hlavy favo vs. felda

prohledat
119 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 10.09.2009 do 22.09.2009, založil/a gabo000000 - zrušená registrace
řadit dle data
17:16:49
22.09.2009
AZmotor
-> gabo000000: pise se o vstupnim kanale a ose ventilu, proto narazi do steny..
17:13:18
22.09.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> AZmotor: no asi tak..60-70 ja som myslel uhol podnim....to je jedno..stejne ti ta modra ciara naraza do steny
17:10:39
22.09.2009
AZmotor
myslim ze tak 60-65stupnu..
zvětšit hlavy favo vs. felda - obrázek od AZmotor vložen 22.09.2009 17:10:39
16:59:41
22.09.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> AZmotor: tak kolko? 110? stejne je tam velky ohyb
16:57:02
22.09.2009
AZmotor
-> gabo000000: no ale mpi tam 90 stupnu nema ani nahodou...
16:44:42
22.09.2009
gabo000000 - zrušená registrace
Někdy svírá vstupní kanál s osou ventilu 90° i více. Takový kanál je znázorněn

na obr. 21a. V tomto případě je velmi obtížné využít celého obvodu sedla ventilu.

Prudký ohyb potrubí v hlavě má ještě jednu nevýhodu. Intenzivnějším narážením

molekul vzduchu na vnější stranu ohybu vzniká nejen větší povrchové tření, ale i větší

přenos tepla do plynu. Každé ohřátí vstupního vzduchu snižuje hmotnostní náplň válce

a výkon motoru. Proto má být sací potrubí přímé, pokud možno bez ohybů, zejména v

teplé hlavě válce.
16:38:04
22.09.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Labros: hladal som viterature a napriklad pan mackerele vo svojej knihe o zavodnych motorochy pise o kanaloch ake ma felda MPi alebo BMM ze su najnevyhovujucejsie pre zavodny motor lebo je obtiazne vyuzit cely priemer sedla6 skopcim to sem
13:53:04
22.09.2009
AZmotor
vidim to stejne:



Felicie MPi : nizsi euro, snaha dosahnout max vykonu pri zachovani urcitych vlastnosti..

Fabie: vyssi euro, motor je celkove priskrceny (vacka, hlava) aby splnoval normu, vykon podobny jako felicie jen vyssi kroutak v dusledku vyssiho objemu..
13:47:35
22.09.2009
Gemini
-> Labros: spravne je to aj o vstrekovacoch, na fabke to spravili tak aby to vyhovovalo Euro norme (kanale, sekvencny vstrek, dve lambdy atd....)
11:45:18
22.09.2009
Labros
se bojim že jedinou kvalifikovanou odpověď by mohl dát někdo kdo byl u vývoje té hlavy - asi to souviselo s úplně jiným sáním a umístěním vstřikovačů - ale možná by ses mohl kouknout do literatury týkající se návrhu hlavy - možná by se něco našlo i v článcích od Čecha na techwebu.
22:15:23
21.09.2009
gabo000000 - zrušená registrace
podme ku korenu..lebo takto to nidke nespeje...vie mi niekto napisat preco sa zacali do BMM felicii robit hlavy s takymi kanalmi ake maju? preco to zmenili? a pri fabke sa zas vracaju k tangencialom?..to uz sice odznelo ale preco sa robili vôbec feliciove hlavy?
20:33:02
15.09.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> AZmotor: 4 akoby sme to uz nevedeli
20:23:36
15.09.2009
AZmotor
-> gabo000000: no tak takova odpoved o necem vypovida...
18:09:52
15.09.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> AZmotor: 600
17:40:57
15.09.2009
AZmotor
-> gabo000000: no a kolik koni je rozdil?
16:38:52
15.09.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> AZmotor: vsetko je uz vyskusane a odbrzdene6
14:02:09
15.09.2009
AZmotor
No a podle me je to stejne jedno, pokud ty kanaly nechate upravit tak vysledek bude skoro stejny a když to nenechate odbrzdit tak rozdil ani nepoznate...
13:52:24
15.09.2009
MOLSO
-> gabo000000: ja by som povedal ze fabkovy kanal je asi vhodnejší nie ?
13:18:22
15.09.2009
gabo000000 - zrušená registrace
favo / fabka



obrazky som si prepozical z knizky pana Juliusa Mackereleho
zvětšit hlavy favo vs. felda - obrázek od gabo000000 - zrušená registrace vložen 15.09.2009 13:18:22
upraveno 2x, naposled 15.09.2009 13:19:11
13:16:46
15.09.2009
gabo000000 - zrušená registrace
pre ozrejmenie...takto nejak vyzera kanal MPi a BMM hlavy
zvětšit hlavy favo vs. felda - obrázek od gabo000000 - zrušená registrace vložen 15.09.2009 13:16:46
13:10:25
15.09.2009
gabo000000 - zrušená registrace
Labros 15.09.09 11:16:29 napsal:

→ gabo000000: protože všichni chtějí tu novější verzi

která opravdu líp tvarovaný kanály má. Já teda měl obě a nepoznal jsem

rozdíl.
ale co je to lepsie tvarovanie a preco je lepsie?
13:08:57
15.09.2009
gabo000000 - zrušená registrace
AZmotor 15.09.09 11:26:59 napsal:

→ Labros: mpi 8mm a mpi 7mm maji kanaly tvarove

stejné=rovný kanál, bmm má stejné kanaly jako

favorit=zahnu­tý kan ál
ty si tiez v omyle..BMM ma kanali presne take ako MPi
13:00:23
15.09.2009
AZmotor
-> Labros: no je aj neni, prej kdyz se upravi obe dve uplne stejne tak je tam rozdil nejaky konik.. prave kvuli ventilum..



ale pokud to neni na zavodni motor kde je každý kun dobry tak to podle me nema cenu..
upraveno 1x, naposled 15.09.2009 13:01:53
12:54:47
15.09.2009
Labros
-> AZmotor: ok. Pak je výměna starší za novější MPi hlavu opravdu blbost.
12:43:56
15.09.2009
AZmotor
-> Labros: no ja teda tu starsi hlavu mam, vim na 100procent ze to je mpi hlava. a ma to rovné kanaly a 8mm drik, jim jde asi o tom ze 7mm ventily jsou lehci a v kanalu maji nepatrne mensi odpor proti proudeni smesi.. mam fotky jen upraveneho kanalu..jinak bych to sem dal
12:37:38
15.09.2009
Labros
-> Jirik grilovaný: alkyton a přez to tlumex, ale to přeci není kůli výkonnu, ale antykonceční ochranně 4
upraveno 2x, naposled 15.09.2009 12:38:12
12:35:16
15.09.2009
Labros
-> AZmotor: teda v době kdy já kupoval hlavu (už 5 let nazpět) tak všichni říkali, že tu novější MPičkovou poznám kromě ventilů i podle rovnějších kanálků, a tak se mi to i při porovnávání těch dvou hlav zdálo, leda že bych předtím měl BMM, to by to vysvětlovalo, ale o kanálcích tehdy mluvili všichni včetně profláklách motorářů. Takže od té doby žiju v tom, že se liší kanálkama. Jestli teda všichni chtěj tu novější hlavu jen kvůli tenčím dříkům ventilů, tak to je trochu úchylnost.
12:16:03
15.09.2009
Jirik grilovaný - zrušená registrace
Labros 15.09.09 11:16:29 napsal: → gabo000000: protože všichni chtějí tu novější verzi která opravdu líp tvarovaný kanály má. Já teda měl obě a nepoznal jsem rozdíl. A měl jsi jí natřenou alkytonem ? 3 To by mohlo způsobovat ten menší výkon.
11:26:59
15.09.2009
AZmotor
-> Labros: mpi 8mm a mpi 7mm maji kanaly tvarove stejné=rovný kanál, bmm má stejné kanaly jako favorit=zahnutý kanál
11:16:29
15.09.2009
Labros
-> gabo000000: protože všichni chtějí tu novější verzi která opravdu líp tvarovaný kanály má. Já teda měl obě a nepoznal jsem rozdíl.
22:20:33
14.09.2009
gabo000000 - zrušená registrace
gabo000000 10.09.09 20:25:05 napsal:

preco sa vsade pise ze felda MPi ma lepsie tvarovane sacie kanaliky

ako favo?
13:44:52
13.09.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> petr s: podla mna tam ide aj o vek pruziny..kuzelovky su novsie...povecsine...vidi s aky problem som mal ja s favo hlavou...a terz MPi je OK
13:31:14
13.09.2009
petr s
-> aceboss: Ale když se podíváš na tabulku tak kuželové jsou měkší ale to nikdo nechce slyšet
12:54:46
13.09.2009
aceboss
-> AZmotor: -> gabo000000: Díky 4
12:50:48
13.09.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> aceboss: presne jak psie adam...tam je rozdiel len v tom ze valcove pruziny zozenies tvrdsie
12:49:19
13.09.2009
AZmotor
-> aceboss: rozhodne lepsi je ta s dvojityma pruzinama a 7mm drikem... lip se na ni shani tvrde pruziny.. pokud ji nechces, koupim 1
12:47:00
13.09.2009
aceboss
Tak jsem si to tady pročetl a,že bych z toho byl nějaký moudrý se říci nedá.Co se týče mě mám doma dva motory 781.136M4

Ten první je z Felicie a mám kuželové pružiny a 7mm dřík ventilu.

Druhý je z Felicie Pic up má dvojté pružiny a 7mm dřik ventilu.

Takže o tom zda byli nebo ne nemá smysl se hádat,ale ptám se která z těchto hlav je pro upravný motor lepší.Můlže mi to někdo napsat polopaticky tady jsem to pročetl,ale v hádkách a různých tvzení jsem nějakého koncového přesvědčení nenabyl.8 Díky
12:38:26
13.09.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> jerzy: nie nie nei...pisem celkovo..pise sa tam o valcovych 135 a 136
12:32:17
13.09.2009
jerzy
-> gabo000000: ty zase pletes, jak 136tkova? dyt kuzelove byly aji na 135M, to byl v nich snad rozdil? bych rek ze kuzel jak kuzel ne?
12:29:05
13.09.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> petr s: 136kova pruzina je teda najtvrdsia..a to take velke rozdiely su medzi 135 a 6?9
19:10:53
11.09.2009
petr s
-> jerzy: je to v té tabulce jsou měkší ale jenom o 25 procent
18:20:42
11.09.2009
jerzy
-> gabo000000: jo jeste to prerusim, nevis presne, jaky je silovy rozdil mezi kuzelovou pruzinou a dvema pruzinama valcovyma?
15:11:36
11.09.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> jerzy: dobry nazor ale chcel by som nieco konkretnejsie..v com su lepsie...







vravim ze tolerancia je velka...ale je mozne ze boli aj MPi s mensim kanalom...netusim...ja som este take nevidel
14:56:30
11.09.2009
jerzy
-> gabo000000: ja tu mam prave tu hlavu mpi co ma kuzelove pruziny, samosebou tedy 7mm ventily ale kanaly jsou 25...



k tem tvym kanalkum, rek bych ze felda bude urcite na vysi, vzhledem k vyvoji... prece by ty kanaly nedelali jine kdyby to nemelo efekt k lepsimu sani ne? tot je muj nazor, necht se vyjadri ostatni.
14:52:04
11.09.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> jerzy: no 25 alebo 27...rozdiely medzi 135/6 su podla mna nepatrne...v serii je tu obrovska odchylka....mali niektore feldy vôbec 25? onich som ziez zatial nepocul..favo smaozrejme...







ale zas sa opakujem...

gabo000000 11.09.09 08:21:55 napsal:

gabo000000 10.09.09 20:25:05 napsal:


preco sa vsade pise ze felda MPi ma lepsie tvarovane sacie kanaliky


ako favo?
14:49:57
11.09.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> AZmotor: joo.r.adim picoviny..chcem kazdeho zmiact a sam hovno viem...eset nieco sisi potreboval dokazat? ani potuchy nemas o co tu ide...vyckaj koniec kamo
13:21:24
11.09.2009
jerzy
-> gabo000000 11.09.09 08:21:41: a co prumery kanalu?? 2
11:41:25
11.09.2009
AZmotor
-> gabo000000: ty jsi taky zvykly radit, jaktoze tomu nerozumis kdyz tu vzdycky radis kazdemu jak a jakou udelat hlavu...40
upraveno 1x, naposled 11.09.2009 11:42:50
11:27:38
11.09.2009
vhml
-> gabo000000: v 8 kanálech se nevyznám
11:04:24
11.09.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> vhml: to jo kludne ja sa len cudujem lebo ty si zvykol prave radit:)
Extreme Tyres