale zachovalé, že to nezožerie od výmeny do výmeny takmer nič oleja. Buď tam dávaš megahustý olej a otáčky motora pri jazde nikdy neprekročili magickú hranicu 3000, alebo si vymýšľaš....
19:19:23
09.10.2009
09.10.2009
ferrari
-> Nwkt: heh, je už dávno, čo som to číslo videl, ale nakoľko je to 11/89; tak to bude dvojriadkové...
19:13:56
09.10.2009
09.10.2009
petr s
-> Nwkt: Správná otázka
19:12:58
09.10.2009
09.10.2009
Nwkt
-> ferrari: Máš dvouřádkový nebo jednořádkový číslo motoru?
19:11:45
09.10.2009
09.10.2009
ferrari
-> Nwkt: No tak to potom asi tak bude, no...to bola iba moja domnienka...ale to s tou 8čkou za číslom som čítal, no...a teda, keďže si znalec, načo je tam podľa Teba tá 8čka?
19:10:19
09.10.2009
09.10.2009
Nwkt
-> ferrari: A já měl spotřebu oleje 0/1000 pokud ten motor byl ještě v mezích použitelnosti
19:07:23
09.10.2009
09.10.2009
ferrari
-> darklord: myslíš, že to uvidím, keď dám dole ventildekel? Nemusím dať dole aj pružiny?Už som dávno nevidel rozobratú hlavu, to je pravda...inak, zaťiaľ som do toho motora vôbec nešahal...aj ke´d samozrejme som ventily nastavoval...ako vravím, mne sa to tiež nezdá, ale nevedel som si logicky zdôvodniť nulovú spotrebu oleja...keď som mal 110LS v super stave, aj tak bola spotreba 0,6l/1000 km...ešte som o takom 742 motore nepočul...
18:54:32
09.10.2009
09.10.2009
Nwkt
-> ferrari: Jo to se objevovalo na exportních autech, takovej předpotopní EGR ventil
18:53:30
09.10.2009
09.10.2009
ferrari
Ešte som tam našiel aj takú srandu na niečo ako rekuperáciu výfukových plynov...to z výfukového potrubia išla tenká trubka do takej medzipodložky pod karburátor a tade prúdili výfukové plyny pod karbec...priznám sa, sa mi to nezdalo, tak som to odmontoval, ale tipujem, že to bolo niečo na zmenšovanie emisií - predsa len to bol vývoz do DE...škoda, že som to nenafotil...
18:51:19
09.10.2009
09.10.2009
darklord
-> ferrari: no co tak dolu ventildekel a uvidis ci tam gufera su alebo niesu. ale podla mna sa to seriovo nerobilo.
18:49:53
09.10.2009
09.10.2009
ferrari
-> darklord: Nie, nie, membrána je nová, tak to nemá kade prelínať...a navyše, to by bola véééľka náhoda, že sa hladina nepohne ani hore, ani dole...ešte je ten olej aj podozrivo čistý
-> MOLSO: skúsim zajtra odfotiť (ak nezabudnem).Ale ak sa dobre pamätám, tak je to presne tak, ako si to napísal
-> Nwkt: a tak ja si myslím, že to predsa len na niečo bude...ako, ja som si to nevymyslel,mňa by to ani nenapadlo (teda ten natural), ale som to dakde na Techwebe čítal...a nebolo to potvrdené iba jedným členom...ale to bolo už dávno...
-> MOLSO: skúsim zajtra odfotiť (ak nezabudnem).Ale ak sa dobre pamätám, tak je to presne tak, ako si to napísal
-> Nwkt: a tak ja si myslím, že to predsa len na niečo bude...ako, ja som si to nevymyslel,mňa by to ani nenapadlo (teda ten natural), ale som to dakde na Techwebe čítal...a nebolo to potvrdené iba jedným členom...ale to bolo už dávno...
17:32:57
09.10.2009
09.10.2009
darklord
-> ferrari 09.10.09 16:40:25: a nebude to skorej tym ze ti moze mierne prelinat benzin do oleja tak neni vidno ubytok?
17:16:35
09.10.2009
09.10.2009
MOLSO
-> ferrari: a kde mas tu 8micku uvedenu na tom motore ? napr XXXXXXXXX/2/8 alebo ako ?
17:08:50
09.10.2009
09.10.2009
Nwkt
-> ferrari: U 120 kupodivu nic