-> werty: den je krásný takže sem znovu odlepil mixer, nucené otvírání má mezeru hrubě 2,5mm, takže co dál?
andrt, malina strana 147, obr.122, odstavec 1f. nechápu poslední větu prvního odstavce 1f : Regulační šroub 3, se dotýká nejvyššího stupně stupňovité vačky? to není možný, když se dotýká nejvyššího stupňě, tak je klapka zavřená.
další poznatek, studený to drželo volnobě kolem 1000ot/min, st. vačka zhruba v půlce, cirka 3-5min maličko prohřátý to pak zdechlo, nedrželo volnoběh, po ohřátí drží volnoběh
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
karbec Lekr ve 120ce
prohledat
123 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 20.08.2009 do 19.11.2009, založil/a Rider skoda
22:55:30
15.11.2009
15.11.2009
spartra
-> werty: andrta sem stahnul včera nejsem z toho mudrý. je to str. 147 obr122? nucené otvírání vzduchové přívěry?
njn, už jsem to zas zalepil
měl jsem nízký zvýšený otáčky ca 1500ot/min, včera jsem to pošetloval zhruba na ty 2000ot/min, dnes ráno to už nechcípalo, uvidíme časem
njn, už jsem to zas zalepil
měl jsem nízký zvýšený otáčky ca 1500ot/min, včera jsem to pošetloval zhruba na ty 2000ot/min, dnes ráno to už nechcípalo, uvidíme časem
16:19:11
15.11.2009
15.11.2009
werty
-> spartra: Ve tvém odkazu ani seřízení nuceného otevírání není. Sežeň si někde ke stažení Andrta a studuj a studuj . Je rozdíl mezi nuceným otevíráním prostřednictvím pedálu plynu a tzv. Pulldownem (ve zkratce se tím nazývá práce objemového ovladače v součinnosti s termoventilem ihned po startu motoru čili snížení obohacení a otáček). Šroubením víčka nebo šroubku táhla objemového ovladače nastavuješ malou nebo velkou mezeru přívěry po startu, ale nenastavuješ nucené otevírání. Prostě dokud si to pořádně nepročteš a nebudeš přitom koukat na obrázky tak to nepochopíš.
16:03:02
15.11.2009
15.11.2009
spartra
takže sem vyměnil akc. pumpičce těleso, bylo prohnutý(unik BA95), při rovnání prasklo, sem nahodil jiný, nemám novu membánu, jede to, takže nebude k.o.
zkoušel jsem nastavovat 2,5mm mezeru na obj.ovl. taky nastavení zvýšení volnoběžnejch otáček na zahřátém motoru na ca 2000/2200 ot/min, je zajímavý, že to pokaždý vycházelo jinak uvidíme až se ochladí jak to pofrčí, poreferuju
volnoběh na zahřátým motoru, na BA je +-900/1000ot/min, na LPG též +-900/1000ot/min
by mě zajímalo o kolik jste přesadili plynovej pedál? sem zjistil že mě neodvíra na 100 klapky
pedál je seriovej, úřízlej doraz s nastovacím šroubem. i když vyndám nastavovací šroubek mám tam tak min 0,5cm mezeru do maxima
werty, v mým odkazu je to seřízení krapet jinak, kde je pravda?
zkoušel jsem nastavovat 2,5mm mezeru na obj.ovl. taky nastavení zvýšení volnoběžnejch otáček na zahřátém motoru na ca 2000/2200 ot/min, je zajímavý, že to pokaždý vycházelo jinak uvidíme až se ochladí jak to pofrčí, poreferuju
volnoběh na zahřátým motoru, na BA je +-900/1000ot/min, na LPG též +-900/1000ot/min
by mě zajímalo o kolik jste přesadili plynovej pedál? sem zjistil že mě neodvíra na 100 klapky
pedál je seriovej, úřízlej doraz s nastovacím šroubem. i když vyndám nastavovací šroubek mám tam tak min 0,5cm mezeru do maxima
werty, v mým odkazu je to seřízení krapet jinak, kde je pravda?
14:40:53
14.11.2009
14.11.2009
werty
-> spartra: Jde o nucené otevření vzduchové přívěry... Na plynový pedál stačí šlápnout jen trochu (ne víc jak 1/2 chodu ) tak aby se pouze uvolnila stupňovitá vačka... Pokud šlápneš naplno pak se stane to že segment škrtící klapky ti přes páku nuceného otevření nechá přívěru otevřenou (cca 3 mm). U tebe tipuji že máš nastavenou příliš velkou mezeru nuceného otevření (na segmetnu škrtící klapky) proto máš při plném sešlápnutí mezeru přívěry ne 3 mm ale 5 mm a moc nízké otáčky. Abys líp pochopil co myslím tak v Andrtovi je to obrázek 113 na straně 137. Plus si ještě přečti práci sytiče kde je toto zmíněno... a dál v nastavení je popis jak nucené otevření seřídit.
13:12:55
14.11.2009
14.11.2009
spartra
takhle je tam mezera když zmáčknu plnej plyn, st. vačka je zhruba vprostřed
nějak mě to nesedí s níže popisovaným, šlápnu na plyn, na klapce je mezera tak 5mm
tady sem si dovolil citovat z tw:
Když otevřeš víko filtru a šlápneš na plyn. pedál, měla by se přívěra úplně zavřít. Po naskočení motoru se má pootevřít na mezeru asi 1mm. Zhruba po 5 sekundách se mezera zvětší na asi 2mm. Pokud tomu tak není, a přívěra zůstane zavřená, nejspíš bude špatný objemový ovladač. To plastové černé s táhlem. Jestli to ale funguje jak má, bude asi špatně nastavený ten předstih nebo směs.
tu je něco o seřizení
www.klub.skodafavorit.cz/ soubory/%5B03fa53fc%5D_ser izeni%20karburatoru.pdf?PH PSESSID=...
nějak mě to nesedí s níže popisovaným, šlápnu na plyn, na klapce je mezera tak 5mm
tady sem si dovolil citovat z tw:
Když otevřeš víko filtru a šlápneš na plyn. pedál, měla by se přívěra úplně zavřít. Po naskočení motoru se má pootevřít na mezeru asi 1mm. Zhruba po 5 sekundách se mezera zvětší na asi 2mm. Pokud tomu tak není, a přívěra zůstane zavřená, nejspíš bude špatný objemový ovladač. To plastové černé s táhlem. Jestli to ale funguje jak má, bude asi špatně nastavený ten předstih nebo směs.
tu je něco o seřizení
www.klub.skodafavorit.cz/ soubory/%5B03fa53fc%5D_ser izeni%20karburatoru.pdf?PH PSESSID=...
13:09:59
14.11.2009
14.11.2009
spartra
-> ferrari: bíden takže jsme udělal pár foteček
toto je když zavřu ručně klapku, st. vačka je nejvejš
toto je když zavřu ručně klapku, st. vačka je nejvejš
14:22:43
13.11.2009
13.11.2009
ferrari
Tak ale tá prívera musí byť ovládaná nejakým tiahlom, ktoré je hádam vidno z vonkajšej strany karbu...ale keďže to nejde ani na LPG, tak usudzujem, že problém je v tej prívere, že zostane otvorená...ďalej už neviem poradiť
11:43:59
13.11.2009
13.11.2009
spartra
-> Labros: u 105 to bude maličko problém, tam nevidím na klapku, jěště tam mam nalepenej lpg mixer. doraz klapky to vážně netuším
když nastavím sytič ručně na max, to je kolem 1100-1200ot/min šlápnu na plyn, padně na 500ot/min, za vteřinku lekne úplně
když se ohřeje, drží ca 900-1000ot/min na volnoběh, záleží na BA či LPG
když nastavím sytič ručně na max, to je kolem 1100-1200ot/min šlápnu na plyn, padně na 500ot/min, za vteřinku lekne úplně
když se ohřeje, drží ca 900-1000ot/min na volnoběh, záleží na BA či LPG
11:25:36
13.11.2009
13.11.2009
Labros
-> spartra: opět, nepíšeš vůbec nic konkrétního, jak moc je pootevřená nebo přivřená přívěra, na jakém stupni je doraz klapky, jestli je to cejtit jako bohatá směs, nebo spíš je to chudý.. a jestli volnoběh je ok.
20:20:34
12.11.2009
12.11.2009
spartra
bíden, měl bych dotaz co mě způsobuje, že mě nepremává sytič, jak na BA tak LPG
studený to odmíta držet volnoběh, natož při nastartování zvýšenej volnoběh
studený to odmíta držet volnoběh, natož při nastartování zvýšenej volnoběh
21:18:59
08.09.2009
08.09.2009
Čokin
-> Discovera: Nehodlám se s nikm hadat, to že jsem osadil na motor karbec bez jakékoliv standartního natryskování a nastavení neni pravda hrál jsem si stím dost dlouho, možná jsem měl nějaký horší kus nevím každopadně to bylo s problémy které jsem ze sedrem neměl. Znám lidi co jezdí upravenou 1,4 se sedrem a šlape to jak hodinky, znám taky lidi kterým šlape dobře lekr. Já vyzkoušel obojí a zůstal u sedru. Nyní stavím fabii 1600ku už v trochu ostřejší verzi a opět ji osadím sedrem (sice z tatry ale furt je to sedr). Jinak at si každý dá na motor to co považuje za dobré. Nepotřebuju se tady dohadovat s někým že jsem něco udělal a ani nevěděl co, jen jsem řekl svůj názor.
19:33:04
08.09.2009
08.09.2009
Rider skoda
-> Labros: ta kjsem to byl pro jistotu nechat seridit na paltestu bohatost a uz to nedela,tak to snad bylo tim
21:18:14
07.09.2009
07.09.2009
Labros
-> Rider skoda: ne to rozhodně normální není, u sedru bych řekl přicpaná přechodová tryska, u lekru nevím.
17:35:13
06.09.2009
06.09.2009
Rider skoda
tak uz tam mam zase LEKR a autmatika sytic fakt pohodli.ptz kdyz na sytic ma jet cloverk po meste na nejakych 2tis otacek,tak je to fakt otrava,kdyz to furt to auto i bze plynu tlaci do krizovatek...Jen jedina vecicka zajimava,ze kdyz pustim plyn uplne pri neutralu napr, nebo seslaple spojce,tak to spadne pod ten muj nastaveny volnobeh na 800 otacek a pak se na ne vrati a drzi normal.ALe dycky kdyz pustim rychleji plyn tak sleti rafika otaackomeru az pod nastavene volnobezne otacky a kuckne a zase bezi nevite proc to dela?u SEDRU proste pri pusteni plynu to pod minimalni otacky nikdy nespadlo,takze to asi normalni neni...
20:36:25
03.09.2009
03.09.2009
Discovera
-> Rider skoda: no to čumím teda...tady v olmiku jsem jim dal 120kč za 3min byl hotový......no to děláš spávně, ale emise a směs úplně ok mít nebudeš....nemáš jistotu jestli ti to bude žrát ....já to měl na mém motoru boháte...motor táhl ale žral...po seřízení přímo na motoru mi to za 3 minuty vyřešil...teď najedu na plnou nádrž až po hrdlo při jízdě do 110km/h 530km a to jsem před tím měl 470km takže spokojen
17:20:44
03.09.2009
03.09.2009
Rider skoda
-> Discovera: ja ho na PAL testu nemel,ptz 400,- za to se mi zda moc kdyz to maji za chvili.A ted si ho chci dat na dalsi motor znova.ja to serizoval,tak ze jsem vzdycky dotahoval ten sroubek smesi a az zacal motor mit divny chod,tak jsem ho o kousek vratil aby bylo ok a tot vse,myslis,ze je to spravne?
13:50:14
03.09.2009
03.09.2009
Labros
Petkar1 03.09.09 11:36:32 napsal:
→ Discovera: Zamyslete se, proč radši pro Fáčka koupili licenci od Pierburgu
na pořádnej karbec?
tohle je přesně popsáno v knížce V soukolí okřídleného šípu, kde ing.Hrdlička (vedoucí vývoje) popisuje, proč se museli SEDRu zbavit. Tím, že je zinkovo bůhvíjaký, je tvarově tak nestabilní a osičky se tak rychle vymelou, že neměli šanci splnit emisní limity třeba pro Kanadu. Se stodvacítkama to plnili prej tak, že dvacetkrát ty emise změřili, poladili, pojednadvacátý se povedlo a motor jako že prošel. Ale stačilo s ním ujet pár tisíc km a byl už zas tak rozhozenej, že to nešlo. A křivící se víko je samostatná kapitola. Ano výkonově je ok, ale všechno ostatní je naprd. Proto šli do drahýho německýho, tenkrát nejlepšího karbu.
→ Discovera: Zamyslete se, proč radši pro Fáčka koupili licenci od Pierburgu
na pořádnej karbec?
tohle je přesně popsáno v knížce V soukolí okřídleného šípu, kde ing.Hrdlička (vedoucí vývoje) popisuje, proč se museli SEDRu zbavit. Tím, že je zinkovo bůhvíjaký, je tvarově tak nestabilní a osičky se tak rychle vymelou, že neměli šanci splnit emisní limity třeba pro Kanadu. Se stodvacítkama to plnili prej tak, že dvacetkrát ty emise změřili, poladili, pojednadvacátý se povedlo a motor jako že prošel. Ale stačilo s ním ujet pár tisíc km a byl už zas tak rozhozenej, že to nešlo. A křivící se víko je samostatná kapitola. Ano výkonově je ok, ale všechno ostatní je naprd. Proto šli do drahýho německýho, tenkrát nejlepšího karbu.
13:39:03
03.09.2009
03.09.2009
Discovera
-> vhml: moc dobře víš jak to myslím..
13:37:59
03.09.2009
03.09.2009
vhml
-> Discovera: proč mě se SEDR chová v zimě uplně normálně? Na otočení nastartuju a bez problémů odjizdim...
12:31:57
03.09.2009
03.09.2009
Discovera
-> Čokin: A propo...vysvětli mi, když říkáš, že na něm nevydíš výhody oproti SEDRu...proč teda i v zimě a nejen v zimě nastartuji na první otočení klíče aniž by mi to chcíplo nebo to protáčel jak blbej oproti SEDRu a motor hned nádherně bez cukání přede (u mě na 1200ot/min) a hned bez škubání a poskakovaní se auto rozjede aniž bych na sebe upozornil klasickým poskakováním ala koza...:-)
Kdybych to auto chtěl mít jako veterána, tak by mi nic jiného nezbylo než tam tu zinkovnu nechat, ale jako moderní retro leštěnka pokud si tu práci dáš je to nádhera....a nezlob se...myslím, že by se posadil na prdel, kdybys LEKRa vyzkoušel na 5-kanálové hlavě !!! s pečlivě předělaným sacím potrubím a slicovaným s hlavou.....by jsi čuměl co dokáže starý 5-kanál s tímto karbem....pokud bych ti neotevřel kapotu nepoznal bys co mám v autě za motor.....jezdím dálkové komplet po GO a šťastnější být už aninemůžu...
Kdybych to auto chtěl mít jako veterána, tak by mi nic jiného nezbylo než tam tu zinkovnu nechat, ale jako moderní retro leštěnka pokud si tu práci dáš je to nádhera....a nezlob se...myslím, že by se posadil na prdel, kdybys LEKRa vyzkoušel na 5-kanálové hlavě !!! s pečlivě předělaným sacím potrubím a slicovaným s hlavou.....by jsi čuměl co dokáže starý 5-kanál s tímto karbem....pokud bych ti neotevřel kapotu nepoznal bys co mám v autě za motor.....jezdím dálkové komplet po GO a šťastnější být už aninemůžu...
12:07:07
03.09.2009
03.09.2009
Discovera
A mimochodem...je zajímavé, jak mi pořád lidi píšou (ti co to znají) jestli nemám ještě nějaké zgenerálkované....a jsou ochotní za něj dát i 1800....jenže nejsou už origo ND a z druhošky to nemá smysl dělat....to bych schytal akorát nadávky...
12:03:59
03.09.2009
03.09.2009
Discovera
-> Petkar1: ..přesně tak....a když si vzpomenu, jak sem sháněl SEDRY....taková trápení....
11:36:32
03.09.2009
03.09.2009
Petkar1
-> Discovera: Já s tebou můžu jedině souhlasit. Taky jsem o něm nic nevěděl, rozhodil jsem to, vyčistil, koupil nový membránky, těsnění pod víko, podložku pod něj a nemůžu si stěžovat. Jezdí to krásně. SEDRů se vystřídalo na tom motoru několik a za sebe můžu říct, že už bych ten zinkovej paskvil na motor nechtěl. Letělo to s ním dobře, ale s tímhle to jede i krapet líp a ještě s komfortem.....Neříkám že SEDR je špatný karburátor, je hodně konstrukcí podobný různým spádovým Weberům, ale vývoj prostě jde dopředu. Zamyslete se, proč radši pro Fáčka koupili licenci od Pierburgu na pořádnej karbec?
10:20:23
03.09.2009
03.09.2009
Discovera
-> Rider skoda: NEZAPOMEŇ! až tam dáš LEKRA tak zajeď na emise ať ti to seřídí na tvůj motor!!! tože bylnastaven na sotlici neznamená, že ti to pojede jak víno a nebude žrát!!!....Já je všechny co jsem repasoval lidem posléze na autě jel na emise a za 120kaček mi bez papírů nastavili směs a pak to lítalo jak mělo....ono co motor to originál...a nastavit na nulové hodnoty jsem dělal jen z důvodu, aby to vůbec lidem naskočilo...jenže někteří mělo motor po GO a něktří zase starou vyrachtanou potvoru, takže se LEKR nechová stejně....i já to poznal a to hodně!!!
-> Čokin: ...Každý ma na to svůj názor nikomu ho neberu, ale tvoje odpověď je stejná jako u všech co LEKR chtěli jen vyzkoušet.....vsadil bychse, že jsi ho vytáhl a vrazil rovnou na motor bez jakéhokoliv nastavení a seřízení na emisích....můžu se plést, ale myslím, že se nepletu.
Já na začátku taky pochyboval, ale já si LEKRa jako úplný laik i tak rozkuchal a snažil se o něm zjistit co nejvíc, protože jak tu zmínil LABROS většinou o něm lidi vědí kulový....po výměnně nejdůležitějších dílů, které tyto karby kvalitou a funkčností ovlivňují nastavil na emisích seřídili a bum....rozdíl jak prase....auto nemám na závody a 1,3ku to nakrmí nádherně....a všemi zatracovaný bimetalový sitič?....hmm tomu se musím zasmát...pokud nemudu blbec seženu pár starých LEKRů a vykuchám bimetaly...podívám se na kritické místa a nejlepší si případně dooptravím a mám postaráno na dlouho postaráno....není na hovno...na hovno sou lidi co to ani nezkusí dát do kupy...hlavně že pak melou, jak jsi na škodovce pohrají aby to měli v cajku......nechci se nikoho dotknout, ale opravdu melete stejné hloupé řeči....já na zgenerálkovaném LEKRu jezdím už 2 roky a ani jeden problém...a na samotném začátku to byly vraky.....potřeba si s ním pohrát....a né plácat pořád stejné kecy jak je SEDR bohový karbec.....já mám to tomto zinkovém zmetku jiný názor....
...a teď čekám na kritiku...sem sní :-)
-> Čokin: ...Každý ma na to svůj názor nikomu ho neberu, ale tvoje odpověď je stejná jako u všech co LEKR chtěli jen vyzkoušet.....vsadil bychse, že jsi ho vytáhl a vrazil rovnou na motor bez jakéhokoliv nastavení a seřízení na emisích....můžu se plést, ale myslím, že se nepletu.
Já na začátku taky pochyboval, ale já si LEKRa jako úplný laik i tak rozkuchal a snažil se o něm zjistit co nejvíc, protože jak tu zmínil LABROS většinou o něm lidi vědí kulový....po výměnně nejdůležitějších dílů, které tyto karby kvalitou a funkčností ovlivňují nastavil na emisích seřídili a bum....rozdíl jak prase....auto nemám na závody a 1,3ku to nakrmí nádherně....a všemi zatracovaný bimetalový sitič?....hmm tomu se musím zasmát...pokud nemudu blbec seženu pár starých LEKRů a vykuchám bimetaly...podívám se na kritické místa a nejlepší si případně dooptravím a mám postaráno na dlouho postaráno....není na hovno...na hovno sou lidi co to ani nezkusí dát do kupy...hlavně že pak melou, jak jsi na škodovce pohrají aby to měli v cajku......nechci se nikoho dotknout, ale opravdu melete stejné hloupé řeči....já na zgenerálkovaném LEKRu jezdím už 2 roky a ani jeden problém...a na samotném začátku to byly vraky.....potřeba si s ním pohrát....a né plácat pořád stejné kecy jak je SEDR bohový karbec.....já mám to tomto zinkovém zmetku jiný názor....
...a teď čekám na kritiku...sem sní :-)
08:20:28
03.09.2009
03.09.2009
ferrari
-> Labros: presne-presne...tá prvá komora s difúzorom 20 nemá šancu na difúzor 22! A to som tam mal karbec SEDR130 (dif. 22), EDSR 120 (dif 22), SEDR 120 (dif20) a SEDR 120LS (zasa dif. 20)...jednoznačne najlepší je EDSR120 (a v tesnom závese SEDR130)...a SEDR120 je veľká bieda, citeľné zníženie ťahu v celom spektre otáčok...a tento jav som pozoroval už na origo 120tkovom motore v mojej 125ke...najlepšie EDSR120, omnoho lepší ťah v celom spektre otáčok a spotreba pozor! +- rovnaká! jedine, kde má možno SEDR120 navrch, je pásmo do 2000 otáčok, ale tam asi málokto dlhodobo jazdí a ak jazdí, tak to s ním nie je celkom v poriadku...
PS - ale ten priemer difúzorov nemyslím všeobecne, tvrdím to iba pre EDSR/SEDR...LEKR je zjavne niečo úplne iné a tak môže byť optimálny primer difúzora iný...
PS - ale ten priemer difúzorov nemyslím všeobecne, tvrdím to iba pre EDSR/SEDR...LEKR je zjavne niečo úplne iné a tak môže byť optimálny primer difúzora iný...
13:08:08
02.09.2009
02.09.2009
Rider skoda
-> Labros: jo uvidime jak to bude vypadat az dam Lekra.Ted ten 120kovy SEDR oproti 130kovymu je poznat o dost.se sedrem to letelo hned odspodu a daleko rychleji sel do otacek napr. od 2tis do 3500 jsem to poznal dost.a to maximalni vykon fatk neni.
10:35:57
02.09.2009
02.09.2009
Labros
-> Rider skoda: kurňa, už si to konečně pořádně přečti. Nejde jen o průměr difuzoru, jde o to, na jaký motor je karburátor postavený. Viz Petkar1.
Dál si uvědom, že ty rozdíly v karbecích třeba mezi 120 a 130 se projeví jen při maximálním výkonu. Při nižším, než maximálním výkonu 120kový karbec na 1.3litrovém motoru ani nepozná, že pod ním je 1.3litrový motor! Podle čeho asi taky, že. Oba dva motory ženou přes karbec proud vzduchu úměrný momentálnímu výkonu, takže pokud motor 120 zrovna podává výkon 30kW, nebo motor 130 jede na 30kW, tak je úplně jedno, jestli je nad ním 120kový nebo 130kový karbec. Oba dva motory potřebují stejnou směs, stejné množství benzínu na tento stejný objem vzduchu.
Já jezdil jednu dobu s favoriťáckým motorem a karbecem 120LS.
Dál si uvědom, že ty rozdíly v karbecích třeba mezi 120 a 130 se projeví jen při maximálním výkonu. Při nižším, než maximálním výkonu 120kový karbec na 1.3litrovém motoru ani nepozná, že pod ním je 1.3litrový motor! Podle čeho asi taky, že. Oba dva motory ženou přes karbec proud vzduchu úměrný momentálnímu výkonu, takže pokud motor 120 zrovna podává výkon 30kW, nebo motor 130 jede na 30kW, tak je úplně jedno, jestli je nad ním 120kový nebo 130kový karbec. Oba dva motory potřebují stejnou směs, stejné množství benzínu na tento stejný objem vzduchu.
Já jezdil jednu dobu s favoriťáckým motorem a karbecem 120LS.
09:10:25
02.09.2009
02.09.2009
ferrari
Rider skoda 01.09.09 17:10:17 napsal:
→ Labros: …Protoze co jsem ted daval
na favo motoru co mam ve svym emku Sedr 120 namisto 130koveho,tak to bylo dost
znat jak zlenivel motor.pravda, pravda, zmenu difúzora z 22 (Š130) na 20(Š120) aspoň pri SEDRi sakra poznať...
→ Labros: …Protoze co jsem ted daval
na favo motoru co mam ve svym emku Sedr 120 namisto 130koveho,tak to bylo dost
znat jak zlenivel motor.pravda, pravda, zmenu difúzora z 22 (Š130) na 20(Š120) aspoň pri SEDRi sakra poznať...
21:12:39
01.09.2009
01.09.2009
Petkar1
-> Rider skoda: No samozřejmě že je líp natryskovanej, když je spočítanej na 13ku....
17:10:17
01.09.2009
01.09.2009
Rider skoda
-> Labros: takze mi chces teda rict,ze Lekr je o dost lip natryskovan nez SEDR 120kovy?a ze nez ten sedr pojede i take lepe...Protoze co jsem ted daval na favo motoru co mam ve svym emku Sedr 120 namisto 130koveho,tak to bylo dost znat jak zlenivel motor.
17:03:03
01.09.2009
01.09.2009
Rider skoda
-> Cokin Nastavovani Lekru si myslim prave naopak o dost lehci jak SEDRU.Ptz na Lekru ladis volnobeh jen dorazovym sroubkem klapky a na Sedru to musis stelovat jak sroubkem vzduchu tak benzinu.
10:39:40
01.09.2009
01.09.2009
Labros
-> Rider skoda: nemysli si, že průměr difuzoru je limitující prvek pro výkon motoru, rozhodně ne sériového nebo lehce upraveného. Pokud ti jde o odpor vzduchu, vem si, že odpor klade i plně otevřená klapka. A pokud nemáš upravenou hlavu, tak máš další ztráty kolem dříků i hlav ventilů. Dva milimetry na průměru difuzoru v tomhle nehrajou roli. Ten průměr je dostatečnej pro výkon kolem 50kW.
10:34:13
01.09.2009
01.09.2009
Labros
LEKR stačí i na sériovou fábku, kámoš ho na ní měl a nakládal jiným fábkám.. Hodně lidí má špatnou zkušenost s lekrem, protože ho prostě neumí nastavit a nerozumí mu. Jinak lekr přežije zinkový sedr minimálně dvakrát. Stačí si přečíst, proč pro fáčko hledali nový karbec.
19:09:31
31.08.2009
31.08.2009
Petkar1
-> Rider skoda: Není to jenom o tý díře....Třeba Saky mi na 14ku s vačkou 265 a KP 10,5 doporučil sériový LEKR, že bude stačit, takže nějak dimenzovaný asi bude. Jinak pro Fáčko 135 i 136 je ten LEKR stejnej.
16:55:02
31.08.2009
31.08.2009
Čokin
Měl jsem na autě jak lekr tak sedr. A lekra už nechci ani vidět nějak v tom nevidím žádné výhody akorát se hůř nastavuje a bimetalový sytič taky nevydržel zrovna dlouho pracovat správně, takže za mě určitě Sedr, jinak je to jen o kolaboraci a správném natryskování kámoš krmí sedrem 14stovku a musím říct že líp už jet nemůže se spotřebou 7l na 100.
Takže asi tak můj poznatek.
Takže asi tak můj poznatek.
15:40:56
31.08.2009
31.08.2009
Rider skoda
-> Labros: tak on ten LEKR nevim jestli je z 781.135 nebo 781.135 takze taky muze byt dimenzovan na favo 43kW podle vrtani difuzoru vim ,ze ne.ALe i sebe lip natryskovanej s dif 20/24 asi nepojede mozna lip jak 22/24 ?
15:17:03
31.08.2009
31.08.2009
Labros
-> Rider skoda: nemusíš mít žádnou obavu, výkon motoru 742.130 je 43kW, zatímco u 781.136 je to 46kW, takže karbec na ten výkon dimenzovaný je, a kromě toho na výkon nemůžeš zdaleka usuzovat jen podle průřezu difuzoru.
15:13:14
31.08.2009
31.08.2009
Rider skoda
-> Petkar1: neco malo vim,mel jsem ho na jednom motoru.ALe nic menit nemusim,jelikoz tohle je LEKR koupen tady nedavno na virtu od Discovery po kompletni repasi do jednhoo sroubecku a serizen na stolici.Takze v tom problem nebude.Ale zase neverim,ze pojede stejne jako 130kovy SEDR kdyz LEKR ma difuzory20/24 a SEDR 130 22/24 takze to je trosku nerealne si myslim.Jak jsou karbnecy natryskovany z hlavy nevim ale uz ty difuzory za neco mluvi si myslim.Ja bych to tipoval nekde mezi ale nevim...Ale aby jel stejne jak 130 tak tomu neverim.
10:47:35
31.08.2009
31.08.2009
Petkar1
-> Rider skoda: Fávo karbec pojede minimálně stejně jako SEDR 130. Hlavně ho tam nedávej tak jak jsi ho vytáhl z Favoritu, aspoň ho vyčisti a vyměň membránky akcel pumpičky a obohacovače a uvidíš ten rozdíl! Spousta lidí si opečovává SEDR, pak chce zkusit LEKR, dá ho tam jak ho vyndali ze starýho Favoritu a nadávají na to že to nejede....Mě teda jede škodovka s LEKRem líp než se všema SEDRama co jsem tam měl, ale to bylo i díky stavu těch SEDRů i když jsem se některé snažil vzkřísit...Navíc se mi líbí nestarat se o sytič a prostě to táhne vždy a všude, studený i teplý.
21:33:49
30.08.2009
30.08.2009
Rider skoda
tak ted mam na favo motoru karbec ze 120ky a oproti ze 130ky dost znatelna bida bych rekl.Pojede ten favo o neco lip nez ten 120kovej?(neco mezi 120kovym a 130kovym?) nebo stejny,ptz kdyby to bylo stejny tak ho tam snad ani nedam
16:59:03
27.08.2009
27.08.2009
Rider skoda
-> Petkar1: to jo no ja mel na 1200 otackkach volnobeh pri studenym motoru.jinak ten kovovy vbalecek co je v ttom plastu pro plynovy lanko se koupit neda ze?
11:54:26
26.08.2009
26.08.2009
Petkar1
-> Rider skoda: Hlavně je rozdíl mít sytič na 2500 jako u SEDRu a tady třeba na 1500, někdy ani ne.
10:35:14
26.08.2009
26.08.2009
Labros
-> Rider skoda: jednak bimetal, který otáčí stupňovitou vačkou - dorazem klapky - tahá současně i za táhlo přívěry, která sníží tlak v difuzoru a tím obohatí směs, jednak je přívěra ovládaná i podtlakovým ufem, do kterého jde podtlak nějakou dobu po startu, pak se po ohřátí elektrického topného prvku podtlak zavře a to ufo přívěru částečně pootevře, aby se zmenšilo obohacení směsi. Takže jakobys za určitou dobu, dejme tomu 20s po startu, stáhl páčku sytiče dolů třeba na půlku. S tím, že ve chladném počasí to trvá delší dobu.
20:53:47
25.08.2009
25.08.2009
Rider skoda
-> LiMaK - 742 forever: diky v Sedru mam jasno.V Lekru napul...protoze mam a mel jsem jen za to ze se proste sekne diky te vacce stupnovite lehce klapku nedovrenou a tot je vse.nebo kde co a jak muze zajistovat to obohaceni jsem moc nepochopil
14:18:25
25.08.2009
25.08.2009
Labros
-> Petkar1: Tak je to asi furt stejný, je holt třeba zatnout zuby. Anebo zkoušet aukro, sbazar, zbozi atd., teď je tam něco na BMM, ale ještě dražší než tohle :(
11:21:58
25.08.2009
25.08.2009
Petkar1
-> Labros: No ono když k tomu připočteš poštovný, tak to vyjde asi na 960kč:(
19:12:49
24.08.2009
24.08.2009
vhml
-> Labros: že to jelo bohovsky, neznamená, že by to nemohlo ject lépe.
LEKRa v autě nemám, tak ani nemůžu posoudit jak by to s fávo LEKRem jelo. Spíš mě zajímalo, jestli někdo laboroval s těmahle většíma variantama a s jakým výsledkem
LEKRa v autě nemám, tak ani nemůžu posoudit jak by to s fávo LEKRem jelo. Spíš mě zajímalo, jestli někdo laboroval s těmahle většíma variantama a s jakým výsledkem
18:53:07
24.08.2009
24.08.2009
Labros
-> vhml: kámoš měl LEKRa na fábce a jelo to bohovsky, ale jestli máš tak vysoký výkon, že ti favo LEKR nestačí, budiž..
18:50:59
24.08.2009
24.08.2009
vhml
-> Labros: minimálně difuzory 20/24 nevypadají nijak přesvědčivě pro podávání dostatečných výkonů. Na sériového favorita to určitě stačí. Na nějakou tu úpravu už asi ne...