Jaký motor levně, výkonně a dlouhodobě?

prohledat
83 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 02.03.2004 do 31.03.2004, založil/a
řadit dle data
14:17:34
31.03.2004
Saky
je to tak jak jsem napsal.. jsou lidi co chtej tunit (vyhodit treba 15-30000 do facka, feldy) a nebo delat GO facka taky kolem 10000kc a pro ty je moje rada.. jak nalozit lepe z penezmi, lidi co chteji dat do tuningu minimum neoslovim, a ani nemuzou pocitat s tim ze budou mit motor kterej nebude za zenitem zivotnosti, a jak jsem psal kdyz se to prepocita na penize tak felda a fabka vyjdou na stejny!! penize o facku nemluvim ale tam je problem narazit na neco co se da jeste upravovat..
13:58:47
31.03.2004
King
2 Saky: Ale co kdyz pro me neni vykon prioritou? Co kdyz jenom potrebuju motor, kterej se bude kamaradit bez problemu s lpg a zajima me hlavne "navratnost" a co mozna nejvetsi kompatibilita se stavajicim HW?
10:31:15
31.03.2004
Saky
king: ja prave chapu financni situaci a sou lidi co chteji delat GO a tohle pro ne vyjde levneji a vykonve sou o dost lip.. a lidi co meli facko pak presli na feldu a taky nic moc pak zakladni upravy atd to taky stoji a kdyz to udelaji najednou takhle tak sice vysolej najednou X ale celkem je to levnejsi. .samozrejme vsechno je jen o penezich..
10:22:51
31.03.2004
Baghira
-> King2: Prostě a jednoduše...nevyplatí se to. Za tu cenu je daleko lepší, modernější, výkonnější motor, který vydrží zase o nějakej ten pátet dýl.
10:16:48
31.03.2004
King
2 Racyk: nusi se vyfrezovat stavajici fiktivni "sedlo" a nalisovat to nove tvrde "tvrde" + zabrouseni. Nekde to delaji napr. s nalisovanim vent voditek a gufer na ventily. Ale na stoprdu me od toho odrazovala cena, protoze za cenu upravy byl favo motor....
17:10:33
30.03.2004
Racyk
-> King2: tak tak, a jinak co se dělá na hlavě, když se předělává na bezolovo? (myslím hlavy 105 120) jo a hlášky typu, že se nepohnuly ventily po moc km na bezolovo, když byl motor na olovo, tak to je mi srdečně jedno, já jezdil se svou 130 na benál cca 20000km bez štelovani ventilu a aditiva jsem tam lil jen někdy, mě jde hlavně o to LPG! Bo na něm ted lítám fakt hodně km a chci aby ten posrany motor vydržel bez problému třeba 10000 a ne jak ted ta moje 130 cca 1500-2000km!!! a pak zas štelovat ventily
14:23:30
30.03.2004
King
2 Saky: Uz jsem si tak nejak zvyknul, ze videno tvoji optikou je jakakoliv investice do motoru slabsich nez fobie 1,4 vyhazovanim penez. Ale zkus se na to podivat napr. ocima chlapcu co maji z ruznych duvodu hloubeji do kapsy a nemaji k dispozici to co mas ty, a rekneme 100Nm/46kW je plne uspokoji, protoze maji auto na premisteni se z bodu A do bodu B a tak trosku i jako hracku :).
19:40:37
29.03.2004
PeterP136
K tym sedlam. Dobove pramene asi pri uvadzani chlastali staropramene :) alebo nieco silnejsie, lebo v tom maju uplny gulas. Raz pisu, ze hlava je ta ista vssade, potom, ze ten a ten motor nesmie ist na bezolovo, druhy zase pise ze japonske sedla boli tvrdsie ako domace, treti zase ze japonske boli z blata a domace super.

Skutocnost je taka, ze existuju 742.136 sedany aj rapidy ktore jazdia trvalo a castokrat na lpg a vola ventilov sa im ani nepohne (ja mam jeden sedan 136, znamy ma rapida 136 a jazdi na bezolovo). Sice nejaky svetaznaly pisal, ze vraj videl favo hlavy so sedlami zatlcenymi ale kedze nic blizsie k tomu neuviedol tak to ma vyznam sprav agentury JPP. Ono ak na tom bude niekto na lpg s rozstelovanou bohatostou a predstihom tocit 6t+ trvalo, tak mu odide aj fabkova hlava.
18:13:20
29.03.2004
Racyk
-> Baghira: 7000km a vůle 0,15!:)))))))))) Tak to u mě neni, já mám po 1600km na některých ventilech 0!!!! Takže hlinokva hlava je na moje km nutností, šteluju cca co 3týdny:))
16:51:00
29.03.2004
Saky
cena na vrakaci komplet ustrojeny hlavy z feldy je 1500, proto se taky nevyplati delat nic z fackovou hlavou, resp vyplati zahodit ji.. kdyz chce nekdo upravovat hlavu kupte si feldu a upravte tu.. tech 1500 se vypalti.
16:47:50
29.03.2004
King
2 Racyk: za 1500 by to nemel bejt problem i komplet s ventilama a klidne i lacinejc ze 781.136...
16:17:46
29.03.2004
Racyk
-> King2: tak tak z toho mám obavy! A to se dá sehnat nová hlava na Feldu za 1500? Já nikdy cenu tohodle ND nezjištoval, tak nevím a tam asi nebudou ventily a všechny ty pičinca kolem, že?
12:56:20
29.03.2004
BEYER - zrušená registrace
Baghira: no toz LPG je troxu potvora v tomto smere ;) alebo potom nexat upravit hlavu s tvrdsimi sedlami ;) to by mohlo pomoct...

a LPG je odaco suxsie ako benal... a malo kto s tyx co jazdi na LPG to semi tam prefrkne na beanl ;( netreba zabudat ze tie motory boli stavane na benal a nie na LPG... a treba si uvedomit, ze nieco za nieco ;( pomerne lacnyx 7000km ale s akym opotrebenim ;( asi tolko ze som mu xcel poradit 742.136 motor pretoze s tym bude mat mansie problemi co sa tyka oficialnosti a nahradne diely sadnu aj s feldy a aj s fabky ;) a daju sa u vas lacno zohnat ;) takze ak dokaze zohant hlavu za cca 2000cz bolo by mi jedno kolko najazdzdim na jednu hlavu ci 50000km ci 100 000km... s doladovanim ventilov ;)
12:25:40
29.03.2004
Baghira
-> BEYER: No myslím že právě proto chce Racyk změnu motoru, protože mu to jaksi u tý jeho 130tky nefunguje, respektive se mu stále víc a víc zaklepávají ventily. Mimochodem jsem měl teď po najetí 7000 km s fáčkem 50Kw na LPG taky zmenšenou vůli na zadních výfukových ventilech asi na 0,15mm.
12:06:57
29.03.2004
BEYER - zrušená registrace
Racyk: k 742.136 = veselo tam mozes davat bezolovnaty benal... ja som daval, kamos dava uz asi rok a zmena jazdnyx vlastnosti sa neprejavyla a motor ma ten isty zvuk ako predtym a ja ho davam aj do 130 bez toho aby som ho niecim riedil miesal a pod... tiez uz tomu bude 3/4 roka a zatial som najazdil cca 10000km a nic motor pekne slape... bol to sice vyvozovy model ale 130tka... a dokonca to tu uz niekto aj spomynal ze od r.v.88 sa moholo davat bezolovo... a stym keby si nahodou prepalil ventil ;) 1500 mas kvazi novu hlavu tak nieje co riesit ;) a nemas problemi asi ani zo zastavbou ;)
10:53:35
29.03.2004
King
2 Baghira: Racyk se asi boji, ze prvni 742.136ky nemely sedla na bezolovo, alespon podle dobovych pramenu....
23:14:09
28.03.2004
Baghira
-> Marek: I kdyby se rozhodoval mezi Rapid 136 nebo favo 136, tak tam je hlava možná až na detaily totožná.
20:31:41
28.03.2004
Saky
pise original 136, a ze se boji LPG s tou hlavou, tak co teda chce?
20:26:19
28.03.2004
Marek
-> Saky: a tu hlavu ma dat na 130 to asi nepujde, on se rozhoduje mezi rapid 136 nebo favo 136
20:02:04
28.03.2004
Saky
tak si kup za 1500 MPickovu hlavu z felicie, ziskas lepsi hlavu a nemusis nic resit..
23:36:23
27.03.2004
Fén
-> Racyk: bezolovnatý benzin okt. č. 95 nebo olovnatý benzin okt. č. 95
22:34:56
27.03.2004
Racyk
ted mám možnost sehnat motor originál Rapid 136, je to lepší nebo horší než Fa 136? se zastavbou nebude témř žáden problém co se týče termostatu apod, jde mi o to jestli mu nebude¨vadit provoz LPG kvuli ventilům, bo si nejsem jistý zda je tento motor už pro N95 či kdysi benzín Super, tak co s tím?
11:14:10
08.03.2004
Racyk
-> jb: no a co, když jsem měl laděný výfuk(jak trefně poznamenal Martin120 - ropovod Družba) tak bylo v autě hlučno, ale ted jak mám jako tlumič koncový tlumič Felicie, tak je to fakt o něčem jiném myslím že tišší jak seriovka, nevím proč by mi měly chrastit ventily, mám 130, stály převod 3,9 + 5kvalt, takže hlučno není, až od vyšší ch rychlostí (150):)) Já to považuji za absolutně normal 500km týdně:)
09:30:48
05.03.2004
BEYER - zrušená registrace
Racyk: ono pokial nexces do toho moc investovat tak by som kupil favo... hned dve ked sa jedno poserie aby si mohol nahodit druhe ;) kedze sa da jedno zohnat tak cca za 2000-3000 tak v tom nevidim problem a casom ak by si mal zalusk na nieco silnejsie tak si to potom postavit ;) ale pokial xces nieco fakt solidne tak to lacne asi nebude ;(
09:02:09
05.03.2004
King
2 jb: Co kazdej tejden :) Asi pred rokem jsem jezdil skoduli 14dni denne Zapadni Cechy - min 500km/den a jeste jsem stacil pocnout po nocich druhyho kluka :) Pravda, sem tam prasek proti boleni hlavy byl nutnosti :) Ale nejak jsem nepobral, proc by mely pri akceleraci nad 100km/h chrastit ventily....
18:34:56
04.03.2004
Pohan
Saky: Díky za informace.
17:05:24
04.03.2004
Saky
Pohan: nechci Ti brat iluze ale za 23000Kc postavis tak akorad to co jsi popsal bez prevrtani. .prevrtani pocitej jeste minimalen plus 12 za nejlevnejsi mozne pouzitelne pisty, vlozky krouzky atd.. az treba po 25za profi dily..

Vojta: 140koni uz je spickovej motor to uz jen tak nepostavis.. -) a jen webry a ostra vacka tomu nepomuzou.. to muze mit klidne jednoduchej karbec. .
15:48:40
04.03.2004
jb
racyk to teda obdivuju jezdit se skoduli tak daleko kazdy tyden. jak sem este studoval v brnisku tak sme obcas jeli felinou nebo i vectrou. Ale jet se skoduli :) a v petilidech to musi byt raketa pokud chces nekoho predjet nebo v kopci me staci jezdit po frydecku mistecku a staci mi dva lidi. jinak sem jel do liberce na jeden zatah a byl sem hotovy z toho hluku a to sem jel porad tak kilo kvuli spotrebe.zajimalo by me komu nechrasti ventily pri zrachlovani nad kilo
13:31:55
04.03.2004
Racyk
-> King2: no jasne, že zas takové to být nemusí, ale v místech kde já jedu za 4, jede Felda 50kW v poho na 5, ale je fakt že má kratší převodovku a to je taky pak hodně znát... Mimochodem jezdím opačný konec dálnice:)) FM-> Brno a tam mám trochu mín kopců než přes Vysočinu...
12:07:06
04.03.2004
VOJTA ATC 175
-> Saky: No 140 koní neni o moc víc než co sem ymslel já, to se bude navíc lišit akortá weberama a možná ostřejší vačkou, já sem bral ale motor co chci stavět já a pro každodenní ježdění sou webery nepoužitelný, takže jeden karbec tatra musí stačit...
10:45:51
04.03.2004
King
2 Racyk: Jo ta 136 s ostrejsi vackou je v pohode. Nechci ti brat iluze, ale myslet si, ze napr. s Fe 50kW neni na dalnici obcas potreba podradit na 4ku je taky jenom zbozne prani. Zvlast na D1. Ja jsem jezdil se 105kou do brna nektery kopce na 3ku ve stoupaku s kamionama a taky me neubylo :)
10:14:56
04.03.2004
Racyk
co člověk to názor. To je fakt, jsem rád že se to tu tak rozpovídalo... No včera jsem nad tím tak uvažoval a došel jsem k jednomu, když to chci za málo peněz tak Fa a bude to bez problému, když za víc, tak tam už Felinu nemá cenu, když se stejně musí upravovat klika jak na Felde tak na Fabce... Uvidíme, ale asi se z lenivosti a penízků přikloním k tomu Fa, ale 135ne!!! Takže min 136+vačka Ero nebo Fa 50kW což je asi stejné jako 136+Ero. Vím že u Fabie je krasny krouták, to je holt objemem...

-> King2: poznal jsi že mám auto na delší trasy, každý týden 500km a z toho cca 400 po dálnici, kde jedu stálou rychlostí, jen bych od nového motoru chtěl, at mě nenutí v některých kopcích řadit 4ku a at se mi už konečně nezaklepávají ventily, bo ted co 2000km šteluju a výfukové se blíži k nule, teda vždy jen ten poslední, ostatní jsou na tom líp a tak po tech 2000 je studený start na 3válce a když se to pošteluje tak samozřejmě že na 4:) Proto chci hlavně hlinikový motor, protože litina na 130 a LPG nejde moc do kupy, i když to tak Baghirovi jelo 30000km, ale měl dělané něco s ventily...
08:40:41
04.03.2004
Pohan
-> Saky: Takže k Fabii 1,4 v motoru 742.136 + úprava na vrtání 78mm (objem 1490 ccm):



kliková hřídel + ojnice - Fabia

písty + vložky 78mm - výroba na zakázku

jiná vačková hřídel - přesnou specifikaci nevím

blok 742.136 - úprava pro zástavbu vložek 78mm

hlava 742.136 - úprava sacích kanálů + zarovnání



To vše zhruba za 23 000 Kč.
21:28:41
03.03.2004
Baghira
-> Saky: Jenže to se tvrdilo už před 5 lety a ten kdo si to pořídil tenkrát, tak se mu to už mnohonásobně vrátilo :-). inak není problém vidět maníky, co doma přepouštějí Propan z lahve do lahve, takže by akorát přibylo těch co by si to přepouštěli do aut (pokud by to bylo jako kdysi LTO-Nafta)...a nehod s tím spojených.

to Sita: ono je kolem LPG hodně mýtů, jako že olej vydrží víc atd, atd. Ale prostě tak jako tak je motor provozovanej na LPG prostě náchylnější na "nehody", od propálenejch ventilů nebo pístů, po popraskaný hlavy a proto jsem Racykovy psal o tom, že Fáčko by pro něj bylo výhodnější. Kdybych plynu nevěřil, tak na něj nejezdim :-))).
16:43:57
03.03.2004
Saky
vsak oni ve vlade pockaj az se to vic rozsiri a uvalej na to dan taky.. kolik procent dneska jezdi na LPG? a kolik lidi topi plynem? Nemuzou to zdrazit to by si to "levny" plynovy ekologicky topeni nezabudoval nikdo,, az toho bude vic lidi vyhazej kotle na tuha paliva tak prask a bude zdrazeni-)) a LPG s tim.. vsak se neboj ze nebude dne kdy tady ta vlada nekde nekoho necha v klidu setrit -)
16:38:17
03.03.2004
King
2 Sita: Asi tak. Jenom s tim spravnym nastelovanim bohatosti na podztlakovych systemech lpg opatrne. Ono mit lambdu 1 pri volnobehu a 3000rpm bez zateze jeste neznamena, ze je bohatost ok i v ostatnich rezimech. No a pak nekteri tuneri na lpg konfere placou, jak se jim propalujou pisty atd. A ze lpg vykon snizuje je fyzikalni fakt, akorat ze se jedna o procenta a ne desitky procent, jak obcas tvrdej joudove, co se jednou svezli v rozstelovany kamosove "plynivce" a pak dstej siru nad timto zpusobem legalniho danoveho uniku :).
16:26:38
03.03.2004
Sita
2Baghira,King: Presne, presne, takze v kontextu teto diskuse, kdy se tu resi zastavba facek, feld a fabii, kdy KP skoro vzdy prevysuje 10 a tyto upravene motory jsou hyckany kvalinimi oleji a dockaji se spravneho serizeni bohatosti smesi ;-))) bych rekl, ze LPG likviduje motor presne o 1.1% vic nez benal... ;-)))



ne, proste nemam rad myty o tom, ze LPG je pro motor skodlivy jako nitro a jeste ke vsemu snizuje vykon...
16:23:13
03.03.2004
King
2 Saky: Doplnil bych: Nejdriv podvozek, brzdy a ten eklhaft mezi sedackou a volantem a pak kdyztak prevrtanej fabkovej motor. Kombinace zacatecnik a 100 kobyl je vetsinou vrazedna i pri sebelepsim podvozku a brzdach....
16:02:03
03.03.2004
Saky
jasne ze ti to nikdo nezaruci.. kdyz to vezmu z vlastniho hlediska tak sem postavil asi 10 fabek a taky uz jich jezdi jen 8 -) 2 uz dojezdily, obe dve auta rostreleny na mraky.. takze znova opakuji nez motor tak nejdriv podvozek a brzdy..
15:52:07
03.03.2004
BEYER - zrušená registrace
Saky: nikde nemas zarucene ze to vydrzi ale iba ze by malo... a koniec koncov stat sa moze hocico ;(

Pohan: inac s tou 1.5 skor sa priklanam k sakymu pretoze ak ti to rupne budes mat urcite menej problemov s tou 1.4 teda mensie vydavky, fakt dat radsej vacku a nalestit kanaliky a hlavu ;) a tiez si myslim ze to pojde tak ako ta 1.5 ak nie lepsie podla toho ako ju budes mat upravenu ;)

15:41:53
03.03.2004
Saky
jezdi mraky kitkarovejch feld coz je vicemene to samy.. ten blok to vydrzi..
15:37:47
03.03.2004
BEYER - zrušená registrace
Pohan : budes si musiet nexat spravit aj speci tesnenie pod hlavou... troxu problem ked ti prdne tazko zozenies druhe.... a osobne si myslim ze ani ta konbinacia fabka a 136 nebude mat najdlhsiu zivotnost... ten blok je urcite meksi ... ako fabiacky ja som xcel povodne ist na 1.6 ale ryxlo som si to rozmyslel pretoze taky motor dlho nevydrzi ;(

ale ak by ta konbinovana fakba zo 136 vydrzala aspon 100 000 km bol by to uspex. zatial to nema nikto natolko odskusane ;) takze sa tomu hovory riziko podnikania ale strasne zalezi natom ako budes jazdit ;) mne osobne ide len o ten krutak ze to nemusim v meste tak prosit ked sa xcem bleskovo rozbehnut... ide mi len o pruznost motora... a ta 1.4 bude pruznejsia... dufam ;) inac plati pravidlo cim viac vykonu tym mensia zivotnot ;(



15:35:23
03.03.2004
King
Proste i ta moje "blba" 105ka fachcila na LPG nejakych 100tkm a pri svych 180tkm je jeste funkcni. Spousta motoru se takovyho "stari" nedozije ani na benal :)
15:29:03
03.03.2004
Baghira
-> Sita: Jak říká King2. Olej a větší tepelný namáhání má vliv na životnost. Ale není to jako že ti vydrží 20 tis. to určitě ne, myslel jsem to tak, jako že když mu na motoru něco odejde, ať z jakéhokoli důvodu, tak záměna za jiný fáčko je už pak v podstatě bezproblémová. Znám motory ve Fa co maj 100tis a pohoda a taky motory co odešli po 30tis.
15:22:52
03.03.2004
Saky
ja si myslim ze nez prevrtat na 78 a nedelat zadny jiny upravy je lepsi upravit hlavu a vacku vyjde to jeste levneji a pojede to lip.. a kdyz se to vysere tak repase toho bude levnejsi nez 78tek pistu..
15:21:20
03.03.2004
Saky
to ti nikdo nepovi.. zalezi na tom kdo to udela z jakejch komponent atd jak s tim budes jezdit na stupni uprav atd.. za kolik ti to nekdo nabidl? a rozepis se kdyztak detailneji..
15:07:48
03.03.2004
Pohan
-> Saky, -> BEYER: Už je mi to jasný, ještě jeden dotaz:

Provedu zástavbu 1,4 Fabie do 742.136 + převrtám motor z 75,5 na 78 mm (výsledný objem 1490 ccm), žádné další úpravy. Jak je to s životností takového motoru? Dostal jsem nabídku na takovou úpravu.
15:07:36
03.03.2004
King
2 Saky: No kazdej skodovkar ma spoustu veci doma:) Ale schvalne ti sem zejtra hodim rozpis, protoze naklady si jako pravy "kloboucnik" presne eviduju. Predpokladam, ze Racyk potrebuje auto primarne na premistovani na delsi vzdalenosti a az v druhe rade na oslnovani okoli kroutakem. Do hobby auticka bych o fabce asi uvazoval.

2 Sita: Prece jenom to lpgcko je trosku o necem jinym nez benal :o( Vyssi tepelny namahani motoru zvlast motory s nizsim kompresnim pomerem trpej (135ka, 105,120), s olejem tvori trosku jinsi slouceninky nez benal a malokdo pouziva spec. olej pro LPG. Vetsina problemu s motorem ale prameni ze spatnyho nastaveni napr. bohatosti, predstihu atd.
15:00:06
03.03.2004
BEYER - zrušená registrace
Pohan: od 130 az po fabiu mas tie iste piesty a valce teda rozmer... ;) fabka je akurat torxu kvalitnejsia spracovanim... inac piesty su tie iste ako do feldy ci 136 valce su asi z troxu ineho matrosu ;) takze no problemo akurat neviem ci sa pouziva ten zotrvacnik zo 136 alebo s fabie ? ale to ti skor poradi Saky
14:55:22
03.03.2004
Saky
Pohan: taky Ti poradim precist ten muj clanek tam je to popsany celkem dobre rekl bych.

nic na vlozkach se neupravuje.. vlozky z fabky i ze 136ky sou stejny (aspon rozmerove jestli zmenili materialy nevim.. ) ovsem neni duvod proc tam nechavat stare kdyz mas komplet veci z fabie..

jedine co se musi je upravit tu kliku..
Extreme Tyres