skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíl mezi 135 a 136
-> angello: ne, zadny problem
No a můžu teda dát tu 135 hlavu na motor 742.136????????? Nebude to dělat nějaké brikule?
-> Labros: Jestli sis všiml adresoval jsem to pouze určitému členovi se kterým jsem vedl dialog. A jinak zkoušel jsem hledat ve starších diskuzích a všude jen dohady a nikde nebylo nic konkrétního takže asi tak. 
-> jarda.u1: Jasně, alespoň už oba víme jak to bylo respektive jak to mělo být.

-> jarda.u1: Jasně, alespoň už oba víme jak to bylo respektive jak to mělo být.
-> werty: Tak jsem mozna mel na mem motoru 781.136 hlavu z motoru 742.136 vyrobenou pred tim zarim 89,jinak si to nedovedu vysvetlit.Ja uz ho tak koupil,takze se to uz tezko dozvim.Diky za vysvetleni.
-> werty: ale to je tady vcelku známá informace, jen koukám že lidi už to sem postý nebaví psát, řešilo se to už před lety
-> jarda.u1: Tak už jsem tomu s pomocí dobových článků a literatury přišel na kloub...
Motory 742.135 a 781.136 měly od počátku výroby tvrzená sedla japonské firmy Nippon Piston Ring a jsou určeny pro trvalý provoz na bezolovnaté palivo.
Motor 742.136 byl z počátku výroby určený pouze pro provoz na olovnaté palivo. Později po osvojení výroby tvrzených sedel tj. od 9.1989 byl i ten uzpůsobený pro trvalý provoz na bezolovnaté palivo. Takže jednoduše všechny 742.136 vyrobené před zářím 1989 musí jezdit na aditiva.
První stránka - odstavec vpravo nahoře mluví za vše... skoda-virt.cz/cz/.../2377 -automobil-skoda-136gl
A ještě něco je tady... skoda-virt.cz/cz/.../3198 -svet-motoru-modelovy-rok- 1988
Motory 742.135 a 781.136 měly od počátku výroby tvrzená sedla japonské firmy Nippon Piston Ring a jsou určeny pro trvalý provoz na bezolovnaté palivo.
Motor 742.136 byl z počátku výroby určený pouze pro provoz na olovnaté palivo. Později po osvojení výroby tvrzených sedel tj. od 9.1989 byl i ten uzpůsobený pro trvalý provoz na bezolovnaté palivo. Takže jednoduše všechny 742.136 vyrobené před zářím 1989 musí jezdit na aditiva.
První stránka - odstavec vpravo nahoře mluví za vše... skoda-virt.cz/cz/.../2377 -automobil-skoda-136gl
A ještě něco je tady... skoda-virt.cz/cz/.../3198 -svet-motoru-modelovy-rok- 1988
-> jarda.u1: Nic ve zlém, ale tohle jsou pořád jen dohady coby kdyby... Nikde v žádné literatuře týkající se 781 počínaje dílenskými příručkami přes Andrta, Cedrych a návodem k obsluze konče není ani zmínka o tom že by první vyrobené kusy měly být provozovány pouze na olovnaté palivo... a že by to měla být setsakra důležitá informace. U Favoritu bylo předem avizováno že bude možný provoz jak na bezolovnaté tak olovnaté palivo. A fakt si nemyslím že by kluci z AZNP takhle lidem zblnuli předem hlavu a pak jim tam naházeli hlavy s netvrzenými sedly.
-> MOLSO: no,o tom jsem neco podobneho slysel,ale nalitek byl mezi 2 a 3 valcem,tedy v pulce hlavy.
pokuial viem jednalo sa o naliatok medzi 3a 4 valcom - ak v nom vola vyvrtana dierka mala pripravu na bezolovo - plati u rady 742.13x. resp. u 135ky ktora mala nizsi oktanovy narok a 136 mala sedla nevhodne na bezolovo.
ten vycnelok medzi 2 a 3 valcom ma tiez zaujima 

-> werty: ja se nehadam,ale vyrabely se prece 781 spolu s typem 742 nekolik let,tak proc by se tomu tak nemohlo stat?136-ky s motorem vzadu,ktere byly na vyvoz,meli taky tvrzene sedla ventilu,(za vyrobnim cislem mely lomitko a cislo),bezne tvrzena sedla nemely.A jeste me napada,proc nektere hlavy 136 maji mezi 2 a 3 valcem ten valcovity nalitek?Jine to zas nemaji.
-> jarda.u1: Motor jsi tak už koupil... Takže nevíš jestli nezanedbal něco ten před tebou. U LPG je motor zvlášť háklivý na přesně seřízení. Nemám v nejmenším zájem rozpoutat tady nějaké flame, ale můj názor je prostě ten že co se motorů řady 781 týká pak od počátku výroby měly všechny sedla z legované slitiny. Nebo přijde snad někomu logické že zkušební BK3 která vyjela nějak v září 1986 a jezdila celou dobu na bezolovo měla tvrzená sedla a do výroby by pak šly hlavy které tvrzené sedla neměly? Mě teda ne...
-> werty: Na predstih ani na vule jsem nekaslal,motor jsem tak uz koupil.Kdyz jsem daval hlavu prebrousit,tak mi bylo zdeleno,ze motor jezdil na lpg a ze jsou vyfukova sedla "vyzrana",proto mi je vymenili za nove.
-> jarda.u1: Proč nevydržela ta tvoje nevím... Taky jsi mohl kašlat na předstih nebo vůli ventilů. Faktem je že jsme měli v rodině Fáčko r.v. 88 které jezdilo 11 let na LPG a hlava to přežila bez úhony.
asi to bude tak ze ty rapidi hlavy sly na prvni fava, kdo vi jak byly sedla mekke ale cedrych pise ze vsechny fava mohly na bezolovo takze to asi uplne maslove nebylo
-> werty: tak proc ta moje hlava nevydrzela provoz na lpg,kdyz mela podle tebe tvrde sedla?Jine motory s plynem problem nemaji.
jarda.u1 23.09.09 20:38:46 napsal:
→ jerzy: z pocatku vyroby meli i favo motory 136 mekci
sedla,alespon jsem to nekde cetl.
Nesmysl... Všechny Favo motory měly od počátku výroby sedla z legované slitiny. Vždyť i zkušební BK3 jezdila celých 150 000 Km na bezolovnaté palivo. Tohle je podle mě jedna z těch fám typu jedna bába povídala. Šlo jen o to že v roce 1989 se přešlo z japonských sedel na českou výrobu. Jinak v tom nic jiného nebylo.
→ jerzy: z pocatku vyroby meli i favo motory 136 mekci
sedla,alespon jsem to nekde cetl.
Nesmysl... Všechny Favo motory měly od počátku výroby sedla z legované slitiny. Vždyť i zkušební BK3 jezdila celých 150 000 Km na bezolovnaté palivo. Tohle je podle mě jedna z těch fám typu jedna bába povídala. Šlo jen o to že v roce 1989 se přešlo z japonských sedel na českou výrobu. Jinak v tom nic jiného nebylo.
-> jerzy: hele,ja ten kolik mel i na motoru 781.136 (z Favorita),ktery mel najeto cca 60000 km a myslim si ,ze byla origo.Jinak dnes u me byl kamarad s rapidem 136 a mel tam ten kolik na hlave taky.Jestli si dobre vzpominam,tak podle neho rozlisovali,zda je hlava na bezolovo ci nikoli.(Mozna se pletu).Jinak ta moje hlava mela puvodne taky ty mekky sedla,ale pri repasy mi je vymenili za tvrde.
-> jarda.u1: jinak, k te 136 hlave, je pravda ze ty rapidacke jsou ty s tim jakoby kolikem mezi 2 a 3ti svickou? da se to podle toho verohodne identifikovat?
-> jerzy: no,myslim ze pak menili dodavatele dilu a presli na kvalitnejsi sedla
-> jarda.u1: jj to tam pise ten cedrych, ze do kvetna 89
-> jerzy: z pocatku vyroby meli i favo motory 136 mekci sedla,alespon jsem to nekde cetl.
-> Nwkt: aha tyjo tak uz je to jasne... sem si dal facku 

-> jerzy: favo ne 742
-> jarda.u1: No ted ctu cedrycha a pise ze VSECHNY favo motory mohly jezdit na olovo i bezolovo. O sedlech se zminuje takze jsou jine ale muzou jezdit i na bezolovo...
Jinak teda az na tu vyjimku s tema sedlama pise ze jsou vsechny hlavy shodne, tak nevim jak je to teda s tema kanalama, mam v tom zmatek uz...
Jinak teda az na tu vyjimku s tema sedlama pise ze jsou vsechny hlavy shodne, tak nevim jak je to teda s tema kanalama, mam v tom zmatek uz...
-> jerzy: 136-ka jezdila puvodne na olovnaty super,proto nemusela byt vybavena tvrdymi sedly ventilu.U karburatorove 136-ky bych rekl,ze saci kanaly nemely 27 mm,pokud by se ted nejednalo o typ 136 x,ktery jsem tak nikdy nezkoumal.Mam doma hlavu ze 136-ky,tak klidne muzu nekdy zmerit prumer kanalu.

-> Nwkt: dik
-> jerzy: Andrt myslim, Cedrych a podobný
-> Nwkt: to jako fakt?? kde o tom pisou, to si musim precist
-> jerzy: Neni, některý nebyli. Aspoň dle literatury
-> jarda.u1: a 136tka snad nebyla pripravena na bezolovo? to je kravina ne?
-> angello: no 136 by mela mit saci 27mm a 135 25mm. jestli das tu 135hlavu na seriovou 136 tak si myslim ze to ani nepoznas
-> angello: no 136 by mela mit saci 27mm a 135 25mm. jestli das tu 135hlavu na seriovou 136 tak si myslim ze to ani nepoznas
-> angello: Tak ty kanaly zmer,pokud mas oba motory k dispozici a uvidis hned.Ja si myslim,ze u karburatorove verze Fa-motoru se lisily hlavy snad jen v pouzitych sedlech ventilu.135-ka byla uspusobena na provoz na bezolovnaty benzin a proto mela tvrdsi sedla ventilu.
jerzy>>>To snad ne. A jak moc menší? Co by se stalo, kdybych na tu 136 použil 135 hlavu??
-> angello: 135 by mela mit mensi kanaly
A hlavy jsou stejný?? Co se týče kanálů. Jestli by 135 hlava šla na 136
-> angello: staci vymenit plechovou vanu za hlinikovou a k ni prendat i prislusny saci kos
A kdybych chtěl vymněnit vany (781má plechovou a 742 hliníkovou) tak bych musel prohodit i sací koše a olej čerpadla? Nebo jsou zamněnitelné bez úprav
Jo té měrky jsem si všimnul. A na funkčnost to má nějaké výhody a nevýhody?
-> angello: jeste jsou rozdilne vany,saci kose a merka na olej je na kazdem motoru umistena jinde
A ještě 135ka a 136ka mají sedla ventilů z jiných materiálů.

742 vlozis do skodovky bez uprav, 781 s upravami... rozdiel v kompresii a tryskach sa mi zda inac asi nic
-> angello: 135 má písty s vybráním = menší komprese
jinak 742 je motor z rapida a 781 je favorit / forman .. motory jako takové jsou vevnitř až na písty stejné
jinak 742 je motor z rapida a 781 je favorit / forman .. motory jako takové jsou vevnitř až na písty stejné
Mam dotaz. Jaký je rozdíl mezi motorem 742.136 a 781.135 popř výhody, nevýhody a v čem je jakej lepší. Dík