
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nemazou se vahadla........ :-/
-> Shader: Hlavně že je to opraveno. 

-> Urbi: Bingo! Otočená osa! Rozebral jsme to, osa a vahadla v pořádku, přeskládal a už to zase maže! Tip na rozběhnutí čerpadla pomoci vrtačky jsme zkoušel, ale z kanálku ani kapka, soudím, že musí být v pohybu i vačka, aby se olej dostal do kanálku hlavy! Po přeskládání osy a vahadel a přetočením motoru, začalo mazat ihned! Toť vše k této problematice, závěrem... jsem to ale ko*ot!



-> Shader: Po sundání vahadel a zatočení čerpadlem už uvidíš za chvilenku, zda ti z hlavy z kanálku vytéká olej. Ještě můžeš mít naopak přímo ten hřídel vahadel - má vstupní dírku jen z jedné strany a koník s dírkou musí být také z té strany kde je dírka na hlavě ... mockrát jsem to viděl někam přehozený nesprávně.
-> Shader 19.10.17 19:19:07: muzes silon, takovej silnejsi vlasec, ja tim cistim vsechny kanalky - projedu, profouknu, nekolikrat po sobe, abych vyloucil, ze tam neco muze byt

Zdravím
Takže těsnění jsem dneska zkontroloval a je usazeno správně! V původní diskuzi tady psal Petr S, že se sundají vahadla a do kanálku se strčí drát, pokud nejde je obrácené těsnění (případně ucpaný kanálek), ale to je přece blbost ne? Ten kanálek není rovný, ale uvnitř hlavy má nějaký profil, tudíž tam ten drát nepůjde tak ani tak ne? Nebo se pletu? Jinak teda vyzkouším ten tip s vrtačkou, za jak dlouho se to natlakuje?
Takže těsnění jsem dneska zkontroloval a je usazeno správně! V původní diskuzi tady psal Petr S, že se sundají vahadla a do kanálku se strčí drát, pokud nejde je obrácené těsnění (případně ucpaný kanálek), ale to je přece blbost ne? Ten kanálek není rovný, ale uvnitř hlavy má nějaký profil, tudíž tam ten drát nepůjde tak ani tak ne? Nebo se pletu? Jinak teda vyzkouším ten tip s vrtačkou, za jak dlouho se to natlakuje?
-> vhml 19.10.17 14:47:44: tak hlavne motor je dutina a nejhorsi valce, pak orezavaji vlozky, takze ano, lepsi nez aby tam narostla liska a s mann filtrem kontrolka i po 1/4 roce zhasina hned jeste pri startovani
ale jestli mas treba meyle, z toho olej odtekl do druheho dne, v aute se kterym jezdim jsem to vydrzel tyden a vyhodil jsem ho
ale jinak s tim rozdelovacem bez nahonu od vacky to je dobrej napad, protoze s moji sikovnosti by mi to tam popadalo taky :)
-> Petr Urban 19.10.17 14:17:20: jj, jsou v autech, 2x742.136, ale z jednoho bych nejradeji udelal 1450, kliku mam, vacku ME 278° taky a ohledne pistni sady jsem uz pred nejakym tydnem psal Ing. Chovancovi, ale zatim neodpovedel :(


-> Petr Urban 19.10.17 14:17:20: jj, jsou v autech, 2x742.136, ale z jednoho bych nejradeji udelal 1450, kliku mam, vacku ME 278° taky a ohledne pistni sady jsem uz pred nejakym tydnem psal Ing. Chovancovi, ale zatim neodpovedel :(
To tomu motoru dozajista prospěje, jít si ho v zimě cvičně za studena a ,,bez oleje" nastartovat jen tak bezúčelně s vidinou toho, že mu snad pomůžu 

-> Jarda: Tak to je ten případ dlouhého stání... Pokud jsou uskladněny, nemusíš je mazat. Pokud je chceš nastartovat a jsou v voze rok někde stojící, možná bych uvažoval si je takto přemáznout před startem.
-> Petr Urban 19.10.17 07:39:51: jasne..., doslo mi to, az kdyz napsal, ze bez nahonu k vacce, myslel jsem, ze pres to chce tocit celym motorem :) co myslus tim dlozhe stani?, mam dva motory, co uz nebezely cca rok a pred zimou je probehnout chci... Jinak se to snazim startovat, co ctvrt roku, ale tyto jsou trochu hur pristupne
-> Petr Urban 19.10.17 07:39:51: já to zkoušel se šroubovákem v aku jednou a potom co se roztočit, vyklouzl z drážky, otloukl komínek a pak se povolil ze sklíčidla a spadnul dovnitř, jsem se na to radši vysral a upravil si starej rozdělovač 
Byl jsem dost překvapenej jaký má to čerpadlo vlastně odpor, po tom co to naběhlo do plnýho tlaku s tím měla malá aku docela starost utáhnout.

Byl jsem dost překvapenej jaký má to čerpadlo vlastně odpor, po tom co to naběhlo do plnýho tlaku s tím měla malá aku docela starost utáhnout.
-> Jarda: Vyndat komínek 3 min. Strčit tam kus velkýho šroubováku do aku a zatočit další 3min. a složit 15 min. Je to perfektní věc pro nový motor nebo i motor po zásadním rozdělání či dlouhodobém stání. Vše ostatní proč to neudělat jsou výmluvy 

-> Milan 136 18.10.17 23:10:49: Navic on to ma jezdenej motor

-> vhml 18.10.17 22:42:55: no tak bez nahonu vacky, tak to jo... (ja rozdelovac moc nevyndavam takhle uplne celej :)) tak suchym urco ne, ja vse pri skladani mazu

-> Jarda - zrušená registrace 18.10.17 22:40:45: jo, to je o dost lepší točit suchým motorem 

-> vhml 18.10.17 22:38:12: To je úplně super

no me teda prijde lepsi tim zatocit starterem, na todle to neni stavene... ale tak asi jo
-> Jarda: Po každém zásahu, jako je třeba výměna tesnění pod hlavou, nebo po seskládaní motoru (první start) to dělám. Prasárna to podle mě není.
-> Jarda - zrušená registrace 18.10.17 22:32:44: normalni predstartovni procedura nově složenýho motoru. Já mám rozdělovač se sundaným náhonem vačky a namísto palce navařen 14tku ořech a akuvrtačkou si to natlakuju.
-> Jarda: Proč by to nešlo? Kamarád takhle jednou za čas mazal motor, kterej měl uloženej....
-> Jarda: No jasně. Proč ne?
-> sikula 18.10.17 22:24:44:
to myslis vazne?

-> Shader 18.10.17 21:21:35: Pro test můžeš vyndat rozdělovač, do vrtačky uříznout (ze starého plochého šroubováku) spodek a bez rukojeti si přes vrtačku zatočit a uvidíš.. moc netlačit směrem dolu, aby se nedřelo kolečko o koš.
-> Shader 18.10.17 21:49:10: jj, vahadla stejne musis sundat, tak bych tam zkusil strcit nejakej dratek, muze to byt ucpane az nekde v tech vahadlech, mozna bych zkusil vyndat svicky a zatocit motorem bez vahadel - to se potkat nemuze, kdyz budou ventily zavreny, jestli z toho kanalku vyleti olej

-> Jarda: Momentálně tam mám Temac a pokud mi už úplně nehrabe
, tak ho mám na bloku uložené nápisem "TEMAC" nahoru. Zítra to zkontroluji.

-> Jarda - zrušená registrace 18.10.17 21:26:12: Ano, mohl ho obrátit. ;-)
-> Shader: Otočil sis na 99% těsnění. Nic si z toho nedělej. Kamarádovi automechanikovi se to už taky povedlo, když chvátal, aby si stihnul připravit auto na závody. Tak se daly nový vahadla a jezdí to dál.
-> Shader 18.10.17 21:29:42: jj, nevim ted jestli Cu, ale asi jo... dal jsi to dobre na ten kanalek?
jo temac ma Cu www.autobalada.cz/inshop/ .../047103383D_M.jpg ja uz bych teda temac nedal, ani tendle sedivej, kterej sice nekdy drzi, ale s elringem se neda srovnavat a maji i vysoke procento zmetku, ja z 10ks namontoval 2 ks zmetku behem asi 8 let, elring mi jeste zadnej nevylitnul a to jsem to dal treba na presah v nule, pritelkyne uz na tom ma pres 40tis. km a zlutej rapid pres 100tis.km
jo temac ma Cu www.autobalada.cz/inshop/ .../047103383D_M.jpg ja uz bych teda temac nedal, ani tendle sedivej, kterej sice nekdy drzi, ale s elringem se neda srovnavat a maji i vysoke procento zmetku, ja z 10ks namontoval 2 ks zmetku behem asi 8 let, elring mi jeste zadnej nevylitnul a to jsem to dal treba na presah v nule, pritelkyne uz na tom ma pres 40tis. km a zlutej rapid pres 100tis.km
-> Jarda: Na těsnění je to ta díra s Cu kroužkem?
-> MVM 18.10.17 21:06:58: jo tendle kanalek si vzdy hlidam... mohl jej obratit, je jinak symetricke? jestli jo, tak bych to zkusil jen proderavet, co to bude delat, vim ze tam je tesnici krouzek, ale nez delat cele tesneni znovu...
-> Shader 18.10.17 21:21:35: no muzes zmerit tlak oleje, ale todle vypada na nepruchozi kanalek...
-> Shader 18.10.17 21:21:35: no muzes zmerit tlak oleje, ale todle vypada na nepruchozi kanalek...
-> MVM: Těsnění jsem dělal, ale to by mělo být v pořádku! Pro jistotu zkontroluji. Dá se ještě nějak zjednodušeně ověřit funkce čerpadla?
-> Shader 18.10.17 20:54:58: Olej jde z bloku motoru do hlavy přes těsnění pod hlavou malým kanálkem a ten je vyvrtaný v bloku od posledního ložiska vačky. Jestli jsi dával těsnění pod hlavu a špatně - může to být tím..
Zdar chlapi.
Průser jak howedo! Dneska mi začal motor vyluzovat velice nepříjemné zvuky (motor 136). Zdálo se mi, že jde zvuk z pod víka ventilů! A měl jsem pravdu, po sundání víka ventilů jsme zjistil, že se mi nemažou vahadla! Kontrolka mazání nesvítila! Co mám udělat jako první? Kontrola čerpadla? Odkud se tam ten olej vůbec bere? Na co se podívat? Díky za tipy.
Průser jak howedo! Dneska mi začal motor vyluzovat velice nepříjemné zvuky (motor 136). Zdálo se mi, že jde zvuk z pod víka ventilů! A měl jsem pravdu, po sundání víka ventilů jsme zjistil, že se mi nemažou vahadla! Kontrolka mazání nesvítila! Co mám udělat jako první? Kontrola čerpadla? Odkud se tam ten olej vůbec bere? Na co se podívat? Díky za tipy.
A neni to náhodou určený zejména na papírový těsnění (popř. kov na kov)?
-> zidlik: To vis co kdyby nahodou
jen lituju ty co to pak musej opravit dostat ten humus dolu je fakt vzruso.



-> ZbyŠek: tyjo co tě to napadlo???ale vidim to tak na každym druhym motoru nevim co ty lidi vede ktomu těsnění ještě poblejt silikonem

- ALL Lidi zase tak blbej nejsem abych obratil tesneni, ale pricina byla ze jsem ja idiot dal pod to tesneni lukopren, ale nebojte uz jsem to napravil....... a diky za vase rady 

-> petr s: jo tak to jo, to mě nenapadlo



-> Pavel P..: aaaa filmová hvězda
tak to neni divu, jak by řekl Dušek "Mami......TO JE ŠÍLENEEEC"




-> Turda: moje to bylo... vrak na ND, motor přidřenej a v něm asi 8 litrů hustýho oleje jak z bagru.
skoda-virt.cz/cz/.../2230 -filmova-hvezda
skoda-virt.cz/cz/.../2230 -filmova-hvezda
-> Pavel P.. 17.04.09 16:29:38: No tak to je mazec...
-> Turda: ušetříš za těsnění necháš staré
-> Pavel P..: a čí to jako je??? jako cpát silikony na těsnění pod hlavu, to už mě nechte bejt.....

-> Pavel P..: Jak to tady pozoruju tak na to kazdej musi prijit sam komu neni rady tomu neni pomoci
a takhle vypadala hlava.... saky z ní byl určitě nadšenej 
Děti takhle je to špatně, takhle se to nedělá!!!

Děti takhle je to špatně, takhle se to nedělá!!!

Já už se nedivim ničemu
-> Pavel P..: Vydel jsem hodne ale tohle je uz fakt moc skoda ze nemam fotky ale videl jsem to tesneni zapatlany grafitkou taky radost do dostat dolu z bloku a hlavy
-> Pavel P..:




