VhodnÉ NatryskovÁnÍ ?

prohledat
23 příspěvků (zobrazeno 1 až 23) od 09.04.2009 do 29.08.2024, založil/a Maxx
řadit dle data
00:32:25
29.08.2024
COL
-> Boco: Co je to malý plyn? Pokud je úhel klapky opravdu malý, může to být i záležitost přechodového systému a dokonce i nastavení volnoběhu.... Větší vzdušník určitě nic neobohatí, naopak ochuzovací korekce začne dřív. V tom článku jsou místy celkem nepřesnosti. Zkus přidat 5 procent na průměru hlavní trysky. Jinak předpokladem úspěchu laborování s karburátorem je zcela bezvadné zapalování. A taky, pokud řeším 1. stupeň, bych na tyto experimenty druhý stupeň vyřadil, aby byla jistota.
23:53:20
28.08.2024
Petr Urban
-> Boco: Celý mísící systém Tryska - emulzní trubice - emulzní šachta - vzdušník - směšovač pracuje v kooperaci a jejich vlivy se prolínají dle otáček, úhlu plynu a zatížení motoru. Hlavní tryska ovliňuje bohatost v celém pásmu ot. krom volnoběhu. Vzdušník záleží právě od toho v jaké fázi otáček, zatížení a úhlu plynu se motor nachází, ale laicky ovlivňuje směs spíše v středním a vyšším pásmu ot. a úhlu plynu. Trysku na 1.st bych volil jako byla na 120LS - tedy 112 a vzdušník můžeš nechat sériový. Dále na cukání pomáhá kvalitní velká jiskra - tedy případný přechod na bezkontaktní zapalování z Favorita, kde je mnohem výkonější cívka a tedy intenzita přeskokou jiskry mnohem větší.
23:16:45
25.08.2024
Boco
Ahoj

nechcem zakladat novu tému tak písšem sem



Motor 120LS (okrem hlavy, tá je 110LS)

Mám ucukaný 1 stupeň pri malom plyne cca do 3000ot, robí to také ee-e-e-e-ee-e-ee, keď dupnem na plyn a otvorí sa 2 stupeň, autom sekne a motor sa krásne roztoči.

Po diskusíach s viacerými luďmi bol rovnaký záver - je to chudobné na 1 stupni.



Otázka ako obohatiť 1 stupeň - logicky by som išiel cestou vačšej trysky resp menšieho vzdušníka. Ale narazisl som na článok na Škoda tech webe www.skoda-techweb.cz/clan ek.php?id=394 a tam sa píše "Hlavní tryska ve spolupráci s hlavním vzdušníkem pracují asi následovně - zvětšení trysky obohatí směs ve vyšších otáčkách, zvětšení vzdušníku v otáčkách nižších. Proto pokud chci zvýšit bohatost v celém rozsahu otáček, musím zvětšit trysku i vzdušník.". Je to napísané správne, čiže zväčšením vzdušníka sa obohatí zmes?
upraveno 1x, naposled 25.08.2024 23:17:30
08:34:53
20.07.2020
k.jarek
-> Petr Urban: Tak musím zkonstatovat, že je to paráda s tím menším vzdušníkem. Mockrát děkuju za věcné rady4
17:38:11
28.06.2020
k.jarek
-> Petr Urban: To su netušil, měl su spíše opačný pocit. Zkusím tedy sehnat 190 vzdušník. Su zvědav, jak to nakonec pojede. Proč neupravili průběh mi zůstává záhadou a je to škoda, ale není to zdaleka jediné místo, které neupravili, ač by to bylo záhodno.

Su rád, že (zatím) nemusím ten motor hanit a přidávat tak další podobnou negativní zkušenost. Snad u toho díky upravenému rozdělovači a těmto radám ohledně směsi zůstane4

Každopádně mockrát děkuju za věcné komentáře.







Mimochodem, pokud by měl někdo přebytečný vzdušník 180 až 190 a měl by cestu na Pohofest, dejte mi prosím vědět6
14:08:40
28.06.2020
Petr Urban
-> k.jarek: Ano právě při sériovém sacím a výfukovém traktu je druhý stupeň velmi bohatý a to až do maxima otáček, několikrát testováno na Š130 i Š136. Vždy však sériově osazeny první stupeň vykazoval v určitých režimech jízdy chudost, proto je lepší jej obohacovat, avšak vše s mírou, stačí velmi malé zásahy pro dobrý výsledek u sériového motoru. Zapalovací soustava je však v původním stavu s rozdělovačem Š120 používaným i u Š130, kdy fabrika nijak nezareagovala na zvýšení komprese oproti š120, né zcela šťastným řešením pro dobrý chod a spolehlivost. Znám velmi mnoho příběhů od starších zkušených pánů i vlastního táty o nespolehlivosti Š130 - foukání těsnění pod hlavou, tvrdý chod do kopce, přehřívání a praskání hlav atd. Je tedy z nějakých zkušeností mým názorem, že právě nastavení motoru - maličko chudší směsi při cestování a vysokého předstihu v ikriminovaných, na detonace nachylných otáčkách a zátěži, udělalo u těchto motorů tuto pověst.
13:56:25
28.06.2020
k.jarek
-> Petr Urban: Děkuju za odpověď. Původně byly svíčky právě cihlové (při přechodu 115 ->120 byly o trochu tmavší - dle očekávání) a změna nastala až po výměně na tom druhém stupni. Výchozí 135/160 je bohaté dost? Dobro vědět. Mně právě přišlo, že v zátěži to není ve vyšších otáčkách úplně ono (to myslím ovlivňuje vzdušník), tak su chtěl to zkusit obohatit nahoře zmenšením vzdušníku a taky to zkusit trochu posunout celé pomocí trysky. Motor je neupravený včetně uzavřeného sání a běžného výfuku, vrátím tedy na druhý stupeň původní trysku/vzdušník. Děkuju za info.

Ten menší vzdušník na prvním stupni zní dobře, to bych mohl zkusit. Díky za tip.

Tak životnost samozřejmě řeším, takže to nechcu úplně zalít a smývat tak olej ze stěn. S vyšší spotřebou su počítal, ale netřeba aby to žralo aj trávu podél cesty. Nicméně nějaké to zvýšení spotřeby bych neřešil.
23:54:47
27.06.2020
k.jarek
Borci prosím o radu. Mám neupravený motor 742.13 a celé dva roky používám svíce NGK BP6HS, kde nebyl žádný problém. Před nějakou dobou su přetryskoval první stupeň karbce ze 115/200 na 120/200 a chod byl mnohem lepší. Až sem dobré, ale minulý týden su zkusil přetryskovat druhý stupeň ze 135/160 na 140 (provrtáno ze 110)/140 a dnes su po cestě z Běšin zkusil mrknout na svíce v očekávání, že budou pravděpodobně přeplavené (neupravený sytič byl přeplavený a namísto původních ~1800ot./min držel ~1200ot/min a při ubrání trošku přidal), ale svíce byly prakticky čisté. Předstih su kontroloval a mám jej seřízený dle pokynů Petra Urbana (po úpravě rozdělovače), takže tam bych problém neviděl. Volnoběh seřiizuju tak, že si nastavím směs podle otáček a bohatost ubírám dokud nezačnou otáčky klesat a pak přidám půl otáčky. Původně su plánoval dle míry bohatosti zkusit kombinace 140/160 nebo 135/140, ale totok mňa celkem vyvedlo z míry. Může to značit, že je to tak bohaté, že to stačí smývat veškerý bordel, nebo je to vážně chudé a chtělo by to upravit? Při zborce su měnil těsnění jak pod víkem, tak i mezi karbcem a pertinaxem.
20:23:21
09.06.2009
Pavell
je jedno na jakej je to kvalt,, prostě při udržování konstantní rychlosti při minimálnim plynu, ted už mi to skoro nedělá, dal jsem na první stupeň 125 trysku + nové seřízení + výměna nicmoc fungující ACpumpa1
18:30:06
09.06.2009
petr s
-> Pavell: Dej tam 4 a nebude ti to skákat
18:16:08
09.06.2009
ZbyŠek
Gemini 08.06.09 23:09:25 napsal: daj na prvu 115/200
na druhu 145/140
to je smerovano ke me ??
18:08:52
09.06.2009
ferrari
-> Pavell: a to 60 km/h s akým kvaltom?
15:19:09
09.06.2009
Pavell
zdravim mohl by někdo poradit?

mam motor fávo 135 snížená hlava o 1MM, takže 136..motor mi vynechává, cuká když jedu jen udržovací rychlostí, třeba 60 skoro bez plynu...je to jen tryskama? jak vhodně otryskovat tento karbec? je to sedr ze 130 díky za rady,,motor je odborně seřízen....
23:09:25
08.06.2009
Gemini
daj na prvu 115/200

na druhu 145/140
21:59:03
08.06.2009
Pavel P..
-> Lukas/Fishmaster: tak to neni tělo ze SEDR 3223 ale třeba z 1203ky nebo tatry a víko je ze 136ky, koukni se do difuzorů jaký tam jsou.
21:54:43
08.06.2009
Lukas/Fishmaster
Nazdar ... mám aj ja na vás otázočku ... je to pravda že na SEDRy 136 (3223) nie je elektromegnetický ventil? Lebo mám doma taký kúsok, a to miesto kde býva el.magnetický ventil je len zaslepený, a nie je tam ani závit ... je to normal? poradte ... dakujem ... najlepšie mi napíšte poštu .. 9
20:55:23
08.06.2009
Evž@
-> ZbyŠek: no tak pokud šlapneš rázem na plný plyn tak než ti podtlak otevře 2 komoru tak to pokucká...zkus mrknout na to...popřípadě jestli se nezadrhává
20:47:18
08.06.2009
ZbyŠek
-> Evž@: ne ne ja to mam serii po GO
20:10:31
08.06.2009
Evž@
-> ZbyŠek: motor je seriový?...tohle mě dělalo taky když sem nechal na druhem stupni trysku 130 .....pak sem dal 150 trysku...vzdušník 160 a už to přestalo....mam ale 280° vačku a lízlou hlavu
18:57:11
08.06.2009
ZbyŠek
Cau, mam original 130 pri rychle akcelereci plynu motor pokucka pak chytne tocky a jede jak divy, tak jestli by mi mohl nekdo poradit jake vzdusniky a trisky dikas......
14:02:18
09.04.2009
Maxx
-> havlik: díky to je super jdu zkouset :-) maš to u mě 5
13:56:07
09.04.2009
havlik
Saky Vzdusnik Tryska

1.komora 210 120

2.komora 140 145

Razor

1.komora 210 122

2.komora 160 135

Vrba

1.komora 200 115

2.komora 150 145

Veron

1.komora 200 115

2.komora 140 140

Vojtik

1.komora 210 120

2.komora 140 145

tady máš menší tabulku co sem si kdysi vytáhnul z virtu
13:52:33
09.04.2009
Maxx
Čau chalani mam takovou otazečku potřeboval bych vedet jak vhodne natryskovat karbec ze 136ky na motor fabia.konfigurace-vačka 265/265 kompletní uprava hlavy leštena klika,ojnice,ben.čerpadlo Facet a spoustu dalsich prkotin.... vím ze natryskovani je je u upravenych motoru vzdycky odlisny ja potrebuji vedet jen priblizne natryskovani a potom samozrejme doladovat podle potreb...jak ho mam pro zacatek natryskovat?dekuji Maxx4
Extreme Tyres