skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jednobod Fa na 742.136
prohledat
36 příspěvků (zobrazeno 1 až 36) od 28.09.2009 do 30.09.2009, založil/a Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
ja ten kablik od cidla zapojila teplomer pripojil v konektoru je to tak pekne vse u sebe aspon..ale zalezi na kazdem
-> Tampajs: presne ako vravi Jura..a s teplomerom netreba nic robit. ten ostava napojeny na cidle na termostate..ten kablik v kabelazi tam potom bude uz len na okrasu :)
Tampajs< otackomer snad jde z jednotky ale ja to zkousel a nenasel jsem to na zadny drat mi nejel tak jsem si jej vytahl z toho zapalovaciho trafa …za zesilovacem mas pak klasicky dve svorky 1 a 15..takze z cisla 1 mas signal pro otackomer jeste k budikum..tachometr nema s elektronikou nic spolecneho palivo taky ne pokud davate cerpadlo mimo nadrz a teplomer v podstate taky ne ten cerny drat co pak jde do svazku ke vstrikovani nejde do jendotky ale jen do konektoru a dale do auta.. se skodovackyma budikama neni problem na jednobod
-> Bc. Shatter: A kam se připojuje otáčkoměr? Děkuji![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
LiMaK - 742 forever 28.09.09 13:42:21 napsal:
tyhle Brutalni upravy nekdo zvladne za 5 hodin, jiný má s tím problém
5 mesiců
tak zas to nemozes brat takto, treba sa na to pripravit, aby ta nic neprekvapilo..napriklad plynovy pedal![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
tyhle Brutalni upravy nekdo zvladne za 5 hodin, jiný má s tím problém
5 mesiců
tak zas to nemozes brat takto, treba sa na to pripravit, aby ta nic neprekvapilo..napriklad plynovy pedal
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> shrekzv: jasne ze fachaju....vsetko ostava ako je akurat otackomer prepojis inam
-> Jura 136XXL: tak mne to coskoro dufam bude chodit na 742.136![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Jura 136XXL: tak mne to coskoro dufam bude chodit na 742.136
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
darklord 29.09.09 20:44:46 napsal:
→ Jura 136XXL: hehe tak 600i zije aj na virte :)
ja bych rekl ze o tom vite ne..jestli ten system nekam nekdo pachate tak klidne pomuzu at vim seznam motoru na cem to chodi![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
→ Jura 136XXL: hehe tak 600i zije aj na virte :)
ja bych rekl ze o tom vite ne..jestli ten system nekam nekdo pachate tak klidne pomuzu at vim seznam motoru na cem to chodi
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jura 136XXL: hehe tak 600i zije aj na virte :)
Tak to tak procitam dlouho sem tu nebyl jeste to resite nekdo? daval sem to na nekolik motoru vcetne jednoho malinko odlisneho od favorita a feldy
sestrih prubehu praci
prvni zkusebni jizdy obou motoru
dal sem jen tyhle nejnovejsi videa jinak fotek je hodne treba na tech webu panda
pozor na snimac otacek celkem me vypekl musi byt umisten dle smeru otaceni motoru jinak muze byt kdekoliv..pak zakladni nastaveni polohy...atd...staci premyslet a jede vsechno![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
sestrih prubehu praci
prvni zkusebni jizdy obou motoru
dal sem jen tyhle nejnovejsi videa jinak fotek je hodne treba na tech webu panda
pozor na snimac otacek celkem me vypekl musi byt umisten dle smeru otaceni motoru jinak muze byt kdekoliv..pak zakladni nastaveni polohy...atd...staci premyslet a jede vsechno
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Bc. Shatter: original skodovacke fachaju na bmm.....by som nepovedal..teda aspon otackomer.....som myslel ze aj to treba prerabat....kedze to ide cez rj.........to si ma potesil:)....lebo by som rad ponechal budiky s chromovymi obrucami....![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> shrekzv: s budikmi netreba nic robit...funguju..aspon na bmm sa daju pouzit..
-> Bc. Shatter: ako si riesil budiky?....jedina vec co ma zaujima kedze uvazujem o zbaveni sa karburatora...hneva ma![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Peťa Klíč: a hej..uz som sa tym zapodieval vo fore..mozno nieco zaujimave najdes
skoda-virt.cz/cz/.../1048 63-bmm-na-motor-742-136
skoda-virt.cz/cz/.../1048 63-bmm-na-motor-742-136
-> Peťa Klíč: do skodovky ten motor das tak ako "obycajny" favor motor...ako bolo spominane, potrebujes bud cast vyfuku z fava/feldy s lambdou, alebo potom to dobastlit ta vyfuk co mas...signal otacok...tam nieje coho sa bat..mozes ten otvor aj navrtat priamo do obalu prevodovky...samozrejme musis dodrzat polohu vo vsetkych smeroch...no a co dalsie..pokial mas cely motor bmm tak uz len niekam umiestnit drziak z RJ, VN modul..a palivove cerpadlo...vhodne je napriklad z benzinoveho fiatu uno..kabelaz tam pasuje ako keby odtial bola od vyroby..akurat kabel k VN trafu je ekstremne dlhy..ja som ho skratil..a prepad spat do nadrze..no ano treba ho..ale staci dierka..kusok rurky..navarit to a ficis...keby nieco tak sa pytaj a ked budem vediet tak odpoviem :)
pokud toužíte po výkonu tak je stříkačka na nic ta se blbě ladí karbec a předstih ti naladí každej druhej ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Peťa Klíč 28.09.09 15:43:58: nějak by to možná fungovalo, ale jak už tu padlo budou v tom veškerý vůle toho převodu a celkově malá přesnost snímání proti setrváku
kdyby jste chteli nekdo komplet vstrikovani na pokusy tak mam a levne prenecham:)
-> LiMaK - 742 forever: No místo toho šroubu co je na fotce tam pak jde normálně šteft z motoru a je to utažené. Akorát když sem přiměřoval ten kousek, tak sem si to pracovně přitáhl šroubem.
-> Peťa Klíč: To by jistě šlo. Nadruhou stranu se připravíš o naprostou nezávislost tohoto signálu na veškerých mechanických vůlích. Když to vytáhneš s rozdělovače, budou se Ti projevovat vůle v jeho náhonu. Jinak jakej leze signál z čidla se ví ... já sám sem dělal simulátor výstupu z tohoto čidla (teda pro MPi, je tam zoubek navíc) abych doma otestoval jednotku.
-> Peťa Klíč: To by jistě šlo. Nadruhou stranu se připravíš o naprostou nezávislost tohoto signálu na veškerých mechanických vůlích. Když to vytáhneš s rozdělovače, budou se Ti projevovat vůle v jeho náhonu. Jinak jakej leze signál z čidla se ví ... já sám sem dělal simulátor výstupu z tohoto čidla (teda pro MPi, je tam zoubek navíc) abych doma otestoval jednotku.
-> LiMaK - 742 forever: mě napadla jedna věc - zjistit jakej leze signál z toho čidla na klikovce a ten signál tomu dopřát jinou cestou - třeba vytáhnout signál z rozdělovače a upravit což je otázka jedný krabičky s pár tranzistorama popř. integráčem kterej by pouštěl každej druhej pulz.. jakej to dává signál?
-> Hrabosh: jako na te fotce to vypadá zvláštně, pisu že me to neochromuje tuhostí, ale nadruhou stranu je pravda, že pokud ti uplne chybí jeden šteft, tak ti taky motor neupadne a taky to jezdí na mnoha autech....
ale mi osobne se to nelibí, ja bych to zavařil.
znam týpka, kterej by si za tokový svár sebral 1 500,-kč a pak mam typka, kterej za podobný svár chtel 120kč a tak nejak jsem nemel sílu aby mi vracel ze 200,-bankovky.
ale mi osobne se to nelibí, ja bych to zavařil.
znam týpka, kterej by si za tokový svár sebral 1 500,-kč a pak mam typka, kterej za podobný svár chtel 120kč a tak nejak jsem nemel sílu aby mi vracel ze 200,-bankovky.
-> Hrabosh: tak jako najednu stranu mas pravdu, chapu te, ja mam sice jen lekr, ale to je vlastne ten samy problem.
ale taky si dovedu predstavit toho chlapa na stk....von ma kontrolovat auto, jestli funguje tak, jak bylo vytvořené a odzkoušené.
A není tam od toho,aby jeste uvažoval nad 3pitchema vzájemných kombinací mezi typama.
A to se bavíme o 742 versus strikačka....to se nebavíme o milionech značek jiných aut, pomíjíme kotoučovou napravu z golfa na felicii...
jako kdyby se ten chlap na stkáčku v tomhle vyznal a ještě všem radil, co a jak a kam prisroubovat, tak podle me by nedelal v STK, ale NASA by se o nej porvala s rusákama...
ale taky si dovedu predstavit toho chlapa na stk....von ma kontrolovat auto, jestli funguje tak, jak bylo vytvořené a odzkoušené.
A není tam od toho,aby jeste uvažoval nad 3pitchema vzájemných kombinací mezi typama.
A to se bavíme o 742 versus strikačka....to se nebavíme o milionech značek jiných aut, pomíjíme kotoučovou napravu z golfa na felicii...
jako kdyby se ten chlap na stkáčku v tomhle vyznal a ještě všem radil, co a jak a kam prisroubovat, tak podle me by nedelal v STK, ale NASA by se o nej porvala s rusákama...
-> LiMaK - 742 forever: Takže myslíš, že by mohlo něco prasknout? Počítám, že spoj motor-převodovka drží na tom rantlu na převodovce .. štefty tam zůstaly všechny. Jinak ta kostička má takovej rozměr, že když se to k sobě stáhne tak to drží samo o sobě.
-> LiMaK - 742 forever: Mě nejvíc sere, že právě nikoho nezajímá, jestli to máš přilepený sekunďákem, nebo to máš udělaný pořádně. Já bych byl naopak rád, kdyby mi borec na STK řekl, že to mám udělaný nahovno a at to udělám takhle a takhle. Jenomže to je utopie ... máš tam střákačku? Máš ... tak táhni.
-> Hrabosh: tohle bych radeji zavařil. jako ten steft na uchycení motoru mě takhle tuhostí materialu neohromuje...
věřím že to jede, taky mam na svem aute par kostlivců, ale tohodle bych se bal, hlavne ohledne tuhosti příruby na motor.
ale jinak pekná fotka
věřím že to jede, taky mam na svem aute par kostlivců, ale tohodle bych se bal, hlavne ohledne tuhosti příruby na motor.
ale jinak pekná fotka
prakticky, na kompet seriový motor s 742, nemuzes ani dobastlit nerizenej katalyzator, jak to mely faka...voni maji porad plnou hubu ekologie, lid nadšeně hýká a přitom jak před tlumič dovaříš kat, tak na technické te klidne vyhodí za nepovoleny zasah do vyfuku. je to na te stejne urovni, jako kdybys tam prijel z 110dB příčákem....
tenhle svet je na jednu stranu nahlavu postavený, ale nadruhou stranu si predstav, že by franta lorenc, z horní dolní bastlil sekundovým lepidlem mpi vstriky do 105ky a pak jak by se to ohralo, sekundák by upadl....visjak to myslim, jde o to, že 742 nemá nadrž stavěnou na vracečku paliva....každé řešení je vpodstatě samodomo, at uz nytovani matice do hrdla, neb jakykoli jiny zpusob napojení vracečkové hadice do nadrže...a pokud to udelas blbě, tak ti motor bude hrčet, jelikož privod bude dobrej, ale vracečka ti může v tu samou chvili chcát po motoru benzínem...jako když ti vyhoří auto od seriového karbu, reknes si ze jsi blbec, že jsi utáhl blbě sponu u sedru, nebo že se ti prodrela hadice....ale pokud se ti uklepe hadice od vracečky, tak ti každej hasič řekne že to tam nemelo co delat....
no a ted si predstav toho technika na STK, kterej tohle pustí na cestu, načež mu dokážou, že o tom věděl...
tenhle svet je na jednu stranu nahlavu postavený, ale nadruhou stranu si predstav, že by franta lorenc, z horní dolní bastlil sekundovým lepidlem mpi vstriky do 105ky a pak jak by se to ohralo, sekundák by upadl....visjak to myslim, jde o to, že 742 nemá nadrž stavěnou na vracečku paliva....každé řešení je vpodstatě samodomo, at uz nytovani matice do hrdla, neb jakykoli jiny zpusob napojení vracečkové hadice do nadrže...a pokud to udelas blbě, tak ti motor bude hrčet, jelikož privod bude dobrej, ale vracečka ti může v tu samou chvili chcát po motoru benzínem...jako když ti vyhoří auto od seriového karbu, reknes si ze jsi blbec, že jsi utáhl blbě sponu u sedru, nebo že se ti prodrela hadice....ale pokud se ti uklepe hadice od vracečky, tak ti každej hasič řekne že to tam nemelo co delat....
no a ted si predstav toho technika na STK, kterej tohle pustí na cestu, načež mu dokážou, že o tom věděl...
Pár poznámek:
1/ Ano, setrvák Favorit, ozubení škoda. Zuby pro čidlo jsou na setrváku.
2/ Kus z Favo převodovky není třeba vařit. Já jsem to při zástavbě MPi vyřešil viz foto. Stačí na to flexa ... zatím to jede v pohodě. Ale zavaření bude asi lepší...
1/ Ano, setrvák Favorit, ozubení škoda. Zuby pro čidlo jsou na setrváku.
2/ Kus z Favo převodovky není třeba vařit. Já jsem to při zástavbě MPi vyřešil viz foto. Stačí na to flexa ... zatím to jede v pohodě. Ale zavaření bude asi lepší...
-> Peťa Klíč:
na emisích by se divili, jak to mas ekologické....
na technické pápá....
jako vazne, tohle je dost podstatný zásah do palivové soustavy, výfukové soustavy...
pamatuji si, jak chtel jeden děda vyrábět automat na svetla pomocí podtlakové regulace z rozdelovace, jednoduse vyvrtal do sani dirku,vyřezal zavit, zašrouboval hadičku a pravě proto mu ten patent nedovolili seriově vyrábět, jelikož tohle je nepovoleny zasah do palivove soustavy, ktery by museli udelat nekde v servise a nikdy nebylo a nebude nikym odzkoušeno a uredne posvedceno to, že to neupadne...takže dědek má patent, ale k hovnu. no a ted si to preber ty, ty musis vyvrtat takovejchhle dírek asi 6 :-)
na emisích by se divili, jak to mas ekologické....
na technické pápá....
jako vazne, tohle je dost podstatný zásah do palivové soustavy, výfukové soustavy...
pamatuji si, jak chtel jeden děda vyrábět automat na svetla pomocí podtlakové regulace z rozdelovace, jednoduse vyvrtal do sani dirku,vyřezal zavit, zašrouboval hadičku a pravě proto mu ten patent nedovolili seriově vyrábět, jelikož tohle je nepovoleny zasah do palivove soustavy, ktery by museli udelat nekde v servise a nikdy nebylo a nebude nikym odzkoušeno a uredne posvedceno to, že to neupadne...takže dědek má patent, ale k hovnu. no a ted si to preber ty, ty musis vyvrtat takovejchhle dírek asi 6 :-)
-> Mr.Lumpy: takže před STKčkem namontovat SEDRa každý dva roky jo? tendle svět je tak nespravedlivej ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Peťa Klíč: vyhodí tě ;-)
-> LiMaK - 742 forever: tak to čidlo otáček na setrváku asi tudle operaci hodně odkládá..
a co by na to řekli na emisích / stk?
a co by na to řekli na emisích / stk?
čemu rikas brutalni upravy?
Sání das komplet z faka + myslim si že bude treba i vymyslet zpatečku paliva do nadrže a nejak nabastlit elektrické palivové čerpadlo.
svody+vyfuk rapidovský, vyvrtas diru na lambdu,navařis kus vyfuku z faka, nasroubujes lambdu.
čidlo na prevodovku--> takže kus prevodovky z faka, vevařit na 742 prevodovku,
setrvák fako, ozubení škoda (ted jen doufam, že druhá číst čidla je v setrváku a ne v ozubení-zhlavy nevím)
filtrbox spachas nejaky vhodný
(ja mam treba predelany origo 742 filterbox na LEKRa, tudiž na jednobod to je +- stejné)
nekam nasroubujes jednotku, propojis kable.
tyhle Brutalni upravy nekdo zvladne za 5 hodin, jiný má s tím problém 5 mesiců
Sání das komplet z faka + myslim si že bude treba i vymyslet zpatečku paliva do nadrže a nejak nabastlit elektrické palivové čerpadlo.
svody+vyfuk rapidovský, vyvrtas diru na lambdu,navařis kus vyfuku z faka, nasroubujes lambdu.
čidlo na prevodovku--> takže kus prevodovky z faka, vevařit na 742 prevodovku,
setrvák fako, ozubení škoda (ted jen doufam, že druhá číst čidla je v setrváku a ne v ozubení-zhlavy nevím)
filtrbox spachas nejaky vhodný
(ja mam treba predelany origo 742 filterbox na LEKRa, tudiž na jednobod to je +- stejné)
nekam nasroubujes jednotku, propojis kable.
tyhle Brutalni upravy nekdo zvladne za 5 hodin, jiný má s tím problém 5 mesiců
-> Peťa Klíč: no určitě to bude mít stabilnější volnoběh a i celkově se chod motoru tak nějak skulturní
nějakej člověk myslim že má nick shatter a Mko to tedka staví tak se ho optej
skoda-virt.cz/cz/.../5053 -shatter-skoda-136-gl
skoda-virt.cz/cz/.../5053 -shatter-skoda-136-gl
plus jestli se to vyplatí dělat oproti SEDRu.. vim že s otcovym favoritem to slušně mává a údajně i málo žere (ikdyž pod mou nohou by to asi žralo víc)
no ja tohle asi budu řešit na přiští rok, ale s tím že počítač mi na to bude dělat kámoš, tak sem zvědavý jak to dopadne ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
vrtá mi to hlavou.. půjde bez brutálních úprav či vyrábění svodů nacpat jednobodová stříkačka z favorita (novější modely) nainstalovat na 136 rapida? a filtrbox?
nemám bohužel žádnou v ruce, jinak bych se podíval a viděl.. tak se ptám jestli má cenu tu stříkačku shánět
nemám bohužel žádnou v ruce, jinak bych se podíval a viděl.. tak se ptám jestli má cenu tu stříkačku shánět