Při startu zaklepe

prohledat
56 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 18.09.2009 do 07.11.2014, založil/a Spider
řadit dle data
16:25:48
07.11.2014
Evž@
-> Tomaso435: dá se říct....to mi dělal taky jeden motor než sem dal pořádný filtr.Tady mám ale obtok tak s filtrama moc nenalaboruju.
16:24:02
07.11.2014
Evž@
-> MVM: to bych právě asi slyšel...ale v horní půly motoru je klid
16:10:42
07.11.2014
MVM
Pístní čepy,taky rádi klepnou .. zvlášť když to má "něco za sebou" 6
upraveno 1x, naposled 07.11.2014 16:11:54
16:06:52
07.11.2014
Tomaso435
-> Evž@: to je takovej ten zvuk chodu na sucho než ti to celý během tří vteřin promázne... u fáva pozoruju vždy na studeným startu
15:57:30
07.11.2014
Evž@
Nemá někdo typ co může klepat v motoru 120?Nejvíc hned po nastartování při studeném motoru na volnoběh.Při ohřátí se to dost zmírní ale slyšet to jde pořád.Při zvýšení otáček zvuk vymizí téměř úplně.Motor maže dobře a kontrolka zhasíná ihned po startu.Za tepla taktéž bez problému.Pomocí dřevěné paličky sem identifikoval že zvuk jde někde z míst rozvodů,olejového čerpadla,či náhonu rozdělovače.Je možné že to klepe na klice ale to by byl asi problém s mazáním.

Tak se ptám jestli třeba čerpadlo nebo náhon rozdělovače může dělat bordel.díky za postřehy :).
22:31:17
11.10.2009
Syny
I v manualu k autu (Seatu) je napsani, ze pri startovani se muze stat, ze "zaklepe" olejove cerpadlo. A dokonce mi to i nekdy pri startovani dela (hlavne kdyz auto dyl stoji nebo je chladno). Je tam napsano, ze se nejedna o zavadu...
20:45:37
11.10.2009
jendo - zrušená registrace
coze no neviem ci ten zvuk je zrovna cerpadlo co by na nom tak klepalo tam nema co klepat akurat tak hrkotat ale to neroby
13:06:00
11.10.2009
andrew2.1
Pokud zaklepe, je to filtr, který netěsní a vyteče z něj po delší době olej a po startu trvá 2-5 vteřin, než se zaplní olejem (jako při výměně oleje s filtrem). A to co kelepe není motor,ale zubové čerpadlo, které nejde do tlaku ale plní prázdný filtr. Myslím si že zásadní vliv na životnost motoru to nemá, ale ten zvuk je nepříjemný... vyzkoušet značky filtrů a o toho dobrýho zůstat:)
14:03:23
09.10.2009
jendo - zrušená registrace
-> MOLSO: olej je novyy valvoline 15W40 max laife
08:13:09
09.10.2009
MOLSO
-> jendo: a menil si aj olej alebo len filter ? 6
08:05:25
09.10.2009
jendo - zrušená registrace
taak kluci a mam tu opet problem.mal som nejaky obycajny filter a a pri rannych startoch motor klepal.tak som podla vas vymenil druhy filter champion a asi tyzden bolo ticho a teraz robi zasa to iste!zeby bol aj ten na prd?rozmyslal som ze tam skusim dat este filter mann
18:57:59
28.09.2009
Hrabosh
-> werty: TTaky mě to překvapilo. Já jsem ten původní filtr nekupoval s žádnou snahou ušetřit, ale stylem:"Dejte mi olejovej filtr na Feldu 1.3". Třeba jsem měl prostě smůlu na kus ...
22:19:31
27.09.2009
werty
-> Hrabosh: To je docela zajímavé... Unico jsem měl taky a nebyl problém. Jestli se nepletu tak Unico vyrábí pod křídly MANNu v Bosně.
20:56:22
27.09.2009
Hrabosh
Tak mě taky pomohla výměna filtru. Předtím tam byl filtr UNICO a zhasínalo to do cca 2 sekund. Teď je tam TUTELA WEBER a zhasíná okamžitě, jak chytne motor.
21:52:03
25.09.2009
myschaak AZNP K.Hora
-> Jakub M.: to ne,ale já říkám že kdyby to fungovat přestalo tak trocha práce a jedu dál)...věřim tomu že se dá udělat i z obtoku masakr...však proč ne
21:49:54
25.09.2009
Jakub M.
-> myschaak AZNP K.Hora:

počkej.. copak já řikám že to nefunguje? 4 táta měl myslím na obtoku kdysi postavenej Ačkovej motor... se ho příště na Želivi zeptej.. jakej to byl mazec 1
21:48:26
25.09.2009
myschaak AZNP K.Hora
-> Jakub M.: ok,na půdě mám asi 5sad šál,dvě kliky,jednu pístní sadu a tři jetý motory do zálohy,oki?3
21:46:29
25.09.2009
Jakub M.
-> myschaak AZNP K.Hora:

to jooo 1 ale jak píše Petr...
21:44:26
25.09.2009
myschaak AZNP K.Hora
-> petr s: ale neklepe) jen samozápaly
21:41:48
25.09.2009
petr s
-> myschaak AZNP K.Hora: To je jak kdyby to bylo bez filtru
21:40:27
25.09.2009
myschaak AZNP K.Hora
-> Jakub M.: proto mám většinu motorů obtok1
21:33:39
25.09.2009
Jakub M.
ty filtry bych nepodceňoval... já takhle kvůli "nějakýmu" filtru přišel o motor.. nejdřív to bylo takhle ťukání při startu, pak už z toho bylo jemný ťukání za běhu... následně ztráty tlaku na zahřátým motoru při volnoběhu... a při sundání vík ojnic jsem zjistil, že milá 130tka je velmi zlehka, ale přece, mázlá na klice... teď mám filtr Mann a je pohoda (na novém motoru samoz.)
upraveno 1x, naposled 25.09.2009 21:34:07
21:07:56
25.09.2009
myschaak AZNP K.Hora
ještě jednou ti zaklepe...ale to už bude naposledy1
12:12:43
25.09.2009
sep
-> werty: :já se tu bavím o vložkách do rozebiratelného filtru a znovu podotýkám že mann který jejich výrobu převzal je dělá ze stejného materiálu jako zbytek filtrů,takže jaký je důvod aby byly horší?A nemyslím si že ty originální vložky fungovaly hůře,to jsem klidný ,ale ať si každý filtruje třeba přes prasečí štětiny,mě je to fuk.
11:07:35
25.09.2009
werty
-> sep: Negarantuj pokud to nemáš podložené a nemůžeš to na 100% prokázat laboratorními zkouškami... pak to jsou jen domněnky. 4 Názor ať si na to každý udělá jaký chce. Nebo si to vyříkej s p. Čechem...



"Starší typy filtrů ještě ze socialistických zásob byly konstruovány na 10 000 km a pro delší výměnné lhůty nejsou vhodné. Přes třináct let od zániku socialismu u nás se ještě občas někde na trhu objeví, nápadná je jejich nízká cena, popis azbukou a případně i zaprášenost. Filtrují také, ale jen do 10 000 km. U nových typů filtrů se nedejte zmást jejich malými rozměry, nové materiály s vyšší filtrační kapacitou umožňují vyrobit filtry polovičních rozměrů proti původnímu provedení. "
upraveno 1x, naposled 25.09.2009 11:21:05
09:32:14
25.09.2009
petr s
-> Spider: Ty jsi tou kuličkou ucpal mazací kanál
09:05:19
25.09.2009
sep
werty 23.09.09 12:36:22 napsal: → Honza120L: Jde o to že filtry v dnešní době jsou dělané z filtračních materiálů o vyšší jakosti tím pádem není potřeba aby byl filtr velký jako kráva.



Marketingový blábol který má prodat snižování nákladů,garantuju že 20 let stará vložka do filtru bude mít stejné nebo lepší filtrační vlastnosti jako mají dnešní kvalitní filtry,o číně,turecku,polsku a jiných zavšivených destinacích se vůbec nebavím,krom toho třeba mann ty vložky dělal ze stejného materiálu jako zbytek produkce,takže asi tak.Pokud si mám vybrat mezi filtrační plochou A a plochou 2A ,mám za sebe jasno.
08:53:25
25.09.2009
Spider
Tak jsem vyměnil filtr a dal pryč regulační ventil, který tam opravdu nemá být, jelikož mi kulička z tohoto "ventilu" zkončila v olejovém filtru a je to o 100% lepší.Dal jsem filtr s ventilem a super.Kontrolka zhasíná téměř okamžitě a klepání je pryč.Takže mockrát díky!Když budu mít další problémy určo se ozvu, jde vidět že tu ty lidi taky něco ví 1 1
16:10:22
23.09.2009
Spider
Dnes zajdu pro filrt,a ten ventil co sem tam dal navíc vyndám a uvidíme.Jinak nemáte někdo schéma mazání na motor š.130L? Že bych koukl už předem po další možnosti 6 Díkec
12:38:03
23.09.2009
Honza120L
a proto si musis koupit jen urcitej filtr jinak se motor klepe jak drahej pes... asi zustanu u zasob po dedeckovi
12:36:22
23.09.2009
werty
-> Honza120L: Jde o to že filtry v dnešní době jsou dělané z filtračních materiálů o vyšší jakosti tím pádem není potřeba aby byl filtr velký jako kráva.
12:34:23
23.09.2009
werty
-> darklord: Všechny filtry mají zpětný ventil... Nejen Mann. Jde jen o to jak je kvalitně provedený.



-> jendo: Champion je naprosto bez problému.
12:10:27
23.09.2009
spartra
-> jendo: beru jen championy není žádnej problém, že byl tak levnej kolem 100czk
upraveno 1x, naposled 23.09.2009 12:11:39
11:55:26
23.09.2009
jendo - zrušená registrace
a co hovorite na filtre champion hmm je lacny ale vraj aj kvalitny
11:29:40
23.09.2009
Honza120L
a co dat takove ty stare filtry s menitelnou vlozkou.. a zde otazka proc jsou ty dnesni filtry tak male? mam po dedovi na pude stare a ty sjou tak 2x vetsi... ze by uspora nakladu? nemuze se jim doufam nic stat po tech letech...
11:25:34
23.09.2009
darklord
-> Spider: daj filter co ma spetny ventil, napr MANN
09:57:09
23.09.2009
Labros
a to je přetlakovej ventil.
09:43:58
23.09.2009
petr s
-> Spider: 130 má jenom jeden ventil u sacího koše
09:41:13
23.09.2009
Spider
No jde o to že nemusím stát měsíc, ale stačí třeba 2 hodiny a zamlátí (nebo zaklepe to je na vás) znova, ale jakmile zhasne kontrolka, což je tak po 1-2 sekundách tak je klid.Jelikož jsem motor skládal od šroubku celý, tak jsem dával redukčí ventil na výko olejového čerpadla, tak jak má být na š.130. Ovšem teď jsem studoval knížky a viděl jsem na obrázku že je další ventil i v bloku, vedle AC pumpy směrem k víku rozvodů.Tak jsem tam dal klasicky kuličku, pružinku a šroub co tam má být a výsledek je takovej, že trvá o něco déle, než zhasne kontrolka, ale rány z motoru už nejsou tak tvrdé a poklesl mi mírně tlak oleje (měřeno u olejového čidla) tak nevím čím to.Furt sem toho názoru, že jakmile stojím odteče mi olej ze soustavy, ale neznámo kudy.Filtr teda zkusím vyměnit a uvidím zda se něco změní.
15:59:47
21.09.2009
Labros
-> LiMaK - 742 forever: ti jako přítelkyně nebo manželka nařizuje, jaký olejový filtr máš koupit jo? :)))
10:48:06
21.09.2009
Piston
-> Spider: Asi mám stejný problém. To "klepání" se objevuje ve stejných situacích, které popisuješ. Nevim, jak u tebe, ale u mě jsou to rány jakoby kov na kov s frekvencí asi 6 ran za sekundu při 800 ot/min, což je přibližně frekvence zápalů na jednom válci. Tak mě napadá jestli to nemůže být nějaká větší vůle buď na pístním čepu nebo na ojničním ložisku na klice některého z válců. Po chvilce běhu nasaje olej a je klid. Je to motor 136 favo. Už ho mám venku, chci ho rozebrat a mrknout tady na ty věci.
12:25:15
19.09.2009
LiMaK - 742 forever
-> Matthes, záškodník z TechWebu:

taktak...



jo jen tak na okraj, s filtrama jsem nikdy nelaboroval, vzdycky sem najakej koupil a byl pokoj. teda vyložene shity za 20kc jsem nebral, ale vylozene nejakou znacku jsem oblibenou nemel.



me osobne me to prekvapilo, ze jsem zase kupil filter tak jako vzdycky a problem na svete...

ony ty ku*rvy asi zacinaj setrit na vsem,takze kvalita jde dolu a asi budu muset brat jedinne manny
upraveno 1x, naposled 19.09.2009 12:25:47
08:36:14
19.09.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
Dejte Mann a nelaborujte s hovadinama 3
08:33:12
19.09.2009
LiMaK - 742 forever
-> Jarda: NO,jak jsi to napsal,to vyzní blbě.

Spíš to bylo u nás o tom, že jsem dostal 800 do penezenky a v mototechne jsem zjistil, že se krize projevuje i na cene olejů.Takže jsem jiné mototechny neobjížděl, koupil olej a za to co zbylo tak i filter,že...jedinná varianta pak by byla ukecávat prodavačku, at mi ten filter dá o 50kč levněji, což by taky asi neklaplo.... :-)



jinak haha, špatně na tom zase nejsme, ale vtip to byl dobrej :-)
20:03:39
18.09.2009
Jarda - zrušená registrace
-> LiMaK - 742 forever: jezis to doma resite jestli 25kc za filtr nebo 68kc9 a to jsem myslel, ze jsem na tom financne spatne

ja davam fram a no problem... potom jsem mel esso anebo pride a vse take bez problemu, ale rekl bych, ze fram je nejlepsi a stal neco mezi 60 a 70 kc
16:25:40
18.09.2009
Hrabosh
Co si myslíte o filtrech TUTELA WEBER? Třeba tomto:



www.oleje.cz/eshop/show_p rod.php?id=1351



Taky mi při delším stání zhasíná kontrolka déle (řekněme cca 1s) .. tak že bych ho zkusil.
15:08:21
18.09.2009
LiMaK - 742 forever
jednoznačně (na 99%) je to filtrem.



pokud jsem cpal mann filter, tak vše oka, kontrolka zhasla hned a motor nezaklepnul ani hovno.

Ted jsem byl drahou polovicí nucen koupit mene značkovy filtr a teda jak sleduju, tak taky si zaťuká....a kontrolka tak 2-3 sec svití. což me na GO motoru dost sere, tak už vidím, jak zas vysvetluju, že po 2mes a 1000km chcu zase novy filtr...me roba sežere :-)
15:00:58
18.09.2009
werty
Jakou máš konkrétně značku filtru? Ty levné mají většinou nekvalitní zpětný ventil... Což je defacto ta guma která kryje vstupní otvory filtru a u těch levných filtrů většinou nedoléhá po vypnutí motoru jak by měla a tím pádem filtr neudrží olej a ten stéká při delším stání zpět do vany.
14:07:23
18.09.2009
AZmotor
-> Spider: tak ono je to uplne normalni ze kdyz motor treba mesic stoji tak potom zaklepe....
14:01:16
18.09.2009
Labros
Asi jak píše Nwkt, jinak třeba po výměně oleje když je to suchý tak to taky běží trochu tvrději, než nasaje olej, ale klepáním bych to rozhodně nenazýval, bojím se že spíš máš něco s motorem
Extreme Tyres