skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
řídící jednotka 50kw místo 40kw??felicie
prohledat
40 příspěvků (zobrazeno 1 až 40) od 29.07.2009 do 01.08.2009, založil/a MCJohnyshek
-> MCJohnyshek: nečetl jsem to celé, ale jestli ti to pocukává po pár desitkách metrů po startu, tak to dalo by se říct fičurka, dá se to částečně omezit tím, že hned nestartuješ, ale počkáš s klíčkem v první poloze, než načerpá čerpadlo. U naší Fab i Fel to dělalo taky
Jinak děkuju za rady
No já to zkusím nějak vyřešit...nějakou diagnostiku seženu a mrknem se na to.
-> MCJohnyshek: U těhlech aut už bohužel nestačí rozumět motorům jako takovejm... Tady je potřeba znát i systém řízení motoru počítačem (alespoň obecně) a vědět který čidlo (případně akční člen) k čemu slouží a jak se projevuje jejich nefunkčnost. A potom je důležitý je mít čím vyzkoušet... U aut od felicie nahoru jsi bez osciloskopu nebo diagnostiky (v některejch případech obojího) dost v pr...
Zejtra se vrhnu něco stím udělat zatim budu msuet jezdit tím druhým i když ho enrad tahám an ježdění do práce...
Já to řešim ještě smím otcem kterej tomu dost rozumý ale nemá na to čas a právě ted to chci řešit kvůli tomu že sem včera nemohl ani pomalu odject z kruhovýho objezdu
-> MCJohnyshek: No já jsem od Kutný Hory a jestli mě paměť neklame tak KING je z Kolína... takže bohužel kapánek z ruky...
-> King: Jojo.. ale to některejm lidem nevysvětlíš. :-) I když jsem si taky naběhnul... Dělal jsem nejdřív diagnostiku jednotky, a teprve potom kontorloval svíčky a kabely... Byly to svíčky i kabely....
Já sem ze slanýho to je kousek od Kladna.
-> MCJohnyshek: Odkud jsi? V id kartě se toho moc nedozvíme... Třeba já (a určitě i KING) tohle zařízení vlastníme...
-> MCJohnyshek: Jasně, ale bejvá zvykem postupovat od nejlacinějšího, příp. nejmíň pracnýho, což lambda zrovna nesplňuje :)
-> MCJohnyshek: No jak to tak poslouchám, tak by bylo nejlepší ukončit veškerý snažení doma a obrátit se na někoho, kdo alespoň maličko ví, o čem je řeč... Jestliže to drží kolem 1000ot, tak nepomůže pravděpodobně ani základní nastavení řídící jednotky, ale je většinou potřeba resetovat řídící jednotku jako takovou. Existuje na to software a kabel. Hlavně s tímhle problémem (vysoký volnoběh) nenavštěvuj autorizovaný servis. Ti to řešili výměnama jednotek... :-(
Jo a neměl by zvás někdo kabel na diagnostiku nechce se mid o servisu tam sou moc namachrovaný??
-> MCJohnyshek: Na reset existuje free prográmek, kterej to ve spolupráci s příslušným převodníkem dokáže.
-> MCJohnyshek: Neresetuješ klapku jako takovou... Ale provádíš základní nastavení řídící jednotky... Bohužel odpojením napájení to nejde.
Ta felda nemá otáčkoměr ale jako podle zvuku tak kolem 1000 určitě moc ne neřve ani nijak nekolísá
Kdo mi to nakukal...no jako více lidí říkalo lambda ono při rozjezdu cuká chvíli se trápí a pak začne táhnout jak zběsilej ale taky hodně lidí říkali palivovej filtr,svíčky,škrtící klapka
-> MCJohnyshek: Asi podobně jako vyzkoušet lambdu... Diagnostikou... Jinak kolik to drží otáček ve volnoběhu?
Mámt o jen odpojit nachvíli??nemá asi pamět svojí..
jak zresetovat tu škrtící klapku??
-> MCJohnyshek: A to ti nakukal kdo, že cukání při rozjezdu = výměna lambdy?

Myslím že ten palivovej filtr,škrtící klapka a podivat se na svíčky neuškodí, a lambdu nemám jak vyzkoušet.
-> MCJohnyshek: No v případě cukání u Fel 1,3 MPI bych začal asi výměnou svíček, a potom palivovýho filtru. Případně tankováním u prověřenejch benzínovejch pump... A pokud měnit lambdu (po jejím vyzkoušení buď osciloskopem, nebo alespoň diagnostikou), tak jedině BOSCH... Sám jsem zkusil neoriginál 2x po sobě (zase jsem se nechal ukecat - stála polovinu a originál zrovna skaldem neměli). Jednou vydržela cca 20sec, podruhý asi 1000km... :-(
A s tím chiptuningem "od známýho" bych byl dost opatrnej... Pokud se ten tvůj známej teda nejmenuje Janda, nebo Čepek... :-) Viz např: www.cimbu.cz/index.php?pa ge=whole... , třetí odstavec...
A s tím chiptuningem "od známýho" bych byl dost opatrnej... Pokud se ten tvůj známej teda nejmenuje Janda, nebo Čepek... :-) Viz např: www.cimbu.cz/index.php?pa ge=whole... , třetí odstavec...
-> MCJohnyshek: začni vyčištením a zresetováním škrtící klapky ..
-> MCJohnyshek: Palivový filtr vyměn to mu neuškodí
Nebo svíčky...mám ho necelý dva měsíce a prejt am svíčky byli měněny a dělá ten jen občas při rozjezdu tak musim chvíli plnej plyn a pak teprve začne táhnout
O tom cukání sem taky přemýšlel bud lambda,palivový čerpadlo...prostě asi vyzkoušet..
olej sem vyměnil minulý týden a ted lambda sondu protože při rozjíždění občas cuká..tak ted zatím jezdím s druhým miláčkem
-> MCJohnyshek: nezapomeň na ten olej
abys pak neměnil motor ..

Takže si asi ymslím že těch 40 mi bohatě stačí....mé druhé auto je fabia 2.0i s 85kw to je krásná jízda tak nic no.
-> MCJohnyshek: radeji se do ničeho nepouštej, dle toho čo píšeš o tom nic moc nevíš, líp pro to auto udeláš když vyměníš olej 

-> MCJohnyshek: Rozebrat celej motor
mohl sem jí dát na chiptuning od známýho ale aby se mi pak nepřehřívala tak sem myslel že tohle vyměnit a kdybych se do toho pustil je to hodně práce??
-> MCJohnyshek: Pokud nepředěláš všechno tak to nemá žádný význam
-> MCJohnyshek: asi určite

Jo já sem to nikdy nedělal tak nevím, asi bude lepší to tak nechat než to zbytečně předělávat?
-> MCJohnyshek: a co jsi od toho jako slibuješ ? myslíš že přehodíš zázrační krabičku a objeví se ti tam z ničeho nic 10kw ?
zapoměl jsi na hlavu, písty, vačku ..
zapoměl jsi na hlavu, písty, vačku ..
JE to klasika 1.3 mpi 1997, nevím co ještě napsat?
-> MCJohnyshek: A zbytek věcí ?
Chtěl jsem se zeptat mám 40kw felicii mpi a chtěl jsem si koupit jednotku s 50 kw a tak nevím jestli to bude vadit nebo ne abyc se mi s motorem něco nestalo???můžete poradit??