-> LiMaK - 742 forever: blbost - když vyšroubuje šroub bohatosti, tak to jako hovado nepojede. Nemá ani proč. Taky jsem měl jednou hodně vyšroubovanej šroubek bohatosti, a krom hodně nízkýho volnoběhu a smradu jsem nic nepozoroval.
Ten šroubek opravdu účinkuje jedině, když je zavřená škrticí klapka.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak na nejnizsi spotrebu
-> filis:
Já přispěju taky svojí troškou....
pokud se ti zdá velká spotřeba,
pokud jsi utáhl velký šroub na maximum a jede to...
tak je na čase vymenit karburátor a uvidis jak ti to klesne...
Jakýkoli z tech sroubu když zatáhneš, libovolně, tak motor musí chcípnout....
bud do nej nepujde benal, nebo vzduch.
pokud motor nechcipne je nekde vazny problem,třebas v gumičkách co jsou na tech sroubkach, a potom vpodstatě jde nekontrolovatelné a neodměřitelné množství do karbu.at uz se bavíme o vzduchu nebo palivu. Navíc je taková netesnost pekne svinsky zavislá na teplotě, takže něco našteluješ na teplem motoru a muze se stat, že ti vlažný motor ani nechytne.
Pokud naopak ten velky sroub vysroubujes uplne mimo auto, musi motor taky necekane zdechnout...vpodstate zacne sat obrovské mnozství vzduchu, smes se ti silene ochudí a zdechne.
Radím ti, napřed vyšroubuj oba šroubky, zkontroluj na nich gumky, popripade je vymen.
zpatky je dej, že oba šrouby uplne utahnes, malý potom odsroubuj o 2 otáčky (rozumej 2x 180 stupnů), neboli 4 pulotočky....
velký šroub by měl mít 4 otáčky o 180, neboli 8 půlotoček.
tohle je základní nastavení karbu sedr.
Velkým si potom dolad otáčky podle ucha,utažením snížíš, povolením zvýšíš.
normální je to od 3 otoček až po 5....zdravý karb má potom uplne normalni spotrebu kolem 6,5 - 7 litru.
pokud ale chces jezdit na spotrebu, otoč ten maly jen o jednu až jednu a pul otačky (zase o 180stupnu)...tim laicky nastavis malo benalu, logicky to musis umerne doladit velkym "vzduchovym."
PS: jednou jsem v nejaké chytré knize narazil na chybu, kde psali, že malý, neboli benalovy sroubek se má nastavit na 4 otacky....autor se zmylil a pokladal otočku chybne jen o 90stupnu,
4 otacky na palivu jsou nesmysl..ono to pojede jak hovado, ale spotreba tak 12....
kamos tak nastavil dle té knihy a nestačil se divit výkonu, posléze spotřebě...
základ je opravdu 2x180stupnu maly a
4x 180 stupnu velky. pak to startni, a velkým došteluj otáčky....
Já přispěju taky svojí troškou....
pokud se ti zdá velká spotřeba,
pokud jsi utáhl velký šroub na maximum a jede to...
tak je na čase vymenit karburátor a uvidis jak ti to klesne...
Jakýkoli z tech sroubu když zatáhneš, libovolně, tak motor musí chcípnout....
bud do nej nepujde benal, nebo vzduch.
pokud motor nechcipne je nekde vazny problem,třebas v gumičkách co jsou na tech sroubkach, a potom vpodstatě jde nekontrolovatelné a neodměřitelné množství do karbu.at uz se bavíme o vzduchu nebo palivu. Navíc je taková netesnost pekne svinsky zavislá na teplotě, takže něco našteluješ na teplem motoru a muze se stat, že ti vlažný motor ani nechytne.
Pokud naopak ten velky sroub vysroubujes uplne mimo auto, musi motor taky necekane zdechnout...vpodstate zacne sat obrovské mnozství vzduchu, smes se ti silene ochudí a zdechne.
Radím ti, napřed vyšroubuj oba šroubky, zkontroluj na nich gumky, popripade je vymen.
zpatky je dej, že oba šrouby uplne utahnes, malý potom odsroubuj o 2 otáčky (rozumej 2x 180 stupnů), neboli 4 pulotočky....
velký šroub by měl mít 4 otáčky o 180, neboli 8 půlotoček.
tohle je základní nastavení karbu sedr.
Velkým si potom dolad otáčky podle ucha,utažením snížíš, povolením zvýšíš.
normální je to od 3 otoček až po 5....zdravý karb má potom uplne normalni spotrebu kolem 6,5 - 7 litru.
pokud ale chces jezdit na spotrebu, otoč ten maly jen o jednu až jednu a pul otačky (zase o 180stupnu)...tim laicky nastavis malo benalu, logicky to musis umerne doladit velkym "vzduchovym."
PS: jednou jsem v nejaké chytré knize narazil na chybu, kde psali, že malý, neboli benalovy sroubek se má nastavit na 4 otacky....autor se zmylil a pokladal otočku chybne jen o 90stupnu,
4 otacky na palivu jsou nesmysl..ono to pojede jak hovado, ale spotreba tak 12....
kamos tak nastavil dle té knihy a nestačil se divit výkonu, posléze spotřebě...
základ je opravdu 2x180stupnu maly a
4x 180 stupnu velky. pak to startni, a velkým došteluj otáčky....
-> packa: motor1.6D a prevodovka F16..to som sa naucil len pred nedavnom:D ale zial nei je to v skodovke ale v kadete:) a to este 3L mi vychadzalo zo 4q:D teraz mam 5q...uz slovo spotreba nepripada do uvahy:D
gabo000000 03.06.09 13:19:33 napsal:
→ Gemini: ja uz som v teame:D drzim 80km/h..pred zakrutami
alebo obedzeniami rychlosti alebo pred dedinou alebo mestom vyradim a dogulam
sa..takisto aj krizovatky atd atd..ked si clovek naplanuje veci a nemusi sa
ponahlat ide takto ovela ekonomickejsie a aj bezpecnejsie..ja jazdim v lete
3L/100Km a v zime cca 3.5L/100km
Pověz nám, co máš za motor a převodovku. Je to brutálně nízká spotřeba.
→ Gemini: ja uz som v teame:D drzim 80km/h..pred zakrutami
alebo obedzeniami rychlosti alebo pred dedinou alebo mestom vyradim a dogulam
sa..takisto aj krizovatky atd atd..ked si clovek naplanuje veci a nemusi sa
ponahlat ide takto ovela ekonomickejsie a aj bezpecnejsie..ja jazdim v lete
3L/100Km a v zime cca 3.5L/100km
Pověz nám, co máš za motor a převodovku. Je to brutálně nízká spotřeba.
-> Labros: tak princip karburátoru alespoň částečně chápu, vím že ventil u plováku zamezí vstupu paliva do karburátoru (do určitého tlaku) ale máš pravdu a já se mýlil v tom, že jsem si myslel že při vysokejch otáčkách jsou otevřený klapky a do motoru jde větší množství paliva takže jsem zase o něco moudřejší
-> King: Nejlepci je jet za tim mimonem kterej probrzdi celej kopec... To clovek nevi co ma delat, tady treba dejme tomu na trojku by se mi to moc rozjelo a na dvojku zas by to bylo malo. Pak nezbyde nez na trojku a obcas pribrzdit
Horsi to bylo kdyz sme tahli s kamaradem rapida, on prave z kopce furt brzdil no a ja nemoh brzdit motorem, sem myslel ze 4 pisty utavim, to byl smrad 


-> palinator: "...Jestli jsem teda pochopil správně, tak vypnutím zapalování se vypne jak cívka, tak přívod benzinu do volnoběhu."
Pro vypnutí zapalování během onoho šetřící procesu není důvod. Zablokuje se jenom dtto volnoběžná tryska a motor saje jenom extrémně chudou směs z hlavního systému přes skoro zavřenou klapku. Pokud ten karbec není v nejlepší kondici nebo je klapka pootevřená víc, než je zdrávo, tak po ukončení spořícího režimu se nespálená chudá směs ve vejfuku vydá s hlasitým efektem ven, jinými slovy následuje kanonáda :)
Pro vypnutí zapalování během onoho šetřící procesu není důvod. Zablokuje se jenom dtto volnoběžná tryska a motor saje jenom extrémně chudou směs z hlavního systému přes skoro zavřenou klapku. Pokud ten karbec není v nejlepší kondici nebo je klapka pootevřená víc, než je zdrávo, tak po ukončení spořícího režimu se nespálená chudá směs ve vejfuku vydá s hlasitým efektem ven, jinými slovy následuje kanonáda :)
K tomu spořiči - ano skutečně na techwebu jsem si tím udělal pomníček, ale je to jenom popis článku z Amat. rádia, kam jsem přidal alternativní el. součástky a úpravu SEDRu. V originále je to navržený pro EDSR, kde jehla ucpe volnoběžnou trysku. U SEDRu to použít nejde, protože volnoběžnej ventil uzavírá rovnou celý vyústění volnoběžnýho systému pod klapku. Tam je ovšem při brždění motorem brutální podtlak a ten nedovolí SEDR ventilu se znova otevřít - v podstatě, pokud se během brždění motorem ten ventil uzavře, nemá šanci se znova otevřít dokud nezdechne motor)
Když se ovšem místo záslepky volnoběžný trysky našroubuje ventil z EDSR, funguje to pak stejně jako EDSR :)
Výsledkem bylo, že jsem v létě jezdil s dlouhodobou spotřebou něco přes 6 litrů - žádný dojezdy na volnoběh, "normální" dynamická jízda s vytáčením motoru, jak bylo potřeba (řadit vyšší stupeň při 2000 - radši nekomentuju :), častý předjíždění a max. 100 na tacho - prostě nic, co by ze mně dělalo brzdu provozu :)
K tomu brždění motorem - jak už psal Labros, díky tomu, že klapky nejsou u karbu hermeticky uzavřený, nějakej podtlak v oblasti difuzorů vzniká a nějaký to palivo ssebou do motoru strhává a navíc díky velkýmu potlaku pod klapicí se volnoběžným kanálem saje víc paliva, než na volnoběh. Ovšem střízlivě uvažující šofér asi nebude z dlouhýho strmýho kopce vrtat koleno a nepojede to s vyhozeným kvaltem, protože ušetřenejch 20ml benzínu mu nestojí za rozpálený kotouče a bubny + smrdící obložení a destičky :)
Že ne každej si dokáže spočítat, co se mu vyplatí, jsem denně svědkem, když vidím jak spousty mimoňů dokážou doslova probrzdit neskutečný převýšení silnice, protože při představě, že by jeli 2km v režimu brždění motorem (rozumněj "trápili" by ho třeba na 3500 rpm! :) se osypou :)
Svýho času jsem taky kvůli ceně LPG praktikoval tu zhůvěřilost s vypínáním klíčku, ale je to zoufalost :) To si radši těch pár deci na 100km připlatím a pojedu "normálně", než se ploužit ve vzduchovým pytli za kamionama, vypínat klíček nebo hypnotizovat při řazení točkoměr :)
Když se ovšem místo záslepky volnoběžný trysky našroubuje ventil z EDSR, funguje to pak stejně jako EDSR :)
Výsledkem bylo, že jsem v létě jezdil s dlouhodobou spotřebou něco přes 6 litrů - žádný dojezdy na volnoběh, "normální" dynamická jízda s vytáčením motoru, jak bylo potřeba (řadit vyšší stupeň při 2000 - radši nekomentuju :), častý předjíždění a max. 100 na tacho - prostě nic, co by ze mně dělalo brzdu provozu :)
K tomu brždění motorem - jak už psal Labros, díky tomu, že klapky nejsou u karbu hermeticky uzavřený, nějakej podtlak v oblasti difuzorů vzniká a nějaký to palivo ssebou do motoru strhává a navíc díky velkýmu potlaku pod klapicí se volnoběžným kanálem saje víc paliva, než na volnoběh. Ovšem střízlivě uvažující šofér asi nebude z dlouhýho strmýho kopce vrtat koleno a nepojede to s vyhozeným kvaltem, protože ušetřenejch 20ml benzínu mu nestojí za rozpálený kotouče a bubny + smrdící obložení a destičky :)
Že ne každej si dokáže spočítat, co se mu vyplatí, jsem denně svědkem, když vidím jak spousty mimoňů dokážou doslova probrzdit neskutečný převýšení silnice, protože při představě, že by jeli 2km v režimu brždění motorem (rozumněj "trápili" by ho třeba na 3500 rpm! :) se osypou :)
Svýho času jsem taky kvůli ceně LPG praktikoval tu zhůvěřilost s vypínáním klíčku, ale je to zoufalost :) To si radši těch pár deci na 100km připlatím a pojedu "normálně", než se ploužit ve vzduchovým pytli za kamionama, vypínat klíček nebo hypnotizovat při řazení točkoměr :)
-> MATTESS: Nojo blbnout se nema



-> Matthes 03.06.09 21:14:42: za mladých let jsme to dělali poměrně často. Do doby, než kámoš málem sejmul závory u přejezdu
-> palinator:
No ja se lek co se deje, to se mi predtim nestalo nikdy...

Tak ted jsem zkoušel jet z kopce, s chcípnutym motorem a se zařazenym kvaltem...
Jelo to furt stejně
Jelo to furt stejně

-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Jsou takový stroje, se kterejma při tomhletom uděláš hodiny...i když na sněhu není problém i tak.
Jsou takový stroje, se kterejma při tomhletom uděláš hodiny...i když na sněhu není problém i tak.

-> palinator: Tyjo to se mi jednou stalo jak sem nahodil favo motor. Dal sem ze 4 na 3 a od zadnich kol to pekne hvizdlo 

-> David29:
Já to mám náhodou vyzkoušený i na rovině. Je to efekt prakticky stejnej (při vypnutí zapalování), jako kdybys ho měl zapnutý a brzdil motorem. Musí to bejt přiměřeně prudký, nemusí moc, mě se to taky nezdálo, ale ztráty v motoru nebudou tak strašný. Problém je s motorem otočit, ale jakmile je v běhu, brzdnej moment není tak strašnej. To T613 blokuje zadní kola při podřazení
. Jestli jsem teda pochopil správně, tak vypnutím zapalování se vypne jak cívka, tak přívod benzinu do volnoběhu. Tohle mi asi došlo až teď, žil jsem v domění, že se jen vypíná zapalování a směs pokračuje nespálená, ale koukám, že to soudruzi pěkně vymysleli. Trabi odpojovač běhu naprázdno asi neměl co? Jelikož když jen na technickej benzin tak po vypnutí zapalování běžel dál na samozápaly.
Já to mám náhodou vyzkoušený i na rovině. Je to efekt prakticky stejnej (při vypnutí zapalování), jako kdybys ho měl zapnutý a brzdil motorem. Musí to bejt přiměřeně prudký, nemusí moc, mě se to taky nezdálo, ale ztráty v motoru nebudou tak strašný. Problém je s motorem otočit, ale jakmile je v běhu, brzdnej moment není tak strašnej. To T613 blokuje zadní kola při podřazení


-> Gemini: No to prave jak psal Labros se da udelat i na SEDRu 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: neviem neskusal som ale moze byt, podtlak je tam vtedy dost velky....lepsie je pouzit EDSR ktory uzatvara trysku volnobehu
-> Gemini: Ale u SEDRu to s klasickym odpojovacem nejde prej pac nema silu se otevrit...
ked nevypnes klucik pocas jizdy z kopce, tak to zere ako na volnobehu....riesenie je setric paliva vo forme el. obvodu ktory ti odpaja cievku karburatora pri deceleracii (brzdeni motorom), myslim ze schema je niekde na techwebe
-> palinator: u karbece máš při brždění motorem klapky prakticky uzavřené, s malou mezerou danou dorazovým šroubem. Při zvýšení otáček se zvětší podtlak pod klapkou, ale přes tu úzkou štěrbinu se zvětšený podtlak nad klapku (kde jsou trysky) skoro nedostane. Díky nedovření škrticí klapky se ale tlak nad klapkou ale přece jenom trochu sníží a spotřeba se trochu zvýší. O odpojovači elmg.ventilu volnoběhu má na Techwebu článek King. Tuším, že se to týká EDSR a dá se to aplikovat i na SEDR.
-> Mr.Lumpy: promiň, ale tys vůbec nepochopil princip karburátoru.
Množství spotřebovaného paliva nemá nic společného s tím, kolik dodává pumpa. Za předpokladu, že dodává aspoň tolik, kolik motor spálí (tj.pokud není porouchaná.) Pokud se naplní plováková komora (pumpa dodává dostatek paliva), jehlový ventil uzavře přívod do komory.
Množství spotřebovaného paliva závisí jen na zatížení motoru, potažmo podtlaku v difuzoru, kam ústí trysky. Podtlak na úhlu natočení škrticí klapky a otáčkách. Nikoliv na palivové pumpě.
Množství spotřebovaného paliva nemá nic společného s tím, kolik dodává pumpa. Za předpokladu, že dodává aspoň tolik, kolik motor spálí (tj.pokud není porouchaná.) Pokud se naplní plováková komora (pumpa dodává dostatek paliva), jehlový ventil uzavře přívod do komory.
Množství spotřebovaného paliva závisí jen na zatížení motoru, potažmo podtlaku v difuzoru, kam ústí trysky. Podtlak na úhlu natočení škrticí klapky a otáčkách. Nikoliv na palivové pumpě.
-> David29: No tak samozrejme to musi bejt nejakej rozumnej kopec...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To musí bejt krpál jak kráva, ne? Já to teda nezkoušel, ale podle mě to musí po chvilce auto zastavit...
-> David29: No prakticky vzato jo, no, ale to je nahovno. Este vytahnes klic a zamknes si volant 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: To je ale stejnej účinek, jako kdybych to z kopce chcíp a nechal tam kvalt, ne?
-> David29: Urcitou moznosti je uzavirat privod benzinu do 1500 otacek. Neper s tim laboroval u fava ale neni to problem u SEDRu...
-> palinator: Nad tim sem taky přemejšlel...
Podle mě si to tahá benzin jako při volnoběhu, jenže kdyžtam je třeba 3000ot./min, tak to cucá podtlakem podle mě víc... nevim
Podle mě si to tahá benzin jako při volnoběhu, jenže kdyžtam je třeba 3000ot./min, tak to cucá podtlakem podle mě víc... nevim
-> palinator: u karburátoru to poznáš jestli jedeš z kopce na kvalt nebo na volnoběh....ale myslim že jezdit z většího kopce se zařazenou rychlostí je zbytečné.....a brždění motorem taky bere palivo
-> palinator: jestli se nepletu tak čím vyšší točky tím víc pumpa dodává paliva takže vyšší spotřeba
Mám k tomuto příspěvku malej dotaz. Je známo, že u modernějších motorů s elektronicky řízeným vstřikováním je při jízdě bez plynu do určitých otáček (např. 1500) zastaven přívod benzinu, tudíž se nevyplatí jezdit s vyřazenou rychlostí (např. z kopce). Otázka zní, jak je to s charakteristikou karburátorového motoru. Jestli vyšší otáčky znamenají vyšší spotřebu, či je spotřeba bez plynu konstantní. Jelikož karburátor nic neřídí a neví, zda je na volnoběhu nebo ve 3000, předpokládám, že určité množství paliva nutné alespoň k udržení volnoběhu do karbce pořád jde. Jestli se vyplatí jezdit s vyřazenou nebo se zařazenou rychlostí. Brzdové obložení se tím samozřejmě šetří, ale co se spotřebou?

-> Matthes, záškodník z TechWebu: nemusi byt
Myslim ze ten rekord je nejak 2,5litru na sto, ale to je pak clovek hrozna brzda provozu.
-> Gemini: ja uz som v teame:D drzim 80km/h..pred zakrutami alebo obedzeniami rychlosti alebo pred dedinou alebo mestom vyradim a dogulam sa..takisto aj krizovatky atd atd..ked si clovek naplanuje veci a nemusi sa ponahlat ide takto ovela ekonomickejsie a aj bezpecnejsie..ja jazdim v lete 3L/100Km a v zime cca 3.5L/100km
nastavenie karburatora na volnobehu ma ZASADNY vplyv na spotrebu, kde jazdime pri ciastocnom zatazeny a vo velkej miere ideme na volnobezny a prechodove rezimy karb.
seriove skodovky na ekorallye pravidelne dosahovali spotrebu pod 3 litre/100 km, je to len o tom ako moc sa ponahlame, ci predbiehame alebo nam staci vliect sa za kamionom, ci zbytocne zrychlujeme a zbytocne brzdime.....staci si precitat par zasad a trikov a potom to aj zacat uplatnovat.........potom mozete zabudnut na pokuty za prekrocenu rychlost
seriove skodovky na ekorallye pravidelne dosahovali spotrebu pod 3 litre/100 km, je to len o tom ako moc sa ponahlame, ci predbiehame alebo nam staci vliect sa za kamionom, ci zbytocne zrychlujeme a zbytocne brzdime.....staci si precitat par zasad a trikov a potom to aj zacat uplatnovat.........potom mozete zabudnut na pokuty za prekrocenu rychlost
Jen čekám kdy tu někdo napíše že jezdí se škodovkou za 3 litry na 100km a jdu prodat svojeho spotřebáka a koupit 120ku jelikož jezdi zadarmo skoro...
-> packa: 02.06.09 23:39:17 To je přesný. Předvídavost a řazení tak, aby motor šel lehce. Jako na kole.
Já si myslím, že na autoškola by měla vůbec zahrnovat ježdění na kole pro ty, kdo nikdy nejezdili. Člověk, co jezdí na kole a je ještě k tomu línej, vlastně zná všechny zásady ekonomický jízdy v autě. A kdo jezdí ještě na kole s přehazovačkou, tak zná i správný řazení. Bohužel někdo řadí na kole intuitivně dobře a v autě úplně blbě, protože to nejsou jeho nohy a motor si neumí stěžovat.
Stejně tak kdo jezdí na kole, umí odhadnout, co si může dovolit v zatáčce. Co je to odstředivá síla. Stejně tak brždění. Já ještě nikdy nemusel použít ABS, musím to zaklepat.
Já si myslím, že na autoškola by měla vůbec zahrnovat ježdění na kole pro ty, kdo nikdy nejezdili. Člověk, co jezdí na kole a je ještě k tomu línej, vlastně zná všechny zásady ekonomický jízdy v autě. A kdo jezdí ještě na kole s přehazovačkou, tak zná i správný řazení. Bohužel někdo řadí na kole intuitivně dobře a v autě úplně blbě, protože to nejsou jeho nohy a motor si neumí stěžovat.
Stejně tak kdo jezdí na kole, umí odhadnout, co si může dovolit v zatáčce. Co je to odstředivá síla. Stejně tak brždění. Já ještě nikdy nemusel použít ABS, musím to zaklepat.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Klikovky nikdo neláme, ten motor jde lehce. Tohle si nemužu dovolit u svoji druhý škodovky, kde je motor se sníženou hlavou a s lehkým setrvačníkem, ale tady u 120L nic neškube pořád lehce, jak jsem psal. Kdybych to dusil, tak ano, trápím motor.
-> packa: Max otacky 2000? Dalsi lamac klikovych hrideli? To neni Karosa.
Já jezdim 5,8l/100km. 3koda 120L 4q, 4,22. Jezdím kopcovitý terén. držím se trvale v pásmu od 1500 - 2000 a funguje to tak. Ovšem co motor to originál. Ale prostě jedničku dvojku přeřadit ihned trojku do 2000 a pak hned 4ku. Ale prostě to se musí nacvičit, co kopec to jiný otáčky kvalt a tak. Musíte cejtit aby motor šel lehounce pořád lehounce. Neni to vubec o dušení, prostě jako když jedete na kole do kopce a jste unavení, taky špapete lehce, když je to prudký, tak podřadíte. A co hlavně, myslet hodně dopředu. Zjistil jsem, že občas jsem jel k zatáčce furt stejně rychle a pak zbytečně brzdil, prostě mnohem dříve zpomaluji. Mám pocit, že prostě to auto u baráku rozjedu a pak jedu jedu, jedu. Prostě, no, ono se to blbě popisuje, ale je to všechno o tréninku. Takhle jsem se dostal pod šest. Nedělám žádný blbiny, jako vypínání motoru z kopce, nebo nevětrání ( aerodinamika). Nebo nepuštění topení, tím se toho nenažene tolik. To už by se člověk v tom autě tak omezoval, že bych radši jezdil autobusem. Já nevim jak to přesně říct. Ale hlavní fígl je v tom, prostě všechno s předstihem a přemejšlet na tý silnici dopředu. Dá se říct, že jsem kompletně změnil stil jízdy. Dříve jsem to spíš dusil a furt povoloval plyn a vubec jsem nemyslel na zatáčky a že tady se dá pustit plyn mnohem dřív a tady zase přidat mnohem dřív. Mít pětikvalt a třeba motor ze stotřicítky, asi bych se dostal ještě na lepší hodnoty.
Tak snad jsem řekl co jsem chtěl. Jsem se rozkecal normálně jak KING.
Tak snad jsem řekl co jsem chtěl. Jsem se rozkecal normálně jak KING.
-> King: no tak ono je to len o nervoch v dnesnej premavke, ked ta v dedine kamion tlaci az k 80ke a hned za znackou predbieha v 120tich... ale podarilo sa mi ist s rapidom za 5.8 ostrava->brno, skoda len ze to nevidno na dlhodobom priemere, vid www.spritmonitor.de/en/..
./284738.html
-> darklord: Mno, jak to diplomaticky napsat? :) Takovýhle kolenovrtský úpravy leccos řeknou o mentální úrovni úpravce :)
Do týhle kategorie patřej i ony zázračné vrtulky pod karburáto, který podle některých znalců snižujou spotřebu "lepším promícháním směsi" - ve skutečnosti je to jenom retriktor v sání, kterej omezuje nasávanej vzduch, tím pádem výkon a trochu i spotřebu.
Při naježděnejch 35tkm/rok v shade člověk pocejtí každou decku spotřeby navíc, ale tudy prostě cesta nevede

Do týhle kategorie patřej i ony zázračné vrtulky pod karburáto, který podle některých znalců snižujou spotřebu "lepším promícháním směsi" - ve skutečnosti je to jenom retriktor v sání, kterej omezuje nasávanej vzduch, tím pádem výkon a trochu i spotřebu.
Při naježděnejch 35tkm/rok v shade člověk pocejtí každou decku spotřeby navíc, ale tudy prostě cesta nevede

pokial sa nevie niekto udrzat "v norme" tak pomaha trosku povolit plynove lanko na strane karburatoru a odpojit ovladanie druhej komory ;) kamos takto jazdil skoro rok a strasne sa divil ako mu to malo zere, ale ked som v tom aute isiel tak som hned vedel ze to "nie je ono"
-> filis: Ve tvým případě je asi poloha max. zašroubování tou nejoptimálnější, protože je karbec v hájí nebo to nějde přisává falešnej vzduch. Jestli máš otáčky aspoň tě 800 nic se neničí.
-> Evž@: Na šestilitrovou spotřebu není na delší trase potřeba žádný extra opatření - normálně vesnice 50, mimo 90-100 (v létě jsem jezdil kolem 6ti litrů i dlouhodobým průměru) - a to mluvím o 105 a 4q a SEDRu :) S 5q to musí bejt hračka.
-> Evž@: Na šestilitrovou spotřebu není na delší trase potřeba žádný extra opatření - normálně vesnice 50, mimo 90-100 (v létě jsem jezdil kolem 6ti litrů i dlouhodobým průměru) - a to mluvím o 105 a 4q a SEDRu :) S 5q to musí bejt hračka.
-> filis: Jak říká King, asi máš ten karbec netěsnej. Buď ho seřiď, nebo sežeň jinej, dobrej.
Nejlepší je nastavit volnoběh tak, aby motor běžel co nejlíp, a jezdit s ním plynule a piánko, aby byla co nejlepší spotřeba. Jestli se snažíš ochudit směs, tak to karbec dělá při malý zátěži tak jako tak, oproti třeba MPi vstřikování. Víc už to není pro motor dobrý.
Nejlepší je nastavit volnoběh tak, aby motor běžel co nejlíp, a jezdit s ním plynule a piánko, aby byla co nejlepší spotřeba. Jestli se snažíš ochudit směs, tak to karbec dělá při malý zátěži tak jako tak, oproti třeba MPi vstřikování. Víc už to není pro motor dobrý.
-> filis: a hlavní věc je styl jízdy...pokud budeš jezdit do pul plynu ani ne...tak by ses na těch 6 litru možná dostal....u motoru 120 ls se mi to podařilo jednou jen na dlouhou trasu a při rychlosti do 80 km/h.....ten samý karbec sem dal na motor favorit s většíma tryskama a da se jet za těch 6 litru
Díky,
přesto se zeptám, jestli mám tedy ten vzduch od zaškrcení trochu pustit - bojím se, abych nezničil motor. Zase je fakt, že ten šlape téměř bezhlučně za volnoběhu.
přesto se zeptám, jestli mám tedy ten vzduch od zaškrcení trochu pustit - bojím se, abych nezničil motor. Zase je fakt, že ten šlape téměř bezhlučně za volnoběhu.
-> filis: S nastavením šroubů bohatosti a přídavnýho vzduchu toho moc neuděláš. Malým se nastavuje bohatost volnoběžný směsi tzn. hledá se místo, kde má motor nejvyšší volnoběh. Tím velkým se reguluje vzduch pro volnoběžnej systém (volnoběh na SEDRu je vlastně obtok zavřený škrtící klapky, stejně jako sytič) a nastavuje se jím těch cca 850rpm. Při "vrtání kolena" se malej šroub od optimální polohy trošku (řekněme max. půl otáčky) přiškrtí, aby motor nešel trhaně a doladí se to velkým šroubem. Žádný zázraky od toho nečekat, protože se jedná jenom o nastavení volnoběžnýho systému, který jenom trošku kecá do bohatosti směsi při jízdě s minimální zátěží motoru, ale při "normální" jízdě třeba 90tkou se už neuplatňuje.
Pokud ti jde šroub přídavnýho vzduchu zašroubovatg na doraz aniž by to chcípo, je to špatně - viz Peter a jeho narážka na nedovřenej sytič. Nebo se ti klasicky nedovírá jedna z klapek. Nebo jsou nastavený špatně dorazy obou klapek, těch "nebo" tam může bejt víc a dokud ten karbec nezrepásneš a nenastavíš, nemá cenu se pokoušet o nejnižší spotřebu
Pokud ti jde šroub přídavnýho vzduchu zašroubovatg na doraz aniž by to chcípo, je to špatně - viz Peter a jeho narážka na nedovřenej sytič. Nebo se ti klasicky nedovírá jedna z klapek. Nebo jsou nastavený špatně dorazy obou klapek, těch "nebo" tam může bejt víc a dokud ten karbec nezrepásneš a nenastavíš, nemá cenu se pokoušet o nejnižší spotřebu

-> PeterP136: a jeste nejlip vymenit karburator za favoritackej, ja jezdim s 120L pod 6/100
celkom ucinne nastavenie karburatoru na co najnizsiu spotrebu je napriklad rucne odskrutkovat tu motylikovu maticu co drzi filter a vymenit ho za novy
a este hned ako to bude mozne rucne zatlacit packu sytica do spodnej polohy
