skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
výměna těsnění pod hlavou
prohledat
73 příspěvků (zobrazeno 19 až 68) od 01.03.2009 do 07.06.2012, založil/a Rider skoda
-> MOLSO: inu hlavu kvuli mrazovkám?...za to hlava asi nejspíš nemůže
-> Tom.t: nevim...dělá to psí kusy....ale přilepovalo se mi víčko u expanzky tak že byl kumšt ho oddělat....a jak to myslíš že tlakuje chlazení?
co tak inu hlavu ?
-> Evž@: a netlakuje ti chlazení náhodou?
-> Adam6666: jj...před barákem máme jedno takové velké pole..tam by to šlo
-> Evž@: vyvest na pole a zapalit....
Já to prodám kraksnu jednu.......vyměnil sem všechny mrazovky...pojezdil asi 100 km ...nalil nový fridex ,nový polosyntetický olej...a zase mě jedna mrazovka vyletěla...tomu se říká smůla
-> Evž@: ojo to nasere :( hadam budem mat mrazovky v poho (v hlave je uz jedna menena)
-> MOLSO: jj...ale nejvíc tě naštve že kvuli takové maličkosti se ti málem zničí celý motor....
-> Evž@:
setky 3 ? ty brdo ... to je tak ked sa nepouziva nemrzka 


Tak nakonec jsem šroubovákem klepl do druhé mrazovky a z motoru se rázem stala pěkná fontánka
....a tu třetí jsem zrovna vytáhl taky....všechny 3 téměř stejně shnilé

-> Evž@: Najednou to nevyčistíš tak na potřetí
-> vhml: vim že ne....ale naleju nějaký olej...nechám běžet jak říkáš s otevřeným víkem a pak nechám usadit a vypustim....jak jsem dnes zjistil tak voda vytekla dřív než olej.....se to pěkně oddělilo
-> Evž@: vodu olejem těžko propláchneš. Ideální je nechat to nastartovaný s otevřeným víčkem aby se mohla odpařovat...
Tak je to to mrazovka,je v ní slušná trhlina.........snad to motor rozchodí.....při vypouštění oleje napřed vytekly asi 2 litry vody
....a pak ta emulze...napřed tam naleju obyčejný M6A a do chladiče vodu ať se to vše propláchne

-> Evž@: taky mi rupla zátka v hlavě,dirka to byla miniaturní a vody tam proteklo hafo :) Jinak zátka stojí asi 8kč a jsou tam tři myslím 

-> Evž@: to tesnení ale stejne vymen když jsi to uvařil .. nebo ho budeš menit časem ...
-> vhml: kdyby to tak bylo tak jsem rád.....a proč si myslš že to nebude těsněním?
-> Evž@: mohla vyskočit...
-> vhml: fakt?....hm tak zkusim se mrknout na to....ale to by musela být pěkně prožraná aby tama proteklo několik litrů vody během chvilky
-> Evž@: tesneni by to nemelo byt.... nejspis zatka jak pise vhml
-> Evž@: nejspíš mrazová zátka v hlavě... sundej víko ventilů a hledej kapičky vody u takovejch plošek pod vahadlama...
Motor by to zasadne poznamenat nemělo pokud si jí nehnal proti srsti. S trochou prasácký přístupu jde i ten oleje použít pokud ho pomalu ohřeješ aby se z něj ta voda odpařila
Motor by to zasadne poznamenat nemělo pokud si jí nehnal proti srsti. S trochou prasácký přístupu jde i ten oleje použít pokud ho pomalu ohřeješ aby se z něj ta voda odpařila
Zitra se na to vrhnu....jen doufám že motor to nějak nepoznamenalo
Zdravim.....nebudu zakládat nové téma....dnes mi asi prasklo těsnění pod hlavou....stalo se mi to poprvé .....při normální jízdě naraz začne motor vřít...nechápal jsem proč....jel jsem klidně chladilo to dobře...tak sem zastavil nechal běžet,dolil vodu a takonec to chcípl pač to nechtělo přestat...jakmile to zchladlo tak pokračuju v jízdě a zas...voda nikde tak jsem ty 3 kilaky nakonec dokulhal s autem domů ...naliju tam asi 4 litry...říkám si oukej..bude to v poho...po minutě mrknu do nádobky a zase nic
...tak kouknu na olej a měrka kompletně celá zasraná od emulze (olej + voda) tak mi to došlo.....je to teda to těsnění v háji nebo může být i hlava?....ze vnějšku motoru nic neteklo jen venitř se to nějak pomíchalo

-> Kuladmin: 

-> rolls: Ehh ja se prehlidl mas pravdu ty imbusy drzej az ty drzaky lozisek ale i ty drzej hlavu takze je tam taky pocitam.
Takze jsem to nize opravil!
Takze jsem to nize opravil!
-> Kuladmin: tu dlzku 10x120 si nepleties s imbusom co ide na kozlik? lebo aj podla katalogu su vsade na hlave srobky 10x105 len srob kozlikov je 10x120, alebo som cosi prehliadol?
-> bflm: Ano mas pravdu u 120 a spol je to i to ale on predelava filtr a uz to nepotrebuje :o)
-> rolls: jj jsou tam dve delky M10x105 a M10x 120-imbusy nezamene!!! s 6hr hlavou a u 130 a 135/6 to mas jeste navic kombinovane s vnitrnim6hrnem - imbusy i po obvodu a 135/6 tam jsou dokonce snad 3 delky :o) aby to nebylo moc jednoduchy
-> rolls: jj jsou tam dve delky M10x105 a M10x 120-imbusy nezamene!!! s 6hr hlavou a u 130 a 135/6 to mas jeste navic kombinovane s vnitrnim6hrnem - imbusy i po obvodu a 135/6 tam jsou dokonce snad 3 delky :o) aby to nebylo moc jednoduchy
-> Kuladmin: Ale zároven je to i držák vzduchového filtru
-> Kuladmin: jj...presne tu som mal na mysli...ked nema ine vyuzitie tak ju tam asi nedam. s tou dlzkou si ma trocha prekvapil, som myslel ze na 120 su rovnake, teda aj v predajni maju len jednu dlzku, budem to musiet blizsie omrknut
-> rolls: Ty delky sroubu jsou ruzne teda aspon ted co vim facko felda a tipuju ze i u strasich modelu jsou min. dve delky takze je dobre pokladat si je bokem tak jak byly. Tu listu - plech pokud dobre chapu co myslis muzes vynechat kdyz misto ni das podlozky nejlepe stejne tlousky jako je ona. Napr u facko felda slouzi pro vyrobni montaz motoru do auta- ma dve oka na chyceni.
trocha sa tu prizivim ak teda mozem...mam len par stupid otazok. kovova lista, ktora ja na hlavu motora pripevnena z lavej strany v smere jazdy, sluzi ako drziak filterboxu, ma aj iny ucel? viem ze je vyrabanych viac druhov, jedna je na vsetky 4 srobky hlavy z lavej strany a druha je len na 2. zaujima ma, ci ju tam musim dat aj z ineho dovodu, ako je drziak filterboxu ktory aj tak nebude. druha otazka, nemeral som neviem, vsetky srobky hlavy maju rovnaku dlzku? ja len ci tam nieje nejaky atypicky

aha dik....uz som pochopil

-> Mr.Lumpy: U 130 je to 0,09 az 0,14mm max rozdil je 0,04mm.
-> rolls: Mrkni sem neco malo tam je. Je tam na obr sice ne moc kvalitne ale je videt.
skoda-virt.cz/cz/.../4136 -service-s105-120-130-rapi d-pdf
na 2 vlevo dole.
-> rolls: Mrkni sem neco malo tam je. Je tam na obr sice ne moc kvalitne ale je videt.
skoda-virt.cz/cz/.../4136 -service-s105-120-130-rapi d-pdf
na 2 vlevo dole.
-> rolls: na virte pravítkom a mierkami v poriadnom servise brúsenou lištou - ocel a indikátorovými hodinkami
-> Saky: cim sa ten presah vlastne meria? myslim nejaky origo servis nastroj...co to je? popripade ako to vypada?
-> Saky: a kolik stojí ten úchylkoměr na měření přesahu?
-> Saky: u 130 je to 0,12 - 0,155 ?
-> Saky: Me se to taky nelibi, neni to dokonaly takhle merit, ale lepci nez nic. Delam si to na svym motoru takze pak muzu nadavat maximalne sobe. Delat to na kseft tak samozrejme sezenu poradny nastroj...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: nerikam ze nestaci, jen rikam ze se to tak proste nedela.. ale muzu Vas uklidnit ze znam jednoho co si rika motorar a merenim po nem jsme zjistili ze mel rozhazene presahy o 3 desetiny-) hlavne ze majiteli tvrdil jak je to suprove udelany ze zabrousil spodky vlozek udelal presahy a ze to proste nemuze byt presahama kdyz to stale varilo.. ze ma problem jinde.. predelalo se to s jeste par detailama a najedou to chodilo-) ono co si budem povidat zmerite zprava zleva zepredu zazadu a stejne nedostanete 4 stejne hodnoty..
-> Mr.Lumpy: asi takhle presah u favo motoru je 7 az 13stovek pokud si to dobre pamatuju a rozdil mezi valci max 4stovky.. pokud mas meridlo o sile 5 stovek tak to proste udelat nejde.. i kdyz se tady najde spoustu lidi co to tak udelalo a nejak jim to funguje.. proste tam naceps merku 5stovek a nebo 10stovek a zjistis ze tam jde volne a merku 15stovek tam nedas.. tak zjistis ze ses nekde mezi 10ti a 15ti...a jak poznas jestli ses vic nez onech 13? jak poznas ze jeden je treba 8 a druhej 12? asi to bude pri trose fantazie fungovat i na merky urcite lepsi nez to nemerit vubec jak to nekdo taky dela.. ale proste je to spatne..
-> Mr.Lumpy: Jo staci to pro bezny provoz, ale Sakymu dozajista vstavaji vlasy hruzou pri teto predstave 

-> Saky: a stačila by měrka na ventily?
-> Rider skoda: proste 2x o 90st tedy celkove o 180stupnu ale na dvakrat postupne-)
-> Rider skoda: no vidis nechapes.. kdybys precetl andrta chapal bys hned-) ja to vysvetlim a myslim ze je to naprosto jasne, ale je pravda ze pokud clovek vubec netusi tak je to asi tezky.. dokola mylseno jako vsechny dokola ve spravnem poradi-) a o 90st dvakrat po sobe..
-> Saky: dvakrat dokola je 2 x 360 tak dvakrat o 360 nebo jednou dvakrat o 90,cili jednou krat 180.nechapu
teda kecam kraviny......nekdo rikal ze presahy 0,12 az 0,14mm a posuvka meri 0,02 az 0,04mm

tady najdeš Andrta : web.skodateam.cz/web.php?
x=0100&...
-> Rider skoda: no to je standartni postup utahovani hlavy-) nedriv na moment a pak dvakrat dokola o 90stupnu otocit uz bez momentu.. to je popsane v tom Andrtovi ktereho znova doporucuju.. da se tady i nekde stahnout..
mimochodem presnost 2 az 4 desetiny na to opravdu nestaci-) potrebujes byt tak o rad presnejsi
mimochodem presnost 2 az 4 desetiny na to opravdu nestaci-) potrebujes byt tak o rad presnejsi
jinak jen pro ifno,nevarim z duvodu,ze nekdo menil tesneni spatnym zpusobem,ale kvuli tomu,ze jsem ji asi 5krat uvaril kvuli nove koupenemu vadnemu termostatu
