-> Boco: A co máš teda presne za motor a auto ? zadohrab jsem pochopil, a chladic mas seriový ?
-> Tomaso435: 80°C jezdím a je to dobrý, jsem rád, že jsem plastoMPI domeček zmenil na hlíníkový domeček, kde je aspon lepsi výber...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaky olej do zavodnich motoru Skoda???
20:09:59
14.04.2025
14.04.2025

MVM
-> COL 14.04.25 13:43:01: To jsou hodnoty který se uvádí v dokumentaci. Není tam tak do podrobna řešení kde měří atd. Je to prostě definována teplota oleje. (Ja to beru jako bych ji měřil v olejové vaně a tim to pro mě končí)
18:03:02
14.04.2025
14.04.2025

Tomaso435
Ted mi došlo, favorití termostaty pro upravené motory.... Kdysi sem míval 85° nebo snad i 83° . Na léto dálnici supr. Ale jinak v autě mrzlo. Což s výměníkem by mohlo bejt už úplně ok
13:43:01
14.04.2025
14.04.2025

COL
-> MVM 09.04.25 22:59:17: Ta hodnota teploty přísluší, kterému místu? vana/vstup do hlavního kanálu/nebo?
11:03:22
14.04.2025
14.04.2025

Boco
-> pavucina 14.04.25 00:05:32: Ďakujem za vysvetlenie, o tom riešení s výmenníkom, prípadne s termostatom na olej som nevedel. Vieš ma nasmerovať kde by som o tom našiel viac informácií (ideálne aj čo konktrétne by som vedel použil v mojom aute). Možno by to bola dobrá poistka, minimálne pocit že mám rezervu v chladení.
06:48:26
14.04.2025
14.04.2025

Eidy
-> pavucina: Aha, teď je to jasný.
00:05:32
14.04.2025
14.04.2025

pavucina
Reaguji hlavne na tyto posty.
-> MVM 12.04.25 22:17:44: -> Boco 12.04.25 23:36:50: -> Tomaso435 13.04.25 07:36:51:
Takze reaguji na originalni plnoprutokovy chladic co se daval do favorita a ze to dneska nedava smysl (pokud by neslo o originalitu), ze jsou dnes lepsi reseni a mirim bud na vymenik voda/olej nebo pripadne vami navrhovanou podlozku pod filtr s termostatem…
Proste slo o to, aby se Boco vyhnul takovemu reseni co se davalo origo v 90´s. Nic vic.
-> MVM 12.04.25 22:17:44: -> Boco 12.04.25 23:36:50: -> Tomaso435 13.04.25 07:36:51:
Takze reaguji na originalni plnoprutokovy chladic co se daval do favorita a ze to dneska nedava smysl (pokud by neslo o originalitu), ze jsou dnes lepsi reseni a mirim bud na vymenik voda/olej nebo pripadne vami navrhovanou podlozku pod filtr s termostatem…
Proste slo o to, aby se Boco vyhnul takovemu reseni co se davalo origo v 90´s. Nic vic.
22:12:43
13.04.2025
13.04.2025

vhml
-> pavucina 13.04.25 21:06:14: asi tu myšlenku vůbec nechápu. Dám pod filtr mezikus s termostatem a hotovo nazdar ne?
21:59:42
13.04.2025
13.04.2025

Tomaso435
-> pavucina 13.04.25 20:03:46: nojo, paknleda chladič vody z 1.6 a "pouze" výměník. A je asi po problemech.
21:06:14
13.04.2025
13.04.2025

pavucina
-> Eidy: Ano existují, ale na zde zminovany origo plnoprutokový chladič oleje ho neni možné osadit, protože je práve plnoprůtokový. Pak je otázka, jestli lidé ví co se musí vše udělat, aby byl plnoprůtokový a nebyla to jen druhá vetev hlavního kanálu.
20:59:09
13.04.2025
13.04.2025

Eidy
-> pavucina: Teď tě nechápu. Vždyť adaptéry pod filtr s termostatem existujou dávno.
20:03:46
13.04.2025
13.04.2025

pavucina
-> Tomaso435: Ty vole me nebavi ani obejit auto nez vyjedu, a jeste tohle resit... Nevim myslim si, ze v roce 2025 uz je to resitelne jinak...
17:05:30
13.04.2025
13.04.2025

vhml
No a nebo tam dat ten termostat

15:13:23
13.04.2025
13.04.2025

Tomaso435
-> pavucina 13.04.25 12:58:04: na normální cestu zakrýt, na sport odkrýt
12:58:04
13.04.2025
13.04.2025

pavucina
Prispeju svojí troškou. Na svém motoru 1,3T 189hp/290Nm jezdím odjakživa výmeník voda/olej, vyhody jsou jasné - dříve ohřátý olej. Jediný problém, kdy to mělo problém se uchladit bylo vloni, když jsem kveten-červen-červenec jezdil na mosteckym okruhu v odpoledních hodinách a bylo pres 30 ve stinu. Nicmene to vyřešil ostrik vodního chladiče vodou. Jezdim Castrol nebo Shell 10W-60 a menim ho jen na jaře. Nikdy se to neraflo, nepřidřelo... (Ano kdysi to zaklepalo na moste, ale to se mi odlil olej). Ale na druhou stranu to ale netočí ani 6500... To ze to nelechtam asi svedci lonsky čas jízdy na plny plyn - 3h 41m. (počítá to jednotka a mažu to po zimě).
Takže pokud to není uplnej závodak a stíha chladit voda, tak vymenik je ideální na daily použití či takove polozávodní motory/tempo.
Plnoprutocného chladice bych se u nezávodních ucelu bál, že to naopak bude jezdit podchlazené, protože tam ani neni možné dát termostat...
Takže pokud to není uplnej závodak a stíha chladit voda, tak vymenik je ideální na daily použití či takove polozávodní motory/tempo.
Plnoprutocného chladice bych se u nezávodních ucelu bál, že to naopak bude jezdit podchlazené, protože tam ani neni možné dát termostat...
08:35:09
13.04.2025
13.04.2025

Borderer
-> ajok: To dopadl ještě dobře. Ja mam naježděnou trasu Trutnov-Liberec už 15 let a občas se mi s feldou stává, že se na mne někdo tlačí. Passat, Golf zpravidla starších generací. Když mám bojovnou náladu, tak ho zkouším povodit a jednou se mi stalo, že frajer co se mi lepil na zadek byl najednou fuč. Když sem se pak vracel, bylo v jedny zatáčce zánovní oraniště a půlka nárazníku barvy toho golfa. 

07:36:51
13.04.2025
13.04.2025

Tomaso435
Origo pal favorit
23:36:50
12.04.2025
12.04.2025

Boco
-> MVM: Máš nejaké info o tom plnoprietokovom chladiči oleja na Favo? Ako to bolo zapojené, aký to bol výrobca, typ, kde sa to montovalo...asi by to bolo aplikovateľné aj do zadomotoru (136 - Fav)
22:17:44
12.04.2025
12.04.2025

MVM
-> palinator 12.04.25 12:12:37: U Favorita bylo doporučeno pri otáčkách nad 3500 s plným zatížením nebo tahani přívěsu použití chladiče oleje. Už 89 fav. mohl mít originální chladič oleje plnoprůtokový.
To jen pro informaci že zadomotorový auta na tom jsou ještě hůř.
To jen pro informaci že zadomotorový auta na tom jsou ještě hůř.
12:12:37
12.04.2025
12.04.2025

palinator
-> Bukaj 09.04.25 08:28:38:
No, já jel na poslední Pohofest se 120 15 km po Hradubický s vlekem tak, že jsem byl v podstatě nejrychlejší (jel jsem na čtyřku 4500-5000 otáček, na pětku to nejelo). Nicméně myslím, že to trvalá cestovní rychlost být nemohla, protože i když jsem asi 7 km před Hradcem výrazně zvolnil (na prvních světlech by to okamžitě vyvřelo), tak celý Hradec na volnoběh problikávalo mazání a celkově bylo auto hlučnější o to, jak bylo vše zřídlý. Ono teda ten 7 let starej motorák (Mogul Extreme 15W-40) není pro tohle nasazení úplně OK..
No, já jel na poslední Pohofest se 120 15 km po Hradubický s vlekem tak, že jsem byl v podstatě nejrychlejší (jel jsem na čtyřku 4500-5000 otáček, na pětku to nejelo). Nicméně myslím, že to trvalá cestovní rychlost být nemohla, protože i když jsem asi 7 km před Hradcem výrazně zvolnil (na prvních světlech by to okamžitě vyvřelo), tak celý Hradec na volnoběh problikávalo mazání a celkově bylo auto hlučnější o to, jak bylo vše zřídlý. Ono teda ten 7 let starej motorák (Mogul Extreme 15W-40) není pro tohle nasazení úplně OK..

22:59:17
09.04.2025
09.04.2025

MVM
-> Boco: Teplota oleje 100°C +- 10°C je běžně provozní
21:45:05
09.04.2025
09.04.2025

Jarda/felda
-> ajok 09.04.25 20:03:38: to mi připomnělu příhodu s kámošem když jsme odjížděli z burger kingu v paatu jsem tomu naložil, najednou zakuckal vylítla briketa z vejfuku že kámoš za mnou v tom dýmu doslova zmizel
od tý doby to už neudělal a jede normálně 



19:51:44
09.04.2025
09.04.2025

Robert 106
-> Boco: Vidíš a já bych řekl, že mnohem lepší zábava je předjíždět nová auta v zatáčkách na okresce, než to někde na rovině mlátit hlava nehlava.
Na takovejch těch klikatejch okreskách v polích, kde vidíš 2 km dopředu není problém potrápit Passata 2.0 TDI
Na takovejch těch klikatejch okreskách v polích, kde vidíš 2 km dopředu není problém potrápit Passata 2.0 TDI
19:39:09
09.04.2025
09.04.2025

Robert 106
-> vhml: Máš pravdu to asi kecám. 1. by toho 1.4 v čipu s tvrdým, sníženým podvozkem nebyla schopná a 2. ty budíky ukazují samé kraviny jeden neví kde má stupnici a druhý je pořád v červeným. :-)
Ale váženě největší zásluhu na vysokých otáčkách mají kola s Favoritím rozměrem.
Ovšem ten Motul to umaže krásně, ono když dáš několik desítek tisíc do motoru, který si ještě musíš sám poskládat tak olej za pár tis už nevadí.
Ale váženě největší zásluhu na vysokých otáčkách mají kola s Favoritím rozměrem.
Ovšem ten Motul to umaže krásně, ono když dáš několik desítek tisíc do motoru, který si ještě musíš sám poskládat tak olej za pár tis už nevadí.
19:12:42
09.04.2025
09.04.2025

Tomaso435
-> Robert 106 09.04.25 14:58:09: proč jezdíš furt na čtyřku? 

16:58:32
09.04.2025
09.04.2025

Boco
-> Robert 106 09.04.25 14:58:09: Áno, na okreskách 80-90 sa cíti dobre, ale oveľa väčšia zábava je keď obieham moderné autá vo vyšších rýchlostiach 

16:55:23
09.04.2025
09.04.2025

Boco
-> vhml: presne 

15:02:12
09.04.2025
09.04.2025

vhml
-> Robert 106 09.04.25 14:58:09: jakože máš cestovní rychlost 170. Ale no tak 

14:58:09
09.04.2025
09.04.2025

Robert 106
-> Boco: 5q převodovka pomůže jen trochu. Právě kvůli dálnicím jsem dával dlouhej (3.9) 5q z Rapida a stejně na dálnici mám otáčky tak 5500 skoro pořád. Když vezmu v potaz co obnáší 5q do š100 a to ideálně vlečku tak bych to nechal jak to je a užíval si jízdu na okreskách.
-> Bukaj: Myslím že v Cedrychovi teda psali, že vůz je konstruován na trvalou cestovní rychlost 80 - 90 km/h a v těchto rychlostech bych teda řekl, že je auto nejspokojenější.
-> Bukaj: Myslím že v Cedrychovi teda psali, že vůz je konstruován na trvalou cestovní rychlost 80 - 90 km/h a v těchto rychlostech bych teda řekl, že je auto nejspokojenější.
10:21:07
09.04.2025
09.04.2025

Boco
Keď sme pri téme olejov - aká teplota oleja M7ADX je ešte bezpečná pre motor?
Google o oleji Dynamax M7ADX pise toto:
Vlastnosti produktu:
viskozitná trieda: sae 15w-40
výkonnostný profil: api sf/cd; acea a2/b2
špecifikácie: mb 227.1; mil-l-46152 b; mil-l-2104 d
kinematická viskozita pri 100 °c: 13,5 mm2/s
viskozitný index: 133
Google o oleji Dynamax M7ADX pise toto:
Vlastnosti produktu:
viskozitná trieda: sae 15w-40
výkonnostný profil: api sf/cd; acea a2/b2
špecifikácie: mb 227.1; mil-l-46152 b; mil-l-2104 d
kinematická viskozita pri 100 °c: 13,5 mm2/s
viskozitný index: 133
09:55:13
09.04.2025
09.04.2025

Boco
-> Bukaj: Tak ak by som sa mal zariadiť podľa toho čo píšeš ty, cestovná rýchlosť 140kmh je OK vzhľadom na to že mám motor 120LS. 110LS mala max 140.
Takže trvalých 5000ot by nemal byť problém
Takže trvalých 5000ot by nemal byť problém

08:28:38
09.04.2025
09.04.2025

Bukaj
-> Borderer: Maximální (trvalá cestovní) rychlost je udaná pro každý konkrétní vůz. Například pro škodu 1000 MB je to 120 (respektive 125) Km/hod, pro Škodu 120 je to 135/142 km/hod (v závislosti na modelovém ročníku a použité převodovce), pro Škodu 130 je to 150 km/hod...
...to ovšem neznamená, že by ten který vůz nebyl schopen vyvinout vyšší rychlost - jen pro tu "papírovou" maximálku je vůz jako celek odzkoušený v dlouhodobé zátěži (otáčky motoru při nejvyšším převodovém stupni) a výrobce garantuje, že se nerozsype...
...to ovšem neznamená, že by ten který vůz nebyl schopen vyvinout vyšší rychlost - jen pro tu "papírovou" maximálku je vůz jako celek odzkoušený v dlouhodobé zátěži (otáčky motoru při nejvyšším převodovém stupni) a výrobce garantuje, že se nerozsype...

08:11:06
09.04.2025
09.04.2025

Borderer
-> MVM: Může se optat, z čeho těch 75% vychází? Není to spíš o tom, že 75% by měl motor vydržet za všech okolností a zbylých 25% jen ve specifických? Př. že se neuchladí? Protože trvalá cestovní a maximální rychlost se udávala snad jen u Trabanta.
23:01:34
08.04.2025
08.04.2025

Boco
-> MVM: a sakra tak to mam problém... A jediné riešenie na vyššiu cestovnú rýchlosť je potom silnejší motor a 5q...
18:19:02
08.04.2025
08.04.2025

MVM
-> palinator: Ne nehrozi! Trvalé provozní obvyklé u seriovky můžou být na 75% maximalnich a nic mechanicky nesmí odejít. Kvuli tomu se dělají (dělaly) buď reálný nebo zkrácený zkoušky na brzdě. A taky jedna vec jsou otáčky a druhá zatížení. Ale i zatížení na 3/4 maxima musi motor vydržet.
Potom máš dalši pásmo otáček kde se můžeš pohybovat krátkodobě.( u některých otáčkoměrů bývalo oranžově znacený) a pak máš červenou hranici kterou bys u seriovyho motoru neměl překročit, protože tam se dostaváš do nadkritickych otáček. Tam už hrozí nebezpečí. Ale zase záleží jak kdo motor navrhoval. Když je motor "sportovní"už se s překročení počítá a rezerva může být větší.
Potom máš dalši pásmo otáček kde se můžeš pohybovat krátkodobě.( u některých otáčkoměrů bývalo oranžově znacený) a pak máš červenou hranici kterou bys u seriovyho motoru neměl překročit, protože tam se dostaváš do nadkritickych otáček. Tam už hrozí nebezpečí. Ale zase záleží jak kdo motor navrhoval. Když je motor "sportovní"už se s překročení počítá a rezerva může být větší.
18:11:09
08.04.2025
08.04.2025

palinator
-> MVM:
Jakože nad 4000 už hrozí, že se vevnitř něco poláme?
Jakože nad 4000 už hrozí, že se vevnitř něco poláme?
18:09:43
08.04.2025
08.04.2025

MVM
-> Boco: Otáčky 75% maximalnich. Takže trvale kolem 4tis ot/min.
16:02:52
08.04.2025
08.04.2025

Boco
-> MVM: super, vdaka za potvrdenie
čo sa týka toho dynamického namáhania, ešte stále si jasne spomínam, keď som mal ešte sériový 100 motor, podarilo sa mi vo vysokých otáčkach zničiť vnútorné pružiny na ventiloch, našiel som ich polámané dole vo vani - pružina sa rozlámala po závitoch... chcelo by to asi nejaký limiter pre istotu, ale otázka je aké otáčky sú ešte bezpečné?
čo sa týka toho dynamického namáhania, ešte stále si jasne spomínam, keď som mal ešte sériový 100 motor, podarilo sa mi vo vysokých otáčkach zničiť vnútorné pružiny na ventiloch, našiel som ich polámané dole vo vani - pružina sa rozlámala po závitoch... chcelo by to asi nejaký limiter pre istotu, ale otázka je aké otáčky sú ešte bezpečné?

15:23:26
08.04.2025
08.04.2025

MVM
-> Boco 08.04.25 15:02:30: Ty nepotřebuješ zvolit jiný olej. Podminky co popisuješ jsou skoro ideální co se teploty týká. Můžu ti navrhnout pri častých takovych jízdách zkrátit interval výměn na polovinu. Ale s těmito oleji Škodovka téměř na 99,9% dělala dlouhodobý motorovýho zkoušky.
V těch otáčkách kolem 5000 je motor víc namáhaný dynamicky. Protože se blížíš maximalním otáčkám seriovýho motoru.
V těch otáčkách kolem 5000 je motor víc namáhaný dynamicky. Protože se blížíš maximalním otáčkám seriovýho motoru.
15:02:30
08.04.2025
08.04.2025

Boco
Ak môžem, priživím sa na tejto olejovej téme - nemám závodný motor, len "upgrejdnutý" motor 110R na 120LS - hlava/C zdvihátka sú 110R, vačka je tam teraz z Favo 136X. Sanie ala 110R, karb SEDR. Mazanie upravené na plnoprietok, bez olejového chladiča, inak séria.
Motor mám v 100 a keďže mám 4Q prevodovku 4,22 tak na diaľnici je to celkom "hukot", motor ochotne točí, 140kmh / 5000ot na rovine kedykoľvek ide. Ale tu mám obavy o olej...tlak je stabilny, len rozmýšľam či môžem výberom vhodného oleja znížiť riziko poškodenia. Zatiaľ najvyššiu teplotu oleja som mal 100st minulé leto (vonkajšia teplota 33+, jazda po diaľnici cca 30min v tempe 130-140kmh), inak je to cca 80-90st. Olej teraz mám Dynamax M7ADX 15W-40
Riedkych olejov sa hlavne v lete obávam.. V zime nejazdím vôbec
Aký olej zvoliť?
Motor mám v 100 a keďže mám 4Q prevodovku 4,22 tak na diaľnici je to celkom "hukot", motor ochotne točí, 140kmh / 5000ot na rovine kedykoľvek ide. Ale tu mám obavy o olej...tlak je stabilny, len rozmýšľam či môžem výberom vhodného oleja znížiť riziko poškodenia. Zatiaľ najvyššiu teplotu oleja som mal 100st minulé leto (vonkajšia teplota 33+, jazda po diaľnici cca 30min v tempe 130-140kmh), inak je to cca 80-90st. Olej teraz mám Dynamax M7ADX 15W-40
Riedkych olejov sa hlavne v lete obávam.. V zime nejazdím vôbec
Aký olej zvoliť?
11:05:37
06.04.2025
06.04.2025

MVM
-> Robert 106 31.03.25 20:20:20: Pokud si nastaviš takhle vysokou laťku v podobě 300V, tak neni cesty zpět.
Chce to vždycky vybírat adekvátně k podmínkám provozu. Tím chci říct, že je správné na oleji "nešetřit" ale ve správným vyznamu. PROTOŽE jsou lidi kteří si tu "třistovku" sice koupí, ale když jim řekneš že i přesto ji musí tim motorem prolívat, některý to odradí a začnou intervaly prodlužovat. Což je krok zpět.
Za další neni vždy maximální tlak oleje priorita. Prioritou je STABILNÍ tlak. A ve vysokých otáčkách průtok ložiskem (bavíme li se teď jen o jednom z mnoha mazacích bodů).
[Z čehož obecně plyne, že opravdu kvalitě zkonstruované olejové čerpadlo s velkym čerpacím vykonem umožňuje provoz s viskozitou 0W/40)
Chce to vždycky vybírat adekvátně k podmínkám provozu. Tím chci říct, že je správné na oleji "nešetřit" ale ve správným vyznamu. PROTOŽE jsou lidi kteří si tu "třistovku" sice koupí, ale když jim řekneš že i přesto ji musí tim motorem prolívat, některý to odradí a začnou intervaly prodlužovat. Což je krok zpět.
Za další neni vždy maximální tlak oleje priorita. Prioritou je STABILNÍ tlak. A ve vysokých otáčkách průtok ložiskem (bavíme li se teď jen o jednom z mnoha mazacích bodů).
[Z čehož obecně plyne, že opravdu kvalitě zkonstruované olejové čerpadlo s velkym čerpacím vykonem umožňuje provoz s viskozitou 0W/40)
20:20:20
31.03.2025
31.03.2025

Robert 106
Na doporučení MOTUL 300V Le Mans 20W-60 mě nezradil i když se k tomu chovám jak debil. Pozitivní je také volnoběžný tlak při teplotě oleje nad 100˚C
11:09:23
30.03.2025
30.03.2025

Bery
-> MVM: tak to jasné chápu, za tím zas je nějaký marketing a těžko spekulovat jestli ten olej má nějakou zvláštní péči pro takové závodění s tím že je vidět značka a že nájezd je v pár mth...
10:35:19
30.03.2025
30.03.2025

MVM
-> Bery 30.03.25 10:15:54: Rikam že co zavodni série, to jiny dodavatel. Když se jel Renault Clio byl předepsaný Total Quartz. Každý auto má v manuálu přesně daný olej, A je těžko vysvětlit někomu že bys tam rád dal Motul 300V kdyz se používá úplně jiná značka. Motory rozebirat nesmíš takže opotřebení nevidíš.
Něco jinyho je tohle škodovacký malý závodění kde si prostě o všem člověk rozhoduje na vlastním uvážení..
Něco jinyho je tohle škodovacký malý závodění kde si prostě o všem člověk rozhoduje na vlastním uvážení..
10:15:54
30.03.2025
30.03.2025

Bery
teď když ty naše hujdy Urbi honí přes 8000otacek a drží to, dělá na motorech revize a opravdu vidíš, měříš opotřebení, tak asi na oleji neusetris. Liqui Moly nějak upravovalo recepturu 2 roky z5, měl jsem nakoupeno per litrů do zásoby,ale co se týká té zpětně vazby se motul tváří nejlip
22:57:42
29.03.2025
29.03.2025

MVM
Kluci ja teď odbočim a podotýkám že nejsem žadnej ambasador. A do svyho 1.9TDI si olej kupuju za svy s dani stejnevtak jako si jednou za čas koupim olej do 120S.
Věřte že jsou zavodni CUP závodní série kde je palivo i oleje předepsaný. A ty motory maji klidně 700PS. A je to jen o tom kdo dodává oficiálně fabrice náplně. Tzn Porsche má Mobil1, Lamborghini má Pertamina, Ferrari Shell a tak bych mohl pokračovat.
A vězte ze treba (možná špatný) ale Castrol 10w60 Supercar se prolíva doslova v sudech. Co jsem prolil Castrolu a Mobilu poršákama za 15let ani nepočítám
Posledních 6 let Liqui Moly taky řádově stovky litrů ročně.
Samozřejmě olej nenajede ani 1000km. Tim padem klesá jakékoliv riziko selhání náplně.
Samozřejmě tam kde to neni oficiálně přikázané je muj favorit Motul. Pripadně Elf ale zavodni řada oleje. (Ale ono taky záleží na rozpočtu každého člověka)
Tzn pokud budu mit trvale za zády sud oleje v podstatě jakékoliv větší známe značky a kvaltu podtrženou oz oficiální distribuce, budu mit z motoru průtokáč - tak je v podstatě "jedno" co se používá. Ale samozřejmě ten daný olej musi schválit motorář. Sam jsem vezl ssebou flašku Castrolu 0W40 do Stuttgartu a olej jsem dal motoráři do ruky když jsem přebiral motor za mega s 600PS točící 9,5tis.. A sam mi to odkýval.... Takže asi tak
Věřte že jsou zavodni CUP závodní série kde je palivo i oleje předepsaný. A ty motory maji klidně 700PS. A je to jen o tom kdo dodává oficiálně fabrice náplně. Tzn Porsche má Mobil1, Lamborghini má Pertamina, Ferrari Shell a tak bych mohl pokračovat.
A vězte ze treba (možná špatný) ale Castrol 10w60 Supercar se prolíva doslova v sudech. Co jsem prolil Castrolu a Mobilu poršákama za 15let ani nepočítám

Samozřejmě olej nenajede ani 1000km. Tim padem klesá jakékoliv riziko selhání náplně.
Samozřejmě tam kde to neni oficiálně přikázané je muj favorit Motul. Pripadně Elf ale zavodni řada oleje. (Ale ono taky záleží na rozpočtu každého člověka)
Tzn pokud budu mit trvale za zády sud oleje v podstatě jakékoliv větší známe značky a kvaltu podtrženou oz oficiální distribuce, budu mit z motoru průtokáč - tak je v podstatě "jedno" co se používá. Ale samozřejmě ten daný olej musi schválit motorář. Sam jsem vezl ssebou flašku Castrolu 0W40 do Stuttgartu a olej jsem dal motoráři do ruky když jsem přebiral motor za mega s 600PS točící 9,5tis.. A sam mi to odkýval.... Takže asi tak
22:19:51
29.03.2025
29.03.2025

Eidy
-> Bery 29.03.25 21:30:30: LE MANS 20W-60? Na základě tvého komentáře jsem hledal. Parametry stejné nebo o trochu lepší. Pravda je, že já mám Millerse za slušnou cenu, takže o úspoře nemůže být řeč, ale Motul se mi taky líbí.
21:30:30
29.03.2025
29.03.2025

Bery
-> Eidy: motul
19:33:33
29.03.2025
29.03.2025

ajok
-> MVM 29.03.25 10:45:27: to nebyl zadnej karbonovej tvrdej mazut, ale bila az nasedla ridci vazelina, ale hodne lepkava a auto v zime nejezdi nebo to jen projedu, kdyz jsou vyschle silnice, rocni najezd ted okolo 10tis.km a vymena po cca 14tis.km, kdyz jezdil nonstop, tak jsem za pul roku najel treba 20tis.km, tak jsem olej menil 2x-3x rocne
Trochu to pripominalo A00, teda ne barvou, ale tou konzistenci.... Motor jsem teda neprohral, protoze to tlacilo do vody a nechtel jsem to trapit, ale nechal jsem to vykapat a todle v te vane proste zustalo.
Trochu to pripominalo A00, teda ne barvou, ale tou konzistenci.... Motor jsem teda neprohral, protoze to tlacilo do vody a nechtel jsem to trapit, ale nechal jsem to vykapat a todle v te vane proste zustalo.
10:45:27
29.03.2025
29.03.2025

MVM
-> ajok 29.03.25 07:31:33: Pokud je motor v provozu a neni 10let uloženka, motor se před výměnou ohřeje na místě aspoň pár minut a neni to M6A, nemůže být o nějakých usazeninách na dně vany řeč. Musel by to být jedině zaprasený neudržovanÿ motor.