
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
alternátor felicia do škodovky
-> navajas 08.11.16 20:09:18:
tak podle stitku tendle mam doma taky - jako nahradni... myslel jsem, ze to je novodoba vyroba pro feldu, remenici jsem nesundaval

-> navajas: Já Ti věřím. Jen jsem konstatoval,že ač jsem občas servisoval traktory, tak jsem se s altikem s vestavěným regulátorem nesetkal. ;-)
-> navajas: Zetor s vestavěným regulátorem a 70tka? Sakra nějak jsem zamrznul na 5245-7745.
-> Jarda: tak se mi dnes podařilo rozluštit mou alternátorovou záhadu-ten můj altík není z felicie, ale Avia/zetor
Jsou prakticky totožné, jen s rozdílem té hřídele. Takže jdu schánět soustružníka...

-> navajas 05.11.16 21:31:02: jj, maji 17, nevim, co mas
nech napresno zvetsit diru a klinek bych neresil, dal bych to treba jeste na lepidlo a pod matici tu pruznou podlozku, co maji bosch
ono se to provozem dotahuje, tak bych v tom nevidel problem....
Ja vcera daval na 140A bosch favo remenici a udelal jsem to taky tak, predtim jsem tam mel pulenou, ta hazela a odesel mi napinak, on teda tendle velkej altik ma byt chyceny na 2ks uchytu a napinani ma resit kladka... no uvidime, co to ted vydrzi, nez se me rozpadnul ten napinak, tak to dalo skoro 20tis. km


Ja vcera daval na 140A bosch favo remenici a udelal jsem to taky tak, predtim jsem tam mel pulenou, ta hazela a odesel mi napinak, on teda tendle velkej altik ma byt chyceny na 2ks uchytu a napinani ma resit kladka... no uvidime, co to ted vydrzi, nez se me rozpadnul ten napinak, tak to dalo skoro 20tis. km
-> Markop: takže ta z toho odkazu je taky na hřídel o průměru 17mm? Tak to mi nezbyde, než si nechat "vytočit" řemenici na míru

me se nejak nahromadily polske iskry 80A, ma cenu to bastlit do skodovek?, vzhledove to je kopie bosch, ale prijde mi, ze to je kvalita max. pal, tak nevim, jestli to ma smysl..., hridel maji 17, bezklinkova remenice
ktere vozy jsou temito altiky z vyroby vybaveny asi psat nemusim... :) ve zlutakovi mam feldu 70A, tak jestli bych si timto pomohl?
ktere vozy jsou temito altiky z vyroby vybaveny asi psat nemusim... :) ve zlutakovi mam feldu 70A, tak jestli bych si timto pomohl?
-> navajas: Oba altíky se liší zadním čelem - 70A má trochu jiný usměrňovací můstek, ale jinak jsou zcela záměnné. Uchycení, připojení, větrák, řemenice...
Ta z toho odkazu má průměr 60mm, dávala se do fáček od r.v. 1991. Před tím byla 70mm, ta je na houby, altík se s ní točí na volnoběh příliš pomalu a nic to neutáhne.
Ta z toho odkazu má průměr 60mm, dávala se do fáček od r.v. 1991. Před tím byla 70mm, ta je na houby, altík se s ní točí na volnoběh příliš pomalu a nic to neutáhne.
-> Markop: hele jistý si vůbec nejsem. Z hlavy vím, jen, že je na pohled úplně stejný jako ta 55ka, akorát má hřídel s větším průměrem

-> Markop: přésně.
-> navajas: Tyto altíky mají řemenice záměnné - stejný průměr hřídele. Jsi si jistý že je z Feldy?
zdravím, potřeboval bych poradit. mám alternátor 70A magneton(asi felicie?) a chci ho dát na motor z fava. Chci použít klínový řemen a altík měl drážkovanou řemenici. Chtěl jsem na něj tedy přendat řemenici z 55A altíku z fava, ale nejde mi tam, protože ten 70A alternátor má průměr hřídele 20mm a řemenice je na 17mm hřídel. Vyřeší můj problém tato řemenice,
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/115030051-remenice-a lternatoru-oe-7869.html nebo si budu muset nechat vysoustružit jinou na míru? Předem díky za pomoc
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/115030051-remenice-a lternatoru-oe-7869.html nebo si budu muset nechat vysoustružit jinou na míru? Předem díky za pomoc
Máte někdo zkušenosti s tímto startérem u feldy 1.3 ?
Bosch - 1,1kw
aukro.cz/starter-seat-vw- audi-skoda-bosch-1-1kw-zar uka-i3103312697.html

Bosch - 1,1kw
aukro.cz/starter-seat-vw- audi-skoda-bosch-1-1kw-zar uka-i3103312697.html
Pánové, lze tenhle alternátor pásnout i do felicie 1.3 ?
aukro.cz/alternator-octa via-golf-toledo-fabia-room ster-120a-i3050943948.html
Jak je na tom značka Valeo? vs Bosch ?
aukro.cz/alternator-octa via-golf-toledo-fabia-room ster-120a-i3050943948.html
Jak je na tom značka Valeo? vs Bosch ?

Gryzly: Na kostry kouknu, zitra. Bohuzel jsem asi chytil nejakej atyp altiku nebo nevim mam tam ten puvodni co jsem vyndal tak ho necham popripade repasovat:-) Jen se mi to zrovna ted nehodi do seznamu oprav na aute. Kor na aute kterym potrebuju jezdit denne do prace.
Radio mam obyc benq mp3,usb,sd atd. 4x repro
Vsak je to jen pickup :-D
Radio mam obyc benq mp3,usb,sd atd. 4x repro

-> RSak:
1. 60A se do Feliciií nikdy nemontoval. a snad se ani nevyráběl.
2.Když ta baterka to dokáže po minutě od vypnutí motoru nastartovat a po pul hodině ne. Tak se domníváš docela správně že bude chyba v altíku. On opravdu tu půl hodinu nedobíjí, protože když se netočí, nemůže dobíjet. Zkontroluj si kostry z baterky, bloku a startéru.
3. co máš za rádio?
1. 60A se do Feliciií nikdy nemontoval. a snad se ani nevyráběl.
2.Když ta baterka to dokáže po minutě od vypnutí motoru nastartovat a po pul hodině ne. Tak se domníváš docela správně že bude chyba v altíku. On opravdu tu půl hodinu nedobíjí, protože když se netočí, nemůže dobíjet. Zkontroluj si kostry z baterky, bloku a startéru.
3. co máš za rádio?
-> RSak: Zmer si taky odber v klidu auta
pripadne repase altiku kdyz je i ma tak z ruky do ruky kdyz ne tak druhy den vetsinou dela clovicek v Probostove. Vsichni to stejne vozej k nemu.
Kdybys potreboval s tim pomoc napis neni problem. A propo jak to s tebou vypada s tema sedackama? Nebo rekni a ja si pro ne kdyztak dojedu jen musis rict kam. Predem Dik moc.


Dobrá v týdnu změřím, ale nic moc komplet interier v ledkach, podsviceni interieru led, radio 4x repro, radio, nic vic tam neni :-) Tak nevim co by melo hroznej odber. Zmerim to v tydnu. Snad to do víkendu dalsiho stihnu to stim musim jezdit castejc. Nez to ted nechavat stat.
-> RSak: změř napětí na baterce na volnoběh a při přidaní plynu a pak se světlama a větší alternátor je lepší když máš hodně el spotřebičů v autě .... já mám taky altík z vrakoviště 70A a chodí v pohodě
Zdravim, urcite se to tu resilo ale rychlejsi dotaz.
Mam felicii 1,9D byl na ni 90A alternator. Rok 96 .. Odesla tam cela remenice na nem s loziskem se to protacelo takze to tim dle me ani uz nedobijelo. Koupil jsem z vrakoviste alternator z felicie stejny rok stara maska proste alternator ale jiz mel koskatej konektor, tak sem si to rovnou vzal i s konektorem. Jenze byl 60A. Vyndavali ho primo z auta predemnou, takze to z toho je. Ale jen nechapu proc ja mel 90A a tady ten je 60A kdyz koukam po netu maji repasovne k prodeji i 70A jakej je v tom rozdil?
Koupil jsem i novou baterku 74Ah ktera se dokonce dava az do TDIcek. Takze to sni chyti na poprve pokud baterka je nabita hned.. Odjedu stim co potrebuju pak stim prijedu zas domu, vypnu to. A hned to po vypnuti zas natocim tak to chyti, necham to ale pul hodiny a vic tak uz to nechyti a baterka je normalne vymlacena. Podle me to proste nedobiji ten alternator. Nic jinyho mi uz jinak nejde dohlavy. Uz prdim na nejaky vrakoviste v usti nekdo dela alternatory repas a rek ze mi vymenym zpusobem da za 1500 repasovanej. Takze bych asi nevahal . Jen nevim zda tam dat ten 60A nebo 90A .. Dle me asi ten vetsi ne? Ale cert vy :-) Radeji se zeptam nez zas udelam dalsi chybu ktera me bude stat penize. Nebo i jina rada co na tom muze bejt spatne? Na tom alternatoru. Me jeden kluk radil nejaka "ridici" jednotka nebo co, nebo dioda jak tomu rikal nechapal jsem ale neco jsem na webu kelly nasel. A stoji to 300kc nebo kolik. Tak by to melo bejt asi ono...
Mam felicii 1,9D byl na ni 90A alternator. Rok 96 .. Odesla tam cela remenice na nem s loziskem se to protacelo takze to tim dle me ani uz nedobijelo. Koupil jsem z vrakoviste alternator z felicie stejny rok stara maska proste alternator ale jiz mel koskatej konektor, tak sem si to rovnou vzal i s konektorem. Jenze byl 60A. Vyndavali ho primo z auta predemnou, takze to z toho je. Ale jen nechapu proc ja mel 90A a tady ten je 60A kdyz koukam po netu maji repasovne k prodeji i 70A jakej je v tom rozdil?
Koupil jsem i novou baterku 74Ah ktera se dokonce dava az do TDIcek. Takze to sni chyti na poprve pokud baterka je nabita hned.. Odjedu stim co potrebuju pak stim prijedu zas domu, vypnu to. A hned to po vypnuti zas natocim tak to chyti, necham to ale pul hodiny a vic tak uz to nechyti a baterka je normalne vymlacena. Podle me to proste nedobiji ten alternator. Nic jinyho mi uz jinak nejde dohlavy. Uz prdim na nejaky vrakoviste v usti nekdo dela alternatory repas a rek ze mi vymenym zpusobem da za 1500 repasovanej. Takze bych asi nevahal . Jen nevim zda tam dat ten 60A nebo 90A .. Dle me asi ten vetsi ne? Ale cert vy :-) Radeji se zeptam nez zas udelam dalsi chybu ktera me bude stat penize. Nebo i jina rada co na tom muze bejt spatne? Na tom alternatoru. Me jeden kluk radil nejaka "ridici" jednotka nebo co, nebo dioda jak tomu rikal nechapal jsem ale neco jsem na webu kelly nasel. A stoji to 300kc nebo kolik. Tak by to melo bejt asi ono...

No toto som chcel
dakujem Vam uz mi to funguje 


-> marchus12: Tak snad tam máš nějaký vypínač, ne?
Proud ti prostě půjde z plus pólu akumulátoru, přes spínač a žárovku kontrolky do D+ svorky altu.
Proud ti prostě půjde z plus pólu akumulátoru, přes spínač a žárovku kontrolky do D+ svorky altu.
-> marchus12: jeden kontakt od žárovky zapojíš na D+ a druhý připojíš na + od baterky. ale bude ti furt svítit když vypneš motor, takže tam máš jistě najký vypínač kterým zapojuješ zapalování. tak to zapoj na něj.
Vsak to chapem , ale ja to potrebujem do bugyny kde pristrojovku nic nemam , a chcem tam zapojit tu kontrolku tak si dam ziarovku a neviem ako tu ziarovku zapojit
kablik z alternatora D+ zapojim kde ? a druhy kablik na ziarovku dam odkial?

Kontrolka je mezi spínací skříňkou a svorkou D+ alternátoru.
a jako mam tu kontrolku zapojit , ten kablikod alternatora pripojim na ziarovku ako + a - dam kostru? a to je vse?ci 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: motor neřeší tak o tom jsem mu nepsal. 

-> marchus12: Musí tam být kontrolka. Přes ní se alternátor budí. Použij žárovku 12V/2W.
Ten regulátor vyhoď, už ho nebudeš potřebovat.
Ten regulátor vyhoď, už ho nebudeš potřebovat.
-> ZdeněkH:
V tom pripade ani motor, pac na baterku daleko nedojede... 


Když ji tam nemáš a nezapojíš nic se nestane, ale pak nemá smysl vozit sebou altík
a ked tam kontrolku nemam a nezapojim tak to nic neurobi? a ktory tenky kabel? lebo teraz tam mam skodovacky 120 alternator s reglerom ale prestal dobijat

-> marchus12: hruby kabel na baterku a tenky kabel na kontrolku dobijania 

prosim Vas vedel by mi niekto poradit ako zapojim favoritovy alternator do buggyny? Dal by sem niekto zjednodusenu schemu zapojenia? dakujem .
-> darklord: tak daj druhu ale ak je ko rotor a hadze tak sa to tiez moze stat , aj novy klinok a lepidlo loctite 638 a vydrzí to
-> suri: skoda-virt.cz/cz/.../1009
63-co-jste-dnes-podelali?g
otopost=2...
dotiahnute bolo vsetko, 200km fungovalo a potom odrazu nie.
dotiahnute bolo vsetko, 200km fungovalo a potom odrazu nie.
-> darklord: neviem čo robíš lebo si asi prvý človek komu sa rozspala , ak tam niekto dá na vyčvachtaný rotor vyčvachtanu remenicu z ohnutým klinkom a nedotiahne je iné
-> suri: nechcem novu. na to aby sa mi rozsypala po 200 km to fakt kupovat nebudem. ale co sme rozoberali styri fava tak bola len v jednom.
-> werty: jo presne tu malu nemozem nikde zohnat... :/
-> suri: jj
-> werty: takže mali remenicu prevzatú s povodnej 120tky
-> suri: Tak teď už to víš. 

-> werty: neviem možno máš pravdu ja som mal vždy v ruke len tú menšiu
-> suri: Favorit měl dva typy řemenice pro klínový řemen. Původní "velká" (montovaná do 8.91) byla šedozelené bary a měla průměr 70 mm a byla určena pro klínový řemen bez ozubu... tam byl převod motor-alternátor 1:1,659. Od modelového roku 92 se přešlo na "malou" černou řemenici o průměru 60 mm a klínový řemen s ozubem... převod 1:1,710.
-> vajdo: záleží koľko má Ampérov ale tak škodovácke magneton alternátory - felda - 55A- 13,6 volnobeh 13,8-13,9 pri otáčkach
70A tých 13,8 volnobeh 14,0 - 14,2 pri otáčkach a pri komplet spotrebičoch tých 13,8
70A tých 13,8 volnobeh 14,0 - 14,2 pri otáčkach a pri komplet spotrebičoch tých 13,8
a len taka uz otazocka...co sa vacsinou moze dodzubkat na takom altiku..viem ze to je vela..ale aspon poradte...a co za napatie by mal davat altik...min som pocul ze je neakych 13,5V...mm?
-> vajdo: nie je to remenicou pokial namiesto povodnej 20mm nedáš 20cm trovu to je príklad
ja som aj raz mal klinovu remenicku na feldackom altiku...ale slabo to dobijalo..preto sa pytam, ci to nemoze byt tou remenickou...ale asi ako vravite nie...chyba musi byt niekde inde

-> darklord: na klinak je len jedna na favorit na drážkový je rovnaká aj na feldu
drážková je trošku menšia od klinovej ale nič výrazné čo by spravilo akekolvek ťažkosti , ide o to že sú aj iné remenice na kluke
drážková je trošku menšia od klinovej ale nič výrazné čo by spravilo akekolvek ťažkosti , ide o to že sú aj iné remenice na kluke
-> vajdo: myslíš to tak že přehodíš altíky a řemenici zachováš ne.. bude to normalně fungovat ale jak jsem řikal tak menší by byla lepší..