Sjete gumy

prohledat
84 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 02.11.2014 do 08.12.2014, založil/a Syny
řadit dle data
23:34:52
08.12.2014
palinator
-> King:

Souhlasim. Bohužel věřit se nedá nikomu, každej tvrdí něco (většinou to, co komu zrovna hodí), pak nezbývá, než si jen aspoň sám pro sebe potvrdit nebo vyvrátit vlastní názor - a když už něco takovýho dělat, tak objektivně bez přivírání očí a strachu "co kdyby mi ten test nevyšel jak si představuju já a musel bych uznat omyl".
23:30:43
08.12.2014
King
-> palinator: Jestli nebude hlavni problem v ty nekompatibilite vasich dvou svetonazoru :-) Hlavni problem je v tom, ze tyhle testy by mely delat trosku jiny subjekty, nez soukromnik D-fens. Problem naseho prostoru je v tom, ze organizace, ktery by mely hajit zajmy motoristu (kam patrej i objektivni a nezavisly testy), jsou spise "protimotoristicky&q uot; (vetsinou v souladu s doktrinama dopravniho fasounstvi).
23:15:48
08.12.2014
palinator
Nezlobte se na mě, ale ten D-fensův (kterýho tady kde kdo považuje za svůj vzor) test byl dost kravskej. Dokud neuvidim zaflekovaný všechny 4 ve všech případech, tak neuvěřim. Nebo aspoň plně svěřenej vůli ABS. I když věřim, že na suchu nepůjde rozdíl mezi zimákem a letňákem poznat.
23:47:15
28.11.2014
Jozka
-> Syny 28.11.14 13:51:41: Existujou, resp. určitě existovaly v 90.tých - boss kupoval na zimu jen prémiový kousky (většinou Michelin) a i při jeho kamikadze pilotáži stíhaly ty gumy v pohodě kde co (velký gumy na velkých Fordech). Ale měl takovej nájezd, že na nich koncem března druhou zimu zbývaly 3 mm, který pak za 14 dojel a šel do letních..
23:31:12
28.11.2014
King
-> Eidy: Tak tech kombinaci teplot, povrchu a kdoviceho jeste je spousta, ale slo o to ukazat, ze ty "expertni" bubu teorie o premene letnaku na nebrzdici puky pod 7C maj trhliny. Zvlast ve svete realnych cisel, kde kazdej druhej skoci pri ouredne narizenejch zimakach po po nejakejch cinskejch zazrakach s "M+S".
22:57:20
28.11.2014
Eidy
-> King: Ale Jižík nemluví o typické zimě nýbrž o slizku a mokru. Pak má asi pravdu. Další pravdou je, že zimáky mají bloky vzorku rozdělený lamelama na malý dílky a ty pak jdou snadnou roztáhnout prsty (zvláště zvlhčenými :D ). To u letních díky velkým blokům nelze. Takže je to jako jablka a hrušky.
21:40:58
28.11.2014
King
-> Jirik_Tuňák1983: Za beznych podminek cz zimy prej ne 4

www.dfens-cz.com/view.php ?cisloclank...
14:48:14
28.11.2014
Jirik_Tuňák1983
-> King 28.11.14 14:17:05: Podle mně je to samozdřejmně o strah, jezdit na sjetích gumáh. 3
14:17:05
28.11.2014
King
-> Jirik_Tuňák1983: To je pravda! Na jednom foru vystupuje manik, kterej ma v podpisu kouzelnou veticku: "pokud s mym nazorem nesouhlasite, pak je absolutni pravda na Vasi strane" :-)
14:02:47
28.11.2014
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 28.11.14 13:51:41: Ale já musím mít pravdu, protože to říkám JÁ. 3 3 3
13:51:41
28.11.2014
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Nicmene tedy nepopiram fakt, ze nejspis existujou i zimaky s vlastnostma co popisujes. Bohuzel co mam zusenost, tak jsou to ale gumy celkem dost drahy a tuhle vlastnost si udrzi pouze chvili. Kdezto u tech letnich nejak nepozoruju, ze by se vlastnosti zhorsovali a to je mam uz nekolik let.

Ted se prezula sluzebni Octavie na zimaky a po ceste na letiste jsem myslel, ze zakonite nekde umru :D Nafoukany dle doporuceni vyrobce (plus davam u zimaku o malinko vic) a stejne je to jak nasrana zmije a mam pocit, ze mam gumy poloprazdny.
13:30:43
28.11.2014
Jozka
-> Tomaso435 27.11.14 18:08:44: Nejsou, oni jen tak nezávazně konverzovali o počasí vzhledem k pokročilému datu, jestli nejedu do hor a tak...5
13:19:36
28.11.2014
U-Geen
-> Syny: taky tak... me ty bridge fungujou fakt pekne i ted kdyz jsou stary a total olitany...
12:47:13
28.11.2014
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Hovorim pouze sve zkusenosti. Prohrabnout ty moje Bridgestonky se mi nedari ani na morkem asfaltu a utrhnout je pri brzdeni uz chce opravdu hodne tlacit na brzdu, ale to uz mas vnitrnosti na volantu a oci zality krvi 3 U zimaku se mi casto stava, ze kdyz se potrebuju na krizovatce rychleji odpichnout, tak se prohrabnou a naopak pri brzdeni se spis sklouznu. A to nejen u myho auta, ale i u jinych, se kteryma mam v posledni dobe tu cast. Navic zde v UK se jezdi na letich celou zimu a ze by to nejak zvysovalo nehodovost jsem nejak nepostrehnul. A teploty tady jsou pod zlomovych 7°C v zime bezne. Treba vcera byla rano nula a skrabal jsem auto :)
upraveno 2x, naposled 28.11.2014 12:49:19
12:33:47
28.11.2014
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 28.11.14 12:22:02: Nehovoříš pravdu. Na mokrém nebo oslizlém asfaltu za těchto teplot mám lepší záběr na zimních než na letních. Kdy letní odhrábnou, zimní se jen hryznou bez protočení kol.

Je to o složení směsi a tvrdosti vzorku pneu. U zimních palci roztáhneš lamely, kdežto u letních ti to moc nepude.
12:22:02
28.11.2014
Syny
-> Jabberwocky: Todle tvrdim uz nekolik let, takze jsem moc rad, ze mi to tenhle (ac amatersky) test akorat potvrdil... Sam moc dobre vim jak se mi chova auto na letnich (na zacatku vlakna vyfocenych) a jak na zimakach. A i kdyz jsem na letnich jel v -3°C po asfaltu, kterej byl mirne namrzlej (takovy to perletovy blyskani se) gumy prezout, tak kupodivu auto lip drzelo na tech letnich, kdyz jsem jel na zahradu, nez na zimakach, kdyz jsem jel po prezuti zpatky. Takze at si kdo chce tvrdi co chce, tak jedina nesporna vyhoda zimni gumy je podle me pouze ve snehu a to diky vzorku, kterej ma vetsinou minimum podelnych drazek, pripadne vice sikmych drazek, takze guma lip "chrousta" snih.



Navic je velkej rozdil mit zimaky skladovany pekne v chladu a jezdit je jen v zime a nebo nekde v hicu pres leto na pude - pripadne jeste lepe s nima jezdit pres leto. Ale tak to se tady mele kazdej rok, tak to asi nema cenu resit zas :)
upraveno 3x, naposled 28.11.2014 12:24:05
12:05:24
28.11.2014
Jabberwocky
11:52:51
28.11.2014
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Ale tak oni tam ty bocni drazky jsou porad a jeste budou. Ve chvili, kdy ty bocni drazky uplne zmizi budou ty podelny uz na minimu (to je na fotce i videt) a guma poleti do sberu. Takze ty bocni tam budou az do konce, jen budou temer smeteny. Ja myslim, ze to snad preziju :)
upraveno 1x, naposled 28.11.2014 11:53:35
11:20:23
28.11.2014
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 28.11.14 10:15:34: To ani ne, když budeš mít krajní plešatý, tak nebudou vodu odvádět, ale hrnout pod sebe. Guma potřebuje odvádět do stran, ne jen za sebe středovou drážkou. Pak bys měl styčnou plochu v hustém dešti dost omezenou a kvakvaplánynk je na světě.



Dnes jsem vylovil z kapsy měřák vzorku na pneu a změřil kolegovi gumy na OII. 3

Letní 225/45/17 měl plešaté na sráky a zimáky co nazul mají:

2,2 + 2,2 (předek) a 4 + 4 (zadek).



Asi mu to řeknu.
10:15:34
28.11.2014
Syny
-> Jirik_Tuňák1983 27.11.14 20:53:55: Jak fungujou bocni drazky mi tak nejak doslo, ale kdyz holt jsou melky, tak jsou melky. Myslim, ze to nebude takova tragedie a ty stredovy hluboky to zvladnou. Vyhazovat gumy po 2/3 zivotnosti se mi nejak nechce...
21:42:33
27.11.2014
Tomaso435
-> Lukyn Fakír: ono i na 2mm už rači nejezdím.... kvílí to v každý zatáčce.. :D

-> Mr._Nosferatu: pokud je nebo muže být za mou působnost na silnici námraza, či souvislá vrstva sněhu... takže... až napadne, tak je tam teprv dám. a zase si budu připadat jak nebezpečně nestabilní auto mám...

-> vhml: no vono je to zkoro stejný, mě tam serou ty 4mm... normálně sem jezdil i na 2mm a šlo to... pravdou je že v hraniční situaci sem se nerozjel, zatim co táta s novýma podemnou jo a ještě mě moh autem tlačit abych se rozjel i já...



a vlastně moje první zima byla snad na letních ? nebo od pulky zimy na letních? už nevim.. ale taky sem přežil.
upraveno 1x, naposled 27.11.2014 21:48:45
21:27:07
27.11.2014
Lukyn Fakír
-> MATTESS: a tak to pardon, ja som myslel že dva , aj sem si to vygugli kurna to sem ještě na letnich mohl jezdit 3
21:24:09
27.11.2014
MATTESS
-> Mr._Nosferatu: V mediích "experti" doporučují zimáky pokud klesne průmětná denní teplota pod 7°C. Ale oficiálně nic takového není

-> Lukyn Fakír 27.11.14 21:21:03: Ne, 1,6mm.
upraveno 1x, naposled 27.11.2014 21:24:38
21:21:56
27.11.2014
Nwkt
-> Mr._Nosferatu: Nebylo a co plácají v médiích je lepší ignorovat
21:21:10
27.11.2014
Mr._Nosferatu
-> MATTESS: Já fakt nevím, zda to bylo ve vyhlášce, ale v médií to určité proběhlo ....
21:21:03
27.11.2014
Lukyn Fakír
-> MATTESS: 1.6 na letní, není už nahodou 2mm? 9
21:17:20
27.11.2014
MATTESS
-> Mr._Nosferatu: pokud se nepletu, o teplotě nikdy nic ve vyhlášce nebylo

4mm jsou uvedeny pouze v zimním období. Jinak platí 1,6mm (osobák)
upraveno 1x, naposled 27.11.2014 21:18:48
21:17:00
27.11.2014
Mr._Nosferatu
-> Nwkt: ale dřív byly počiny od 1.11. Potom jen když je pod +4 a ted pisete jen když je souvislá vrstva sněhu .... Aspoň co si já pamatují .... A co pravdy na tom ze i v létě musí mít zimní kola minimálně 4mm a kolik mm je minimum u celoročních ....
21:15:04
27.11.2014
Nwkt
-> Mr._Nosferatu: Nikdo nic nemění
21:14:09
27.11.2014
Mr._Nosferatu
-> Nwkt: to furt menej, kdo se v tom ma vyznat, radši jezdim zimní celoročně ... Na jaře snad koupim celoroční...
21:13:14
27.11.2014
Nwkt
-> Mr._Nosferatu: Ne
21:12:47
27.11.2014
Mr._Nosferatu
-> Jirik_Tuňák1983: sorry prostě autooprava textu, psal jsem jestli nejsou povinny už od +4°C ...
21:11:49
27.11.2014
Jirik_Tuňák1983
-> Mr._Nosferatu 27.11.14 21:10:32: Můžeš nám to přeložit do češtiny?
21:10:32
27.11.2014
Mr._Nosferatu
-> Tomaso435: nejspu počiny pokud je teplota pod +4°C ? Já když jezdim do prace a z5 je běžně okolo 1-3°C
21:00:43
27.11.2014
vhml
-> Tomaso435 27.11.14 18:08:44: hele já taky z přesvědčení jel letňáky do poslední chvíle, abych si neojížděl zimáky. Pak mi ale v nějaký světlý chvilce došlo, že v mých rozměrech stojí zimák polovic co guma letní 3
20:53:55
27.11.2014
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 17.11.14 12:22:29:
GRiP Tire - Continental ExtremeContact DW Water Traction


Zbytek si k odvodu vody u krajních drážek domysli. 5
18:08:44
27.11.2014
Tomaso435
-> Jozka: u vás sou podmínky na zimní pneu už ? já jelikož mi je dali povinně až za takový a takový situace je prostě nemám.. nebudu si je kurvit a jezdit za víc.
09:16:35
27.11.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Jsem měl včera obdobnej zážitek - a jak jsem si vzpomněl na zdejší diskusi, zachvacovaly mě během silniční kontroly obtížně zvladatelný záchvaty smíchu. Takže děkuju..10

Jinak nakonec s jedním párem zimáků na předku a druhým v kufru (hever hned vedle) naprostá spokojenost..3



Na druhou stranu je smutný, že PČR i jiný orgány díky tomuhle stavu věcí nemůžou postihnout ani ty, kteří by si to plně zasloužili..
06:32:11
27.11.2014
dragon_cb_cz
-> King: Ano, a to je k pláči ještě víc...
23:47:34
26.11.2014
King
-> dragon_cb_cz: Ale to je prece nasich zemepisnych sirkach jejich modus operandi uz nejakych 65 let, osvedcilo se to a neni duvod to menit! :-)
10:28:27
26.11.2014
dragon_cb_cz
-> Vojťas: To mě teda přijde spíš k pláči než k smíchu - kdyby tomu nerozumněl, tak ho policajti klidně zkasírujou...
10:17:48
26.11.2014
Vojťas
Včera postoval kamarád na FB:D

Dnešní rozhovor s POLICIÍ, "Pane řidiči víte o tom že máte úplně sjeté zadní pneumatiky? " "Úplně ne, ještě je to v normě." " Pane řidiči vzhledem k tomu že od 1.11 jsou povinné zimní pneumatiky a dnes je 25.11 pro vás to neplatí?" " Nevidím souvislou vrstvu sněhu a ani si nejsem vědom že bych cestou potkal modrou značku s vločkou" "No vidím že tomu rozumíte tak vám přeji šťastnou cestu. A ty zadní pneumatiky si vyměňte" 1
23:28:03
25.11.2014
Gryzly
kdyby se to průměrovalo a já měl tak blbou sbíhavost že to na kraji budu mít sjetý a prostředek a druhý kraj OK, tak ani blbě sjetou pneumatiku nemůžou vyhodnotit jako špatnou.
14:40:48
17.11.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Syny: Jo tak ja píšu vlastní zkušenost někdy kolem roku 2000 tak to ber s rezervou. Navíc v té době moc pneumatik s hlavními drážkami nebylo. Převážná pneu na Škodovkách byla OR34 a jim podobné takže tam to tehdá u mě řešil takto prostě. 4
upraveno 1x, naposled 17.11.2014 14:41:18
12:22:29
17.11.2014
Syny
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Pokud je jasne dano, ze se meri hlavni drazky, tak te nikdo nemuze nic rict, kdzy vedlejsi jsou pod 1,6 mm. Na penumatice mam ty hlavni drazky (podelny) 3, tam je vse OK a zbejva jeste dost, jediny kde by mohl byt problem jsou ty co jdou do boku, protoze ty nejsou tak hluboky jako ty hlavni a ve chvili, kdy ty podelny hlavni budou mit 1,6 mm, tak ty bocni vicemene zmizi. Pokud je dano, ze se meri hlavni, tak muzou zkouset co chteji, ale ve spravnim rizeni by nikdo nemohl rict nic. Ostatne to je presne duvod, proc jsem tema zakladal, protoze me tohle zajimalo. Kdyby me nekdo zastavil a chtel jebat za to, ze ty bocni na kraji uz jsou pod limitem.
upraveno 3x, naposled 17.11.2014 14:42:32
10:59:50
17.11.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> OndraKrupi: No mě to tehdy měřil na krajích a ve středu pneu. Na krajích nemyslím na hraně pneumatiky, prostě to vzal asi 2-3 cm od bočnice, uprostřed a zase na druhé straně 2-3 cm od bočnice. Aspoň mě to tehdy tak dělali.
10:54:25
17.11.2014
OndraKrupi
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: nevím, mě nic neměřili a kdyby dělali průměr tak se vejdu :-)



jinak řeší se zde jestli se měří i boční drážky nebo jen hlavní
10:27:22
17.11.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> OndraKrupi: Nečetl jsem téma, ale nemá se měřit pneumatika ve 3 bodech? Ptám se protože mě se teda jednou stalo, že mi měřili dezén přímo dopraváci a dělal to ve 3 bodech a pak těm 3 číslům udělal průměr a bylo. Ale to bylo někdy kolem roku 2000. 4
10:19:22
17.11.2014
OndraKrupi
-> Syny: mě zastavili při cestě z pohofestu, kontola na půl hodiny i s drogovým testem. "odborně zkontrolována hloubka drážek od oka" a prej máte sjetou pravou přední (na těch krajních šikmých) Kdybych neměl špatnou gumu na vleku tak bych se s ním hádal. protože přeměřením doma jsem zjistil že pod limitem to není.
13:56:14
15.11.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz 05.11.14 09:07:57: Tak jsem kupodivu nezapomněl - a jo, stanice STK disponují pravidelně kalibrovanými stanovenými měřidly na hloubku desénu. Lze vybrat ze dvou typů, jejichž výrobci zainvestovali do "schválení typu" (nevím teď, jakej je v zákoně použitej termín).. Tak teď ještě potkat Vikiho a ověřit u něj, zda něčím takovým disponuje i dopravka PČR.. 5
Extreme Tyres