darklord 07.02.10 22:48:47 napsal: → Syny: no pockaj. ale neni vo vyhlaske pisane ze predne hmlovky mozes mat zapnut LEN v pripade ze mas zapnute zadne? tj ze samostatne idu zapnut zadne, a k nim idu zapnut aj predne. (Ktore sa btw maju pouzivat len za znizenej viditelnosti, ale to uz asi dneska nikto nevie a hlavne ako vidim ani nepostihuje)
tvůj výrok je ekvivalence výroku "pokud svítí přední mlhovky, MUSÍ svítit zadní mlhovky", tedy za předpokladu, že auto má oboje mlhovky. Čili ve vyhlášce to JE.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
montážní předpisy
Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:
Zastavil:Tomaso435
-> Syny: jo a mimochodem v českým manuálu Focusu jsem se dočetl, proč to tak je: přední mlhovky se musí používat v hustým dešti a sněžení, ale zadní se NESMÍ používat v dešti a sněžení!! To je evidentně z německý vyhlášky, a oni to tak homologovali pro celou Evropu.
-> Syny: to není protože je to VW, ale protože je to němčour. Já to mám tak na Focusu taky, nedávno jsem to řešil na ford fóru a nikdo to tam předemnou neřešil. Maj to i kusy prodaný u nás, protože je to tak v českým manuálu a v Praze na vrakovišti jsem koupil přepínač na světla a mlhovky, kterej to tak má. Vypláznul jsem za něj ranec, a přemýšlím, že tam dám původní jen s jednou polohou na mlhovky, protože tenhle dvoupolohovej vlastně odporuje českým předpisům (pokud svítí přední mlhovky, MUSÍ svítit zadní mlhovky) 

Tak to je slusnej haluz :) Pritom kdyby sli 1. zadni a 2. predni a zadni, tak by malo lidi s nima svitilo i v noci... :) Je to divny...
Ked si spomeniem na vsetky auta, ktore som soferoval, tak myslim, ze vsetky mali podobny system na hmlovky - 1. poloha predne, 2. poloha zadne.
Jedine auto, ktore malo seriovo dve tlacitka, ktore fungovali uplne nezavisle bolo Daewoo Nexia....
Jedine auto, ktore malo seriovo dve tlacitka, ktore fungovali uplne nezavisle bolo Daewoo Nexia....
-> Syny: tak jsem dneska jel xantkou - já měl za to, že to mám stejně jak v šáde (tři polohy) a ono prd velebnosti - mám to jako ty - předek a nebo předek se zadkem :-)) kontrolky mám na obě strany...
-> Syny: Je to asi specilaita VW. Fabia to má taky tak, ale s oběma kontrolkama v palubce.
Jiný problém ale je, že minimálně 80% "řidičů" neví jak mlhovky používat.
Jiný problém ale je, že minimálně 80% "řidičů" neví jak mlhovky používat.
-> darklord: To si vyrid s VW
Mam to tak ja a i nase Octavie II - naprosto stejne... Takze asi to tak bude no... Navic mi to ted potvrdili i lidi na seat-foru... Takze proste 1. poloha jen predek (u me bez kontrolky) a 2. poloha predek+zadek (kontrolka jen zadnich)...

-> Nwkt: jo ale je to bomba ked ti blbec o jedenastej pred obedom svieti do ksichtu xenonami v tandeme s hmlovkami. A policajt to ma v pazi...
-> darklord: Na vyhlášku to nejezdí
-> Syny: no pockaj. ale neni vo vyhlaske pisane ze predne hmlovky mozes mat zapnut LEN v pripade ze mas zapnute zadne? tj ze samostatne idu zapnut zadne, a k nim idu zapnut aj predne. (Ktore sa btw maju pouzivat len za znizenej viditelnosti, ale to uz asi dneska nikto nevie a hlavne ako vidim ani nepostihuje)
-> Syny: logiku spinani mam stejnou, jenom zelena kontrolka pritomna je.
-> Syny: to okopčili od mercedesu...
Tady jeste fotka. Z tech obrazku je jasne videt, ze prvni povytazeni = predni a druhe povytazeni = zadni (tedy ty predni + zadni) 
A ted sem zjistoval a nase OII to ma uplne stejne... 1. vytazeni jen predni a 2. vytazeni predni + zadni :) Kontrolku prednich mlhovek ma Octa na knofliku a zadnich na pristrojovce... Me teda kontrolka prednich mlhovek nesviti nikde a zadni mam na pristrojovce tez...
A vite proc to tak je? Protoze VW

A ted sem zjistoval a nase OII to ma uplne stejne... 1. vytazeni jen predni a 2. vytazeni predni + zadni :) Kontrolku prednich mlhovek ma Octa na knofliku a zadnich na pristrojovce... Me teda kontrolka prednich mlhovek nesviti nikde a zadni mam na pristrojovce tez...
A vite proc to tak je? Protoze VW

-> Kuladmin: Jo a to jeste nema ta Cordoba na predni mlhovky kontrolku
Proste tam neni :) Cekal sem ze se nejak zvirazni tedy alespon symbol na vypinacy po zapnuti, ale ani to ne :) Takze proste na predni mlhy neni kontrolky stejne jako na potkavacky :) Mato jen na obrysovky jako Shade... Kontrolku maj az zadni mlhovky... Takze kdyz mi sviti oboje, kontrolka sviti jen zadnich :)
A ty zadni mlhovky nemuzu rozsvitit bez prednich :)

A ty zadni mlhovky nemuzu rozsvitit bez prednich :)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : no jasný, ale aspon v úrovni , něbo těsně pod..........by bodlo :)
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: já vím jen to, že nesmějí být nad úrovní hlavních světel... víc si nepamatuju
-> Syny: Te docela zajimavy spis by to melo byt ze prvni poloha zadni a druha oboje. Mam dojem ze to takhle ma treba i Pazoutek 206 a ten je raritka se svoji zadni kde ma vyjimku ze muze byt uprostred.
-> Kuladmin: super, kousek už máme :)))
ale kdo ví jak je to s výškou? a umístěním v okolí hlavních světel........
například 2 dálky 2 mlhy v jedný lajně mezi světlama
ale kdo ví jak je to s výškou? a umístěním v okolí hlavních světel........
například 2 dálky 2 mlhy v jedný lajně mezi světlama
Tak tohle asi nesplňuje většina nových aut...
- pokud svítí přední mlhovky, MUSÍ svítit zadní mlhovky
- zadní mlhovky mohou svítit samostatně
většinou to je jak píše Syny:
1.poloha přední mlhy, 2.poloha přední + zadní
takže přesně opačně... třeba u Fordů to je zrovna tak
- pokud svítí přední mlhovky, MUSÍ svítit zadní mlhovky
- zadní mlhovky mohou svítit samostatně
většinou to je jak píše Syny:
1.poloha přední mlhy, 2.poloha přední + zadní
takže přesně opačně... třeba u Fordů to je zrovna tak
A celek:
Denní světla/světla pro denní svícení:
- denní světla musí svítit ve dne (vod toho sou denní, ne?) nebo-li za nesnížené viditelnosti
- pokud svítí denní světla, nesmí svítit žádná jiná ( obrysovky, hlavní, mlhovky )
Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb.
- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se rozsvítí automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout
Běžná světla - obrysovky, potkávačky, dálkové:
- pokud svítí běžná světla, nesmí svítit světla pro denní svícení
- užívají se za snížené viditelnosti (rozuměj nejen mlha, déšť, husté sněžení)
- obrysovky musí při zapnutí běžných světel svítit trvale
- obrysovky je možno rozsvítit bez rozsvícení hlavních světel
- pokud svítí běžná světla, musí svítit i obrysovky
- hlavní světla musí svítit buď tlumená nebo dálková
- činnost světel musí být návěštěno kontrolní svítilnou zelené barvy
- činnost dálkových světel musí být návěštěna kontrolní svítilnou modré barvy
- umístění na automobilu je dáno výrobcem automobilu
Mlhová světla- přední a zadní:
- smí se použít pouze za snížené viditelnosti (déšť, mlha, husté sněžení) obecně platí že za sníženou viditelnost je považován dohled 50m a méně což je většinou i účinný dosvit mlhových světel. Ty jsou standardně osazována žárovkama H3/55W ( nemá smysl je měnit)
Mlhové světlomety (přední) musí být nejméně 250 mm od vozovky a smí být nejvíce 400mm od roviny vymezující největší šířku vozidla (od kraje vozidla).
-zapnutí předních mlhových světel musí být na palubní desce indikováno kontrolkou zelené barvy.
od 1.10.1997 musí mít každé motorové vozidlo (M1) minimálně jedno zadní světlo do mlhy - tak praví zákon 102/95. Pokud máte tedy jednu mlhovku musíte ji mít namontovánu na levé straně vozidla (na té co je řidič), maximální počet mlhových světel je 2, ty potom musí být umístěny vzhledem k ose vozidla. V zákoně je také uvedeno pár rozměrů pro instalaci:
-Minimální výška od vozovky je 250 mm.
-Maximální výška od vozovky je 1000 mm.
-Vzdálenost od brzdového světla min. 100 mm.
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
-koncové mlhové červené světlo musí svítit neustále tedy pokud svítí obrysovky
-koncové mlhové světlo musí svítit i se zapnutými dálkovými světly.
-koncové mlhové světlo musí svítit při zapuntých předních mlhových světel
-zadní mlhové světlo nelze zapnout bez zapnutých tlumených, dálkových a nebo předních mlhových světel.
- pokud svítí přední mlhovky, MUSÍ svítit zadní mlhovky
- zadní mlhovky mohou svítit samostatně
-zapnutí zadních mlhových světel musí být na palubní desce indikováno kontrolkou oranžové barvy
Přídavná světla:
Na každé vozidlo které není již standartně vybaveno přídavnými dálkovými světly se může namontovat jeden pár přídavných dálkových světel, alespoň tak to tedy hlásá vyhláška 102/95. Dálkové světlomety mají velký dosah, ale malý rozptyl, jsou úzce směrové. Nejčastěji se v nich používají žárovky H1 55W, případně žárovky H3 55W. Od mlohových světel se liší v podstatě čirou optikou.
Není příliš možností jak a kam dálkové světlo připevnit, zřejmně nejlepší je umístění nad nárazník směrem dovnitř od hlavních světlometů. Kvalita a životnost světlometů je zde přímo úměrná ceně, možná ještě hůře.
Do dálkových světlometů má význam dát silnější žárovky, skutečný nárůst svítivosti a dosahu sice není úměrný zvýšenému příkonu, ale přesto 100W světlomety svítí daleko lépe něž při standartních 55W , druhou stranou mince je, to co je povolené, což určitě tyto silnější žárovky nejsou.
- přídavná světla (dálková) nesmí svítit s obrysovými či potkávacími světly.
- zapnout přídavná dálková světla lze až po zapnutí hlavních dálkových světel
světelné soustavy nesmí být zdvojovány/násobeny.
Jestli se ještě někdo v nějakém tématu zeptá na umístění a nebo co s čím může svítit dostane bludišťáka.

Denní světla/světla pro denní svícení:
- denní světla musí svítit ve dne (vod toho sou denní, ne?) nebo-li za nesnížené viditelnosti
- pokud svítí denní světla, nesmí svítit žádná jiná ( obrysovky, hlavní, mlhovky )
Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb.
- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se rozsvítí automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout
Běžná světla - obrysovky, potkávačky, dálkové:
- pokud svítí běžná světla, nesmí svítit světla pro denní svícení
- užívají se za snížené viditelnosti (rozuměj nejen mlha, déšť, husté sněžení)
- obrysovky musí při zapnutí běžných světel svítit trvale
- obrysovky je možno rozsvítit bez rozsvícení hlavních světel
- pokud svítí běžná světla, musí svítit i obrysovky
- hlavní světla musí svítit buď tlumená nebo dálková
- činnost světel musí být návěštěno kontrolní svítilnou zelené barvy
- činnost dálkových světel musí být návěštěna kontrolní svítilnou modré barvy
- umístění na automobilu je dáno výrobcem automobilu
Mlhová světla- přední a zadní:
- smí se použít pouze za snížené viditelnosti (déšť, mlha, husté sněžení) obecně platí že za sníženou viditelnost je považován dohled 50m a méně což je většinou i účinný dosvit mlhových světel. Ty jsou standardně osazována žárovkama H3/55W ( nemá smysl je měnit)
Mlhové světlomety (přední) musí být nejméně 250 mm od vozovky a smí být nejvíce 400mm od roviny vymezující největší šířku vozidla (od kraje vozidla).
-zapnutí předních mlhových světel musí být na palubní desce indikováno kontrolkou zelené barvy.
od 1.10.1997 musí mít každé motorové vozidlo (M1) minimálně jedno zadní světlo do mlhy - tak praví zákon 102/95. Pokud máte tedy jednu mlhovku musíte ji mít namontovánu na levé straně vozidla (na té co je řidič), maximální počet mlhových světel je 2, ty potom musí být umístěny vzhledem k ose vozidla. V zákoně je také uvedeno pár rozměrů pro instalaci:
-Minimální výška od vozovky je 250 mm.
-Maximální výška od vozovky je 1000 mm.
-Vzdálenost od brzdového světla min. 100 mm.
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
-koncové mlhové červené světlo musí svítit neustále tedy pokud svítí obrysovky
-koncové mlhové světlo musí svítit i se zapnutými dálkovými světly.
-koncové mlhové světlo musí svítit při zapuntých předních mlhových světel
-zadní mlhové světlo nelze zapnout bez zapnutých tlumených, dálkových a nebo předních mlhových světel.
- pokud svítí přední mlhovky, MUSÍ svítit zadní mlhovky
- zadní mlhovky mohou svítit samostatně
-zapnutí zadních mlhových světel musí být na palubní desce indikováno kontrolkou oranžové barvy
Přídavná světla:
Na každé vozidlo které není již standartně vybaveno přídavnými dálkovými světly se může namontovat jeden pár přídavných dálkových světel, alespoň tak to tedy hlásá vyhláška 102/95. Dálkové světlomety mají velký dosah, ale malý rozptyl, jsou úzce směrové. Nejčastěji se v nich používají žárovky H1 55W, případně žárovky H3 55W. Od mlohových světel se liší v podstatě čirou optikou.
Není příliš možností jak a kam dálkové světlo připevnit, zřejmně nejlepší je umístění nad nárazník směrem dovnitř od hlavních světlometů. Kvalita a životnost světlometů je zde přímo úměrná ceně, možná ještě hůře.
Do dálkových světlometů má význam dát silnější žárovky, skutečný nárůst svítivosti a dosahu sice není úměrný zvýšenému příkonu, ale přesto 100W světlomety svítí daleko lépe něž při standartních 55W , druhou stranou mince je, to co je povolené, což určitě tyto silnější žárovky nejsou.
- přídavná světla (dálková) nesmí svítit s obrysovými či potkávacími světly.
- zapnout přídavná dálková světla lze až po zapnutí hlavních dálkových světel
světelné soustavy nesmí být zdvojovány/násobeny.
Jestli se ještě někdo v nějakém tématu zeptá na umístění a nebo co s čím může svítit dostane bludišťáka.


-> Syny: některý ji na pravej nemaj :D
Mlhová světla- přední
- smí se použít pouze za snížené viditelnosti (déšť, mlha, husté sněžení) obecně platí že za sníženou viditelnost je považován dohled 50m a méně což je většinou i účinný dosvit mlhových světel. Ty jsou standardně osazována žárovkama H3/55W ( nemá smysl je měnit)
Mlhové světlomety (přední) musí být nejméně 250 mm od vozovky a smí být nejvíce 400mm od roviny vymezující největší šířku vozidla (od kraje vozidla).
-zapnutí předních mlhových světel musí být na palubní desce indikováno kontrolkou zelené barvy.
- smí se použít pouze za snížené viditelnosti (déšť, mlha, husté sněžení) obecně platí že za sníženou viditelnost je považován dohled 50m a méně což je většinou i účinný dosvit mlhových světel. Ty jsou standardně osazována žárovkama H3/55W ( nemá smysl je měnit)
Mlhové světlomety (přední) musí být nejméně 250 mm od vozovky a smí být nejvíce 400mm od roviny vymezující největší šířku vozidla (od kraje vozidla).
-zapnutí předních mlhových světel musí být na palubní desce indikováno kontrolkou zelené barvy.
-> Honza120L: No ja se taky divil... Videl byc logicky ze muzes zapnout samotnej zadek a nebo zadek a predek (kdyz uz teda jen 2 polohy)... Obvykle jsou 3 polohy - predni/zadni/oboje. Ale mam to jinak
Proste prvni povytahnuti predni mlhovky, druhe povytahnuti predni i zadni mlhovky a obe polohy jdou pri parkovackach/potkavackach
/dalkach...
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: To nevim, ale dle me to je takhle normalne... Vzadu me sviti ale obe mlhovky a ne jen leva strana jako nekterejm autum...

-> Tomaso435_Žák 3.Bé: To nevim, ale dle me to je takhle normalne... Vzadu me sviti ale obe mlhovky a ne jen leva strana jako nekterejm autum...
-> Syny: to maj asi spanele pomateny :-))
pokud svítí přední mlhovky, MUSÍ svítit zadní mlhovky - tento bod je nejaka kravina ne :-)) me jde zapnout jedny nebo druhy nebo oboje
pokud svítí přední mlhovky, MUSÍ svítit zadní mlhovky - tento bod je nejaka kravina ne :-)) me jde zapnout jedny nebo druhy nebo oboje
-> Syny: tak to je zajimavý, a to máš seata dovezenýho od někud? nebo byl puvodně určenej do čr?
páč to nenajdu :)
páč to nenajdu :)
-> Syny: napodobne, vo frantikovi to mam na dva vypinace v serii, zvlast predok a zvlast zadok, ked dam dalky, zadok sa sam vypne, predok svieti stale
-> Kuladmin: Zajimavy... U Seata mam !Seriove! dve polohy na mlhovky... Pri prvni sviti pouze predni mlhovky (to se trochu neshoduje s 3. bodem odspoda) a pri druhej sviti predni i zadni. Pouze zadni zapnout nejdou... A predni mlhovky jdou zapnout i s dalkama :) Vsecko seriove zapojeny z fabrky :)
Jinak, to ze mu google nic nenasel pise ve vsech zalozenejch dotazech :)
Jinak, to ze mu google nic nenasel pise ve vsech zalozenejch dotazech :)
-> Kuladmin: jů pardon :) přední mlhovky :)))))))))) zadní mi dali do světel už ve výrobě :D
-> Kuladmin: Bych řek že myslí přední
tak to neni chyba strejdy googla se obavam :o)
od 1.10.1997 musí mít každé motorové vozidlo (M1) minimálně jedno zadní světlo do mlhy - tak praví zákon 102/95. Pokud máte tedy jednu mlhovku musíte ji mít namontovánu na levé straně vozidla (na té co je řidič), maximální počet mlhových světel je 2, ty potom musí být umístěny vzhledem k ose vozidla. V zákoně je také uvedeno pár rozměrů pro instalaci:
-Minimální výška od vozovky je 250 mm.
-Maximální výška od vozovky je 1000 mm.
-Vzdálenost od brzdového světla min. 100 mm.
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
-koncové mlhové červené světlo musí svítit neustále tedy pokud svítí obrysovky
-koncové mlhové světlo musí svítit i se zapnutými dálkovými světly.
-koncové mlhové světlo musí svítit při zapuntých předních mlhových světel
-zadní mlhové světlo nelze zapnout bez zapnutých tlumených, dálkových a nebo předních mlhových světel.
- pokud svítí přední mlhovky, MUSÍ svítit zadní mlhovky
- zadní mlhovky mohou svítit samostatně
-zapnutí zadních mlhových světel musí být na palubní desce indikováno kontrolkou oranžové barvy
od 1.10.1997 musí mít každé motorové vozidlo (M1) minimálně jedno zadní světlo do mlhy - tak praví zákon 102/95. Pokud máte tedy jednu mlhovku musíte ji mít namontovánu na levé straně vozidla (na té co je řidič), maximální počet mlhových světel je 2, ty potom musí být umístěny vzhledem k ose vozidla. V zákoně je také uvedeno pár rozměrů pro instalaci:
-Minimální výška od vozovky je 250 mm.
-Maximální výška od vozovky je 1000 mm.
-Vzdálenost od brzdového světla min. 100 mm.
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
-koncové mlhové červené světlo musí svítit neustále tedy pokud svítí obrysovky
-koncové mlhové světlo musí svítit i se zapnutými dálkovými světly.
-koncové mlhové světlo musí svítit při zapuntých předních mlhových světel
-zadní mlhové světlo nelze zapnout bez zapnutých tlumených, dálkových a nebo předních mlhových světel.
- pokud svítí přední mlhovky, MUSÍ svítit zadní mlhovky
- zadní mlhovky mohou svítit samostatně
-zapnutí zadních mlhových světel musí být na palubní desce indikováno kontrolkou oranžové barvy
ať hledáme jak hledáme stejně nám strýček google hovno nejde..:) asi to mám rozbitý:))).... hledám montážní předpisy pro mlhovky kolik od země, kolik od světel, kolik od sebe ,kolik od kraje..
neví někdo? Díky :)
neví někdo? Díky :)
Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:
Zastavil:Tomaso435