skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Startér
21:49:00
06.05.2018
06.05.2018
srdcar 120L
-> Borderer: Taky ještě navíc můžeš mít problém v záběrové spojce pastorku, to může být to zavytí naprázdno. Mě se rozsypala a i když startér točil, tak pastorek nezabral. Pomohla až výměna pastorku s rozběhovou spojkou za jiný. Jedná se o původní startér Š 120.
11:21:17
02.04.2018
02.04.2018
Bukaj
Prodávalo se to po kouskách - jak samotný pertinax, tak silové kontakty, startéru, cívka, ... -> Borderer: Kdyžtak díly na startér mám...
12:31:34
01.04.2018
01.04.2018
palinator
-> StepaNoFUN:
Prodávalo se onehdy samotný víčko s kontaktama.
Prodávalo se onehdy samotný víčko s kontaktama.
09:30:14
01.04.2018
01.04.2018
StepaNoFUN
-> Borderer: Jak píše Jarda. ;-)
Sundat cívku, odšroubovat všechny matice z kontaktů, odpájet dráty z toho očka co je pod jednou z matic a na fatsonu na ovládání a povolit 2 šroubky.
Podělat můžeš to, že Ti ten pertinax praskne při povolování těch spodních matic.
Sundat cívku, odšroubovat všechny matice z kontaktů, odpájet dráty z toho očka co je pod jednou z matic a na fatsonu na ovládání a povolit 2 šroubky.
Podělat můžeš to, že Ti ten pertinax praskne při povolování těch spodních matic.
08:47:07
01.04.2018
01.04.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Borderer 31.03.18 23:12:18: myslim, ze tam odpajis jen faston a rozsroubujes
23:12:18
31.03.2018
31.03.2018
Borderer
-> StepaNoFUN: Jak se to dá rozebrat? Případně je nějaká šance při tom něco podělat?
21:34:45
31.03.2018
31.03.2018
StepaNoFUN
-> Borderer: Rozebrat pertinaxový víčko, opilovat, případně otočit kontakty. ;-)
20:38:27
31.03.2018
31.03.2018
Borderer
Lidi, z čeho všeho pasuje cívka do startéru? Máma startér po GO a jedinou cívku sem nechal původní, protože jiná nebyla po ruce. Teďka startuju stylem *cvak* *cvak* *vivivivi* a cívku pro stodvacítkový startéry u nás už nemají. Je to původní, tuším 0.8kw bez reduktoru.
20:25:27
02.09.2009
02.09.2009
palinator
Problém vyřešen dvorním mechanikem, avšak s zcela jiným závěrem. Porucha byla v porušení izolační gumosilikonové vrstvy mezi víčkem a tělem startéru, při startování byl startér částečně ve zkratu, porušení se teplem zvětšovalo a guma vytékala ven ze startéru.
12:00:56
13.08.2009
13.08.2009
palinator
-> COL:
Já jen vím, že když byly špatné ty uhlíky, tak pastorek cvakal, jen elektromotor netočil, tak jestli je to vinutí od startéru jen posilové a při startování by ten pastorek vyskočil, nevím. Ta manipulace, resp. oprava tý cívky je náročná, mechanicky složitá? Jinak dík za rady.
Já jen vím, že když byly špatné ty uhlíky, tak pastorek cvakal, jen elektromotor netočil, tak jestli je to vinutí od startéru jen posilové a při startování by ten pastorek vyskočil, nevím. Ta manipulace, resp. oprava tý cívky je náročná, mechanicky složitá? Jinak dík za rady.
20:16:57
12.08.2009
12.08.2009
COL
-> palinator: jo tyhle dva kontakty, jen kratce a uvidis, zda sebou starter cukne a pootoci, jiskrit to trochu bude :o) motorem to nezatoci, pastorek by mel zustat na miste, ale pokud by tam bylo neco spatne mohl by se na hrideli zacit posouvat, tak to zkratuj jen kratce a hlavne dej pozor at nekde nedopatrenim spojis ten vzdalenejsi kontakt se zemi... Jak to resit, zavisi na pricine, muze byt v civce, jadre, nebo ve vysouvacim mechanismu. Kolega mel podobny problem a byl to vakl na vystupnim dratu z te civky - proste ten medeny dratek se uvnitr pajeni utrhl a kontaktoval jak chtel, myslim, ze to bylo zrovna v tom vinuti, co jde ke starteru, ani se nemuselo nic rozebirat, stacilo to na civce proletovat. Pokud bys chtel jadro mazat tak jen necim, o ce vis, ze to netuhne (za chladu ani casem) - mozna nejaky olej OWxx... hlavne zadnou tuhou vazelinu
18:18:04
12.08.2009
12.08.2009
palinator
-> COL:
Měněný uhlíky tam byly před pár lety, ale od tý doby to moc nenajelo. Předpokládám, že zkrat těch dvou kontaktů bude docela světelný úkaz... Ale točit motorem to teda nebude. Co se dá dělat v případě, že se to jádro kouše? Jde to rozebrat, vyčistit a namazat nebo se to řeší výměnou? Nemám rád překvapení v podobě ničeho, co se stane v poloze II.
Předpokládám, že to jsou kontakty vyznačené na obrázku...
Měněný uhlíky tam byly před pár lety, ale od tý doby to moc nenajelo. Předpokládám, že zkrat těch dvou kontaktů bude docela světelný úkaz... Ale točit motorem to teda nebude. Co se dá dělat v případě, že se to jádro kouše? Jde to rozebrat, vyčistit a namazat nebo se to řeší výměnou? Nemám rád překvapení v podobě ničeho, co se stane v poloze II.
Předpokládám, že to jsou kontakty vyznačené na obrázku...
13:33:29
12.08.2009
12.08.2009
COL
1) bude se prikusuje jadro ve vysouvaci civce
nebo to muze byt
2) nekontaktujici uhlik. Ta vysouvaci civka ma dve vinuti, jedno, ktere nasledne slouzi jako pridrzovaci, je pripojeno druhym koncem na kostru a druhe je pripojene na svorku starteru (ten druhy sroub, co nevede k baterce). Aby se pastorek vysunul musi proud prochazet obema vinutima, pokud ale pres uhliky nejde proud, je jedno vinuti bez napeti a nic se nevysune ani necvakne, jen pohasnou kontrolky odberem do prvniho vinuti.
Az to zase nastane, s nicim nehybej, bez nejakeho houpani vlez pod auto a klicem zkratuj ty sroubove kontakty - pokud se roztoci starter je to 1) pokud ne, je to 2)
nebo to muze byt
2) nekontaktujici uhlik. Ta vysouvaci civka ma dve vinuti, jedno, ktere nasledne slouzi jako pridrzovaci, je pripojeno druhym koncem na kostru a druhe je pripojene na svorku starteru (ten druhy sroub, co nevede k baterce). Aby se pastorek vysunul musi proud prochazet obema vinutima, pokud ale pres uhliky nejde proud, je jedno vinuti bez napeti a nic se nevysune ani necvakne, jen pohasnou kontrolky odberem do prvniho vinuti.
Az to zase nastane, s nicim nehybej, bez nejakeho houpani vlez pod auto a klicem zkratuj ty sroubove kontakty - pokud se roztoci starter je to 1) pokud ne, je to 2)
12:36:46
12.08.2009
12.08.2009
palinator
U mě by byla blbá náhoda, že by se spínačka umoudřila, když jsem bouchnul kladivem do startéru. Včera jsem se díval do knihy, tam je schéma a to trochu upravilo moje představy o funkci startéru. To, co spíná spínací skříňka, je dejme tomu proudově slabší část startéru, která pomocí cívky s posuvným jádrem přes páku zasouvá pastorek a zároveň tím samým pohybem spíná kontakty "silného" kabelu vedoucího přes buzení a uhlíky komutátoru do rotoru startéru. Takže ten kontakt by se dal považovat za zvláštní stykač, který svojí ovládací cívkou posouvá i páku ovládající pastorek. Dle mého soudu je můj případ v tom, že se posuvné jádro v cívce napájené ze spínačky zaseklo, tím pádem se nemohl (přes proudový odběr znatelný slabým pohasnutím kontrolek) vysunout pastorek, ani sepnout kontakty na "silném" kabelu startéru. Tzn. že startér ani necvaknul, ani netočil. Po bouchnutí kladivem se zřejmě odsekl a šlo to.
Moji domněnku potvrzuje fakt, že pro Favority (a nejen pro ně) je z hlediska požáru nejnebezpečnější právě "silný" kabel startéru, který je neustále pod napětím, a tudíž hrozí kdykoliv porušení izolace, prudký zkrat, hoření izolace a následně celého vozu.
Moji domněnku potvrzuje fakt, že pro Favority (a nejen pro ně) je z hlediska požáru nejnebezpečnější právě "silný" kabel startéru, který je neustále pod napětím, a tudíž hrozí kdykoliv porušení izolace, prudký zkrat, hoření izolace a následně celého vozu.
10:23:55
12.08.2009
12.08.2009
LiMaK - 742 forever
mi todleto dela vychechlaná spínačka....otočím klicek n polohu I, vse funguje jak má, kontrolky se roznou, vsechno tak jak ma byt.
kdyz dam polohu II, starter je mrtvy, ani tuk, proste porad nic, jako bych neotočil vubec.
ale
když jsem jednou klickem z polohy I na polohu II točil pomaleji, stareter štekl a zdechl.
a ted jak to popsat...spinačka je vychechlaná, doraz polohy II je uz asi posunutý k imaginární poloze III, a tak kdyz klickem rychle cuknu, tak se poloha II jakoby preskocí...a jelikož tam uz to nemá kontakt tak se nic nedeje....
takze z I na II jdu klickem pomalu až starter točí...kdyz se mi nahodou povede poloha II jakoby preskočit, vratim klicek op kousicek zpatky, bliz k pol.I a je to , startuju
Já osobne jsem byl zezacatku z toho taky uplne vedle, bo novej startém, otočis klickem a nic....tak jsem hledal taky zavadu ve starteru a nahodou jsem prisel na to, ze je to spinacka...pujde ven a nasadit nova, ale az budu mit cas se s tim srát...
kdyz dam polohu II, starter je mrtvy, ani tuk, proste porad nic, jako bych neotočil vubec.
ale
když jsem jednou klickem z polohy I na polohu II točil pomaleji, stareter štekl a zdechl.
a ted jak to popsat...spinačka je vychechlaná, doraz polohy II je uz asi posunutý k imaginární poloze III, a tak kdyz klickem rychle cuknu, tak se poloha II jakoby preskocí...a jelikož tam uz to nemá kontakt tak se nic nedeje....
takze z I na II jdu klickem pomalu až starter točí...kdyz se mi nahodou povede poloha II jakoby preskočit, vratim klicek op kousicek zpatky, bliz k pol.I a je to , startuju
Já osobne jsem byl zezacatku z toho taky uplne vedle, bo novej startém, otočis klickem a nic....tak jsem hledal taky zavadu ve starteru a nahodou jsem prisel na to, ze je to spinacka...pujde ven a nasadit nova, ale az budu mit cas se s tim srát...
21:45:39
11.08.2009
11.08.2009
palinator
-> Nwkt:
Nemáš problém ve špatnejch uhlíkách komutátoru na startéru? Předpokládám, že ti ten startér aspoň cvakne, když startuješ, ale netočí. To by byl problém na elektromotoru a pokles napětí ti způsobí ten elektromagnet, co přitahuje pastorek.
Nemáš problém ve špatnejch uhlíkách komutátoru na startéru? Předpokládám, že ti ten startér aspoň cvakne, když startuješ, ale netočí. To by byl problém na elektromotoru a pokles napětí ti způsobí ten elektromagnet, co přitahuje pastorek.
21:42:41
11.08.2009
11.08.2009
palinator
Baterku mám novou, ale ta je 100% v pořádku. Tohle nebyl příliš velkej pokles napětí, určitě ne na 6V, ale tak na 11,8...Já myslím, že bude někde vakl ve startéru nebo kontaktu na jeho přívodu, jenže nevím, jak se k tomu dostat a kde takový kontakty můžou bejt...Podle mě ten stykač v mym případě způsobuje pokles napětí. Mě to nestartovalo ani na podesátý, ale bouchnul jsem do něj kladivem a hned jsme jeli. Nakouknu do chytrých knih...
14:46:25
11.08.2009
11.08.2009
werty
Teda já nevím, ale v mým Favu mám fungl novej originální reduktorovej startér a i když jsem měl baterku z víc jak poloviny vybitou tak startér bez problému motor nakopnul. Nechci tím shazovat nic co tady padlo jen píšu svoji zkušenost...
14:20:49
11.08.2009
11.08.2009
vhml
My měli problém s rychlotočkou a vyřešila to nová baterka. Starý startér i při malém napětí má alespoň snahu se převalit. Rychlotočky bud točí jak mají, nebo stojí...
14:00:04
11.08.2009
11.08.2009
Nwkt
Mě to dělá taky, napětí spadne 6V ale startér neotočí, buď to dělá spínačka nebo špatnej kontakt, protože tak po 6.-7. pokusu to normálně startuje
13:57:56
11.08.2009
11.08.2009
palinator
Zdravím
Chci se zeptat, resp. potvrdit domněnku ohledně konstrukce startéru. Problém byl v tom, že z ničeho nic při startování (II.poloha klíčku) svítily kontrolky jak mají, ale nic se neděje. Vůbec nic. Startér netočí, k mému překvapení ani necvaká pastorek, jako tomu je v případě poruchy elektromotoru samotného, jen odpojovač trysky běhu naprázdno. Tak jsem téměř ze zoufalství - kurva co s tim zas je - bouchnul 3x kladivem do tělesa startéru a...startujem. . Chci se zeptat, kde je umístěnej stykač startéru, ale dle mého soudu byl stykač v provozu, jelikož kontrolky zaznamenaly mírný pokles napětí. Dál se chci zeptat, kde by mohl nastat vakl ve vedení, pravděpodobně na silnoproudém kabelu, ale nevím, jesli vně, nebo může i uvnitř startéru, bez vědomostí se v tom nechci vrtat. Neznám přesně konstrukci startéru, spíš se snažím "vidět" přes plech - větev, která napájí samotný elektromotor současně napájí i elektromagnet v pastorku? Nebo je to obvod samostatný? Dík
Jedná se o Škodu 120, r.v. 1989, startér zřejmě původní, protože je povrchově orezlý...
Chci se zeptat, resp. potvrdit domněnku ohledně konstrukce startéru. Problém byl v tom, že z ničeho nic při startování (II.poloha klíčku) svítily kontrolky jak mají, ale nic se neděje. Vůbec nic. Startér netočí, k mému překvapení ani necvaká pastorek, jako tomu je v případě poruchy elektromotoru samotného, jen odpojovač trysky běhu naprázdno. Tak jsem téměř ze zoufalství - kurva co s tim zas je - bouchnul 3x kladivem do tělesa startéru a...startujem. . Chci se zeptat, kde je umístěnej stykač startéru, ale dle mého soudu byl stykač v provozu, jelikož kontrolky zaznamenaly mírný pokles napětí. Dál se chci zeptat, kde by mohl nastat vakl ve vedení, pravděpodobně na silnoproudém kabelu, ale nevím, jesli vně, nebo může i uvnitř startéru, bez vědomostí se v tom nechci vrtat. Neznám přesně konstrukci startéru, spíš se snažím "vidět" přes plech - větev, která napájí samotný elektromotor současně napájí i elektromagnet v pastorku? Nebo je to obvod samostatný? Dík
Jedná se o Škodu 120, r.v. 1989, startér zřejmě původní, protože je povrchově orezlý...