zapalovanie motorov 742.xxx od A do Z

prohledat
103 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 09.05.2009 do 25.05.2009, založil/a gabo000000 - zrušená registrace
řadit dle data
08:16:52
13.05.2009
darabos
No ja uz toto mam doma, takze, ked sa konecne dostanem k motoru a rozchodim zapalovanie, tak zareferujem o tom...
zvětšit zapalovanie motorov 742.xxx od A do Z - obrázek od darabos vložen 13.05.2009 08:16:52
00:06:58
13.05.2009
Ultim
-> COL: To spojeni vysokonapetovych koncu me uz taky napadlo,chtelo by to se zavrit na vikend do garaze s nejakou hrackou na mereni energie jiskry a trochu zaexperimentovat 4
Takze inducnost jako takova bude poovicni,ale celkova energie dvojnasobna?
Jo jeste o tom ze delka/doba horeni jiskry je umerna frekfenci rezonancniho obvodu jsem nemluliv,to nema skoro zadnou spojitost. Chtel jsem ric ze pokud bude vetci ´ZASOBA´ energie i civce popr. i v kondenzatoru,tak bude dyl trvat nez se to vycerpa. Teoreticky by se dal pripojit i jeste jeden kondenzator navic aby se to vyrovnalo te dvoj-civce ... Urcite znas ten graf napeti na sekundaru jak ten oblouk slabne ne? No a kdyby se podarilo ho prodlouzit treba na dvonasobek 5
23:31:53
12.05.2009
Nwkt
-> minno: Tohle jsem pozoroval na všech motorech co jsem měl, kolem 2000 ot. to prostě dělalo něco podobnýho. Tak nevim kde byla chyba
22:47:51
12.05.2009
minno
-> Nwkt: no neviem či jemné, ale pravidelné určite :-) Idem 80 na 5ke a auto mierne skube.
22:30:20
12.05.2009
Nwkt
-> minno: Takový jemný pravidelný cukání?
22:26:39
12.05.2009
minno
mám základný predstih daný na 5 stupňov...motor je 742.12, rozdelovac klasika 120....pri cca 2000 otackach mi motor niekedy mierne cuka.... co poviete, pomohla by zmena predstihu? Mam skor pridat, alebo ubrat?
22:07:56
12.05.2009
COL
-> Ultim: paralelne pripojena indukcnost vyslednou indukcnost snizuje, nikoliv zvysuje. Ano, soustava tech dvou civek nacerpa 2x vice energie, ale je to proto, ze energie ve (vysledne) indukcnosti je take w=1/2LI^2. Ve vysledne soustave je sice L polovicni, ale I, ktere je v kvadratu je dvojnasobne, coz dava ve vysledku 4:2=2 nasobny narust energie. Kdyby byly ty civky uplne shodne, bylo by lepsi mozna ty vn konce spojit.
Jinak delka horeni jiskry neni dana rezonancni frekvenci, ale tim jak rychle jiskra vycerpava energii z civky (cim vetsi napeti nutne na zachovani horici jiskry (roste s tlakem, vzdalenosti elektrod atd..), tim kratsi doba horeni).
20:23:32
12.05.2009
rolls
-> petr s: no po skusenostiach s favo zapalovanim ktore mi ktovie preco nechcelo ist, tak tu sa obavam toho, ze by to tiez urcite neslo, pri mojom stasti8
20:18:59
12.05.2009
105
-> petr s: jasny no ted este sehnat nejakej takovej rozdelovac (s hallem) a nebo nejak vyresit drzak snimace a nejak udelat to impulsni kolo 8 v rozdelovaci
20:17:12
12.05.2009
105
-> petr s: ja bych do toho aj sel :)
musim nasetrit penizky z brigadosky:D
20:16:33
12.05.2009
petr s
-> 105: Múžeš to dát třeba do rozdělovače
20:14:13
12.05.2009
105
-> rolls: takze kdybych tuhletu kravovinku chtel (i kdyz dobrou)musel bych instalovat hall snimac s ozubenim na strvak treba z felicie?
20:04:16
12.05.2009
petr s
-> rolls: někdo musí být první tak směle do toho
upraveno 2x, naposled 12.05.2009 20:05:33
19:57:03
12.05.2009
rolls
-> Kapřík faster: co viem tak existuje jedno zapalovanie, ale to je trocha komplikovanejsie, vyraba to firma v CR imfsoft.com/hardware/.../ zapalovani-universal-ignit ion.asp jeden cas som o tom vazne uvazoval a uz sa tu o tom davnejsie debatovalo, odradza ma instalacia toho snimaca otacok8
19:42:40
12.05.2009
Kapřík
-> rolls: jo tak to mě taky5 ale nebyl čas na detailní zkoumání...8
19:41:48
12.05.2009
Kapřík
-> Adam6666: prodávám tak jak jsem koupil...4 Borec vpoho, dobře jsme pokecali, ale čekala na mě přítelkyně a moc se jí nezdálo, že čumím do motorů v depu3

Každopádně ale mě to řešení velice zaujalo....
19:30:55
12.05.2009
105
-> Ultim: je tro zarizeni vyrabene na skodovky ... myslim pod jmenem ktz (elektronicke zapalovani) na kontaktni rozdelovac.... ohledne paralelnosti tech civek teoreticky by to slo :)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: prakticky kdyz je pist uplne v horni uvrati a zastavuje se a vratnym pohybem jde dolu .... vznika nejvetsi tlak a dostane to hned šupu 3 nevim 0 sem nezkousel
18:42:31
12.05.2009
rolls
-> Kapřík faster: no ten typ zapalovania by ma celkom zaujimal4
18:21:24
12.05.2009
Adam6666 - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: co mas za rozdelovac? 105?
18:03:19
12.05.2009
Ultim
-> 105: Jake zarizeni?

Ja jsem slysel ze se da pripojit jeste jedna indukcni civka paralerne k te prvni ale nezapojovat vysokonapetovy vyvod. Tim by se mela taky zlepsit jiskra... Kdyz si vemes ze primarni vynuti a kondenzator spolu tvori po rozepnuti kontaktu rozdelovace rezonancni obvod,tak by ta zvysena inducnot mohla vest k prodlouzeni delky trvani jiskry ...
upraveno 1x, naposled 12.05.2009 18:29:59
17:40:54
12.05.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> 105: No me to jede nejlip kdyz je zaklad 0° 8
17:25:55
12.05.2009
105
predstih jako takovy je podle me jeden z nejdulezitejsich parametru motoru to ze zazehne smes ve spravnem okamziku (na zaklade toho predstihu) ale i ke spravnem spaleni smesi , sklony k detonacnimu horeni , spatne spalena smes muze ''smazavat'' olejovy film stejne jako bohata smes na stene valce vime , ovsem na seriovem motoru a nizkem predstihu (az zapornem) ma motor tendenci klepat , pri vysokem ma vetsi otacky ale vznika i velika teplota,,, jzkusil sem jezdit s odpojenou podtlakovou regulaci a zjistil sem ze šmoulinka nemela takovy tah nainstaloval sem vsak zarizeni ktere umi zajistit stejnou a dokonce vetsi pruraznost jiskry v celem spektru otacek a jede lip :)
17:06:04
12.05.2009
Ultim
-> Kapřík faster: Ono neni ani tak problem vyhodit rozdelovac a dat tam programovatelne zapalovani,ale jak ho potom nastavit... Kdyz teda nepocitam motorovou brzdou za 12.000 ... Ikdyz i samotnou vymenou by se mohlo dosahnout zlepseni,protoze to bude palit presneji ...
14:54:28
12.05.2009
Adam6666 - zrušená registrace
-> Kapřík faster: to auto znám,vím jak to jezdí, minulý rok jezdil s modrou, a výkon je možna tak 85koní, ne Kw. se 115konma by se to chovalo trochu jinak, ty poslední časy o tom taky svědčí..
09:56:07
12.05.2009
Kapřík
Sorry za OT, jen mám takovou připomínku.... v neděli jsem se bavil na závodech do vrchu v Náměšti nad Oslavou (KW Berg trophy) s klukem co tam jel se 130tkou...(šedou) a jelo mu to opravdu luxusně. Pak jsem s ním pokecal a v autě měl 136tkovej motor (hlava upravená, vačka 300)..no to jsou detaily. Podstatné je, že to jel na upraveným Sedru a podle jeho slov (a co jsem viděl tak tomu i věřím) má na tom motoru odbržděných 85 KW!! Ale co je důležité, tak mi říkal že dokud tam zkoušel rozdělovače, tak se s výkonem dostal na max 70 - 73 KW (stejný motor). Pak vyhodil rozdělovač a nahradil ho řídící jednotkou z nějaké motorky (já blbec se nezeptal z čeho to bylo). A opět na brzdě jen po této změně nabrzdil oněch zmiňovaných 85 KW....



Jen předávám co jsem od něj slyšel...ale jelo mu to vážně hezky..
23:58:21
11.05.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Petkar1: to by bolo nerealne...
22:17:54
11.05.2009
Petkar1
-> gabo000000: Promiň, takhle jsem to nemyslel jako komplet sériový motor4
14:47:20
11.05.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> COL: proste klasicky ako to ide aj ostatnym...po cestach predsa beha plno skodoviek s vecsimi mensimi upravami a vecsina ma seriovy rozdelvoac8
14:45:28
11.05.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Petkar1: zo seriovovu vackou..motor v zivote nebol seriovy8
14:41:04
11.05.2009
COL
-> gabo000000: jde o to, co je to "normalne slo" :o). Nejaka super optimalizace nema asi smysl, ale naladit "otackovou regulaci" a klidovy predstih se proste musi. Alespon tyhle dve veci.....
14:38:42
11.05.2009
Petkar1
-> gabo000000: je to tak jak píše -> Alenka: . Nemáš prostě vhodnej rozdělovač pro svůj motor. "Nejvhodnější" respektive nejmenší zlo sériový rozdělovač je 136X, má nejstrmější charakteristiku. Jinak obdivuju hodnotu z 0-100 za 8,5 se sériovým motorem. Jak jsi to měřil?4
14:35:21
11.05.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Rooney: A jak se mu to osvedcilo?
14:22:30
11.05.2009
Rooney - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: takovou, domorobo, manuální regulaci předstihu měl táta na svoji škodárně, jak je sytič, tak tam měl druhou páčku a tím to reguloval1
14:21:28
11.05.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> COL: to som uz citanl na TW ale preco idealizovat ked ja sa to nesnazim vôbec dosiahnut..ja len chcem aby to normalne slo:D
14:09:46
11.05.2009
COL
Predstih je hodnota, jejiz optimalni hodnota je zavisla na otackach, mnozstvi smesi ve valci, slozeni smesi, teplote, tvaru jiskriste, tvaru spalovaciho prostoru atd.... je jen na konstrukterovi zapalovani jak moc se optimu snazi priblizit a za jakou cenu. Nekde (treba stara 2t motorka) postaci konstantni predstih, nekde ne - ale pokud mam jeho rizeni zavisle na n parametrech, pak musim vzdy optimalizovat vliv vsech tech n-parametru. Nastavenim statickeho predstihu se to nedozene.



-> tomas1280: kdyz mas stroboskop a budes mit citelnou rysku i pri vyssich otackach, tak to nastav tak, aby regulace byla stejna jako na 105... (a pokud budes testovat tu odstredivou regulaci na miste, odpoj pri tom podtlakovou).
10:55:58
11.05.2009
tomas1280
takže zapalovanie:



aky predstih by ste mi odporúčili na mojej 105ke s rozdelovačom z favorita s vymenenou podtlakovou regulaciou a pruzinami zo 105ky.?.



Chcem to dat nastaviť stroboskopom ale kolko ° .?.?.?.
20:37:24
10.05.2009
gabo000000 - zrušená registrace
dnes som bol na letisku a skusali sme 0-100...seriova vacka a motor EVO1 9.7s....motor EVO2 a seriova vacka 8.5s a motor EVO2 a chovancova vacka 10s10 dole mi to ledva ide a hore nedokoncim krutak...



skusali sme predzapal od 0-20° od 0 do 5 ma slabsi tah...od 5 do 20 som velku zmenu necitil..viszsie som sa bal uz ist
upraveno 1x, naposled 10.05.2009 20:42:30
20:34:50
10.05.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> DuriQ: este iny benal ako 100okt do toho motora nesiel.v.yhradne 100vku tankujem
19:24:27
10.05.2009
DuriQ
gabo000000: tankuj min. 98 alebo 100 octanovy benal a nebudes mat detonacne horenia.. : )
03:31:15
10.05.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: uz som aj ja rozmyslal nad bovdenom1
21:36:02
09.05.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> gabo000000: Mi tak napadlo... ja mam odpojenej podtlak jako kazdej spravnej tuner zejo... co tak nejakym zpusobem ovladat tu podtlakovou regulaci manulane? Treba jet do toho myho referencniho kopce na plnej kotel a zkouset s tim hejbat. V nejlepci nastaveni to nechat a podivat kolik je zakladni predstih...
15:00:06
09.05.2009
Alenka
Vysoký: klepe, občas cuká, nejede (ale to se motorů s dlouhou vačkou a vyšším k.p. příliš netýká)

Nízký: cuká, má divný \"šustivý\" zvuk, nejede, průvodním znakem můžou být rozžhavené výfukové svody při částečném zatížení, typicky při odpojené podtlak. regulaci.



Tohle téma je dalším důkazem toho, že skutečně žádný sériový ozdelovač nemá vhodnou charakteristiku pro upravený motor, kdy už to konečně pochopíte? :)
upraveno 1x, naposled 09.05.2009 15:01:44
14:23:55
09.05.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> gabo000000: Tak za chvili snad se nic nestane, ale omez to na minimum... Detonace nici motor.
14:04:54
09.05.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak to jo..ja nemam ani sedacky ani nic:D pocujem motor a kôli klepaniu som si navaril aj tichy vyfuk ale ta neviem:D za jazdy som skusal hodnoty ledva do 10° a nvm nvm... inac posrat motor by som nemal keby som si dal par 1-2Km jazdu s velkym predstihom nie?
13:27:02
09.05.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> gabo000000: Ja cca udajne KP 9,8.

Ono s tim klepanim je to tezky no, chce to nemit radio a aby nic v aute nedelalo bordel a pokud mozno silnice bez der 8
13:26:53
09.05.2009
gabo000000 - zrušená registrace
TW

Jízda s takovým motorem je velmi nepříjemná, motor klepe prakticky trvale, výkon jde silně dolů

takze pokial nepocitujem pokles vykonu je to OK?



7
13:25:26
09.05.2009
gabo000000 - zrušená registrace
TW radi



3. Na rovině jeďte na IV. rychlostní stupeň 40 km/h a prudce sešlápněte plyn naplno – motor by měl krátce a středně silně zaklepat – pokud motor klepe dlouho a silně, je předstih velký, korekci proveďte pootočením rozdělovače ve směru hodinových ručiček (pootáčení se provádí po milimetrech tak dlouho, až se najde optimální hodnota)



4. Pokud motor neklepe a nebo jen krátce a slabě, je předstih malý, pootočte rozdělovačem proti směru hodinových ručiček (opět hledejte optimální polohu po milimetrech)





ale ja si stale nie som isty ci pocujem dobre klepanie alebo pocujem blbosti3
13:17:01
09.05.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: aha...a aky mas KP?



inac mne pri 20° ne mieste ani jednu nestrelilo do vyfuku..co teraz mam vyfuk rovnu 50 ku ruru od favo zvodov po celo...sa mi odlomil priecnak8 a nic..ani plamienok ani strela ani nic8
13:14:03
09.05.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> gabo000000: Ok tohle je vacky z hyjeny 254/254 no skoro serie. Jinak ono se to pri vysokym predstihu uchladi, ale rychle se orhiva...
13:11:59
09.05.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: btw zo seriovou vackou som aj ja jazdil nulu4
Extreme Tyres