skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zapsání ochranného rámu do Tp
23:19:24
20.01.2015
20.01.2015
MATTESS
-> dan999: asi bych začal řádným prohledáním tohoto webu, protože za těch x let se takové věci probíraly nespočetně krát. A pak se ptát. Myslím, že tak 14 dní máš co dělat :-)
22:26:20
20.01.2015
20.01.2015
Jozka
-> dan999: Jak uvedeno už níže.. pokud jsou ty úpravy přijatelně řemeslně provedený, na STK to až na nějaké vyjímky nikoho moc nezajímá, maximálně to okomentujou nějakou poznámkou (zpravidla starší technici, kteří ještě vědí, co a jak na ty auta patřilo původně).
Trochu jiná věc je případná (pochopitelně nějaká těžší) nehoda, při jejímž řešení by si úprav mohla všimnout dopravka PČR - a hlavně pak znalci pojišťovny v rámci snahy nevyplatit plnění.
Trochu jiná věc je případná (pochopitelně nějaká těžší) nehoda, při jejímž řešení by si úprav mohla všimnout dopravka PČR - a hlavně pak znalci pojišťovny v rámci snahy nevyplatit plnění.
21:39:20
20.01.2015
20.01.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Bucin: a co vlecka na uzovku? Nekde jsem cetl ze toto nelze...
21:38:47
20.01.2015
20.01.2015
dan999
-> Bucin: Dobrá děkuji mnohokrát a ani ty chlaďáky by nevadily když bych musel přesoustružit náboj, nebo převrtat kotouče? Mám ji čerstvě doma, mám veliké plány a toto jsou jedny z plánovaných úprav, ale vím že to bude na dlouho... Skutečně bych byl rád kdybych mohl jezdit dlouho a proto potřebuji zvýšit "komfort" :D.
21:34:10
20.01.2015
20.01.2015
Bucin
-> dan999: zaleží na technikovi jezdim široký nápravy sice kyvný vředu 4 píst a to na užovce a nic na to nikdo neříká podle mě jsou nápravy záměnné. Pokud při zástavbě zásadně nezasáhneš do kastle což v tvém případě absolutně nehrozí. Já bych vyměnil a nic dál neřešil. Pokud budou mít na STK keci jel bych příště jinam. U nás jsou taky na STK idioti tak jezdim 30 km do vedlejšího města kde je to na pohodu.
E. A měl jsem ještě na tom obutý 185/60/R14 na hliníkách.
E. A měl jsem ještě na tom obutý 185/60/R14 na hliníkách.
21:25:34
20.01.2015
20.01.2015
dan999
Zdravím chlapi,
chci se zeptat jenom tak okrajově...
Jak se budou na STK koukat na předělanou zadní nápravu z kyvky na vlečku, 5q místo 4q, vyztužené ramena a chlazené kotouče ve předu?
Dostal jsem š120M po strejdovi, který umřel a bylo mi líto nechat jej odtáhnout do šrotu, tak jsem ho "koupil" za cenu šrotovného (stále napsané na tetu). Chtěl bych provést tyto úpravy, ale nevím co s tím a jak papírově... Možná se to tady už řešilo, ale pár dní prolézám net a našel jsme pouze totok skoda-upravy.wz.cz/main/. ../vyjadreni20040429.pdf a vůbec nevím co teda mohu a jestli žádat o schválení přestavby, nebo pouze provést a jezdit a na STK dělat, že o tom nic nevím? :D Poraďte mi prosím ve zkratce, byl bych rád kdyby mi Shadé pár let jezdila :)
Děkuji mnohokrát :) (Vím, že to je mimo téma, ale nerad bych spamoval novým tématem...)
chci se zeptat jenom tak okrajově...
Jak se budou na STK koukat na předělanou zadní nápravu z kyvky na vlečku, 5q místo 4q, vyztužené ramena a chlazené kotouče ve předu?
Dostal jsem š120M po strejdovi, který umřel a bylo mi líto nechat jej odtáhnout do šrotu, tak jsem ho "koupil" za cenu šrotovného (stále napsané na tetu). Chtěl bych provést tyto úpravy, ale nevím co s tím a jak papírově... Možná se to tady už řešilo, ale pár dní prolézám net a našel jsme pouze totok skoda-upravy.wz.cz/main/. ../vyjadreni20040429.pdf a vůbec nevím co teda mohu a jestli žádat o schválení přestavby, nebo pouze provést a jezdit a na STK dělat, že o tom nic nevím? :D Poraďte mi prosím ve zkratce, byl bych rád kdyby mi Shadé pár let jezdila :)
Děkuji mnohokrát :) (Vím, že to je mimo téma, ale nerad bych spamoval novým tématem...)
13:02:25
29.12.2014
29.12.2014
Gryzly
-> provocation: A co je ve velkým? Ty papírový knížky snesli hodně, když jsi měl známý, tak se tam rukou napsalo co chtělo, datum, razítko a je to. 6ádná centrální evidence a počítače.
Je to jen o odvaze úředníka a o výši bakšiše.
Je to jen o odvaze úředníka a o výši bakšiše.
12:16:09
29.12.2014
29.12.2014
provocation
-> Zazaa 16.03.10 12:58:36: včera jsem koupil auto, rám v malým i velkým tp zapsanej mám a značky to má normální. Ovšem v autě bohužel není, musím ho dodělat (někdo nejakej kontakt?). Jak to ale udělali, to netuším :(
19:38:42
18.03.2010
18.03.2010
Luky
-> Borin - Král tuzerů: Nebuď srab
19:19:01
18.03.2010
18.03.2010
Borin - Král tuzerů
-> Luky.: Nepučím Alespoň jedno moje auto bude vyjímečný
18:07:34
18.03.2010
18.03.2010
Luky
-> Borin - Král tuzerů: Když mě půjčíš okopírovat techničák, tak by to bylo ještě jednodušší. Možná by se to dalo nacpat i na Včka
17:19:42
18.03.2010
18.03.2010
Borin - Král tuzerů
Luky. 18.03.10 11:41:53 napsal:
Třeba mě osobně mooc láká replika odtahového 1203 jezevčíka
To by se mi taky líbilo
Třeba mě osobně mooc láká replika odtahového 1203 jezevčíka
To by se mi taky líbilo
14:12:33
18.03.2010
18.03.2010
petr s
-> Luky.: Tenkrát byla jenom vyjímka
13:53:11
18.03.2010
18.03.2010
Luky
-> Zazaa: To by ale mělo sportovní průkaz, ne?
13:43:03
18.03.2010
18.03.2010
Zazaa
-> Luky.: ty papiry na favo se zapsanym ramem co mas v odkzu sou pocitam z doby nez vymysleli R znacky (proste driv se jezdilo na obyc cislech s vyjimkama)
nekdy brzo me ceka cesta na magistrat tak se schvalne poptam ... pokud to v parbubicich nejak pripustej ze by to slo, tak pocitam ze uz to pujde vsude, mame tu totiz odborniky na to najit klicku proc neco nejde :)
nekdy brzo me ceka cesta na magistrat tak se schvalne poptam ... pokud to v parbubicich nejak pripustej ze by to slo, tak pocitam ze uz to pujde vsude, mame tu totiz odborniky na to najit klicku proc neco nejde :)
12:55:53
18.03.2010
18.03.2010
Bery
-> Luky.: je jednodušší stát se německým občanem,než žádaz na české zkušebně o zapsání rámu do škodovky!!!
Smiřte se s tim
Smiřte se s tim
12:52:42
18.03.2010
18.03.2010
Luky
-> Bery: Dá se přihlásit aniž bych tam bydlel? To asi ne, ne?
-> 1Vendy: Zatim se nic moc neví, Jan Vostrý to s nima řeší a bude příznivce postupně informovat
-> 1Vendy: Zatim se nic moc neví, Jan Vostrý to s nima řeší a bude příznivce postupně informovat
12:47:13
18.03.2010
18.03.2010
1Vendy
-> Luky.: A už se ví alespoň nějaká přibližná cena? A jak by se postupovalo, každý by šel na zkušebnu sám, nebo by se udělala nějaká typová přestavba(jako třeba u kaipana) kde by bylo napsáno jak to má vypadat, co má auto mít a už by si šel na zkušebnu jenom to nechat posvětit že to souhlasí? Bylo by to perfektní, ušetřil bych za další auto na tahání závoďáku, dalo by se na závody jezdit po ose, takkhle má vypadat amatérský závodění... Jenom se bojim ceny, ale pokud se to vejde řekněme do 50 tis. tak bych do toho šel.
12:33:19
18.03.2010
18.03.2010
Bery
-> Luky.: mě to neřikej,já se s tím smířil a vím to.Je to pořád dokola -jestli máš peníze,jde to,ale ten obnos za testaci je pro většinu lidí smrtelný.
Proč si nepřihlásíš auto v německu a nenecháš zapsat vše co potřebuješ tam?
Proč si nepřihlásíš auto v německu a nenecháš zapsat vše co potřebuješ tam?
12:15:23
18.03.2010
18.03.2010
Syny
Luky. 17.03.10 12:44:26 napsal:
→ Zazaa: ...pořád plácají o tom
jak se sjednocuje legislativa v EU, tak jsem to zvědavej jak se
pochlapí…
Pokud se sjednocujeme s EU, tak nejak nechapu treba tu nasi "eko" dan, ktera je jen u nas...
→ Zazaa: ...pořád plácají o tom
jak se sjednocuje legislativa v EU, tak jsem to zvědavej jak se
pochlapí…
Pokud se sjednocujeme s EU, tak nejak nechapu treba tu nasi "eko" dan, ktera je jen u nas...
11:41:53
18.03.2010
18.03.2010
Luky
-> Bery: Legalizace pro závodní účely je možná pouze přestavbou na R značky. Tzn. všechny bezpečnostní prvky musí být homologované a každý rok pak budeš muset jezdit na testování za cenu tuším 10 000 Kč. A auto stejně nebude smět na silnice. Pouze na podniky pod FAS, což stejně RC není. Takže to vlastně nic neřeší, pokud s autem necheš jezdit alespoň K4 pohár. Jiná legalizace pro "jejich pohár" není, neexistuje nic mezi tím.
Druhá cesta je "úprava" civilního auta. To je právě touto individuální (pře)stavbou. Auto bude smět normálně na silnice a zároveň i na hobbyzávody, kde není potřeba sportovní průkaz. Cena jistě není lidová, ale v porovnání s cenou postavení auta na R značky je v horizontu několika málo let (třeba 2-3 roky?) zajímavá. Protože auta pro RC jinou legální alternativu než Rka nemají, chytil jsem se této myšlenky, pokusil jsem se něco zjistit a jiní lidé v tom pokračují dál a zjišťují již konkrétní detaily. Nejde donekonečna jezdit s autem, ve kterém je nelegálně namontovaný rám a doufat "že to nějak ukecám". Až se příslušné orgány nakrknou (třeba na podnět FASu, který v RC vidí soka a snaží se mu všemožně znepříjemnit existenci, ze které FAS samozřejmě nemá ani kačku) a budou pod startovní rampou vybírat techničáky, tak hobbyrallye zkončí.
A pokud to jde takhle pomocí TÜV třeba v Německu, tak to musí jít i u nás. A již je potvrzené že jde. Údajně od ledna. Otázkou zůstává cena.
Nemluvě o tom, že když se v tom našinec naučí trochu chodit, bude si moct postavit na značky slušná zvěrstva. Třeba mě osobně mooc láká replika odtahového 1203 jezevčíka
EDIT: www.ewrc.cz/ewrc/inzerce. php?advert=108...
Druhá cesta je "úprava" civilního auta. To je právě touto individuální (pře)stavbou. Auto bude smět normálně na silnice a zároveň i na hobbyzávody, kde není potřeba sportovní průkaz. Cena jistě není lidová, ale v porovnání s cenou postavení auta na R značky je v horizontu několika málo let (třeba 2-3 roky?) zajímavá. Protože auta pro RC jinou legální alternativu než Rka nemají, chytil jsem se této myšlenky, pokusil jsem se něco zjistit a jiní lidé v tom pokračují dál a zjišťují již konkrétní detaily. Nejde donekonečna jezdit s autem, ve kterém je nelegálně namontovaný rám a doufat "že to nějak ukecám". Až se příslušné orgány nakrknou (třeba na podnět FASu, který v RC vidí soka a snaží se mu všemožně znepříjemnit existenci, ze které FAS samozřejmě nemá ani kačku) a budou pod startovní rampou vybírat techničáky, tak hobbyrallye zkončí.
A pokud to jde takhle pomocí TÜV třeba v Německu, tak to musí jít i u nás. A již je potvrzené že jde. Údajně od ledna. Otázkou zůstává cena.
Nemluvě o tom, že když se v tom našinec naučí trochu chodit, bude si moct postavit na značky slušná zvěrstva. Třeba mě osobně mooc láká replika odtahového 1203 jezevčíka
EDIT: www.ewrc.cz/ewrc/inzerce. php?advert=108...
10:57:56
18.03.2010
18.03.2010
Bery
-> Luky.: za peníze v praze dům...
navíc virt a EWRC jsou2 rozdílný dimenze...už letos se mělo přeci jezdit na technickou se závodničkama a v rámci rally cupu se mělo auto legalizovat alespoň pro "jejich pohár"..
Jenže nic..
Když vidim vždycky tohle téma,tak si řikám kdo zas plýtvá energií a písmeny? Nejde to,ne bo jde ale za nepřiměřený obnos...nebo závodní papíry,takže zase trochu prachy...,tak se s tim už smiřte
navíc virt a EWRC jsou2 rozdílný dimenze...už letos se mělo přeci jezdit na technickou se závodničkama a v rámci rally cupu se mělo auto legalizovat alespoň pro "jejich pohár"..
Jenže nic..
Když vidim vždycky tohle téma,tak si řikám kdo zas plýtvá energií a písmeny? Nejde to,ne bo jde ale za nepřiměřený obnos...nebo závodní papíry,takže zase trochu prachy...,tak se s tim už smiřte
10:52:54
18.03.2010
18.03.2010
DanT3
Jasně, já ti taky nic nevyvracím, jen jsem přihodil svou trošku do mlýna.....
Tady u nás v blbákově chtěj papíry na všecko.
Když to půjde jen tak, bylo by to skvělý
Tady u nás v blbákově chtěj papíry na všecko.
Když to půjde jen tak, bylo by to skvělý
10:00:09
18.03.2010
18.03.2010
Luky
-> DanT3: četl jsi vůbec můj přechozí příspěvek?
09:25:10
18.03.2010
18.03.2010
DanT3
Mam Heigo a dostal jsem k tomu akorát fakturu a materiálovej list (matroš trubek, pevnosti a pro jakej typ auta to je).
Obávam se, že to stačit na schválení u nás asi nebude
A nic jinýho k tomu Heigo nedodává. U jejich domácích značek dodávaj jakejsi DMSB-ONS-Zertifikat, ale to netušim, k čemu je. Jestli to slouží k TUV, že je to homologace...
Když se nechá udělat rám u nás, asi k tomu to materiálový lejstro bude taky.
Někde jsem viděl Feldu Combi a ta měla v techničáku rám zapsanej. Byl to tréningáč.
V Německu jde všecko.
U nás prd. U nás uměj akorát šikanovat.
Obávam se, že to stačit na schválení u nás asi nebude
A nic jinýho k tomu Heigo nedodává. U jejich domácích značek dodávaj jakejsi DMSB-ONS-Zertifikat, ale to netušim, k čemu je. Jestli to slouží k TUV, že je to homologace...
Když se nechá udělat rám u nás, asi k tomu to materiálový lejstro bude taky.
Někde jsem viděl Feldu Combi a ta měla v techničáku rám zapsanej. Byl to tréningáč.
V Německu jde všecko.
U nás prd. U nás uměj akorát šikanovat.
09:07:25
18.03.2010
18.03.2010
Luky
No vida...
Jan Vostrý, forum eWRC.cz napsal: Jednání se společností TUV stále probíhá.
Blížší info prozrdím ned po oetstování prvního vozu.
Prakticky je možné zapsat do TP úplně vše jen to bude stát peníze. O tom kolik Vás budu průběžně informovat.
Jan Vostrý, forum eWRC.cz napsal: Jednání se společností TUV stále probíhá.
Blížší info prozrdím ned po oetstování prvního vozu.
Prakticky je možné zapsat do TP úplně vše jen to bude stát peníze. O tom kolik Vás budu průběžně informovat.
14:56:19
17.03.2010
17.03.2010
vhml
Luky. 16.03.10 13:30:59 napsal: zjistí.
V Německu to jde, známý má Favorita sk. A dovezeného z Německa a ten měl v německém TP napsané všechny vyjímky (rám, sedačky…) a normálně to smělo na silnice. Teď v rámci sjednocování legislativy EU by to mělo jít i u nás, snad od ledna
S tím by se krásně jelo na dovolenou, víš jak velkej to teď má kufr bez zadních sedaček :-D
V Německu to jde, známý má Favorita sk. A dovezeného z Německa a ten měl v německém TP napsané všechny vyjímky (rám, sedačky…) a normálně to smělo na silnice. Teď v rámci sjednocování legislativy EU by to mělo jít i u nás, snad od ledna
S tím by se krásně jelo na dovolenou, víš jak velkej to teď má kufr bez zadních sedaček :-D
13:42:30
17.03.2010
17.03.2010
petr s
-> Luky.: Dříve tohle šlo stačilo potvrzení svazarmu
12:49:50
17.03.2010
17.03.2010
Nwkt
-> Luky.: Třeba Heigo má v nabídce na škodovky. Kdyby to bylo legislativně možný tak bych do toho šel
12:44:26
17.03.2010
17.03.2010
Luky
-> Zazaa: To jo, ten rám by musel mít papír od výrobce, nejde si ho doma svařit sám. V německu to tak jde, pořád plácají o tom jak se sjednocuje legislativa v EU, tak jsem to zvědavej jak se pochlapí...
RST odhadoval zkušebnu někde mezi 20-50 000 cca. Což vzhledem k tomu, že aby jsi z auta pro Rallycup udělal auto, které projde testací na R značky, dáš většinou nemalý peníz a pak jsi dával každý rok 10 000 za testování, je návratnost během několika málo let. Nemluvě o tom, že auto s R značkama smí jenom na podniky pod FASem. Přestavěné auto bude smět legálně na silnici kdykoliv.
Nevim, třeba je to slepá ulička, ale pro dost aut z RC možná jediná možná. Zatim se o to nikdo nepokusil a nedokázal že to nejde. Všichni si to jen myslí, ale nikdo to nezkusil
RST odhadoval zkušebnu někde mezi 20-50 000 cca. Což vzhledem k tomu, že aby jsi z auta pro Rallycup udělal auto, které projde testací na R značky, dáš většinou nemalý peníz a pak jsi dával každý rok 10 000 za testování, je návratnost během několika málo let. Nemluvě o tom, že auto s R značkama smí jenom na podniky pod FASem. Přestavěné auto bude smět legálně na silnici kdykoliv.
Nevim, třeba je to slepá ulička, ale pro dost aut z RC možná jediná možná. Zatim se o to nikdo nepokusil a nedokázal že to nejde. Všichni si to jen myslí, ale nikdo to nezkusil
12:18:31
17.03.2010
17.03.2010
Zazaa
no prestavba mozna je, ale je otazka jestli to pro jeden kus vubec ma smysl dat za to treba nekolik stovek tisic (kdyz tech kaipanu prodaj 50 tak se to rozpocita)
navic podle me to vestaveni ramu normalne dovnitr auta stejne nepovoli kvuli bezpecnosti atd (material, svareni, omezeni pohybu)
kamos potreboval zapsat upravenou korbu na dodavku a chteli po nem vykresy, vypocty, svarece se zkouskama co to delal atd
navic podle me to vestaveni ramu normalne dovnitr auta stejne nepovoli kvuli bezpecnosti atd (material, svareni, omezeni pohybu)
kamos potreboval zapsat upravenou korbu na dodavku a chteli po nem vykresy, vypocty, svarece se zkouskama co to delal atd
11:17:39
17.03.2010
17.03.2010
Luky
-> LiMaK - 742 forever: Jo, tak nějak jsem to myslel, že se použije část (celek) staršího vozu. Ale myslim že je to tak ty emise mají být poplatné době, ve které ten základ vzniknul?! Jak teda stavěli Kaipany přestavbou z favorita? RST z webu 110r.cz takhle stavěl roadster na bázi 130RS. Nakonec to z nedostatku času odložil, ale měl zjištěno že to lze a jak to lze. Uvidíme. Člověk co to řeší pro rallycup by měl snad dneska mít schůzku s člověkem ze zkušebny
10:02:56
17.03.2010
17.03.2010
LiMaK - 742 forever
ale zapomeli jste:
poradne si prectete z ceho nejde udelit vyjímku: § 29 odtsvec 3 bod c)
emise skodlivin ve vyfukovych plynech....
No a minimalne v tom je zakopaný pes. Emise nově postaveneho vozidla musí vyhovovat předpisům a jen tak od boku tuším, že dnes se nedá nic vyrobit, co by nesplnovalo minimalne euro 3...
uz vidím, jak fako staví s motorem euro 3.... no, teoreticky by to šlo, dát tam třeba novej oturbenej motor 1.2 fabia facelift... :-) , že...
ale pokud si tady nekdo predstavuje, ze k individualni stavbě pouzije část, nebo konstrukční celek jakože celou škodovku, přikope k ní rám, zkopčí návod na obsluhu vozidla a pujde na urad, tak tam s nim vyrazí dveře....motor musí být min euro 3... takže ke stavbě pridej nejen rám, ale i motor, k motoru pridej brzdy....no proste AK 47 nemuze projít tímhle procesem, neb tam ma cipatý motor...
poradne si prectete z ceho nejde udelit vyjímku: § 29 odtsvec 3 bod c)
emise skodlivin ve vyfukovych plynech....
No a minimalne v tom je zakopaný pes. Emise nově postaveneho vozidla musí vyhovovat předpisům a jen tak od boku tuším, že dnes se nedá nic vyrobit, co by nesplnovalo minimalne euro 3...
uz vidím, jak fako staví s motorem euro 3.... no, teoreticky by to šlo, dát tam třeba novej oturbenej motor 1.2 fabia facelift... :-) , že...
ale pokud si tady nekdo predstavuje, ze k individualni stavbě pouzije část, nebo konstrukční celek jakože celou škodovku, přikope k ní rám, zkopčí návod na obsluhu vozidla a pujde na urad, tak tam s nim vyrazí dveře....motor musí být min euro 3... takže ke stavbě pridej nejen rám, ale i motor, k motoru pridej brzdy....no proste AK 47 nemuze projít tímhle procesem, neb tam ma cipatý motor...
13:36:37
16.03.2010
16.03.2010
Luky
zák. č. 56/2001 Sb. říká:
HLAVA II SCHVALOVÁNÍ TECHNICKÉ ZPŮSOBILOSTI JEDNOTLIVĚ VYROBENÉHO SILNIČNÍHO VOZIDLA
§ 29
(1) Výrobou jednotlivého silničního vozidla se rozumí výroba nejvýše pěti kusů jednoho typu silničního vozidla podle vlastní konstrukce nebo s využitím systému vozidla, konstrukční části vozidla a samostatného technického celku vozidla, na něž byla vydána rozhodnutí o schválení typu.
(2) O povolení výroby jednotlivého silničního motorového vozidla musí výrobce předem písemně požádat obecní úřad obce s rozšířenou působností. Příslušným k vydání povolení je obecní úřad obce s rozšířenou působností, v jehož správním obvodu má výrobce sídlo nebo bydliště nebo místo podnikání, liší-li se od bydliště.
(3) V informačním dokumentu ministerstvo vymezí, z kterých technických požadavků nebo postupů lze povolit při rozhodování o schvalování technické způsobilosti jednotlivě vyrobeného silničního vozidla výjimky. Výjimky nelze povolit z technických požadavků týkajících se
a) brzd,
b) vnějšího hluku,
c) emise škodlivin ve výfukových plynech,
d) odrušení vozidla a elektromagnetické kompatibility.
§ 30 Žádost o povolení výroby jednotlivého silničního vozidla
(1) Žádost výrobce o povolení výroby jednotlivého silničního vozidla musí obsahovat
a) obchodní firmu, sídlo a identifikační číslo, je-li žadatelem právnická osoba, nebo jméno, příjmení, obchodní firmu, jde-li o podnikatele, rodné číslo, místo trvalého nebo povoleného pobytu, je-li žadatelem fyzická osoba,
b) druh a kategorii silničního vozidla,
c) účel, pro který má být silniční vozidlo používáno,
d) způsob zajištění záručního a pozáručního servisu.
(2) Žádost musí být doložena těmito doklady:
a) ověřenou kopií smlouvy nebo listiny o zřízení nebo založení právnické osoby nebo u právnických osob zapsaných v obchodním rejstříku výpisem z obchodního rejstříku, u fyzických osob podnikatelů ověřenou kopií živnostenského oprávnění,
b) technickým popisem silničního vozidla v rozsahu údajů uváděných v technickém průkazu vozidla, včetně údajů o předpokládaných provozních, jízdních a dynamických vlastnostech,
c) nákresem sestavy silničního vozidla s uvedením rozměrů a hmotností,
d) návodem k údržbě a obsluze vozidla v českém jazyce,
e) osvědčeními o schválení typu systémů vozidla, konstrukčních částí a samostatných technických celků vozidla, které tvoří silniční vozidlo, nebo technickým protokolem.
Rozhodnutí o technické způsobilosti jednotlivě vyrobeného silničního vozidla
§ 31
(1) Technickou způsobilost jednotlivě vyrobeného silničního vozidla schvaluje obecní úřad obce s rozšířenou působností, který vydal povolení k výrobě jednotlivého silničního motorového vozidla. Obecní úřad obce s rozšířenou působností rozhodne na základě posouzení shody vlastností jednotlivě vyrobeného silničního vozidla s požadavky stanovenými prováděcím právním předpisem. Obecní úřad obce s rozšířenou působností může uložit provedení zkoušek jednotlivě vyrobeného silničního vozidla na náklady výrobce.
(2) Na žádost o schválení technické způsobilosti jednotlivě vyrobeného silničního vozidla se vztahuje § 30 . K žádosti musí být dále přiložen technický protokol vydaný zkušební stanicí a protokol o technické prohlídce, pokud se jedná o vozidlo, které podléhá režimu pravidelných technických prohlídek podle § 40 . Technickým protokolem se dokládá splnění podmínek uložených v rozhodnutí o povolení výroby a splnění technických požadavků stanovených prováděcím právním předpisem, protokolem o technické prohlídce se dokládá technická způsobilost vozidla k provozu na pozemních komunikacích.
(3) Obecní úřad obce s rozšířenou působností rozhodne nejpozději ve lhůtě do 60 dnů ode dne doručení písemné žádosti výrobce doložené předepsanými doklady.
§ 32
Obecní úřad obce s rozšířenou působností v rozhodnutí o technické způsobilosti jednotlivě vyrobeného silničního vozidla uvede
a) obchodní firmu, sídlo a identifikační číslo, je-li žadatelem právnická osoba, nebo jméno, příjmení, obchodní firmu, jde-li o podnikatele, rodné číslo, místo trvalého nebo povoleného pobytu, je-li žadatelem fyzická osoba,
b) druh a kategorii silničního vozidla,
c) účel, pro který má být silniční vozidlo používáno,
d) způsob zajištění záručního a pozáručního servisu silničního vozidla.
§ 33
(1) V případě kladného rozhodnutí o schválení technické způsobilosti jednotlivě vyrobeného silničního vozidla vydá obecní úřad obce s rozšířenou působností technický průkaz silničního vozidla, jedná-li se o silniční vozidlo, které podléhá registraci. U silničních vozidel, která nepodléhají registraci, vydá obecní úřad obce s rozšířenou působností technické osvědčení silničního vozidla.
(2) Vzor technického průkazu a technického osvědčení silničního vozidla stanoví prováděcí právní předpis.
Takže podle toho by mělo stačit kolečko: úřad → zkušebna → úřad a hotovo
HLAVA II SCHVALOVÁNÍ TECHNICKÉ ZPŮSOBILOSTI JEDNOTLIVĚ VYROBENÉHO SILNIČNÍHO VOZIDLA
§ 29
(1) Výrobou jednotlivého silničního vozidla se rozumí výroba nejvýše pěti kusů jednoho typu silničního vozidla podle vlastní konstrukce nebo s využitím systému vozidla, konstrukční části vozidla a samostatného technického celku vozidla, na něž byla vydána rozhodnutí o schválení typu.
(2) O povolení výroby jednotlivého silničního motorového vozidla musí výrobce předem písemně požádat obecní úřad obce s rozšířenou působností. Příslušným k vydání povolení je obecní úřad obce s rozšířenou působností, v jehož správním obvodu má výrobce sídlo nebo bydliště nebo místo podnikání, liší-li se od bydliště.
(3) V informačním dokumentu ministerstvo vymezí, z kterých technických požadavků nebo postupů lze povolit při rozhodování o schvalování technické způsobilosti jednotlivě vyrobeného silničního vozidla výjimky. Výjimky nelze povolit z technických požadavků týkajících se
a) brzd,
b) vnějšího hluku,
c) emise škodlivin ve výfukových plynech,
d) odrušení vozidla a elektromagnetické kompatibility.
§ 30 Žádost o povolení výroby jednotlivého silničního vozidla
(1) Žádost výrobce o povolení výroby jednotlivého silničního vozidla musí obsahovat
a) obchodní firmu, sídlo a identifikační číslo, je-li žadatelem právnická osoba, nebo jméno, příjmení, obchodní firmu, jde-li o podnikatele, rodné číslo, místo trvalého nebo povoleného pobytu, je-li žadatelem fyzická osoba,
b) druh a kategorii silničního vozidla,
c) účel, pro který má být silniční vozidlo používáno,
d) způsob zajištění záručního a pozáručního servisu.
(2) Žádost musí být doložena těmito doklady:
a) ověřenou kopií smlouvy nebo listiny o zřízení nebo založení právnické osoby nebo u právnických osob zapsaných v obchodním rejstříku výpisem z obchodního rejstříku, u fyzických osob podnikatelů ověřenou kopií živnostenského oprávnění,
b) technickým popisem silničního vozidla v rozsahu údajů uváděných v technickém průkazu vozidla, včetně údajů o předpokládaných provozních, jízdních a dynamických vlastnostech,
c) nákresem sestavy silničního vozidla s uvedením rozměrů a hmotností,
d) návodem k údržbě a obsluze vozidla v českém jazyce,
e) osvědčeními o schválení typu systémů vozidla, konstrukčních částí a samostatných technických celků vozidla, které tvoří silniční vozidlo, nebo technickým protokolem.
Rozhodnutí o technické způsobilosti jednotlivě vyrobeného silničního vozidla
§ 31
(1) Technickou způsobilost jednotlivě vyrobeného silničního vozidla schvaluje obecní úřad obce s rozšířenou působností, který vydal povolení k výrobě jednotlivého silničního motorového vozidla. Obecní úřad obce s rozšířenou působností rozhodne na základě posouzení shody vlastností jednotlivě vyrobeného silničního vozidla s požadavky stanovenými prováděcím právním předpisem. Obecní úřad obce s rozšířenou působností může uložit provedení zkoušek jednotlivě vyrobeného silničního vozidla na náklady výrobce.
(2) Na žádost o schválení technické způsobilosti jednotlivě vyrobeného silničního vozidla se vztahuje § 30 . K žádosti musí být dále přiložen technický protokol vydaný zkušební stanicí a protokol o technické prohlídce, pokud se jedná o vozidlo, které podléhá režimu pravidelných technických prohlídek podle § 40 . Technickým protokolem se dokládá splnění podmínek uložených v rozhodnutí o povolení výroby a splnění technických požadavků stanovených prováděcím právním předpisem, protokolem o technické prohlídce se dokládá technická způsobilost vozidla k provozu na pozemních komunikacích.
(3) Obecní úřad obce s rozšířenou působností rozhodne nejpozději ve lhůtě do 60 dnů ode dne doručení písemné žádosti výrobce doložené předepsanými doklady.
§ 32
Obecní úřad obce s rozšířenou působností v rozhodnutí o technické způsobilosti jednotlivě vyrobeného silničního vozidla uvede
a) obchodní firmu, sídlo a identifikační číslo, je-li žadatelem právnická osoba, nebo jméno, příjmení, obchodní firmu, jde-li o podnikatele, rodné číslo, místo trvalého nebo povoleného pobytu, je-li žadatelem fyzická osoba,
b) druh a kategorii silničního vozidla,
c) účel, pro který má být silniční vozidlo používáno,
d) způsob zajištění záručního a pozáručního servisu silničního vozidla.
§ 33
(1) V případě kladného rozhodnutí o schválení technické způsobilosti jednotlivě vyrobeného silničního vozidla vydá obecní úřad obce s rozšířenou působností technický průkaz silničního vozidla, jedná-li se o silniční vozidlo, které podléhá registraci. U silničních vozidel, která nepodléhají registraci, vydá obecní úřad obce s rozšířenou působností technické osvědčení silničního vozidla.
(2) Vzor technického průkazu a technického osvědčení silničního vozidla stanoví prováděcí právní předpis.
Takže podle toho by mělo stačit kolečko: úřad → zkušebna → úřad a hotovo
13:30:59
16.03.2010
16.03.2010
Luky
Nene, myslim tim klec v autě. Údajně to dělá tato společnost: www.tuv-sud.cz/
Psal jsem jim dotaz, ale odpovědi jsem se nedočkal. Teď se to řeší kvůli Rally Cupu, tak se snažím zjistit co se dá. Jan Vostrý prý bude mít se zástupcem firmy schůtku (asi zítra), tak uvidíme co zjistí.
V Německu to jde, známý má Favorita sk. A dovezeného z Německa a ten měl v německém TP napsané všechny vyjímky (rám, sedačky...) a normálně to smělo na silnice. Teď v rámci sjednocování legislativy EU by to mělo jít i u nás, snad od ledna
Psal jsem jim dotaz, ale odpovědi jsem se nedočkal. Teď se to řeší kvůli Rally Cupu, tak se snažím zjistit co se dá. Jan Vostrý prý bude mít se zástupcem firmy schůtku (asi zítra), tak uvidíme co zjistí.
V Německu to jde, známý má Favorita sk. A dovezeného z Německa a ten měl v německém TP napsané všechny vyjímky (rám, sedačky...) a normálně to smělo na silnice. Teď v rámci sjednocování legislativy EU by to mělo jít i u nás, snad od ledna
13:20:24
16.03.2010
16.03.2010
TUNER
Nejedná se o rám před autem..?? tam měli letos proběhnout nějaký změny.....
12:58:36
16.03.2010
16.03.2010
Zazaa
jako na normalnich cislech ?
ja sem to zjistoval a ram mit oficialne zapsanej muzes jedine v pripade ze to je na R znackach :(
ja sem to zjistoval a ram mit oficialne zapsanej muzes jedine v pripade ze to je na R znackach :(
12:21:39
16.03.2010
16.03.2010
jok3r
taky by me to zajimalo, i pripadne papirovaci problemy a cenu toho uradniho nesmyslu:)
12:05:29
16.03.2010
16.03.2010
Luky
Již je údajně možno zapsat ochranný rám do TP formou individuální úřestavby. Má to někdo, nebo ví někdo detaily? Díky