skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
karbec Lekr ve 120ce
prohledat
123 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 20.08.2009 do 19.11.2009, založil/a Rider skoda
18:37:45
24.08.2009
24.08.2009
Labros
-> Petkar1: tak to už možná trochu zlevnili, měl jsem v povědomí něco kolem 1000..
18:33:09
24.08.2009
24.08.2009
Labros
vhml 24.08.09 11:21:57 napsal: Zkoušeli jste někdo LEKR 22/26 z Oplu? To už by mohlo umět i ject a s rozumnou kulturou. Zkoušel to někdo?
a co z toho budeš mít? nějaký rozumný důvod to tam cpát? Proč myslíš, že favoriťácký LEKR na favorita nestačí?
a co z toho budeš mít? nějaký rozumný důvod to tam cpát? Proč myslíš, že favoriťácký LEKR na favorita nestačí?
16:47:34
24.08.2009
24.08.2009
vhml
www.scribd.com/doc/.../Pi
erburg-2E3-24282830-2832
Rozpěti difuzorů na první klapce 20-24 a na druhý 23-26
Jinak LEKR je samozřejmě to samý co pierburg 2E3
Rozpěti difuzorů na první klapce 20-24 a na druhý 23-26
Jinak LEKR je samozřejmě to samý co pierburg 2E3
15:30:05
24.08.2009
24.08.2009
werty
-> havlik: Ale já nemyslel přímo tebe... Myslel jsem to řečnicky.
15:27:51
24.08.2009
24.08.2009
havlik
-> werty: vim jak vypadá měl sem to v autě a párkrát sem to různě měnil na favoritech
15:26:40
24.08.2009
24.08.2009
werty
-> havlik: To máš úplně jedno... Pokud víš jak vypadá Jikov LEKR 28-30 tak víš jak vypadá Pierburg 2E3. Jak píše LiMaK... Jikov LEKR je licenčně vyráběný Pierburg a je to jeho identická kopie. Jinak Pierburg 2E3 měl například i VW Golf II / Passat druhé a zpočátku i třetí generace, Opel Kadett E / Vectra A, Ford Sierra atd..
-> ferrari: Já ti rozumím... To si myslí hodně lidí co do LEKRu moc nevidí. Tady máš důkaz že si nevymýšlím (druhá polovina předposledního odstavce)...
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/4364_2008-01-20_ 22-12-55_34.jpg
-> ferrari: Já ti rozumím... To si myslí hodně lidí co do LEKRu moc nevidí. Tady máš důkaz že si nevymýšlím (druhá polovina předposledního odstavce)...
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/4364_2008-01-20_ 22-12-55_34.jpg
13:39:10
24.08.2009
24.08.2009
havlik
-> LiMaK - 742 forever: no dobře ale aby někdo marně nehledal lekra a přitom nečuměl na pierburga:D a řikal si to nejni ono
13:37:25
24.08.2009
24.08.2009
LiMaK - 742 forever
-> havlik: a lekr je co? ... licenčne vyrabeny pierburg..
bych to tak nedramatizoval, hodne tech pierburgu je nachlup podobnych a poznas je je napisem na nich...ale ted mam jeden pierburg z passata 1.6 a ten už vypadá hezky...i složiteji
bych to tak nedramatizoval, hodne tech pierburgu je nachlup podobnych a poznas je je napisem na nich...ale ted mam jeden pierburg z passata 1.6 a ten už vypadá hezky...i složiteji
12:25:13
24.08.2009
24.08.2009
havlik
-> vhml: neměl náhodou opel pierburg?
12:24:23
24.08.2009
24.08.2009
Tampajs
-> vhml: Jakej opel to měl? :)
11:21:57
24.08.2009
24.08.2009
vhml
Zkoušeli jste někdo LEKR 22/26 z Oplu? To už by mohlo umět i ject a s rozumnou kulturou. Zkoušel to někdo?
08:19:10
24.08.2009
24.08.2009
ferrari
-> LiMaK - 742 forever: njn, som to iba zle pochopil, som pochopil tak, že 6,2 l/100 km máš na diaľky...
-> werty: pozor, ja nič netvrdím, iba si myslím! To je zásadný rozdiel. Rád sa nechám poučiť, pretože naozaj s LEKRom nemám skúsenosti...ale uvidím, ako sa to vyvinie s mojim vozovým parkom a možno to vyskúšam v tej 120ne...takže je to tak, že sa ten sýtič vypne a potom má iba zvýšené otáčky? To znie zaujímavo, to by mohlo byť ozaj super. A akože, vôbec nemám nič proti tomu, že s LEKRom je to zastudena úplne iná kultúra chodu...so SEDRom je to jednoznačne bieda...aspoň na 120tke motore...na Favo motore je to omnoho lepšie..
-> werty: pozor, ja nič netvrdím, iba si myslím! To je zásadný rozdiel. Rád sa nechám poučiť, pretože naozaj s LEKRom nemám skúsenosti...ale uvidím, ako sa to vyvinie s mojim vozovým parkom a možno to vyskúšam v tej 120ne...takže je to tak, že sa ten sýtič vypne a potom má iba zvýšené otáčky? To znie zaujímavo, to by mohlo byť ozaj super. A akože, vôbec nemám nič proti tomu, že s LEKRom je to zastudena úplne iná kultúra chodu...so SEDRom je to jednoznačne bieda...aspoň na 120tke motore...na Favo motore je to omnoho lepšie..
20:44:57
23.08.2009
23.08.2009
LiMaK - 742 forever
-> Rider skoda: prave ze lekr ma vzduchovou privevu...
v sedru to pomoci pridavneho karbu posle bohatsi smes.
u lekru se zvysi podtlak v systemu a timpadem se saje vic paliva.
jen posledni stupinek stupnovite vacky "sytice" je to co ty nazyvas pootevrenou klapkou - posledni stupen, kde jsou otacky kolem 1000, tak to je jen kousek pootevrená klapka, to je to jako kdyby jsi stal jednou nohou na pedelu....
ostatni stupne stupnovite vacky jsou proste sytic se vsim vsudy coi k lekru patri..
v sedru to pomoci pridavneho karbu posle bohatsi smes.
u lekru se zvysi podtlak v systemu a timpadem se saje vic paliva.
jen posledni stupinek stupnovite vacky "sytice" je to co ty nazyvas pootevrenou klapkou - posledni stupen, kde jsou otacky kolem 1000, tak to je jen kousek pootevrená klapka, to je to jako kdyby jsi stal jednou nohou na pedelu....
ostatni stupne stupnovite vacky jsou proste sytic se vsim vsudy coi k lekru patri..
20:44:18
23.08.2009
23.08.2009
werty
-> Rider skoda: Pochopil jsi to úplně blbě a naprosto obráceně... Vezmi si k ruce SEDR a LEKR k tomu i schéma s popisem obou karburátorů z Andrta a studuj.
20:41:07
23.08.2009
23.08.2009
LiMaK - 742 forever
-> ferrari: ty si pletes pojmy a prujmy...zkus 2 roky v kuse sledovat spotrebu...léto, zima.
tahám vozík v léte, v zime 20 minut stojim na miste a topim, když nastavuju motor, klidne najedu 10 km, ale motor beží 3 hodiny...
a to je celková prumerna spotreba za 2 roky...6,2 litru. v zime 10x denne na sytic po 2 kilometrech chcíp a vecer zase z prace domu zas 2km na sytic... no comment.
já na dálkové trasy nemel problem 4,5 litru na 100km s 120ls motorem , a to dle gps jelo 160km/hod asi 20kilometrový usek....a zbytek v kopcovitém terénu beskyd.
ted s lekrem neni problem 4,5 litru....ale jak pisu 6,2 je prumer kazdodeniho jezdeni po meste za poslední 2 roky, a tím myslim 2 zimy, 2 jara, 2 léta, 2 podzimy a zase jaro a ted mame léto....a to prevazne ve meste...no jo, je to těžké
tahám vozík v léte, v zime 20 minut stojim na miste a topim, když nastavuju motor, klidne najedu 10 km, ale motor beží 3 hodiny...
a to je celková prumerna spotreba za 2 roky...6,2 litru. v zime 10x denne na sytic po 2 kilometrech chcíp a vecer zase z prace domu zas 2km na sytic... no comment.
já na dálkové trasy nemel problem 4,5 litru na 100km s 120ls motorem , a to dle gps jelo 160km/hod asi 20kilometrový usek....a zbytek v kopcovitém terénu beskyd.
ted s lekrem neni problem 4,5 litru....ale jak pisu 6,2 je prumer kazdodeniho jezdeni po meste za poslední 2 roky, a tím myslim 2 zimy, 2 jara, 2 léta, 2 podzimy a zase jaro a ted mame léto....a to prevazne ve meste...no jo, je to těžké
20:14:08
23.08.2009
23.08.2009
Rider skoda
-> werty: no jasny tak je to tak jak rikam ne?U sedru vdzcuhova privera,ktera obhati smes a otacky jdou tim padem samozrejme nahoru a u Lekru zadna takova privera neni jen zustane lehce pootevrena klapka?
19:04:22
23.08.2009
23.08.2009
werty
-> Rider skoda: Jsou dva typy obohacení studeného startu... klasický sytič tak jako u SEDRu též nazývaný pomocný nebo přídavný karburátor. A pak druhá možnost a tou je vzduchová (nebo taky startovací) přívěra tak jako např. u LEKRu... ten nemá sytič v pravém slova smyslu protože žádné palivo nepřidává (nemá žádný zásobník). Pouze se díky uzavření vzduchové přívěry zvětší v difuzoru podtlak tím pádem se začne přisávat palivo ze všech dostupných systémů první komory a tím dojde k obohacení směsi. Snad jsi rozdíl pochopil...
18:41:16
23.08.2009
23.08.2009
Rider skoda
-> werty: jj to mas pravdu...co jsem koukal tak Lekr ma sytic ,ze vlastne je lehce pootevrena klapka prvniho stupne i pri pustenem plynu(diky te stupnovite vacce a termo sytici) jinak obohacovani smesi tam je taky nejak obstarano?Ze u SEDRU prave zadnou klapku nezasekavas,jen sytic opatri velke obohaceni smesi.
17:59:29
23.08.2009
23.08.2009
werty
-> ferrari: Napřed začni u LEKRu rozlišovat obohacení a zvýšený volnoběh... pak tady můžeš něco povídat o tom jakou LEKR má nebo nemá za studena spotřebu. Neznamená že když ti běží motor na zvýšený volnoběh že je neustále naplno aktivní i obohacení. To se deaktivuje za velmi krátkou dobu po startu motoru. Ale zvýšený volnoběh je stále aktivní díky přepakování z důvodu hladkého běhu a přechodů. Pokud sis až do teď myslel že když ti motor s LEKRem běží na zvýšené otáčky pak tam neustále je práno palivo v maximálním množství pak se nedivím tomu že máš pocit že na krátkou trasu je spotřeba o litr vyšší což je ve skutečnosti naprostý nesmysl. Nechci SEDR hanit je to dobrý karburátor, ale v srovnání s LEKRem je co se startů, běhu a přechodů studeného motoru jasně pozadu a zdaleka nedosahuje takových kvalit jako LEKR.
16:42:14
23.08.2009
23.08.2009
ferrari
-> LiMaK - 742 forever: Hi-hi, to by už ale bola spotreba s tou 120tkou na dlhé trasy tak 4.3 l/100km...no vážne, tá 120tka na dlhé trasy brala pod 6l..ale ozaj dlhé trasya normálnou jazdou (ale nie ako dôchodca)...
Aj mne teraz moja 125ka s Favo motorom a vačkou 254/254 berie 6,2l/100 km na dlhú trasu (preverené nedávno pri ceste na zraz - spotreba 6,2 l/100 km pri trase 800 km a to teda ani náhodou nebola ustálená jazda 95 km/h na 5ke).
Ja som narážal na tú spotrebu cez zimu na krátke trasy, kde predsa len bude aut. sýtič dlhšiu dobu v prevádzke...ja už od tej 120tky nečakám nižšiu spotrebu, bo je to motor s cca 70 000 km a SEDR je ako Ty píšeš vymazlený
Aj mne teraz moja 125ka s Favo motorom a vačkou 254/254 berie 6,2l/100 km na dlhú trasu (preverené nedávno pri ceste na zraz - spotreba 6,2 l/100 km pri trase 800 km a to teda ani náhodou nebola ustálená jazda 95 km/h na 5ke).
Ja som narážal na tú spotrebu cez zimu na krátke trasy, kde predsa len bude aut. sýtič dlhšiu dobu v prevádzke...ja už od tej 120tky nečakám nižšiu spotrebu, bo je to motor s cca 70 000 km a SEDR je ako Ty píšeš vymazlený
13:00:40
23.08.2009
23.08.2009
Rider skoda
-> spartra: ok.a pri druhy evoluci se nezmensila draha ze to mohlo fungovat skoro bez upravy pedalu?mi rpijde ze tam to kona nemjmensi drahu.ze pri 3. evoluci to ma nejvetsi kork s tim pulmesicem a origo bodem uchyceni
11:17:04
23.08.2009
23.08.2009
LiMaK - 742 forever
-> ferrari: tak jako kdyz ja dal lekr, tak spotreba klesla asi o litr a pul...50procent jezdim mesto do 20km trasy, a z 50procent jezdim trasy do 50km dalky.
ale je to i o tom, ze ja se vysral na 105 120 motory a narval tam fabku s lekr karbem...
a nelze rict, ze bych jezdil nejak na spotrebu...celkem tomu i slapnu, jak predjizdim, kopce a tak.prumer leto-zima-mesto-dálky mam 6,2 litu...pocitam to prumerne za posledni 2 roky....
ale je to i o tom, ze pokud mas plesnivý sedr a jenom ho vycistis pregumickujes, tak ti klesne spotreba
a propo: znam spoustu lidí, co dali lekr a zacali nadavat, ze je na pitchu, ale v 99procentech je to o tom, ze sedru ti lidi rozumi, tak ho maji vymazlený a pak tam narvou nejaky plesnivy lekr a ten jede nahovno se spotrebou treba 12litru...rozmontit lekr neumeji a neví co je k čemu, tak nadavaji na lekr..
ale je to i o tom, ze ja se vysral na 105 120 motory a narval tam fabku s lekr karbem...
a nelze rict, ze bych jezdil nejak na spotrebu...celkem tomu i slapnu, jak predjizdim, kopce a tak.prumer leto-zima-mesto-dálky mam 6,2 litu...pocitam to prumerne za posledni 2 roky....
ale je to i o tom, ze pokud mas plesnivý sedr a jenom ho vycistis pregumickujes, tak ti klesne spotreba
a propo: znam spoustu lidí, co dali lekr a zacali nadavat, ze je na pitchu, ale v 99procentech je to o tom, ze sedru ti lidi rozumi, tak ho maji vymazlený a pak tam narvou nejaky plesnivy lekr a ten jede nahovno se spotrebou treba 12litru...rozmontit lekr neumeji a neví co je k čemu, tak nadavaji na lekr..
08:25:15
23.08.2009
23.08.2009
ferrari
No, musím povedať, že táto téma ma vcelku zaujíma, pretože tatko má 120tkový motor, ale tatko je taký necitlivý...ja by som hlavný prínos videl v tom, že to ide krásne aj zastudena...otázka je, čo to urobí so spotrebou v zime...či náhodou nebude pri trasách okolo 15 km o liter vyššia...
22:31:17
22.08.2009
22.08.2009
spartra
-> Labros: ach so, já čtu jen půl informace
jestli sem neměnil pedál, tak jsem musel zkrátit doraz a kousek pedálu. klasika jako favo do dorazu šroub a a matku na štelování.
-> enzox: jo nejlepší je možnost c ta třetí
-> Rider skoda: tohle řešení má smysl, protože, ocelový lanko klouže v teflonový výstelce bowdenu, je vystředěný, žádný otřepy a záhyby, který tě můžou zazdit 200km od domu
vliv na plný otevření to nemá, musí se tak jako tak upravit plyn, investice cca 100kč je zanedbatelná
jestli sem neměnil pedál, tak jsem musel zkrátit doraz a kousek pedálu. klasika jako favo do dorazu šroub a a matku na štelování.
-> enzox: jo nejlepší je možnost c ta třetí
-> Rider skoda: tohle řešení má smysl, protože, ocelový lanko klouže v teflonový výstelce bowdenu, je vystředěný, žádný otřepy a záhyby, který tě můžou zazdit 200km od domu
vliv na plný otevření to nemá, musí se tak jako tak upravit plyn, investice cca 100kč je zanedbatelná
21:50:15
22.08.2009
22.08.2009
Rider skoda
-> Jimmi: nikde.jestli myslis tu podlozku u auta co mi poslal at mkrnu ''jarda.u1'' tak to je original favoritacka podlozka pod karbec(gumokovova).jen on si na ni prevrtal diry na jinou roztec pro uchyceni k sacimu potrbui a tot vse
21:48:09
22.08.2009
22.08.2009
Rider skoda
-> spartra: jestli se pri teto oprave musi jeste nejak znacne premistovat doraz ,tak si zase myslim ze thole reseni nema smysl,kdyz stzaci rovnou predelat poradne doraz u pedalu plynu aby otvirala klapka pri seslapnuti na zem naplno.ja mel jen plyn predelany a v poradku naplno otvirala.Akorat byl plyn v kolmici takrka s podlahou ,mensi pohodli.
21:13:38
22.08.2009
22.08.2009
enzox
-> spartra: tu 3tiu evolúciu ako máš ty mám aj ja ale pedaál som musel upraviť
21:12:30
22.08.2009
22.08.2009
enzox
-> Petkar1: Ok dakujem..je to teda dost korun heh
20:48:45
22.08.2009
22.08.2009
Petkar1
-> enzox: -> enzox: Koupil jsem ho tady www.ellri.cz/ceniky/.../k
ryt_motoru.htm Chtějí za to docela dost peněz, musí se to ještě aspoň nastříkat a trochu opracovat. Jinak mě to zatím drží, uvidíme.
16:58:39
22.08.2009
22.08.2009
Labros
-> spartra: nevidím tam nic, co by vysvětlovalo, jak jsi spravil krátkou dráhu plynu?
17:05:45
21.08.2009
21.08.2009
spartra
tuhle krámy na předělání
jako bowden a lanko vám fotit nebudu, že
jako bowden a lanko vám fotit nebudu, že
14:14:25
21.08.2009
21.08.2009
Labros
-> enzox: tak leda poprosit někoho jestli pojedeš na nějaký sraz do Čech nebo na Moravu
14:13:55
21.08.2009
21.08.2009
Labros
-> enzox: ne, ale už se mi trochu rozpadal a jak s tim rajtovali po poli, tak se rozpad úplně. Já ho měl zezačátku špatně pridělanej a naprasknul jsem ho v těch svárech na boku.
14:07:43
21.08.2009
21.08.2009
enzox
-> enzox: no ok som zvedavý co napíše petkar1. Tebe zmizol po tej krádeži ne? To tu u nas na slovensku taky tubus asi nekúpim a z čiech na dobierku to je teda riadna suma
13:47:59
21.08.2009
21.08.2009
Labros
-> enzox: tušim, že to mají v nějakým e-shopu, ale není to zrovna levný
13:41:15
21.08.2009
21.08.2009
enzox
-> Petkar1: Tak ten tubus na vzduchový filter by zaujímal aj mna
13:27:54
21.08.2009
21.08.2009
Labros
-> Petkar1: koukám, že máš stejný tubus jako já, kdes ho sehnal? Já přes virt a budu potřebovat novej.
13:12:53
21.08.2009
21.08.2009
Rooney - zrušená registrace
Když už je tu řeč o LEKRU ve škodovce, tak taky jeden mám.
Už sem ho měl i na zkoušku nahozený a chytlo to na první šup, ale když sem se rozjel tak se tomu moc nechtělo, ale o to mi ted moc nejde....
Chci se zeptat, k cemu je tam to černý "UFO"? ja ho tam nemam, nemel sem ho tam ani kdyz sem ten karb koupil, a ten co to měl předtim taky na škodovce tvrdil, ze mu to jelo i bez toho UFA...
Už sem ho měl i na zkoušku nahozený a chytlo to na první šup, ale když sem se rozjel tak se tomu moc nechtělo, ale o to mi ted moc nejde....
Chci se zeptat, k cemu je tam to černý "UFO"? ja ho tam nemam, nemel sem ho tam ani kdyz sem ten karb koupil, a ten co to měl předtim taky na škodovce tvrdil, ze mu to jelo i bez toho UFA...
12:26:22
21.08.2009
21.08.2009
LiMaK - 742 forever
-> Petkar1:
tak u karbu to mam podobne jako ty, teda skoro stejne.
no a pedal mam podelany nasledovne:
1) urizl jsem kousek toho plastového dorazu, co klepe do koberce.
2) posunul jsem doraz nulové polohy - tzn mam pedal v klidu bliz k sobe -
není mírne nakonený jako origo, ale je kolmo k podlaze. takže jsem vlastne kousek posunul obe polohy...plný plyn a i žádný plyn.
tz...ten doraz nulového plynu jsem uplne urezal a do místa kde sem ho chtel dostat jsem provrtal naskrz díru a zatocil sroub....ten tvorí ten doraz nulového plynu-minima
vysledek je ten, ze plný plyn na pedalu je i plný plyn na karbecu....
tak u karbu to mam podobne jako ty, teda skoro stejne.
no a pedal mam podelany nasledovne:
1) urizl jsem kousek toho plastového dorazu, co klepe do koberce.
2) posunul jsem doraz nulové polohy - tzn mam pedal v klidu bliz k sobe -
není mírne nakonený jako origo, ale je kolmo k podlaze. takže jsem vlastne kousek posunul obe polohy...plný plyn a i žádný plyn.
tz...ten doraz nulového plynu jsem uplne urezal a do místa kde sem ho chtel dostat jsem provrtal naskrz díru a zatocil sroub....ten tvorí ten doraz nulového plynu-minima
vysledek je ten, ze plný plyn na pedalu je i plný plyn na karbecu....
22:54:45
20.08.2009
20.08.2009
Jimmi
->all : kde se da prosim sehnat ta redukce? aby LEKR pasoval na origo sade svody
22:48:57
20.08.2009
20.08.2009
jarda.u1
20:27:09
20.08.2009
20.08.2009
Zazaa
-> Labros: netreba ... brousil si to voditko malo :)
normalne na hulvata tam udelat ten zarez pro valecek ve kterem drzi lanko o kus dal aby se ta paka zmensila
prace i s uriznutim pedalu na 5min :)
normalne na hulvata tam udelat ten zarez pro valecek ve kterem drzi lanko o kus dal aby se ta paka zmensila
prace i s uriznutim pedalu na 5min :)
19:56:10
20.08.2009
20.08.2009
palinator
-> Labros:
Přece máme vysokovýkonné závodní stroje, tak to zákonitě trochu cukat musí. Bohužel lidé s často zablokovanou krční páteří budou nadávat. Občas se divim, že se nezablokujou kola při ubrání plynu...
Přece máme vysokovýkonné závodní stroje, tak to zákonitě trochu cukat musí. Bohužel lidé s často zablokovanou krční páteří budou nadávat. Občas se divim, že se nezablokujou kola při ubrání plynu...
16:09:32
20.08.2009
20.08.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Labros 20.08.09 15:59:11: No cukani za studena a naprd prechody jsem mel se 120, jak sem nandal 136 tak za studena nastartuju na sytic a po 20 metrech ho dam dolu a jedu bez cukani bez problemu... Takze to neni jen o karbu.
15:59:36
20.08.2009
20.08.2009
Labros
Zazaa 20.08.09 15:41:41 napsal:
staci uriznout doraz na pedalu a na lekru jak je takove to voditko lanka tak
ho uriznout a probrousit treba flexou tak aby to lanko chodilo na mensim
prumeru – zmensila se paka
mám obojí a ani to nestačí. Třeba převařit ten pedál jak psal Havlík
staci uriznout doraz na pedalu a na lekru jak je takove to voditko lanka tak
ho uriznout a probrousit treba flexou tak aby to lanko chodilo na mensim
prumeru – zmensila se paka
mám obojí a ani to nestačí. Třeba převařit ten pedál jak psal Havlík
15:59:11
20.08.2009
20.08.2009
Labros
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Se SEDRem ani po generálce nikdy nemůžeš dosáhnout takového chování, jako má LEKR. Že dáš plyn a motor plynule bez cukání naběhne na plný krouťák. Že sundáš nohu z plynu a motor zase klidně bez cuknutí ubere krouťák. Ani s některýma stříkačkama se ten motor nechová tak dobře.
15:53:22
20.08.2009
20.08.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> werty: Jasny, ja si jen vzpominam co to stoji usili a pak efekt je horsi nez kdyby se puvodni zarizeni z GOckovalo Proste pomer vynalozene usili/vysledek je naprd.