skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Byrokrační postup po výmněně motoru škody 120
11:36:19
26.01.2014
26.01.2014
Jozka
-> Nwkt: Pěkný.. a jinak jo, na dřevo jsem zapomněl, sice to není barva, ale u nás ho umi taky, mám na vozíku..
11:32:46
26.01.2014
26.01.2014
Nwkt
11:29:54
26.01.2014
26.01.2014
Jozka
-> Gryzly: U nás mají větší výběr barev.. ke světlej, tmavej a základní ještě i metalízu..
09:50:18
26.01.2014
26.01.2014
Gryzly
S barvou a LPG jsem si na dopravce taky užíval.
při změně motoru 130 -> 136 jsem musel na evidenčku a tam mi jako závadu napsali ten motor a že neodpovídá barva. V techničáku bylo červená tmavá a auto mělo zašlou červeň mahagonovou. přitom to auto tam bylo už dvakrát na STK a i na evidenčce když jsem to kupoval.
Na dopravce se mě ptali jakou barvu tam mají zapsat, tak jsem jim řekl, červená mahagonová. To prý nelze. Prý jen světlá, zakládní a tmavá. Tak jim říkám atz se kouknou z okna a jakou to má barvu. A jí je to prý fuk a klidně mi tam napíše zelenou a jakou že tam jako chci. Tak jsem teda řekl hnědá základní a hotovo.
A s LPG? To jsem na jedné škodovce rušil kvůli propadlé bombě. Tak jsem to vymontoval, jdu na dopravku, napíšu si žádost a narazil jsem na to že putřebuju mít razítko od plynaře o přestavbě zpět na benzín.
Tam jsem se dozvěděl, že mám štěstí, že mám typovou přestavbu na LPG, protože na toto zařízení existuje i typová přestavba zpět na benzín. Dal do techničáku velký razítko s evidenčním číslem přestavby a měl jsem to za 50Kč. Ale v jednu dobu měl prý výrobce LPG nádrží výpadek ve výrobě tak se dávali jiné nádrže a už to nedělali jako typovou zástabu, ale jako individuální a tak bych zase musel mít individuální přestavbu zpět na benzín. rozdíl je v tom, že je to víc papírování, musí se doložit doklady o komponentech a i přepis je na dlouho.
při změně motoru 130 -> 136 jsem musel na evidenčku a tam mi jako závadu napsali ten motor a že neodpovídá barva. V techničáku bylo červená tmavá a auto mělo zašlou červeň mahagonovou. přitom to auto tam bylo už dvakrát na STK a i na evidenčce když jsem to kupoval.
Na dopravce se mě ptali jakou barvu tam mají zapsat, tak jsem jim řekl, červená mahagonová. To prý nelze. Prý jen světlá, zakládní a tmavá. Tak jim říkám atz se kouknou z okna a jakou to má barvu. A jí je to prý fuk a klidně mi tam napíše zelenou a jakou že tam jako chci. Tak jsem teda řekl hnědá základní a hotovo.
A s LPG? To jsem na jedné škodovce rušil kvůli propadlé bombě. Tak jsem to vymontoval, jdu na dopravku, napíšu si žádost a narazil jsem na to že putřebuju mít razítko od plynaře o přestavbě zpět na benzín.
Tam jsem se dozvěděl, že mám štěstí, že mám typovou přestavbu na LPG, protože na toto zařízení existuje i typová přestavba zpět na benzín. Dal do techničáku velký razítko s evidenčním číslem přestavby a měl jsem to za 50Kč. Ale v jednu dobu měl prý výrobce LPG nádrží výpadek ve výrobě tak se dávali jiné nádrže a už to nedělali jako typovou zástabu, ale jako individuální a tak bych zase musel mít individuální přestavbu zpět na benzín. rozdíl je v tom, že je to víc papírování, musí se doložit doklady o komponentech a i přepis je na dlouho.
09:15:09
23.01.2014
23.01.2014
Jozka
-> Jarda: Nu hlavně že to nakonec klapne, ne? Náš odbor dopravy by takovej "návod" nejspíš hrubě urazil.. Já chtěl sladit barvu s papírama při převodu (věděl jsem, že to bude evidenční závada, tak jsem úřad předběžně papróboval = nelze) a skončilo to tak, jak jsem čekal: STK na měsíc, převod se změnou barvy, opakovaná STK..
Pak jsem problém ze zvědavosti zkoumal ve směrnicích a vyhláškách a ten postup byl (tehdy zcela jistě) v pořádku.. a náramně jsem se pobavil, skoro všude bylo cosi ve stylu "v zájmu jednotného postupu.." a je to docela bordel, vůbec jim to nezávidím, to skoro ani nejde nic nepodělat..
Do LPG nedělám, ale začátkem století jsem dostal průzkum úkolem od kámoše a taky získal dojem, že plynař ty požadavky (třeba už jen na umístění a připevnění nádrže ve vozidle apod.) posoudí dost těžko.. Čili mě ta STK (+ME) taky připadá postačující.. a logičtější.
Pak jsem problém ze zvědavosti zkoumal ve směrnicích a vyhláškách a ten postup byl (tehdy zcela jistě) v pořádku.. a náramně jsem se pobavil, skoro všude bylo cosi ve stylu "v zájmu jednotného postupu.." a je to docela bordel, vůbec jim to nezávidím, to skoro ani nejde nic nepodělat..
Do LPG nedělám, ale začátkem století jsem dostal průzkum úkolem od kámoše a taky získal dojem, že plynař ty požadavky (třeba už jen na umístění a připevnění nádrže ve vozidle apod.) posoudí dost těžko.. Čili mě ta STK (+ME) taky připadá postačující.. a logičtější.
23:53:42
22.01.2014
22.01.2014
Jarda - zrušená registrace
-> Jozka: jj oni jim to tam vzdy napisou, ze to vyhovuje a co maji delat, protoze ty uredniky znaji a vedi, ze by vymejsleli kraviny :) ale i tak po me urednik chtel to vyjadreni plynare o montazi LPG do motoru a argumenty, ze lpg se montuje do auta ne do motoru ani s tim, ze uz to videl technik z STK jsem neuspel a musel jsem si napsat papir, kterej mi pak plynař jen podepsal a orazitkoval za 100,-kč
07:47:55
22.01.2014
22.01.2014
Jozka
-> Jarda: To teda máte fakt "hustou" STK..
18:52:20
21.01.2014
21.01.2014
Jarda - zrušená registrace
-> Gryzly: tak to jsou extrahovada, u nas to funguje presne jak psal Jarda/felda ale kdyz je v aute LPG, tak chteji jeste vyjadreni plynare, že LPG namontoval do noveho motoru
jinac evidencka byla: vozidlo z hlediska ev. kontroly vyhovuje: namontován schváleny motor 742.136 pro dany typ vozidla namisto motoru 130, nutné provedení výmazu výrobního čísla motoru a provedení změny typu motoru
jinac evidencka byla: vozidlo z hlediska ev. kontroly vyhovuje: namontován schváleny motor 742.136 pro dany typ vozidla namisto motoru 130, nutné provedení výmazu výrobního čísla motoru a provedení změny typu motoru
13:59:49
21.01.2014
21.01.2014
Matsoft
-> Gryzly 19.01.14 20:46:19: ty woe.. takhle to ale nefunguje.. resp. nema.... to je pomalu na stiznost na mdcr
09:12:28
20.01.2014
20.01.2014
Jozka
-> Gryzly: I takhle už jsem to slyšel.. A obdobně jsem řešil demontáž tažnýho.. nějak nechtěli pochopit, jak se mohlo TZ z auta jen tak ztratit.. takže jsem vyčkal pár měsíců na následující STK, která byla tím pádem nevyhovující.. akorát že to stálo jen 50+160 (za opakovanou STK).
21:02:01
19.01.2014
19.01.2014
Gryzly
Tady jsem to tenktrát řešil: skoda-virt.cz/cz/.../4066
4-nevymaz-cisla-motoru
20:52:53
19.01.2014
19.01.2014
Domajz
staci ten vymaz udelat ex-post?
20:46:19
19.01.2014
19.01.2014
Gryzly
-> dragon_cb_cz: Tak v Šumperku to je ještě vymakanější ta úřední kobyla.
Na výmaz čísla motoru musíš mít evidenčku která je bez závad. A jiný číslo motoru je závada. Takže musíš na plnou STK a tu ti neudělají bez emisí. na STk jako závadu napíšou, že nesouhlasí číslo motoru, ale typ je OK a daj ti to na měsíc. Jdeš na dopravku, tam ti na základě dokladu z STK udělají výmaz čísla motoru a pak jdeš na opakovanou STK s opravenýma papírama. Podstoupeno dvakrát takhle složitě za cifru cca 1500Kč. Se na STk divily proč jim tam lezu když to auto je 6 měsíců po STK.
Takže od té doby když přihlašuju na sebe auto, tak zároven nechávám vymazat číslo motoru, protože tu evidenčku mám a nevím co se kdy může stát.
Pak je u nás ještě varianta jet na evidenšku s nefunčním starým motorem třeba na podválu.
Na výmaz čísla motoru musíš mít evidenčku která je bez závad. A jiný číslo motoru je závada. Takže musíš na plnou STK a tu ti neudělají bez emisí. na STk jako závadu napíšou, že nesouhlasí číslo motoru, ale typ je OK a daj ti to na měsíc. Jdeš na dopravku, tam ti na základě dokladu z STK udělají výmaz čísla motoru a pak jdeš na opakovanou STK s opravenýma papírama. Podstoupeno dvakrát takhle složitě za cifru cca 1500Kč. Se na STk divily proč jim tam lezu když to auto je 6 měsíců po STK.
Takže od té doby když přihlašuju na sebe auto, tak zároven nechávám vymazat číslo motoru, protože tu evidenčku mám a nevím co se kdy může stát.
Pak je u nás ještě varianta jet na evidenšku s nefunčním starým motorem třeba na podválu.
15:22:39
14.01.2014
14.01.2014
Jozka
-> TAZ1500: Takhle snadno to fungovalo cca do roku 2007 (nebo 8?).. dnes už tak víceméně nelze, jedině stejnej typ..
15:21:50
14.01.2014
14.01.2014
dragon_cb_cz
-> TAZ1500: Tohle vyjádření ale už:
1) není platný (má vždy platnost jeden rok a v nových verzích už zadomotory fabrika neuvádí).
2) na STK nic neznamená, je podkladem pro úřad při schvalování
Tzn. tenhle papír ti slouží jako potvrzení že když chceš provést změnu motoru ze 105 na 120, tak že to můžeš udělat a výrobce souhlasí. Když člověk natrefí na ochotnýho úředníka tak i podle toho starýho TZH změny zapíše.
Tady ale fakt stačí udělat výmaz čísla a tečka.
1) není platný (má vždy platnost jeden rok a v nových verzích už zadomotory fabrika neuvádí).
2) na STK nic neznamená, je podkladem pro úřad při schvalování
Tzn. tenhle papír ti slouží jako potvrzení že když chceš provést změnu motoru ze 105 na 120, tak že to můžeš udělat a výrobce souhlasí. Když člověk natrefí na ochotnýho úředníka tak i podle toho starýho TZH změny zapíše.
Tady ale fakt stačí udělat výmaz čísla a tečka.
14:50:45
14.01.2014
14.01.2014
TAZ1500
stačí vymaz a tušim že nekdy v roce 2004 plus minus vydala automobilka nejaky lejstra ve kterych se píše v podstate toto u škodovek s kyvadlovou napravou muže bejt motor 105 120 a 120 LS a u aut s uhlovou napravou a 4pistkama muže bejt 105,120,120LS,130,135,136 podle toho co tam psaly se nejedna o přestavbu ale o nahradní díl tudiž nemusi bejt zapsanej ale motor 781.135/6 se nedoporučuje montovat kvuli mazaní ale než todle prohlašení vyšlo tak se motory 781.135/6daly legalne zapsat měl sem ho psanej v rapidu
00:19:02
11.01.2014
11.01.2014
dragon_cb_cz
-> Stepan FUN: Velice snadno - jelikož typ zůstává stejný, tzn měním pouze náhradní díl. Nezapomínej že nežádáš o zápis novýho motoru, ale o výmaz čísla toho starýho, tzn nic jako kupní smlouvu na novej po tobě chtít nemůžou, jelikož tam klidně pořád můžeš mít ten starej.
00:11:19
11.01.2014
11.01.2014
VeTeV
nevim no, ale resil sem podobnou vec - po stavbe auta sem dal motor typove stejnej (jen novejsi rok, blok s vyztuhou, plnoprutok..). Blok nema cislonic. Samo starej motor skoncil ve smelcu a pri stk se tvarili ze takto ne - provedl sem tedy vymaz motoru a od te doby mam za sebou dve stk a nikdo nic - stacilo mit ve velkym technicaku zaznam o vymazu motoru a nikdo nic nerikal...
00:04:21
11.01.2014
11.01.2014
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: Ještě emise na novej motor... ;-) Proti jejich vyžadování bys bojoval těžko...
00:01:04
11.01.2014
11.01.2014
dragon_cb_cz
-> Jarda/felda: Mlátit po hlavě zákonem dokud nepovolí... zákon nic o kupní smlouvě neříká.
23:59:23
10.01.2014
10.01.2014
Jarda/felda
-> dragon_cb_cz 10.01.14 13:11:29: tohle sem si taky myslel než sem narazil na úřadě u nás je potřeba evidenčka kde bude psáno že číslo nesedí + kupní smlouva na novej motor a k tomu žádost +50kč
14:08:25
10.01.2014
10.01.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: A pade "bylo doma".. .. Kámošovi na podzim po převodu z JČ do ZČ zůstal TP, jak byl.. jen tam pochopitelně domalovala jeho nacionále..
13:35:16
10.01.2014
10.01.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Když jsem přepisoval "z kraje do kraje", tzn když se měnila SPZ, tak udělala úřednice rozmáchlé škrt a bylo číslo pryč
13:19:47
10.01.2014
10.01.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Není asi úplně pravda s tím automatickým výmazem.. alespoň ne u starých "sešitových" TP anebo ne všude.. teda oni ho v databázi možná zmizet nechaj, ale v TP ti zůstane.
13:11:29
10.01.2014
10.01.2014
dragon_cb_cz
-> Bělásek: Plná moc (věřím, že babička ti dá souhlas aby jsi tam podpis za ní vyrobil ty, ale tím samozřejmě nedávám návod jak se vyhnout návštěvě babičky , žádost o zápis změn, do ní uvedeš "žádám o výmaz čísla motoru" a hotovo. Zaplatíš zmíněných 50 Kč a není co řešit. Nějaké účtenky atd nikoho nezajímají. Výmaz se dokonce dělá zcela automaticky při přepisu auta z jednoho registračního místa do druhého...
13:06:45
10.01.2014
10.01.2014
Jozka
Tak třeba pak dostávali z každýho vybranýho pade za výmaz bůra nebo pětku.. .
Praxe fakt čísla pomíjí, tam co teď aktuálně jezdím - teda pokud má motor u starý škodovky "sériovej zvuk", technik většinou ani neotevírá kapotu a prohlíží motor jen z jámy..
Praxe fakt čísla pomíjí, tam co teď aktuálně jezdím - teda pokud má motor u starý škodovky "sériovej zvuk", technik většinou ani neotevírá kapotu a prohlíží motor jen z jámy..
12:33:36
10.01.2014
10.01.2014
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Jozka 10.01.14 12:16:44: Pokud vím, tak se na STK kontroluje označení typu motoru (alespoň tak mi to tenkrát říkali). Ale možná to je jiný kraj (jiná STK) jiný mrav.
12:25:13
10.01.2014
10.01.2014
minno
-> Jozka: u nás teoreticky asi tiež, ale v praxi už u nás čísla motorov nikoho netankujú, aspoň taká moja skúsenosť. Na STK sa u nás motor nekontroluje, to iba na EK, a tam musí sedieť typ. Ale to je tiež preto, lebo my máme EK u karburátorových vozidiel každý rok a STK každé dva roky, takže na EK chodím úplne inokedy ako na STK....Kdežto v ČR je to všetko v kope.
12:18:09
10.01.2014
10.01.2014
Luky
-> Jozka 10.01.14 12:16:44: materiální aspekt hadr
12:16:44
10.01.2014
10.01.2014
Jozka
-> minno: V ČR (není-li teda vymazáno) je nesprávný číslo motoru - pokud teda vím - na STK pořád závada..
12:11:13
10.01.2014
10.01.2014
minno
-> Bělásek 10.01.14 12:06:44: ty si to celé nepochopil. Nikde nič nemusíš dokladovať, na žiadnu STK ísť nemusíš, iba stačí požiadať o výmaz čísla motora z TP. To je celé. Čísla motorov sa už neevidujú, motor je už braný ako náhradný diel, stačí, aby sedel typ.
12:09:48
10.01.2014
10.01.2014
Jozka
-> Bělásek: Nejjednodušší je zmíněný "vymazání čísla motoru" = žádost o změnu údajů za pade, plnou moc bych se divil, kdyby nechtěli (o změny může žádat jen vlastník) - stačívala neověřená, ale zatím nevím, jak to v letošní sezóně funguje..
EK při vymazání motoru nikdy zatím nechtěli, i když to selskej rozum logicky nabízí, po výměně na následný STK klidně píšou další údaje do emisního osvědčení a klidně v něm původní číslo nechají (čili nesprávný číslo vadí pouze hladkýmu průběhu evidenční kontroly).
Lze tedy i počkat (na silnici se soulad ověřuje výjimečně), na následující STK a EK a pak s tou "evidenční" závadou naběhnout na úřad - prodraží se ale o nějakých 160 (?) kč za opakovanou STK.. nicméně úředník pak už neřeší nějakou montáž, typ nebo původ motoru apod. (nestává se, ale mohl by otravovat) a i ty emise jsou aktuální..
EK při vymazání motoru nikdy zatím nechtěli, i když to selskej rozum logicky nabízí, po výměně na následný STK klidně píšou další údaje do emisního osvědčení a klidně v něm původní číslo nechají (čili nesprávný číslo vadí pouze hladkýmu průběhu evidenční kontroly).
Lze tedy i počkat (na silnici se soulad ověřuje výjimečně), na následující STK a EK a pak s tou "evidenční" závadou naběhnout na úřad - prodraží se ale o nějakých 160 (?) kč za opakovanou STK.. nicméně úředník pak už neřeší nějakou montáž, typ nebo původ motoru apod. (nestává se, ale mohl by otravovat) a i ty emise jsou aktuální..
12:08:40
10.01.2014
10.01.2014
minno
-> Bělásek: Neviem ako v ČR, ale v SR sa už čísla motorov nie len že neevidujú, ale ani nekontrolujú a ničomu nevadí ani to, keď to číslo motora v TP uvedené máš a v aute máš fyzicky motor s iným číslom. Ak súhlasí typ motora, neriešil by som to. Maximálne dať spraviť ten výmaz čísla motora v TP ako bolo napísané.
12:06:44
10.01.2014
10.01.2014
Bělásek
Ok, díky a na STK pak teda nemusím? A jak to vlastně na úřadě doložím? Tou účtenkou? Nebo jim prostě řeknu, že mám nový motor stejného typu a řeknu jim to číslo nového motoru a tím to hasne.
11:48:13
10.01.2014
10.01.2014
stepan
-> Kamil Vidlička: To je skoro zbytečný, když za 50kč to jde legálně.
11:46:58
10.01.2014
10.01.2014
Kamil Vidlička
Nebo vyrazit čísla podle TP na nový motor, je to sice nezákonné, ale i tak se to dělá.
11:43:07
10.01.2014
10.01.2014
stepan
Stačí nechat vyškrtnout číslo motoru z tp, stojí to asi 50kč. Plná moc bude stačit.
11:39:17
10.01.2014
10.01.2014
MOLSO
ak si menil motor za rovnaky typ bude stacit vymaz cisla motora z TP
11:36:18
10.01.2014
10.01.2014
Bělásek
Dobrý den,
předem se omlouvám za svůj dotaz, který bych měl jakožto dlouhodobý držitel řp. sk B vědět, ale právo a zákony mi nikdy moc nešly. :( Potřeboval bych vědět, jak postupovat, když mám ve své škodověnce vyměněný motor. Typově sedí, Mkový. Předchozí odešel, tak jsem koupil kompletní na vrakovišti. Mám od něho účtenku, možná potřebnou při vyřizování. V jednom servisu mi motor přehodili, ale ani mi nevystavili doklad o práci, což nevím jestli vadí, nebo ne. A teď tedy: musím na dopravní inspektorát a tam požádat o zapsání nového motoru do TP? Asi ano a když je majitelem auta jiná osoba, musí být přítomna právě ona, nebo mi stačí plná moc? Majitelem auta je stále moje babička, bydlící daleko. Nechtěl bych moc, aby se musela trmácet na nějaké úřednické akce... Za další, po evidenci bych měl s motorem jít na technickou, tedy vlastně před tím na emise? Ještě bych chtěl vědět, kolik přibližně dám státu za tuto akci na dopravním ispektorátu a jestli je tam nějaká vyhláška o datu, do kdy se musí nový motor přepsat do TP. Myslím že to nějak půjde, v opačném případě jsem dojezdil.... Díky moc vám vzdělanějším, jež mi poradíte. Škodovkám a škodovkářům zdar!
předem se omlouvám za svůj dotaz, který bych měl jakožto dlouhodobý držitel řp. sk B vědět, ale právo a zákony mi nikdy moc nešly. :( Potřeboval bych vědět, jak postupovat, když mám ve své škodověnce vyměněný motor. Typově sedí, Mkový. Předchozí odešel, tak jsem koupil kompletní na vrakovišti. Mám od něho účtenku, možná potřebnou při vyřizování. V jednom servisu mi motor přehodili, ale ani mi nevystavili doklad o práci, což nevím jestli vadí, nebo ne. A teď tedy: musím na dopravní inspektorát a tam požádat o zapsání nového motoru do TP? Asi ano a když je majitelem auta jiná osoba, musí být přítomna právě ona, nebo mi stačí plná moc? Majitelem auta je stále moje babička, bydlící daleko. Nechtěl bych moc, aby se musela trmácet na nějaké úřednické akce... Za další, po evidenci bych měl s motorem jít na technickou, tedy vlastně před tím na emise? Ještě bych chtěl vědět, kolik přibližně dám státu za tuto akci na dopravním ispektorátu a jestli je tam nějaká vyhláška o datu, do kdy se musí nový motor přepsat do TP. Myslím že to nějak půjde, v opačném případě jsem dojezdil.... Díky moc vám vzdělanějším, jež mi poradíte. Škodovkám a škodovkářům zdar!