skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor 1,6 Mpi Felicia
14:05:55
23.03.2017
23.03.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Evž@ 23.03.17 13:58:59: no osobne mam rekord ve zlutym rapidu 17tis. km ma ten ME10W40 a to jen proto, ze jsem byl v Bulharsku a nechtelo se mi tam kupovat a davat neco jineho, jinak jsem ho vetsinou menil po 12-14tis. km, jak jsem si zrovna vzpomel
13:58:59
23.03.2017
23.03.2017
Evž@
-> Jarda: neznabozi !!! :D..ale jak se aspoň vymění tak to beru ale ty dolejvače jak říkáš to je děs.Jednoho takovýho znám co se divil že vůbec musí dolít olej a jak je to možný že to ubývá(během x desítek tisíc).A najeto má kolem 100 tisíc takže feldí motor asi opravdu blbuvzorný je.
20:06:32
22.03.2017
22.03.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Evž@ 22.03.17 15:43:30: favomotor je odolnej, dava i 30tis. km mezi vymenama na kvalitni olej, pritelkyne teda testovala nejvic 27tis. km na mogul extreme 10W40 :))) po 27tis. km chtela dolit olej, ze ji pri prujezdu zatackou blika kontrolka a vsiml jsem si, kolik uz ma ten olej najeto...
Pruser nastane, kdyz nekdo zacne jen dolivat a doliva 100tis. km a necha jeden filtr
Pruser nastane, kdyz nekdo zacne jen dolivat a doliva 100tis. km a necha jeden filtr
15:43:30
22.03.2017
22.03.2017
Evž@
-> Syny: já to tak nedělám... ..a v tomto ohledu se taky nepovažuji za čecha.Olej ve stodvacítce si měním po 5 tis i dřívě a i tak prostě co vyteče tak je škaredý a černý fuj.Ted sem koupil feldu 1.3,samozřejmě motor jako z Need For Speed ,,Karbon´´.Dle servisky samozřejmě návštěva 1x za 2 roky a nájezd mezi výměnami oleje přes 15 tis. a to ještě čert ví co tam bylo za olej.Motor asi bude zachránitelný jelikož jede pěkně a po výměně rozvodu nejni slyšet což se při nájezdu 150 tis. s touto údržbou velice divím.
13:44:21
22.03.2017
22.03.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 22.03.17 11:31:46: presne tak...
-> Borderer: moje 1.6 byla celkem servisovana, jen jednou pani tam nechala olej 24tis. km, to mu asi nejvic dalo na prdel... no vezme si litrik na 3tis. km, doufam, ze se to vyresi, az budu delat hlavu a jsem zvedav ted na spotrebu oleje s TQR10W50
-> Borderer: moje 1.6 byla celkem servisovana, jen jednou pani tam nechala olej 24tis. km, to mu asi nejvic dalo na prdel... no vezme si litrik na 3tis. km, doufam, ze se to vyresi, az budu delat hlavu a jsem zvedav ted na spotrebu oleje s TQR10W50
12:27:30
22.03.2017
22.03.2017
Borderer
-> Syny: To asi většina virtu. Ale drtivá většina aut je ve službách lidí, jejichž znalosti u auta končí na úrovni, že si umí vyměnit píchlé kolo a dnes už ani to ne.
12:00:38
22.03.2017
22.03.2017
Syny
No, jestli to tak delate hosi, tak pak OK. Ale v tom pripade asi nejsem cech a svemu pekaci dopravam velky luxus :)
11:31:46
22.03.2017
22.03.2017
Bukaj
-> Borderer: NA tom je spousta pravdy - kdysi jsem žil v domnění, že motory 1000MB-130 stojí za houby a po 100 tisících jsou na vyhození, nebo generálku, ale od doby, kdy jsem potkal pár škodovek s malými nájezdy (50-70 tisíc) a v průběhu let je pravidelně servisuji (některými těmi vozy jezdím s velkým proběhem km - jedním i denně) a o motory se starám (nepřetahuji výměny, seřizuji, promazávám atd), tak mne překvapuje, že jsou schopny se dožít bez větších zásahů i 200 tisíc a víc. A za věci, které na nich odejdou, beztak můžu sám svým užíváním, nebo vlastní blbostí
11:23:47
22.03.2017
22.03.2017
Borderer
-> Syny: Evž@ A Bukaj to napsali trefně. Obzvlášť u tohoto motoru, kterej je háklivej na kvalitu oleje a interval výměny - náplň je necelý 3 litry a původní interval výměny je 15t km... Už při dodržování intervalu se z motoru vyleje humus, kterej není olejem a co potom, když se na to kašle. Pak ty motory na 100k km berou olej, odcházej hydra, do 200 tisíc km zakukaj úplně a fáma"jednašest felda stojí za ho*no" je na světě. Netvrdím, že je to motor dotaženej k dokonalosti, ale za většinu problémů si můžou uživatelé sami.
11:15:17
22.03.2017
22.03.2017
Bukaj
-> Syny: Co nejlevnější - díly, materiál, "letos už to měnit nebudu, rok to ještě vydrží" nějaké servisní intervaly nezájem...
...takže motory s mazutem místo oleje, všude karbon, a nejlevnější filtry, měněné stejně až když už to nějak nejede...
...takže motory s mazutem místo oleje, všude karbon, a nejlevnější filtry, měněné stejně až když už to nějak nejede...
11:12:26
22.03.2017
22.03.2017
Evž@
-> Syny 22.03.17 11:07:42: jezdit jezdit,do servisu jednou za 2 roky před technickou ať to nějak projde a vyměnit olej který se za olej už nedá považovat,stejně tak filtry....tak nějak bych řekl že to je
11:07:42
22.03.2017
22.03.2017
Syny
-> Borderer 21.03.17 18:58:45: By me zajimalo co je "typicky ceska udrzba" ?
20:53:42
21.03.2017
21.03.2017
Luky
-> Borderer: jj já vím. To moje klepadlo má někde ke 130
18:58:45
21.03.2017
21.03.2017
Borderer
-> Luky: u tohohle motoru není rozhodující nájezd, ale údržba. Měl sem motor, co má najeto 180t km s typickou českou údržbou. Vpadal tak ,že nejel, tlaky bídný, bral litr oleje na tisíc a nakonec s timhle nájezdem zaklepal na klice. Teďka mám motor, co má najeto stejně, nevezme ani kapku, jezdí o kvalt líp, neklepe.... A znám motor, co má najeto 350t km a taky je stále OK, bez zásahu, naopak znám taky motor, co má 120 a je na tom, jak ten můj původní při 180ti.
14:30:18
21.03.2017
21.03.2017
Luky
-> Borderer: ok, díky. Tohle je trochu od známýho, tak snad bude ok, měl by mít najeto někde kolem 60 tis.
-> Nwkt: mám, ale nevím jestli bude lepší než tenhle. Když jsem viděl, jak se z díry pro startér sype hlína, jak byl někde pěkně skladovanej, přijde mi zbytečná práce ho tam vůbec zkoušet
Poptával jsem i generálku, ale do auta, co najede ročně maximálně pár tisíc, to nemá smysl...
-> Nwkt: mám, ale nevím jestli bude lepší než tenhle. Když jsem viděl, jak se z díry pro startér sype hlína, jak byl někde pěkně skladovanej, přijde mi zbytečná práce ho tam vůbec zkoušet
Poptával jsem i generálku, ale do auta, co najede ročně maximálně pár tisíc, to nemá smysl...
13:34:43
21.03.2017
21.03.2017
Nwkt
-> Luky: Nemáš náhodou náhradní?
13:33:38
21.03.2017
21.03.2017
Borderer
-> Luky: Holej motor do 4 tisíc, komplet nastrojenej do 5-6 (za předpokladu, že všecko chodí jak má). A bacha na lidi, motor kupovat pouze za předpokladu, že je v autě a jde vyzkoušet.
13:04:31
21.03.2017
21.03.2017
Luky
Zeptám se třeba tady - jaká je dneska rozumná cena za pěknej motor 1,6 AEE? Dle inzerátů je to někde mezi 2 500 a 12 000, což je jednak velký rozptyl a jednak 12 000 je hrozně moc
Díky
Díky
21:48:49
22.06.2009
22.06.2009
Kuladmin
A co kabely ky svickam? a vicko samotny na rozdelovaci a rozdelovac??
21:12:06
22.06.2009
22.06.2009
jarda.u1
-> autohavi.sk: Kdyz to ma dobry tlaky,tak to jeste neznamena,ze nemuzou bejt v haji stiraci krouzky.Ja ted resim podobny problem na Fabii.
14:17:46
22.06.2009
22.06.2009
jarda.u1
-> favous: Tlaky by byly v norme.Co spotreba oleje?Asi budes muset rozebrat motor,abys zjistil presnou pricinu.
13:33:44
22.06.2009
22.06.2009
Tommyk
tak jestli je zablentaná od oleje, asi nebude problém ve svíčce.. co kroužky, těsnění, ventily..?
09:21:29
22.06.2009
22.06.2009
favous
caute, mam feliciu s motorom 1,6 MPI. pred casom zacala ist na tri valce, tak som pozeral sviecky. na poslednom valci od prevodovky bola sviecka zahadzana od oleja. dal som nove sviecky a po par dnoch motor zase isiel na tro valce, ta ista sviecka zase zahadzana olejom. meral som kompresiu, v poradi od toho zahadzaneho valca 12,5 - 13 - 11 - 12,5. neviem presne ake kompresne tlaky by mal mat tento motor, ale nemyslim si ze by to malo byt zle. viete mi niekto poradit, aky by tam mohol byt problem?
dik
dik