
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zasekávání ventilů
-> Tom.t: už to nemá cenu řešit motor se rozebírá a de do šrotu
a rozprodávaj se díly zde skoda-virt.cz/cz/.../1072
51-predbezne-dily-136

zidlik 02.03.09 22:55:58 napsal: nevíte co by to mohlo dělat už tohle motor udělal jednou ale po výměně rozvodů to zmizelo..prostě votáčim klikou ventili dou dolu a pak votáčim ventili nic a najednou vystřelej a zavřou se..prostě nechápu..poprví to udělal tak se vyměnily rozvody a zase pohoda a ted to udělal zničeho nic a nevim proč..jo a je to fá motor..nový rozvody,pánve kroužky gufera prostě taková poloviční GO ale tohle je vprdeli prostě to nechápupridřené zdvihátka ? kdyz vyndáš tyčky a sundáš boční víko tak musej ty zdvihátka v bloku lehce klouzat ..
-> Gryzly: no vono se to blbě popisuje to bys prostě musel vidětco to dělá každopádně když tohle začne tak to pak přestane jet a skoro vubec to nejde nastartovat
-> zidlik: tak to vracení si myslím že je normální. tím že jedno šoupě je přesně na vrcholu palce tak to přestane klást odpor a jiné šoupě které je na vzestupné hraně ti to vrátí.
Pokud někde zůstane něco vyset tak segment přetím ve směru síly musí zůstat volný. Představ si že máš trubku, zvrchu do ní nahážeš pět koulí a jedna se uprostřed šprajcne, tak ta pod ní má zvrchu volno (vůli)
Pokud někde zůstane něco vyset tak segment přetím ve směru síly musí zůstat volný. Představ si že máš trubku, zvrchu do ní nahážeš pět koulí a jedna se uprostřed šprajcne, tak ta pod ní má zvrchu volno (vůli)
-> Tom125: právě že hrozně malej tak max 5mm to podle mě není moc..ale už na to seru bude 100konova fabie

-> zidlik: a ty klinky, zjistíš, když sundáš rozvody a budeš nasazovat třeba jen samotná kola,ale jestli sou volný, tak si to koleduje o přestřihnutí
-> zidlik: to je nějaký divný, pokud to správně chápum z popisu, tak by ten rozvodák musel bejt totálně jako kšandy
-> zidlik: Jakej průhyb má ten tvůj použitej rozvoďák?
-> Gryzly: přesně votáčim vačkou po směru hodinovejch ručiček a jak se to dostane na tu hranu tak mě to sní votočí..dělaj to všechny ventily a ty se v hlavě hejbou volně..když tam nasadim rozvodak kterej uz ma vuli staci jen malou tak uz to stou vackou votaci taky

-> zidlik: To nechápu. Když točíš vačkou tak ti ji to nemuže přece otočit proti tvé vůli. vždy se vačka točí jen jedním směrem a to šoupě na ní bud sedí a nebo zustane vyset.
další věc jsi mi nezodpověděl jestli to dělaj všechny ventily nebo jen některý nebo jen jeden.
Přece kvůli nechodícímu ventilu nebudeš kupovat jinej motor. Pak ti praskne manžeta na řízení a budeš dávat nápravu z fabie?
další věc jsi mi nezodpověděl jestli to dělaj všechny ventily nebo jen některý nebo jen jeden.
Přece kvůli nechodícímu ventilu nebudeš kupovat jinej motor. Pak ti praskne manžeta na řízení a budeš dávat nápravu z fabie?
-> zidlik: Pockej az tam to bude delat taky 

-> Tom125: to nevim
asi že mě něco vytahalo rozvody za tisíc kilometrů
ale vytahaný tolik nejsou tak jjá nevim spíš to vidim na vůli mezi klínkem a klikou nebo klínek ve vačce ale tam je to jenom lehce..je to celý vysraný a já už to nebudu řešit to je marný
kupuju motor z fabie





-> zidlik: Takže při otáčení nikde nevzniká nežádoucí nadměrná vůle, ale pouze síla stlačených ventilových pružin pootočí vačkou. Při vytahaným řetězu to může tou vačkou trochu pootočit, ale když dáš novej řetěz, tak by se nemělo nic dít. Co z toho plyne?
-> Tom125: ne taky to vždycky škubne vtěch rozvodech
-> zidlik: A když nasadíš rozvody, a budeš otáčet řemenicí - klikovkou, tak se to chová normálně?
-> Gryzly: no tak tě zklamu zase tak jednoduchý ja křikáš to není...na obrázku 1 je ventil votevřenej vačka vplnym zdvihu do tý doby to funguje vpohodě ale jak se to dostane nahranu co je na obrázku 2 tak jak ty ventilový pružiny tlačej tak povotočej s vačkou a proto tak vystřelej a zavřou se.ty zdvihátka to nejsou když sem je vindával tak šli lehce to až potom co sem to zkoušel tak už to asi bylo víc suchý a nešlo to.. přidřený není nic i ventily sem ted zhlavy vindal taky napohodu....prostě když byli nový rozvody tak to přestalo ted se to párkát projelo a je to zase to samý...proto sem sem dával tu vačku protože se vtom motoru všechno hejbe normálně tak jestli není na tý vačce něco divnýho protože si neumim vysvětlit co by to mohlo jinak dělat
... ani bych nesundaval víko, nadláb to a koukal dírou po odklopenym olejovym víčku dovnitř... maže piáno (maže dost..?)? Pokud ne, sme doma a motor v prdeli. Totiž motoru, co blbě mazal, ale úplně se eště nekous jdou překvapivě dobře rozhejbat zdvihátka i ventily... Ale ne na dlouho. Tipuju to piáno, ale přeju aby to nebylo ono.
-> zidlik: Kurna je to jednoduchej systém. Palec na vačce - šoupátko - tyčka - vahadlo - ventil. jedna z těchto věcí zadrhává a musí hodně když to ta silná pružina ventilu nevrátí. takže zaprvé zjistím jestli to dělají jen některé ventily nebo všechny nebo jen výfukový nebo jen jediný. Pak nasimuluju stav kdy se sekl a zatlačím na štelovací šroub na vahadlu a odklopím ho směrem dolů k vačce. pokud ho odklopím a jde lehce a ventil je zaseknutý je přidřený dřík. pokud nejde překlopit vahadlo je problém ve vahadlu nebo šoupátku. Tak povolím štelovací šroub na vahadle tak abych tam udělal třeba 2mm vůli. A tím pádem vím jestli se mi nehejbe vahadlo nebo šoupátko na vačce. Tadle diagnostika jde podle mě udělat na namontovaném motoru jen se sundaným horním víkem. A zjistím která ze tří věci se přidřela. ventil - vahadlo - šoupě.
-> Tom125: jj zkoušim a uplně lehce nejdou
takže to asi bude ta závada

-> zidlik: Ty zdvihátka zkoušíš prstem zvedat, když máš vyndaný zdvihací tyčky? Musej chodit úplně lehce, prostě klouzat na olejový vrstvě. Strčíš do něj prst, zvedneš, a mělo by sjet samo dolů. Pokud to teda nemáš suchý...
-> Tom125: ventily se hejbou..ted sem na to koukal ale možná zdvihátka nejdou uplně tak volně jak by měli
-> zidlik: Tak asi nezbyde nic jinýho než sundat hlavu, rozpérovat, a zkusit ty ventily bez pružin jestli choděj volně.
-> Olgoj Chorchoj: jo tyčky rovný vahadla přidřený nejsou ventily dou taky vpořádku prostě to nepobírám
jednou jsem tuto viděl sem při mazání motoru směsí voda-olej
. Ventily ve finále vracely písty:( koukni, jestli i piáno chodí jak má... když třebas někdo vymění kozlíky s kanálem za kozlíky bez kanálu, piáno se přidře a pak už to pružiny ventilů nezvládaj zavírat (taky se to může ucpat, to už sem taky absolvoval). Zdvihací tyčky sou rovný? Ventily někdo nepomíchal? nejsou třeba zvohejbaný?

tak vůle tam je ale minimální to by nedělalo to co to dělá kdyby to bylo tim
ještě mě napadla vůle mezi klínkem a vačkou..tak to du skusit
-> bflm: a nemohlo by to dělat třeba kuli tomu že už je ta vačka nák hodně sjetá?
já nevim ale mě už prostě nic jinýho nenapadá

-> zidlik: to by nemělo nic dělat jak je více jak 2,5 mm tak to blbne
-> bflm: jo mám vo 0,8
čim nám to pomůže?

-> zidlik: Máš sníženou hlavu?
i s tyčkama a zdvihátkama se votáčela normálně bez vodporu..já to nechápu to přece neni možný dyt už vtom motoru nic jinýho není kuli čemu by to mohlo dělat ventily dou volně vahadla dou volně já nevim..špatně nastavenejma ventilovejma vůlema to bejt nemůže co
ale to sem si taky stopro jistej že sem je udělal dobře

-> Tom125: to možná trošku je ale votáčela se normálně v motoru bez vodporu když tam nebyli zdvihátka a tyčky..a to by na tehle jev nemělo vliv podle mě na to vystřelení těch ventilů a v hlavě dou ty ventily taky volně když je zamačknu tak se vracej normálně
-> zidlik: Ostrá se zdá normálně, ale není to první ložisko nějaký přidřený? Z tý fotky to není moc poznat...
-> Tom125: vahadla sou taky vpohodě

co myslíte
vačka..je to podle vás normální nebo ne?mě se zdá náká špičatá

-> zidlik: A vahadla jsi zkoušel taky? Je možný, že ten dutej čep je ucpanej, a nemažou se...
-> Tom125: jo hejbou už se mto zkoušel
-> zidlik: Sundal bych boční víko zdvihátek, a při vyndaných tyčkách zkusil jestli se všechny hejbou jak mají.
-> Vojťas: 136 auto 136 motor no problemo to se vokeca..radsi porad
-> zidlik: des na technickou s favo motorem? a to projde jo ? :-)
tak sem sundal přední víko motoru...když se ventil zavírá tak vystřelí proto protože ventilový pružiny povotočej s celou vačkou vo kousek...proč se to stává...a jak to je možný a začlo to dělat ted protože až ted se trošku povytahali rozvody tak už to má lehce vůli asi a může to stou vačkou lehce hnout..kdo mě tohle vysvětlí??je vprdeli vačka nebo proč to dělá??
dalsi rady co kde jak??uz to rozebiram ted du rozebrat predni viko s rozvodama a pak bocni viko a skusit jestli neni neco se zvdihatkama
tak zatim premejslejte

zrovna když mě za 14 dní končí technická já vi mže už ten motor je takovej nákej zlenivělej..stejně schánim jinej ale doufal sem že stimhle aspon udělám tu technickou a dojezdí než tam dám jinej motor
-> Saky: ty jo ted sem ti to napsal do soukr správ
ventilama to není...sekaj se celý tyčky..co přidřený zdvihátka?


treba kdyz nekdo delal GO te hlavy tak zkurvil voditka, nebo ventily.. nebo dal abnormal a spatne vystruzil.. sudej hlavu a zkus hejbat ventilama a uvidis hned jestli jdou ci nejdou lehce
-> Syny: jo byl ale prostě ten motor jezdil a najednou chci nastartovat a vubec to nejde pak to naskočilo vubec se to nedalo roztočit do votáček tak sem sundal víko a vidim tohle... řikám už se to stalo podruhý...

a byl tam olej kdyz si s tim tocil? Jestli si je nepridrel...
nevíte co by to mohlo dělat už tohle motor udělal jednou ale po výměně rozvodů to zmizelo..prostě votáčim klikou ventili dou dolu a pak votáčim ventili nic a najednou vystřelej a zavřou se..prostě nechápu..poprví to udělal tak se vyměnily rozvody a zase pohoda a ted to udělal zničeho nic a nevim proč..jo a je to fá motor..nový rozvody,pánve kroužky gufera prostě taková poloviční GO ale tohle je vprdeli prostě to nechápu