-> COL:
Samozřejmě že se jedná o fikci, ale slušná představivost stačí. Možná, že by ji nějakej šprt dokázal dotáhnout do konce. Ještě k dokončení diskuse: bez zásahu do regulace "standardu" by se to neobešlo, chytřejší technika by se taky musela zkonstruovat. Nikdo nemá zájem na tom, aby to stálo za reálné zvážení. Bylo to prásknuté jen tak do prázdna, ale jak to dneska v autech chodí.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak na nejnizsi spotrebu
-> COL: Jinak o ucitelich pekne psani zde: antihalik.wz.cz/profesori
.php Ty stranky sice uz nejedou, ale tohle jeste jo :)
-> COL: Jo Matatko nastoupil kdyz ja odchazel, no uz starsi pan
Chudak Arnost Vokurka uz to ma za sebou asi 5 let, skoda ho
Marta Klosova stale uci
Doubravka je stara krava 




-> Mr.Lumpy:



-> Labros: lenin je v žitný 

-> Labros: sadrovyho
Vy máte problémy. Lenina jste tam nepotkali?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A jeste Doubravova, to byl pripad.... Velickeho asi neznam.Ty zbyvajici jsem i na neco mel. Tuscher tam jeste byl. Dopita se objevil, kdyz jsem byl v 1r (myslim, ze prisel z Uzlabiny). Jeste treba Sykorova, Novanska, Okurka, Havelka, Klosova..... ted jsem cumel do nejakeho almanachu, on tam zas uci Matatko, tomu uzmusi byt 100let, ne?
-> COL: Tyjo tak tato jmena mi nic nerikaji
Asi archivni kousky... ale lidi jako Velicky, Dopita, Bratschödl(?), Hledik, Tuscher... ty si zazil coz?

-> Matthes, záškodník z TechWebu: obor 26-66-6. Tridni byl: Kovalcikova, Petranek, Petranek, Koudela.
-> COL:
Kdo byl tridni? A jaky obor.

Matthes, záškodník z TechWebu 07.07.09 09:55:30 napsal: → palinator: Jaka SPSE? Ja sem byl na P2 Jecna 
Jecna je vecna.... Tam jsem chodil take... :o)

Jecna je vecna.... Tam jsem chodil take... :o)
palinator 07.07.09 09:52:33 napsal: → King:
Já jako budoucí absolvent SPŠE se asi nemusím obávat, že bych něco přepísk. Nechci zvyšovat buzení do zkratových proudů.
Ale experimentálně vyzkoušet, kdy je to možné,aby napětí nepřesáhlo nějakých 15 V. Samozřejmostí by byl voltmetr na palubní desce a zvyšování buzení pomocí potenciometru. Přeci jen baterie má nějakou kapacitu a ta není vždy 100% využitá. Řekl bych, že by nedovolila přílišné napětí, spíše by se začal vařit elektrolyt.
obdivuju tu jistotu a optimismus :o), ale casto to byva cesta do pekla... (tedy k tomu, jak neco zkurvit)
Já jako budoucí absolvent SPŠE se asi nemusím obávat, že bych něco přepísk. Nechci zvyšovat buzení do zkratových proudů.


obdivuju tu jistotu a optimismus :o), ale casto to byva cesta do pekla... (tedy k tomu, jak neco zkurvit)
-> palinator: Je to na nic, protoze nabita baterka (standardni stav) si uz moc energie nevezme a 15V tam mas hned (leda bys vozil nejakou polovybitou baterii nebo baterii ultracapu jen na to :o) ). To uz je (z hledika spotreby) lepsi z kopce zastavit motor (pokud nepotrebujes brzdit) - takovy start-stop rezim za jizdy, ovsem bude trochu problemek s posilovacem :o)))
-> palinator: No když začne špatně fungovat regulace altíku (začne se zvyšovat napětí), tak to napětí může klidně dosáhnout i 20V a následuje exploze baterky. Plus odejdou palubní spotřebiče, jak psal King. Nemyslím, že by zvýšení budicího proudu do altíku a tím zvýšení výstupního napětí z 14V na 15V znamenalo nějaký významný brzdicí moment. Myšlenka je to dobrá, ale musel bys asi připojovat další altík nebo další vinutí stejného altíku, ne zvyšovat napětí. Nějaké inteligentní elektronicky řízené dobíjení by asi smysl mělo, ale tipuju že dnešní auta už něco takového mají. Můj Focus ropák má odpojování buzení altíku během startování, a to je už 10 let starej model, takže tipuju že novější auta se budou snažit nějakým takovým způsobem i spořit palivo.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Střední Průmyslová Škola Elektrotechnická, Pardubice, Karla IV. 13...
Slaboproudá elektrotechnika...
Střední Průmyslová Škola Elektrotechnická, Pardubice, Karla IV. 13...

Slaboproudá elektrotechnika...
-> palinator: Jaka SPSE? Ja sem byl na P2 Jecna 

-> King:
Já jako budoucí absolvent SPŠE se asi nemusím obávat, že bych něco přepísk. Nechci zvyšovat buzení do zkratových proudů.
Ale experimentálně vyzkoušet, kdy je to možné,aby napětí nepřesáhlo nějakých 15 V. Samozřejmostí by byl voltmetr na palubní desce a zvyšování buzení pomocí potenciometru. Přeci jen baterie má nějakou kapacitu a ta není vždy 100% využitá. Řekl bych, že by nedovolila přílišné napětí, spíše by se začal vařit elektrolyt.
Já jako budoucí absolvent SPŠE se asi nemusím obávat, že bych něco přepísk. Nechci zvyšovat buzení do zkratových proudů.


-> palinator: Já se obávám, že "manuální zvýšení budícího proudu v alternátoru při brždění" by spolehlivě zlikvidovalo většinu spotřebičů v síti auta kvůli přepětí.

-> King:
Pravda, já myslel, že je volnoběžná tryska pod klapkou a ne že se připravená volnoběžná směs vede kanálkem pod klapku. To pak jo, ale ten podtlak funguje v obou případech stejně.
Stačí logika a předvídavost pro nízkou spotřebu. Jenom bysme mohli udělat nějaký vylepšení pro rekuperaci, třeba manuální zvýšení budícího proudu v alternátoru při brždění. Pak by nemusel tolik dobíjet po rovině.
Pravda, já myslel, že je volnoběžná tryska pod klapkou a ne že se připravená volnoběžná směs vede kanálkem pod klapku. To pak jo, ale ten podtlak funguje v obou případech stejně.

Stačí logika a předvídavost pro nízkou spotřebu. Jenom bysme mohli udělat nějaký vylepšení pro rekuperaci, třeba manuální zvýšení budícího proudu v alternátoru při brždění. Pak by nemusel tolik dobíjet po rovině.

-> palinator: Obávám se, že došlo k drobnému nepochopení činnosti karbu
Pakliže oba mluvíme o volnoběžným kanálku, kterej ústí do prostoru pod klapkou, pak tudy proudí volnoběžná SMĚS (žádná kapalina).
Se závěrem ohledně brždění motorem 100pct souhlas - blbů, co buď z vlastní nevědomosti a nebo záměrně kvůli spotřebě překonávaj velký převýšení na neutrál, jsem za svoji kariéru potkal kotel.
Spořidlo, který zavíralo volnoběžnou trysku při brždění motorem jsem na shade taky provozoval, ale i bez něj při používání mozku a brždění motorem se dá jezdit se slušnou spotřebou. ....To se mi to kecá, když BMM i TDCi při brždění motorem spořej :)

Se závěrem ohledně brždění motorem 100pct souhlas - blbů, co buď z vlastní nevědomosti a nebo záměrně kvůli spotřebě překonávaj velký převýšení na neutrál, jsem za svoji kariéru potkal kotel.
Spořidlo, který zavíralo volnoběžnou trysku při brždění motorem jsem na shade taky provozoval, ale i bez něj při používání mozku a brždění motorem se dá jezdit se slušnou spotřebou. ....To se mi to kecá, když BMM i TDCi při brždění motorem spořej :)
-> King:
To mě jen tak pobublává. Skoro se občas zastaví, skoro nepřekoná kompresi, ale jak traktor se zase rozeběhne.
Sice se to trošku oklepe, ale drží. Ale zase na druhou stranu, kapaliny fungujou fyzikálně trochu jinak. Jelikož jsou neztlačitelné, je třeba vysoké síly, aby se to tím malým otvorem protlačilo, takže jestli je při vysokých otáčkách větší spotřeba, tak by mohla být jen o málo větší, ne? Rozhodně radši brzdit 4000 ot. motorem než brzdama. V rámci života brzdovejch destiček.
To mě jen tak pobublává. Skoro se občas zastaví, skoro nepřekoná kompresi, ale jak traktor se zase rozeběhne.


-> palinator: Problém je v tom, že při zavřený klapce je pod ní velkej podtlak, řekněme úměrnej otáčkám. I když připustíme, že volnoběžnej kanál SEDRu ústící pod klapku má jenom malej průměr, kterej funguje jako restriktor, stejně bude množství nasátý směsi větší při 4000, než při volnoběhu. Ale hlavně je k tomu potřeba přidat i směs strženou proudem vzduchu z hlavního systému, kterej projde kolem klapek, který jsou lehce pootevřený (dorazem). Brzdnej účinek motoru je danej hlavně odporem, kterej píst překonává při sacím zdvihu se zavřenou klapkou, ta troška rozředěný směsi nasátá do válců to auto taky asi nezrychlí.
On skutečně motor obvykle zdechne při tak nízkých otáčkách
On skutečně motor obvykle zdechne při tak nízkých otáčkách

Teď mě jen napadlo, nedostává se do volnoběžného systému pouze ohraničená část paliva daná jeho nastavením? Tzn. jestli náhodou není spotřeba při volnoběžných otáčkách a při 4000 bez plynu prakticky stejná. Zase kdyby to mělo brát čím dál víc, tak by asi neexistoval brzdný moment motoru ne? A naopak při extrémně nízkých otáčkách (200) by nemuselo jít palivo vůbec žádné, tzn. motor by zdechnul.
Je to jen moje teoretická připomínka.
Je to jen moje teoretická připomínka.
-> COL: Hlavne, že sme sa pochopili a dali veci na správnu mieru...ale zhrnuté - nastavenie voľnobehu má podstatný vplyv na správanie sa motora a spotrebu pri bežnom jazdení...až pri ostrom jazdení s často veľmi/plne otvorenou škrtiacou klapkou odpadá vplyv voľnobehu a je to už len o osadení karbeca tryskami/vzdušníkmi a nastavenou hladinou...
Pozor ale, hl. pri spomínanom 5q pri jazde bežnou cestovnou rýchlosťou okolo 90 km/h (cca 2700 ot) a pri jemnom plyne má voľnobežný systém ešte veľký vplyv!
Pozor ale, hl. pri spomínanom 5q pri jazde bežnou cestovnou rýchlosťou okolo 90 km/h (cca 2700 ot) a pri jemnom plyne má voľnobežný systém ešte veľký vplyv!
ferrari 12.06.09 22:53:36 napsal: → COL: A ve´d aj podtlak je tlak
…a pod škrtiacou klapkou je aj iný tlak, ako podtlak?
jiste, pak ale nechapu pro c jsi psal tuhle vetu:
""
A nie je náhodou tak, že čím väčší podtlak pod klapkou, tým viac funguje voľnobežný systém? Veď má vyústenie pod škrtiacu klapku a teda pri veľkom podtlaku (zavretej klapke) sa tadiať vysáva veľa zmesi…
""
kdyz jsem psal to same..... akorat jsem misto podtlak psal nizky tlak
ale to je fuk...

jiste, pak ale nechapu pro c jsi psal tuhle vetu:
""
A nie je náhodou tak, že čím väčší podtlak pod klapkou, tým viac funguje voľnobežný systém? Veď má vyústenie pod škrtiacu klapku a teda pri veľkom podtlaku (zavretej klapke) sa tadiať vysáva veľa zmesi…
""
kdyz jsem psal to same..... akorat jsem misto podtlak psal nizky tlak
ale to je fuk...
-> COL: A ve´d aj podtlak je tlak
...a pod škrtiacou klapkou je aj iný tlak, ako podtlak?

ferrari 11.06.09 10:13:53 napsal: → COL: hej-hej, presne tak som to myslel, tých 3500 ot som myslel pri otvorení škrtiacej klapky zodpovedajúcej ustálenej jazde porovine na najvyššom prevod. stupni – t. j pri škrtiacej klapke otvorenej tak na 15 st…
A nie je náhodou tak, že čím väčší podtlak pod klapkou, tým viac funguje voľnobežný systém? Veď má vyústenie pod škrtiacu klapku a teda pri veľkom podtlaku (zavretej klapke) sa tadiať vysáva veľa zmesi…
je, ale ja pisu o "tlaku" ne podtlaku....
A nie je náhodou tak, že čím väčší podtlak pod klapkou, tým viac funguje voľnobežný systém? Veď má vyústenie pod škrtiacu klapku a teda pri veľkom podtlaku (zavretej klapke) sa tadiať vysáva veľa zmesi…
je, ale ja pisu o "tlaku" ne podtlaku....
-> COL: hej-hej, presne tak som to myslel, tých 3500 ot som myslel pri otvorení škrtiacej klapky zodpovedajúcej ustálenej jazde porovine na najvyššom prevod. stupni - t. j pri škrtiacej klapke otvorenej tak na 15 st...
A nie je náhodou tak, že čím väčší podtlak pod klapkou, tým viac funguje voľnobežný systém? Veď má vyústenie pod škrtiacu klapku a teda pri veľkom podtlaku (zavretej klapke) sa tadiať vysáva veľa zmesi...
A nie je náhodou tak, že čím väčší podtlak pod klapkou, tým viac funguje voľnobežný systém? Veď má vyústenie pod škrtiacu klapku a teda pri veľkom podtlaku (zavretej klapke) sa tadiať vysáva veľa zmesi...
"5. Voľnobežný systém je v činnosti podľa otvorenia škrtiacej klapky, voľnobežný systém funguje, ako presne napísal Gemini, neustále počas kľudnej jazde…dá sa povedať, že cca do 3500 ot stále funguje aj voľnobežný systém (čím viac je otvorená škrtiaca klapka, tým menej funguje voľnobežný systém)"
Volnobeznej system je v cinnosti v zavislosti na tlaku pod klapkou. Cim nizsi tlak, tim vice se uplatni. Ten tlak se pri konstantnich otackach "davkuje" prave polohou klapky (podle toho, jak se skrti). Naopak na otackach to zavisle neni. 3500 ot/min. muzu mit jak s pedalem na podlaze (tady je volnobezny system vyrazen), tak i s uplne uzvrenou klapkou pri brzdeni motorem (a to jim to pekne crci...).
Volnobeznej system je v cinnosti v zavislosti na tlaku pod klapkou. Cim nizsi tlak, tim vice se uplatni. Ten tlak se pri konstantnich otackach "davkuje" prave polohou klapky (podle toho, jak se skrti). Naopak na otackach to zavisle neni. 3500 ot/min. muzu mit jak s pedalem na podlaze (tady je volnobezny system vyrazen), tak i s uplne uzvrenou klapkou pri brzdeni motorem (a to jim to pekne crci...).
-> Crestik: no ak narážaš na moju poznámku o vrtuľkách, áno, na otcovej šáde s 5q SP3,9 a motor Š120 je výrazne cítiť odobratie/pridanie vrtuľky pod karburátor...ale pozor, nehovorím o spotrebe, iba bol s vrtuľkou omnoho lepší ťah v nižších otáčkach (a tam sa so SP 3,9 často hýbeš)...na mojej Š125 (5q; SP 4,22; motor 120) to nebolo cítiť vôbec - bolo to v podstate jedno, či tam vrtuľka je, či nie je...či vrtuľku niekto odsúdi bez vyskúšania, je jeho problém
A na dlhšej trase naozaj nemám problém so sériovou škodovkou jazdiť okolo 6l/100 km; ak to niekomu žerie veľa, tak má v prdeli alebo motor, alebo hlavu (ale tú na krku, ktorá cez dolné končatiny ovláda plynový pedál)...kombinovaná prevádzka Š120/125 cca 7l/100 a s Favo motorm cca 7,5 l/100...
A 4q/5q z hľadiska spotreby mám vyskúšané na 3 ks 4q a 4ks 5q, takže z môjho pohľadu sa tiež nie je o čom baviť...
-> palinator: 4ka na 4q je podľa mňa optimálny prevod na motor Š120...4ka z 5q je veľmi krátka a 5ka z 5q zasa už dlhá...som tú spotrebu jednoducho postrehol na mojich 2 škodovkách a 2 kamaráti nezávisle na sebe mi moje skúsenosti potvrdili...obaja svorne tvrdili, že 5q spotrebu nezníži...iba ak pri čiastočnom zaťažení (hmotnostnom) a pri ustálenej jazde vyššou rýchlosťou (trebárs 100vkou po diaľnici)...
A na dlhšej trase naozaj nemám problém so sériovou škodovkou jazdiť okolo 6l/100 km; ak to niekomu žerie veľa, tak má v prdeli alebo motor, alebo hlavu (ale tú na krku, ktorá cez dolné končatiny ovláda plynový pedál)...kombinovaná prevádzka Š120/125 cca 7l/100 a s Favo motorm cca 7,5 l/100...
A 4q/5q z hľadiska spotreby mám vyskúšané na 3 ks 4q a 4ks 5q, takže z môjho pohľadu sa tiež nie je o čom baviť...
-> palinator: 4ka na 4q je podľa mňa optimálny prevod na motor Š120...4ka z 5q je veľmi krátka a 5ka z 5q zasa už dlhá...som tú spotrebu jednoducho postrehol na mojich 2 škodovkách a 2 kamaráti nezávisle na sebe mi moje skúsenosti potvrdili...obaja svorne tvrdili, že 5q spotrebu nezníži...iba ak pri čiastočnom zaťažení (hmotnostnom) a pri ustálenej jazde vyššou rýchlosťou (trebárs 100vkou po diaľnici)...
-> ferrari:
To je relativní. Motor sice musí mít vyšší poměrnou spotřebu, ale ve skutečnosti musíš na čtyřkvalt tlačit víc, abys ty tisíce otáček dosáh. Navíc s 5q se taky nechá jezdit na 4
, i když to pak ztrácí význam. 5 kvalt má širší spektrum použitelnosti, při nízké zátěži i v nízkých rychlostech dovede díky nižším otáčkám ušetřit. Navíc se motor tolik neopotřebovává, méně zahřívá a bubínky nepraskají.
To je relativní. Motor sice musí mít vyšší poměrnou spotřebu, ale ve skutečnosti musíš na čtyřkvalt tlačit víc, abys ty tisíce otáček dosáh. Navíc s 5q se taky nechá jezdit na 4

takže zpátky na stromy...vrtulky pomáhaj (nebylo to jen zůsobeno konečně dotažením karburátoru k sání?), škodovky jezdí běžně kolem 6ti na sto (každý týden tu je téma, co dělat, aby to konečně žralo pod 9)...pome, pome :-)
-> palinator: No, je to z vlastných skúseností...máš možno menej otáčok, ale väčší plyn...a 2200 ot pri 90 km/h? To má možno 1,8T...ja mám 3000 ot pri cca 95 km/h (5q 4,22) a pri 5q 3,9je pri 3000 ot cca 105 km/h...a pri 4q je to pri 3000 ot. cca 85 km/h...ale vravíém, pri ustálenej rýchlosti (čo už pri dnešnej premávke veľmi nepocítiš) je asi 5q jemne lepší...ale nie SP 3,9 na 120tku...5ka je dobrá kvôli hlučnosti, tým to končí...ale je to zasa veľmi dôležité...no a samozrejme pri použití Favo motora je 5ka nevyhnutnosť...
tak by ma zaujimalo ci by sa teda odpojovanie volnobeznej trysky ako na EDSR dalo pouzit aj na LEKR
-> ferrari:
1) S tím nemohu souhlasit 100%, poněvadž určitě 5q může uspořit i na 120 motoru. Záleží na použití. V horským terénu nebo zatáčkovitých trasách vynikne 4q, ale jízda po silnicích 1. a 2. třídy v polabí je zpravidla rovinatá, takže motor si 5 povodí v klidu. Přeci jen rozdíl 3000 a 2200 otáček při 90 km/h musí být znát. Nehledě na to, že při pomalý jízdě a nízkým zatížení motoru můžeš díky pětce bublat okolo 1500 otáček... a to spoří. Ale jen při "klusu" ne při zatížení ;-). Nejsem lamač klikových hřídelí a hadrovatel silentbloků.
1) S tím nemohu souhlasit 100%, poněvadž určitě 5q může uspořit i na 120 motoru. Záleží na použití. V horským terénu nebo zatáčkovitých trasách vynikne 4q, ale jízda po silnicích 1. a 2. třídy v polabí je zpravidla rovinatá, takže motor si 5 povodí v klidu. Přeci jen rozdíl 3000 a 2200 otáček při 90 km/h musí být znát. Nehledě na to, že při pomalý jízdě a nízkým zatížení motoru můžeš díky pětce bublat okolo 1500 otáček... a to spoří. Ale jen při "klusu" ne při zatížení ;-). Nejsem lamač klikových hřídelí a hadrovatel silentbloků.
Som si to tu trocha prečítal a trošku by som pozmenil nejaké mýty:
1. 5q pri Š105/120 nezníži spotrebu voči 4q, jedine ak pri jazde podiaľnici...v bežnej premávke ani náhodou...často treba radiť a motor na 5ku nestačí...je to odskúšané na viacerých autách, takže bez debaty...na tatkovej 120tke so 4q nebol problém ny dlhšej ttrase okolo 5,6l/100, na mojej 125 ke to bolo rovnaké, resp. o nejaké to deci viac...dokonca keď sme dali tatkov motor zo 4q 4,22 na 5q 3,9; tak spotreba stúpla na dlhšej trase z 5,6 na cca 6,0...
2. Niekto tu zatracoval vrtuľky pod karbec...no, na otcovej 120tke s 5q SP 3,9 bolo použitie vrtuľky silne cítiť...neviem ako na spotrebe, ale hlavne ťah v nízkych otáčkach bol citeľne lepší...teda nemusí byť vždy pravda, je je to k ničomu...treba vyskúšať...na mojej 125ke s 5q 4,22 to bolo bez zmeny...
3. 6 l/100 priemer pri dlhšaj trase je úplne normálne, to som dosiahol aj s Favo motorom...a žiadna škodovka 100/105/110/120(ktorá mala ale v poriadku karbec a rozdeľovač) nepapala pri dlhšej trase a kľudnej jazde viac ako 6l/100...
4. základné nastavenie skrutky bohatosti je 1,5 plnej otáčky od zatiahnutého stavu (t.j. 3x180 st)...platí pre sériové motory
5. Voľnobežný systém je v činnosti podľa otvorenia škrtiacej klapky, voľnobežný systém funguje, ako presne napísal Gemini, neustále počas kľudnej jazde...dá sa povedať, že cca do 3500 ot stále funguje aj voľnobežný systém (čím viac je otvorená škrtiaca klapka, tým menej funguje voľnobežný systém)
6. Skúsili ste už to vypnutie zapaľovania z kopca? Ja hej, ale iba raz, pretože po zapnutí zapaľovania nasledovala strela - vo výfuku pravdepodobne vybuchlo nespálené palivo...preto je riešením jedine zapnuté zapaľovanie a vypnutý prívod benzínu...ale efekt je sporný...
7. Kdesi som tu zazrel - povolíš skrutku bohatosti o 4 otáčky a auto ide ako delo...ha-ha...somarina.. .pri veľkej bohatosti auto ide ešte horšie a smrdí a žerie...ale to nie sú 4 otáčky po 180 st...4 ot po 180 st je len jemne vyššia bohatosť
1. 5q pri Š105/120 nezníži spotrebu voči 4q, jedine ak pri jazde podiaľnici...v bežnej premávke ani náhodou...často treba radiť a motor na 5ku nestačí...je to odskúšané na viacerých autách, takže bez debaty...na tatkovej 120tke so 4q nebol problém ny dlhšej ttrase okolo 5,6l/100, na mojej 125 ke to bolo rovnaké, resp. o nejaké to deci viac...dokonca keď sme dali tatkov motor zo 4q 4,22 na 5q 3,9; tak spotreba stúpla na dlhšej trase z 5,6 na cca 6,0...
2. Niekto tu zatracoval vrtuľky pod karbec...no, na otcovej 120tke s 5q SP 3,9 bolo použitie vrtuľky silne cítiť...neviem ako na spotrebe, ale hlavne ťah v nízkych otáčkach bol citeľne lepší...teda nemusí byť vždy pravda, je je to k ničomu...treba vyskúšať...na mojej 125ke s 5q 4,22 to bolo bez zmeny...
3. 6 l/100 priemer pri dlhšaj trase je úplne normálne, to som dosiahol aj s Favo motorom...a žiadna škodovka 100/105/110/120(ktorá mala ale v poriadku karbec a rozdeľovač) nepapala pri dlhšej trase a kľudnej jazde viac ako 6l/100...
4. základné nastavenie skrutky bohatosti je 1,5 plnej otáčky od zatiahnutého stavu (t.j. 3x180 st)...platí pre sériové motory
5. Voľnobežný systém je v činnosti podľa otvorenia škrtiacej klapky, voľnobežný systém funguje, ako presne napísal Gemini, neustále počas kľudnej jazde...dá sa povedať, že cca do 3500 ot stále funguje aj voľnobežný systém (čím viac je otvorená škrtiaca klapka, tým menej funguje voľnobežný systém)
6. Skúsili ste už to vypnutie zapaľovania z kopca? Ja hej, ale iba raz, pretože po zapnutí zapaľovania nasledovala strela - vo výfuku pravdepodobne vybuchlo nespálené palivo...preto je riešením jedine zapnuté zapaľovanie a vypnutý prívod benzínu...ale efekt je sporný...
7. Kdesi som tu zazrel - povolíš skrutku bohatosti o 4 otáčky a auto ide ako delo...ha-ha...somarina.. .pri veľkej bohatosti auto ide ešte horšie a smrdí a žerie...ale to nie sú 4 otáčky po 180 st...4 ot po 180 st je len jemne vyššia bohatosť
-> LiMaK - 742 forever: popíš trochu to ultrazvukové čistenie...jednoducho dáš von všetko, čo sa dá a potom hup, do ultrazvukovej čističky? A potom? Ako očistiť od čistiaceho média?-> Labros: zapaľovanie nevypínať...lebo vždy sa tam dostane trocha zmesi o potom to po zapnutí zapaľovania strelí...to by potom stačilo vypnúť z kopca zapaľovanie (ale pozor na brzdy :-) )
-> Labros: None tak karb neni KO, ale precijen se tam asi neco dostane... no chce to vyzkouset, az po zkouskach 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak pak by to chtělo co nejlíp těsnící karbec a ještě vypínat zapalování ;)
-> palinator: To sem rad ze nejsem blazen sam co chce motorovku do auta. Uvazuju pouzit polohu cyklovace packy steracu 
-> Labros: A kdyz teda vypnu privod benzinu z volnobehu, neco malo si to natehne pres zavreny klapky coz? Netesni dokonale... Nebude to bouchat vselijak? Nemelo by ze vypinat i zapalovani?

-> Labros: A kdyz teda vypnu privod benzinu z volnobehu, neco malo si to natehne pres zavreny klapky coz? Netesni dokonale... Nebude to bouchat vselijak? Nemelo by ze vypinat i zapalovani?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak to zkus, při brždění motorem vypni zapalování. Myslím, že rozdíl poznáš. Co si pamatuju, když mi vysazovalo zapalování, tak to brzdilo o dost víc. Účinek bude na škodovce úplně ten samej, jako kdyby byl zavřenej volnoběžnej kanál. Stejně tak na autě se vstřikováním je poznat, kdy není vstřikováno vůbec nic, a kdy (při poklesu otáček třeba pod 1500) se začne vstřikovat jako na volnoběh.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
O něco málo určitě. Motorová brzda je taky mým snem, o to větší bylo překvapení, když jsem zjistil, že modernější auta už to maj integrovaný v elektronice. Ještě by to chtělo výfukovou brzdu, tak si tam dej turbo a elektromagnetickej zámek, aby se nemohlo otáčet!
O něco málo určitě. Motorová brzda je taky mým snem, o to větší bylo překvapení, když jsem zjistil, že modernější auta už to maj integrovaný v elektronice. Ještě by to chtělo výfukovou brzdu, tak si tam dej turbo a elektromagnetickej zámek, aby se nemohlo otáčet!

Vazeni, ted me napada takova kokotina... Ma motor vetsi brzdny ucinek (pri jizde z kopce bez plynu) kdyz tam nejde benzin z volnobeznyho kanalu oproti tomu kdyz tam jde? Dala by se z toho udelat dobra motorova brzda, podobna jakou ma autobus, to sem vzdycky chtel
Ale nechtelo se mi davat do auta komplet retarder...

-> MOLSO: nepisu nic naopak...
maly sroubek je benal, to je 2 * 180
a velky sroub je 4 * 180 což je vzduch
jsem si tímto naopak jistý asi na 30ti pokusných sedrech a 20ti pokusných edsr, kde je to jinak + na 10 pokusných lekrech, kde je to taky jinak....
jinak karbecy renovuju ultrazvukovým čistením a nikdo si zatim nestezoval :-)
maly sroubek je benal, to je 2 * 180
a velky sroub je 4 * 180 což je vzduch
jsem si tímto naopak jistý asi na 30ti pokusných sedrech a 20ti pokusných edsr, kde je to jinak + na 10 pokusných lekrech, kde je to taky jinak....
jinak karbecy renovuju ultrazvukovým čistením a nikdo si zatim nestezoval :-)
hops.. zabudol so ze to hovorite o inom karb. ja mam Favo 89. a jeden mam z jedneho boku a druhy zasa z ineho...... ten sa ako nastavuje?? kolko otacok ktorym ??
chalani a kotry srobik je velky a ktory je maly???
Velký je od kurenia a maly je smerom k tlmicu???
Inak niekedy mi hapruju otacky hore dolu ale ked si trocha prestavim karbec tam zasa chvilu mam pokoj.......
A tiez mi to papa dost..... ale zasa ja aj tak jazdiiim......
Velký je od kurenia a maly je smerom k tlmicu???
Inak niekedy mi hapruju otacky hore dolu ale ked si trocha prestavim karbec tam zasa chvilu mam pokoj.......
A tiez mi to papa dost..... ale zasa ja aj tak jazdiiim......
-> palinator: no a ještě k tomu tím šroubkem nevyvolá vysokou bohatost při max.výkonu - jen vysokou bohatost při volnoběhu, maximálně nějaký jízdě piánko se skoro zavřenou klapkou.
-> Labros: ¨
Zkrátka vysoká bohatost směsi nevytvoří vysoký výkon, jen vysoké emise HC a CO, naopak se ztratí NOx. Optimální poměr se musí najít experimentálně nebo do motoru nahnat co nejvíc vzduchu, aby se hafo benzínu spálilo. Jinak může vynechávat nebo se úplně rozmáchat svíčka a hotovo.
Zkrátka vysoká bohatost směsi nevytvoří vysoký výkon, jen vysoké emise HC a CO, naopak se ztratí NOx. Optimální poměr se musí najít experimentálně nebo do motoru nahnat co nejvíc vzduchu, aby se hafo benzínu spálilo. Jinak může vynechávat nebo se úplně rozmáchat svíčka a hotovo.
-> LiMaK - 742 forever: nepises to nahodou naopak ?
pridavny vzduch (velky srob) ma mat 2x 180°
zmes (maly srob) ma mat 4x180°
pridavny vzduch (velky srob) ma mat 2x 180°
zmes (maly srob) ma mat 4x180°