skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
tažné zařízení
18:54:12
28.02.2012
28.02.2012
Bucin
hele mám tu ještě jedno tažný sice jinej model ale to má alespoň štítek co si nechat zapsat to a pak štítek dát na to co tam mám a jezdit si v klidu dál beze strachu z pokuty za nezapsaný tažný ?
09:08:01
28.02.2012
28.02.2012
Jozka
-> Stepan FUN: / -> Bukaj: Nový zařízení nijak zvlášť nesleduju, ale je mi jasný, že tam jsou manipulace obtížnější a ani bych se do nich nepouštěl. Za sebe mám jedno tažný třeba i bez štítku z doby, kdy za předpokladu továrně vyrobený koule ISO 50 a předložení svářečskýho průkazu (zjednodušeně) byla možná domácí výroba tažnýho zařízení.. Na STK co jsem viděl zpravidla koukaj leda (u našich starejch pekáčů), jestli je označená koule (aby nebyla samodomo) a celý tažný není nějaká prasárna - takže se štěstím stačí i dírky po štítku. U jednoho svýho auta jsem měl léta z původního tažnýho jen nosník s koulí - zbytek, pokroucenej po nárazu (120-ka pachatele byla pomálu na odpis), byl dotvořen svépomocí.. A u kamarádova kila jsme kamsi zmizelý tažný na účel evidenčky při přepisu nakonec za pomoci malé finty nahradili úplně jiným kusem.. ono to zas nikoho až tak moc nezajímá na těch úřadech. Založí papír, zapíšou...
Zajímavý z hlediska dnešní legislativy by ale bylo ("výrobce je povinen uvést na trh bezpečný výrobek", kdyby jakejkoliv dobovej doplněk, schválenej kdysi SD MV způsobil nějakej vážnej problém..
Zajímavý z hlediska dnešní legislativy by ale bylo ("výrobce je povinen uvést na trh bezpečný výrobek", kdyby jakejkoliv dobovej doplněk, schválenej kdysi SD MV způsobil nějakej vážnej problém..
08:31:13
28.02.2012
28.02.2012
Bukaj
-> Stepan FUN:
Když mimo, tak mimo:
Mně tažné zachránilo týden po montáži nárazník a čelo na 130L, když v koloně za mnou nedobrzdil Escort - poskočil jsem o kus dopředu a vzadu ok, on měl na spz otisk koule
A u Dacie 1307 (hroznej křáp) se při zadním nárazu (dost silném) ustřihly pevnostní šrouby, držící tažné k nosníku, Octavia za mnou měla díru v chladiči od koule (on za to nemohl, nedobrzdila za ním ženská v Audině). U Dacie jsem měl našrot jen plast nárazníku a trochu vyboulenou podlahu v nákladovém prostoru, jinak to pohltilo to tažné. LPG toroid netčený :)
Podlahu spravila velká palice, tažné dostalo nové šrouby a nárazník jsem koupil nový za 4000. Od pojišťovny jsem dostal 11000
Když mimo, tak mimo:
Mně tažné zachránilo týden po montáži nárazník a čelo na 130L, když v koloně za mnou nedobrzdil Escort - poskočil jsem o kus dopředu a vzadu ok, on měl na spz otisk koule
A u Dacie 1307 (hroznej křáp) se při zadním nárazu (dost silném) ustřihly pevnostní šrouby, držící tažné k nosníku, Octavia za mnou měla díru v chladiči od koule (on za to nemohl, nedobrzdila za ním ženská v Audině). U Dacie jsem měl našrot jen plast nárazníku a trochu vyboulenou podlahu v nákladovém prostoru, jinak to pohltilo to tažné. LPG toroid netčený :)
Podlahu spravila velká palice, tažné dostalo nové šrouby a nárazník jsem koupil nový za 4000. Od pojišťovny jsem dostal 11000
22:12:52
27.02.2012
27.02.2012
StepaNoFUN
-> Bukaj: Sice už jsme maličko jinde, ale třeba u kámoše to nebylo moc dobrý. Dostal ránu na závěs (P406), kterou by normálně musely pobrat nárazníky, ale takhle je to ohnutej závěs, od něj zmaštěná kastle jak v nosníkách tak v držáku rezervy... No nevím, jestli je to zrovna výhoda... I když je fakt, že normálně by měl nárazník rozbitej, takhle byla ta audina za ním na odtah a na jeho autě nebylo nic vidět. Ale to pouze do bližšího ohledání...
21:58:21
27.02.2012
27.02.2012
Bukaj
-> Stepan FUN:
Tyhle koule jsou modernizací předchozího typu S-Y, a výhodou mělo být to, že jsou odnímatelné. Tento typ je někdy z počátku 90. let a tehdy se myslím rozhodlo, že všechna nová TZ MUSÍ mít odnímatelnou kouli a že pokud má TZ odnímatelnou kouli a není zapřažen vlek, MUSÍ být koule sundána. Ale nakonec se do legislativy dostalo, že výše popsané platí jen pro koule demontovatelné bez použití nářadí (ty bajonetové, nebo s aretační pákou), kterých je minimum. A tak to platí dodnes. A u těch starších sundavacích koulí už dávno zarezly ty šrouby, protože to nikdo nesundavá - proč taky, je to fajn pojistka proti drobným ťukancům zezadu
Tyhle koule jsou modernizací předchozího typu S-Y, a výhodou mělo být to, že jsou odnímatelné. Tento typ je někdy z počátku 90. let a tehdy se myslím rozhodlo, že všechna nová TZ MUSÍ mít odnímatelnou kouli a že pokud má TZ odnímatelnou kouli a není zapřažen vlek, MUSÍ být koule sundána. Ale nakonec se do legislativy dostalo, že výše popsané platí jen pro koule demontovatelné bez použití nářadí (ty bajonetové, nebo s aretační pákou), kterých je minimum. A tak to platí dodnes. A u těch starších sundavacích koulí už dávno zarezly ty šrouby, protože to nikdo nesundavá - proč taky, je to fajn pojistka proti drobným ťukancům zezadu
21:48:52
27.02.2012
27.02.2012
StepaNoFUN
-> Bukaj: Já vím, že je tam výrobce a nějakej typ... Ale ty myslíš, že tyhle "koule" byly speciálně vykovaný v zápustce (protože litý to dle mě z důvodů pevnosti asi nebylo) jenom pro TZ na škodu 105 - Rapid 136? Spíš si myslím, že je dělali jaksi univerzálně a použili kde to šlo, takže ten nápis je jaksi "univerzální"..
.
21:35:03
27.02.2012
27.02.2012
Bukaj
-> Stepan FUN:
Nemyslím ISO 50, ale na tý Bucinový fotce je dole odlitej nápos Sport Yacht a nějaký číslo - to je typ toho tažného. Ale SY mají ještě hliníkový štítek přímo na jeklu příčky, a ty dost uhnívaj, no.
U jednoho tažnýho, co jsem montoval kamarádovi, byla ze štítku jen taková větší půlka , ale po natření TZ jsem tam ten štítek nalepil chemoprenem - jen pro účely legalizace (evidenčky)...
Nemyslím ISO 50, ale na tý Bucinový fotce je dole odlitej nápos Sport Yacht a nějaký číslo - to je typ toho tažného. Ale SY mají ještě hliníkový štítek přímo na jeklu příčky, a ty dost uhnívaj, no.
U jednoho tažnýho, co jsem montoval kamarádovi, byla ze štítku jen taková větší půlka , ale po natření TZ jsem tam ten štítek nalepil chemoprenem - jen pro účely legalizace (evidenčky)...
18:30:50
27.02.2012
27.02.2012
StepaNoFUN
-> Bukaj: To co je na kouli nemá společnýho s tažným jako tykovým nic. Je to jenom typ tý koule, kterej je univerzální pro několik typů TZ na různý auta. Pokud máš tažný ze starýho auta, tak to na tý technický berou podle techničáku auta, ze kterýho se to sundalo (oni většinou poznaj, od kterýho výrobce to pravděpodobně je), pokud je nový a bez papírů a navíc i štítku, je oficiálně nelegalizovatelný. Jedině kontaktovat výrobce s žádostí o typovej list, případně štítek, ale nepředpokládám, že ten štítek z nich dostaneš (To by sis ho pak mohl dát na nějakej domorobo životu nebezpečnej svařenec a vydávat to za jejich práci.), typovej list by dodat mohli, ale viděl bych to pokud možno na osobnní jednání s tim konkrétním tažným v ruce, aby viděli, že to je fakt nový. Ale než vydávat papír (byť za poplatek), tak se jim vyplatí spíš prodat nový, takže od toho se bude určitě odvíjet jednání. A je pravda, že jsem ještě neviděl nový TZ, který by ten štítek němělo... Většinou prostě uhnije v provozu.
17:50:12
27.02.2012
27.02.2012
Bukaj
-> Jozka 27.02.12 14:10:49:
Nojo, ale výrobní číslo je na stejném štítku, jako typ...
...a když štítek chybí, tak je to v háji
I když u takového TZ, jako má na fotce Bucin, je typ vylisován přímo na kouli, tak tam by možná stačilo to osvědčení o odborné montáži...
...ale na stk při schvalování nově namontovaného TZ vždy chtěli vidět výrobní štítek. Číslo jako takové je asi moc nezajímalo, ale muselo tam být. Při pravidelné TK už jenom mrknou, jestli tažné je v papírech i na autě a nic nezkoumaj.
Nojo, ale výrobní číslo je na stejném štítku, jako typ...
...a když štítek chybí, tak je to v háji
I když u takového TZ, jako má na fotce Bucin, je typ vylisován přímo na kouli, tak tam by možná stačilo to osvědčení o odborné montáži...
...ale na stk při schvalování nově namontovaného TZ vždy chtěli vidět výrobní štítek. Číslo jako takové je asi moc nezajímalo, ale muselo tam být. Při pravidelné TK už jenom mrknou, jestli tažné je v papírech i na autě a nic nezkoumaj.
15:46:05
27.02.2012
27.02.2012
StepaNoFUN
-> Jozka: Tam nejde o to, že by to ten servis nedokázal namontovat. To zvládne snad i cvičená opice (teda pokud to auto není nějak zkroucený, TZ blbě svařený z výroby nebo jinej ojeb, ale to jsme někde jinde) a na zpojení zásuvky není taky nic složitýho. Na to, aby mohl servis vydat potvrzení o odborné montáži nepotřebuje autorizaci od výrobce auta, ale od výrobce TZ (Takže pokud budu mít autorizaci třeba Jacht-sportu, nemůžu tohle vydat na Brink.) A to kterej servis má autorizaci kterýho výrobce by mělo bejt v evidenci, tudíž jednoduše ověřitelný minimálně u výrobce konkrétního TZ (proto taky ten typovej list)... Jinak pouze STK, protože úředník je úředník a ten se přece nepůjde koukat na auto, jestli tam to TZ je...
15:33:09
27.02.2012
27.02.2012
Jozka
-> Stepan FUN: Dobré shrnutí - pro ty, co mají k zápisu TZ potřebné náležitosti (tím to nechci nijak shodit, nikdo to tu takhle ještě jasně nenapsal)...
Na našem úřadě nikdo nepochyboval o tom, že by značnový autoservis Škoda neuměl namontovat tažné zařízení dle dokumentace určené pro vozy Škoda 100/1000.. ale třeba nepostupovali úplně správně.. naštěstí.
Na našem úřadě nikdo nepochyboval o tom, že by značnový autoservis Škoda neuměl namontovat tažné zařízení dle dokumentace určené pro vozy Škoda 100/1000.. ale třeba nepostupovali úplně správně.. naštěstí.
15:20:46
27.02.2012
27.02.2012
StepaNoFUN
Nechci se hádat, ale pro zapsání tažného jsou co vím 2 možnosti.
1. Nové TZ - Typový list, potvrzení o doborné montáži (lze nahradit tím papírem z STK) = zápis na úřadě...
2. Použité TZ - Techničák od auta ze kterého bylo sundané, STK zapíše do protokolu, že TZ bylo demontováno z typově shodného vozu = zápis na úřadě...
U použitého TZ nikoho typový list nezajímá (i pokud ho máte), absence štítků u použitého TZ je na benevolentnosti technika (většinou to nechávaj bejt, protože u dost aut ten štítek stejně není vidět...) A nechci se hádat, ale bylo mi řečeno, že u použitého TZ se musí na STK vždy, jelikož firmy maj autorizaci výrobce jenom pro nový...
Jenom si nejsem jistej, jestli do původního TP z auta kde to TZ bylo to píše STK, nebo úřad, ale vím, že po mě chtěli na STK oba techničáky...
1. Nové TZ - Typový list, potvrzení o doborné montáži (lze nahradit tím papírem z STK) = zápis na úřadě...
2. Použité TZ - Techničák od auta ze kterého bylo sundané, STK zapíše do protokolu, že TZ bylo demontováno z typově shodného vozu = zápis na úřadě...
U použitého TZ nikoho typový list nezajímá (i pokud ho máte), absence štítků u použitého TZ je na benevolentnosti technika (většinou to nechávaj bejt, protože u dost aut ten štítek stejně není vidět...) A nechci se hádat, ale bylo mi řečeno, že u použitého TZ se musí na STK vždy, jelikož firmy maj autorizaci výrobce jenom pro nový...
Jenom si nejsem jistej, jestli do původního TP z auta kde to TZ bylo to píše STK, nebo úřad, ale vím, že po mě chtěli na STK oba techničáky...
15:08:43
27.02.2012
27.02.2012
Bucin
hele lidi a co moje ?? nemám TL, štítek ani TP starého vozu jen odlitek na kouli. může být číslo jen na hulváta vyraženo do konstrukce tažného ???
14:10:49
27.02.2012
27.02.2012
Jozka
-> Bukaj: Na STK dle mě vůbec nekoukají na výrobní číslo - kontrolujou typ, resp. "druh" tažného zařízení, např. "koule ISO 50", viz. postup "Provádění kontrolního úkonu STK č. 104".
-> brooklyn: V takovým případě bych ho nechal opískovat, stříknul a drze tvrdil, že je nové, nikdy nenamontované (to tvoje možná i je?).. a s protokolem o odborný montáži tě nikdo nemůže posílat na technickou, to je taky volovina.. Musí se to zkusit na konkrétním úřadě - když se přijdeš zeptat na úřad jen tak, zarecitujou ti komplet požadavky, nebo co je zrovna napadne..
-> brooklyn: V takovým případě bych ho nechal opískovat, stříknul a drze tvrdil, že je nové, nikdy nenamontované (to tvoje možná i je?).. a s protokolem o odborný montáži tě nikdo nemůže posílat na technickou, to je taky volovina.. Musí se to zkusit na konkrétním úřadě - když se přijdeš zeptat na úřad jen tak, zarecitujou ti komplet požadavky, nebo co je zrovna napadne..
10:07:12
23.02.2012
23.02.2012
Bukaj
-> W0jtik:
Po mně nechtěli techničák auta, ze kterého bylo sundané, měl jsem typový list a to stačilo. Pravda, bylo to v roce cca 2004 a 2006, v obou případech škodovka a TZ Sport Yacht z osmdesátých let. To první bylo z kradeného auta (strejdova 125L), ze které se po dopadení pachatelů (zabili se v kradeném Favoritu) našel motor, tažné, dveře a zadní kapota Měl jsem originál typový list.
Druhé bylo z odhlášeného auta, takže jsem neměl papíry, ale byl to stejný typ, jako to první, tak jsem udělal kopii typového listu, přepsal v ní výrobní číslo dle štítku na TZ a v pohodě :)
Nepředpokládám, že by se legislativa v tomto ohledu změnila, takže to asi zase bude jen a pouze na (ne)ochotě úředníků...
brooklyn: Ale jestli TZ má aspoň štítek, zkus to nějak pořešit s typovým listem (třeba kontaktuj výrobce, ať ti ho pošle na mail, nebo v případě staršího/importního TZ se poptej, jestli by Ti někdo neudělal kopii typového listu...)
Ale nejdřív bych se zeptal prodejce na Aukru, z jakého to bylo auta, jestli nebylo kradené, jestli mělo SPZ, nebo aspoň VIN, nebo jestli se tažné válelo 20 let někde na půdě :)
Po mně nechtěli techničák auta, ze kterého bylo sundané, měl jsem typový list a to stačilo. Pravda, bylo to v roce cca 2004 a 2006, v obou případech škodovka a TZ Sport Yacht z osmdesátých let. To první bylo z kradeného auta (strejdova 125L), ze které se po dopadení pachatelů (zabili se v kradeném Favoritu) našel motor, tažné, dveře a zadní kapota Měl jsem originál typový list.
Druhé bylo z odhlášeného auta, takže jsem neměl papíry, ale byl to stejný typ, jako to první, tak jsem udělal kopii typového listu, přepsal v ní výrobní číslo dle štítku na TZ a v pohodě :)
Nepředpokládám, že by se legislativa v tomto ohledu změnila, takže to asi zase bude jen a pouze na (ne)ochotě úředníků...
brooklyn: Ale jestli TZ má aspoň štítek, zkus to nějak pořešit s typovým listem (třeba kontaktuj výrobce, ať ti ho pošle na mail, nebo v případě staršího/importního TZ se poptej, jestli by Ti někdo neudělal kopii typového listu...)
Ale nejdřív bych se zeptal prodejce na Aukru, z jakého to bylo auta, jestli nebylo kradené, jestli mělo SPZ, nebo aspoň VIN, nebo jestli se tažné válelo 20 let někde na půdě :)
20:53:56
22.02.2012
22.02.2012
Radza
-> brooklyn: a jsi v piči kamaráde
17:52:01
22.02.2012
22.02.2012
W0jtik
jo vadí to...nepočítej že ti to zapíšou..dneska sem to byl zjištovat na magistratu a řekli mi že potřebuju techničak od auta kde to bylo sundané, v tom techničáku misí byt napsané že bylo tažné odinstalované. Pak potřebuješ typovy list a papír o odborné montaži.
17:07:38
22.02.2012
22.02.2012
brooklyn
no problém je v tom že jsem to koupil přes aukto to tažné, nevím na jakém autě to bylo. vadí to?
11:45:10
22.02.2012
22.02.2012
Bukaj
Namontovat si to můžeš sám, pak zajedeš na STK, tam zkontrolujou, jestli máš správně zapojenou zásuvku a kouknou na typový štítek na tažném (evidenční kontrola), zaplatíš asi 200-300 Kč, s protokolem zajdeš na DI, tam předložíš typový list tažného (nebo velký TP od auta, ze kterého bylo vymontováno), TP, OTP (ORV) a poplatek 50 Kč. Počkáš pár minut na vydání nového ORV a jedeš dom :)
22:16:04
21.02.2012
21.02.2012
brooklyn
a kdybych si to nechal udělat u škoda auto tak by mi to ttedy prošlo? mužu si to namontovat sám? a přijet s t tím na kontrolu, nebo mi to musí i namontovat? kolik stojjí taková operace díky za odpovědi
14:26:04
20.02.2012
20.02.2012
Hydron
To potvrzení o odborné montáži potřebuješ v každém případě (lze ho nahradit kontrolou na STK v případě individuální montáže) i pokud máš ten typový list nebo doklady od auta ze kterého bylo demontováno.
11:29:48
20.02.2012
20.02.2012
Jozka
Nám to prošlo i na "potvrzení o odborné montáži" (či jak se ten papír jmenoval ze spřátelného značkového servisu Škoda..
17:44:56
18.02.2012
18.02.2012
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
Tak jako tak potřebuješ k zapsání buď typový list nového TZ nebo zrušené doklady od auta stejného typu, ze kterýho bylo už zapsané TZ demontováno.
17:39:25
18.02.2012
18.02.2012
brooklyn
Mám tažné zařízení na škoda 100 originál se štítkem, nebylo na autě ale nemám od něj žádné papíry, dá se to nějak přihlásit? pokud bych správně namontoval zařízení a vše kolem. díky za rady