skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vačka 254/254 +motor Favo,diera v plyne
Jo a se 136 motorem, erkovou vačkou a SEDRem 120(LS) jsem měl taky špatný přechody, i když na favo motoru ten karbec fachčil perfektně. Vyřešil mi to až LEKR.
Člověk už neví, co si má z toho virtu vybrat :-)
Nejdřív všichni říkali, jak je MPi vačka skvělá. Pak přišel Kubina s tím, že není moc vhodná na karbec. Pak zase všichni tu MPi vačku chválili, jak jim to skvěle šlape. Nepamatuju si ani, že by si Tuner#2 stěžoval. Teď zase slyším i od Tunera2, že MPi vačka moc dobře s karbecem nefunguje a že přechody byly špatný.
Já sem si dal (pod vlivem Kubiny) erkovou vačku a trochu mě štvalo, že ostatním to s MPi vačkou jede dobře a mohlo by mi to jet víc, ale teď už je mi to jedno.
Nejdřív všichni říkali, jak je MPi vačka skvělá. Pak přišel Kubina s tím, že není moc vhodná na karbec. Pak zase všichni tu MPi vačku chválili, jak jim to skvěle šlape. Nepamatuju si ani, že by si Tuner#2 stěžoval. Teď zase slyším i od Tunera2, že MPi vačka moc dobře s karbecem nefunguje a že přechody byly špatný.
Já sem si dal (pod vlivem Kubiny) erkovou vačku a trochu mě štvalo, že ostatním to s MPi vačkou jede dobře a mohlo by mi to jet víc, ale teď už je mi to jedno.
-> Vrba: s karburaci nikdy problem nebyl. jak sem to nasadil tak to jelo, vsechny trysky pekne dostupne zvenku v drzakach takze to muzes tryskovat do zblbnuti...
-> Adam6666: No vidíš,ale taky jsi měl plno problémů,takže si asi nevybereš.Všechno má svoje.
-> Vrba: proto nepouzivam sedry a jine takove srandy.....![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Adam6666: Jo,funguje i bez predehřevu,ale s predehřevem máš lepší odpaření paliva a tím pádem menší spotřebu.Výkonový přínos při odpojeném predehřevu je u našich motorů zadedbatelný nebo žádný.Spíš bude výsledek ještě horší protože tam budou nechané malé trysky a malý nástřik akcelerační pumpičky ,ktery u sedru neseřídíš.
-> Vrba: ono to funguje i bez predehrevu, problem je v tom ze tam porad rve nejake nesmyslne male trysky...... a kdo vi jak je serizeny zbytek motoru.
-> LuisiLe: Dej 120/210 a 140/160
-> ferrari: No bude to nahouby se vsema karbecama kdyz nemas zapojeny ten předehřev.Ja mel karburator nastaveny podle sebe.S tím edsrem je to nejlepší proto,ze dává nejbohatší směs ze vsech zkousenych karbu cos popsal
a ake by bolo osadenie karburatora sedr32 zo 130tky ak bi bol tento motor:
blok 742.136
valce piesty ojnice hlava felicia 1.3 mpi 50Kw
vačka 254/254
aspon približne dik
blok 742.136
valce piesty ojnice hlava felicia 1.3 mpi 50Kw
vačka 254/254
aspon približne dik
No, tak som dnes osadil EDSR 120 a naladil 1.komoru nasledovne:
tryska 115
vzdušník 190
difúzor 22
teda jemne bohatšie osadenie voči 130tke...no, podľa prvej jazdy by som povedal, že prechody sú lepšie...ešte azda časom dám vzdušník 170, čo to povie...len sa mi zasa zdá, že motor nejde tak ľahko do otáčok...ale to môžu byť aj pocity, veď som tam mal SEDR T613...
tryska 115
vzdušník 190
difúzor 22
teda jemne bohatšie osadenie voči 130tke...no, podľa prvej jazdy by som povedal, že prechody sú lepšie...ešte azda časom dám vzdušník 170, čo to povie...len sa mi zasa zdá, že motor nejde tak ľahko do otáčok...ale to môžu byť aj pocity, veď som tam mal SEDR T613...
-> elbacil: 100 tu maji 105tky........ tady by chteli aspon 130 ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Chlapi vy tu srandujete či čo.To čo chcete so 110-mi hlavnými tryskami ?Snáť 100 HP.![92](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/92.gif)
![92](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/92.gif)
Jakub M. 28.03.09 09:20:50 napsal:
→ ferrari:
no karbec je sériovej SEDR 3223…No, tak to je v Pčku, pretože ja som tam mal origo SEDR130 (2951 tuším) a výkonovo síce dobré (ale EDSR120 lepší), no prechody problém...
→ ferrari:
no karbec je sériovej SEDR 3223…No, tak to je v Pčku, pretože ja som tam mal origo SEDR130 (2951 tuším) a výkonovo síce dobré (ale EDSR120 lepší), no prechody problém...
-> ferrari:
no karbec je sériovej SEDR 3223...
no karbec je sériovej SEDR 3223...
No pozor, ja som aj mal SEDR130, ale som ho požičal kámošovi a ten auto stihol predať aj so SEDR130...ale, mal som vyskúšané na mojej Š125 ešte so 120 motorom, že najlepšie sa choval jednoznačne EDSR120...aj na tomto Favo motore som mal osadený aj SEDR130, aj EDSR120, aj SEDR120, teraz SEDR T613; ale jednoznačne sa najlepšie chová práve ten EDSR120..
A pozor, tá výkonová diera sa úplne rovnako prejavovala so SEDR130, aj EDSR120, aj SEDR120 a najhoršie je to s týmto SEDRT613...
PS - ten SEDR130 si mal sériovo osadený?
A pozor, tá výkonová diera sa úplne rovnako prejavovala so SEDR130, aj EDSR120, aj SEDR120 a najhoršie je to s týmto SEDRT613...
PS - ten SEDR130 si mal sériovo osadený?
-> ferrari: Jinak trysky můžeš převrtat.Male prumery vrtáčků se dodávaji po 0,1mm mám dojem.Ale jestli můžu doporucit z vastni zkušenosti (užil jsem si s tím svoje nez jsem zjistil ze to opravdu nepujde),tak nasad karburator ze š 130.Jěště jsem chtel na karbecu 613 upravit volnoběžný systém aby byl stejný jako na 130,ale s vybavením co mám doma by to nešlo a davat prachy za nejistou upravu karburatoru jsem nechtel.
-> ferrari: Ahááá,to je karb z t613.Tak ten neodladiš.Sám jsem s tím expetimentoval asi dva mesíce,vždycky už to bylo celkem schudný ale nikdy to nebylo uplne ok.A bez vyhrivaneho sání a s tyskou mensi nez 125 na prvním stupni si ani neškrtneš.Zapoj vyhrivaní,dej 125 trysku popřípade jeste prevrtej volnobeznou na prvním stupni a třeba to dostanes do nejakyho lepšího stavu.Ale spíš doporucuju místo nej karb ze 130.Má nejlepší volnoběžný a přechodový system a dosahnes s nim nejlepší spotřeby.Mimoto je to o mnoho jednoduší řešení než t613 a vysledek je stejny.
Nie-nie, ja som vymenil vzdušník 1. komory 200 za 170...ale v karbe SEDRT613...ale v podstate žiadna zmena, čo sa týka prechodov nenastala...viem, že to otočenie šróbika bohatosti veľa nerieši (aj keď teoreticky pri zošlapnutí plynu v otáčkach okolo 2000 by to malo mať vplyv)...
Ale vravím, osadím EDSR120 a na ňom budem skúšať...mám to teraz 110/170 a 125/160 (origo pre 120L). Skúsim pre začiatok 112/170, potom 115/170...2. komoru budem riešiť neskôr...škoda, že do tohto T613 nemám trysku 120...dal by som ju na 1. komoru...120/170...
Ale vravím, osadím EDSR120 a na ňom budem skúšať...mám to teraz 110/170 a 125/160 (origo pre 120L). Skúsim pre začiatok 112/170, potom 115/170...2. komoru budem riešiť neskôr...škoda, že do tohto T613 nemám trysku 120...dal by som ju na 1. komoru...120/170...
-> ferrari: obohatil jak?otocenim šroubku směsi nebo pretryskováním.musis vymenit trysky,jinak se o nejakym obohacení neda mluvit.Spousta lidí tady pokladá za obohacení smesi pootáčení volnobeznym sroubkem,tak proto se na to ptam.
Skúsim ešte bohatšiu zmes, ale už som ju mierne obohatil a nič...lepšie to ide, no diera je tam stále...skúsim ale špekulovať s tým EDSR120, s tým to bolo lepšie...
Sanie je už celé pretesnené, injektor funguje a neverím, žeby nefungoval na 4 karboch...
Ešte by som mal asik skúsiť to vyhrievanie, aspoň nejak provizórne...
Dík!
Sanie je už celé pretesnené, injektor funguje a neverím, žeby nefungoval na 4 karboch...
Ešte by som mal asik skúsiť to vyhrievanie, aspoň nejak provizórne...
Dík!
-> ferrari: přetryskuj karbec na bohatší směs,přetesni celé sání,podivej se jak funguje injektor,zapoj vyhřívání na sání a musí jet.Já jsem byl s tou vačkou spokojenej.Jen jsem si postupně zvykl a zdálo se mi že jede špatně.Byl to ale jen subjektivní pocit.Podle mě je to nejlepší sériová vačka co tam můžeš dat.Nicméně k ní musíš prizpůsobit i to kolem...
Njn, ale Brisky som mal predtým a vydržali 3000 km...ale fakt aj je, že som potom zistil, že mi predali nejaké Brisky, ktoré v tom motore nemali čo robiť...skúsim, mám kúpené Brisky podľa katalógu pre 46 kW Favo...teda D15YC
-> ferrari: adam ma pravdu
-> ferrari: a jak dlouho jsi s tim jel nez jsi fotil ty svicky?
+ svicky dej jine, kup brisky, takove bosche sem kdysi mel a taky to nechtelo jet..
+ svicky dej jine, kup brisky, takove bosche sem kdysi mel a taky to nechtelo jet..
No, tak som dnes skúsil zaslepiť ten podtlak a výsledok opäť žiaden...teda podtlak je OK a niečo iné KO...
Zasa nič...
PS-ale pred nedávnom som sviečky pozeral, a boli čierne = bohatá zmes...
[URL=sklad.obrazku.cz/obr96668 _Svieky15.2.09.jpg][IMG]http:/.../URL]
Zasa nič...
PS-ale pred nedávnom som sviečky pozeral, a boli čierne = bohatá zmes...
[URL=sklad.obrazku.cz/obr96668 _Svieky15.2.09.jpg][IMG]http:/.../URL]
-> ferrari: ventilova vule je 25/20 nebo 20/20 podle tycek. mas chudou smes. musis to jinak natryskovat, doladit bohatost na volnobeh, podivej se jake mas ted svicky po jizde. ne na sytic...
-> ferrari: takze je problem s pripravou zmesy...kludne aj zaneseny karb alebo zle natriskovanie alebo zle naladenie zmesy
PS - ako je to s vôľou ventilou podľa vačky..táto 254/254 je predsa ostrejšia, nemajú byť iné vôle, Nemôže byť aj tam kúsok problému?
Gabo: no, jednoducho pridám prudšie plyn a motor nereaguje hneď, ale s prestávkou (samozrejme, čím vyšší prevod, tým dlhšia prestávka)...dá sa povedať, že tá diera je v celom rozsahu otáčok, ale najhoršie je to v nízkych/stredných...podot
ýkam, nijak to nešklbe, netrasie, nekucká...jednoducho nerobí nič
Jakub M: a aký máš karbec? A ak to nie je tajomstvo, ako to máš natryskované?
Tuner2 - no, ona to nie je z MPi, ale z BMM...to je ale asik jedno...ja viem, že si písal, len naozaj je zaujímavé to (a to sa tu po fórach už x tý krát opakujem, už je to otrepané), že ono to už raz išlo krásne bez problémov s prechodmi...vtedy šiel motor aj lepšie vytáčať, proste to \"letelo\"...aj pružnosť bola lepšia v nízkych otáčkavh (nebol problém citlivo jazdiť a zrýchľovať na 5ke z 60km/h)...a ja viem, že si mi už na to písal, no chcel by som poznať skúsenosti iných..ale pozerám, že je žálostne málo ľudí, čo má túto konšteláciu...
Ono to bolo tak - mal som tam SEDR130, problémy s prechodmi boli...tak som osadil EDSR120 a ajhľa - problémy s prechodmi zmizli...bola radosť jazdiť...ako som napísal vyššie, lepšia pružnosť, lepšie vytáčanie...ale prišla zima a nestačil sýtič (bol osadený na 120tku), tak karbec išiel dole, tryska sýtiča zo 100 na 140, vzdušník sýtiča som prevŕtal na 7)...nič iné som nemenil - ozaj nič. Karbec som nahodil, sýtič už išiel krásne, ale už bol problém s prechodmi (či výkonovou dierou, či ako to vlastne nazvať) na svete - úplne rovnako ako so SEDR130...potom som ešte skúšal SEDR120, ale rovnaký problém...podotýkam, všetky tieto karburátory som mal otestované na predošlom motore 120, kde žiadne takéto problémy neboli..
Jakub M: a aký máš karbec? A ak to nie je tajomstvo, ako to máš natryskované?
Tuner2 - no, ona to nie je z MPi, ale z BMM...to je ale asik jedno...ja viem, že si písal, len naozaj je zaujímavé to (a to sa tu po fórach už x tý krát opakujem, už je to otrepané), že ono to už raz išlo krásne bez problémov s prechodmi...vtedy šiel motor aj lepšie vytáčať, proste to \"letelo\"...aj pružnosť bola lepšia v nízkych otáčkavh (nebol problém citlivo jazdiť a zrýchľovať na 5ke z 60km/h)...a ja viem, že si mi už na to písal, no chcel by som poznať skúsenosti iných..ale pozerám, že je žálostne málo ľudí, čo má túto konšteláciu...
Ono to bolo tak - mal som tam SEDR130, problémy s prechodmi boli...tak som osadil EDSR120 a ajhľa - problémy s prechodmi zmizli...bola radosť jazdiť...ako som napísal vyššie, lepšia pružnosť, lepšie vytáčanie...ale prišla zima a nestačil sýtič (bol osadený na 120tku), tak karbec išiel dole, tryska sýtiča zo 100 na 140, vzdušník sýtiča som prevŕtal na 7)...nič iné som nemenil - ozaj nič. Karbec som nahodil, sýtič už išiel krásne, ale už bol problém s prechodmi (či výkonovou dierou, či ako to vlastne nazvať) na svete - úplne rovnako ako so SEDR130...potom som ešte skúšal SEDR120, ale rovnaký problém...podotýkam, všetky tieto karburátory som mal otestované na predošlom motore 120, kde žiadne takéto problémy neboli..
-> Gemini: Ty máš vačku z MPI?
-> ferrari: Jak už jsem Tě psal tam. Já měl blbé přechody taky a nastavení karbce a trysek nemělo vliv. Se změnou vačky jsem zapojil i výhřev, takže neumím posoudit jak se i tohle projevilo, ale třeba Vrba vyloženě výhřev doporučuje. Kdysi tu o tom byla dlouhá debata, hledej vyhřívání sání. Jinak MPI vačka všeobecně není právě na karbec moc vhodná, protože má jiné časování. Na to je vhodnější eRková vačka a nebo vačky z 50kW Fáva mě se ta MPI moc nelíbila.
-> ferrari: Jak už jsem Tě psal tam. Já měl blbé přechody taky a nastavení karbce a trysek nemělo vliv. Se změnou vačky jsem zapojil i výhřev, takže neumím posoudit jak se i tohle projevilo, ale třeba Vrba vyloženě výhřev doporučuje. Kdysi tu o tom byla dlouhá debata, hledej vyhřívání sání. Jinak MPI vačka všeobecně není právě na karbec moc vhodná, protože má jiné časování. Na to je vhodnější eRková vačka a nebo vačky z 50kW Fáva mě se ta MPI moc nelíbila.
-> ferrari: Buď Ti to někde přisává, nebo máš špatnou směs a nebo natryskování.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
no.. vyhřívaný sání taky nemám zapojený... vačka taky 254/254, hlava 50kW, a špatné přechody způsobuje špatně natryskovanej karburátor a špatně nastavený úhly klapek v něm..
-> ferrari: ako trhne to alebo nepravidelne ide v urcitom rozmedzi otacok?
Viem, že Tuner2 má vačku z Motor Excel...viem...tiež neverím, že je to tým ohrevom...pátram po príčine, pátram, ale stále na to neprichádzam...bude to niekde v príprave zmesi, ale samotný karb vadný nebude...škoda, že si nepamätám, ako sa to správalo v otcovej šáde, ale sa mi zdá, že tam problém s prechodmi nebol...ale sú to 3 roky, nepamätám si to príliš...
ja mam ohrev odpileny a prechody mam skvele, bude to niecim inym
-> havlik: ja jel se trema autama co to zapojeny nemaji a ani jedno nemelo prechody spatne...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
já to mam ale celý ve feldě navít tuner2 už to nemá má jinou vačku a pokud nemáš zapojený vyhřejvaný saní ty to bude mít debilní přechody
Páni, má tu niekto túto kombináciu? Myslím vačku 254/254 z Feldy 50 kW BMM + motor Favorit + karbec SEDR (alebo teda vo všeobecnosti karbec). Myslím, že na TW to nikto okrem Tunera2 nemá a mám s touto konšteláciou nasledovný problém s prechodmi:
skoda.panda.cz/forum/view topic.php?t=15563&am...
Vopred vďaka!
skoda.panda.cz/forum/view topic.php?t=15563&am...
Vopred vďaka!