skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký motor levně, výkonně a dlouhodobě?
prohledat
83 příspěvků (zobrazeno 51 až 83) od 02.03.2004 do 31.03.2004, založil/a
14:52:46
03.03.2004
03.03.2004

Saky
ja nerikam ze si vymejslis.. ale pak si teda jeste musel mit pulku veci doma. . jinak me je to uplne jedno ja vim ze motor hold neco stoji a kdo chce investovat treba 3000 je to skoda penez a pozdeji stejne zaplace. .znam spoustu lidi co postavili feldu a kdyz to spocitali a zjistili ze fabka je na tom uplne stejne a kroutakem o 20pct vic tak zaplakali.. -))
14:51:50
03.03.2004
03.03.2004

Sita
2Baghira: Jak to myslis, ze LPG likviduje motor? Ne ze bych byl nejakej odbornik, ale uz o LPG neco vim a takovyhle vyroky jen tak mimo rec beru uz jako famu...
Zkus to nejak rozepsat, rad se klidne poucim.
Zkus to nejak rozepsat, rad se klidne poucim.
14:49:52
03.03.2004
03.03.2004

Pohan
Jeden dotaz:
Pokud mám blok motoru 742.136 a chci do něj dát z Fabie 1,4 klikovou hřídel, ojnice, písty a vložky válců, není náhodou potřeba kvůli těm vložkám upravit blok motoru? Nebo se pouze upraví původní vložky válců (z 742.136) tak, aby se do nich písty z Fabie 1,4 vešly a vložky z Fabie se nedávají?
Pokud mám blok motoru 742.136 a chci do něj dát z Fabie 1,4 klikovou hřídel, ojnice, písty a vložky válců, není náhodou potřeba kvůli těm vložkám upravit blok motoru? Nebo se pouze upraví původní vložky válců (z 742.136) tak, aby se do nich písty z Fabie 1,4 vešly a vložky z Fabie se nedávají?
14:39:43
03.03.2004
03.03.2004

King
No prosim, moje rec :)
14:28:05
03.03.2004
03.03.2004

Baghira
to Racyk: osobně bych ti doporučil fáčko, protože tak jako tak se na LPG ten motor likviduje a pak ti těch peněz alespoň nebude líto. Navíc pokud budeš mít fáčko jedno, tak pak není problém kopnout tam jiný. Navíc když seženeš nějaký 60-80tis, tak ti tři roky v klidu poslouží a stojí 1500-2000 bez problému. Potrubí budeš mít, tak jde o prd.
14:19:14
03.03.2004
03.03.2004

King
Ale to neni o tom dokazovat si co je a neni mozny :) Ten motor mel aspon podle tachometru asi 37tkm. Jezdil s tim nejakej saskej cepicar, co za sezonu najezdi 3000km a je rad. r.v. 93 strikacka, motor bez rozdelovace vodni pumpy. Tesneni dohromady 300, snizeni hlavy 100, uprava sani 200, rozvody 200, vyfuk 200, filtr 80, a dalsi picovinky (gufera ventilu, olej....) za cca litr. Nemam duvod si vymejslet. Proste stejna situace jako kdyz nekdo neco nabizi za x a ty nabidnes cenu za podobne reseni x-500 :) Uznavam ale ze na 4000 komplet se dostava obtizne :)
13:56:02
03.03.2004
03.03.2004

Saky
no to je jedno. .ja bych to ale neudaval jako priklad ceny.. na takovouhle cenu se proste dosta neda..
fackovej motor aby mel najeto 30kkm nesezens to je realita.. a proste kdyz vezmu motor s ETZ rozdelovacem tak ses tak minimalne na 3000
olej srackoidni-) 200 rozvody 400 tesenni cca 150 svicky nejhorsi 150 filtr a sem na 4000-)
uprava hlavy na LPG..
vejfuk a potrubi atd chybi..
fackovej motor aby mel najeto 30kkm nesezens to je realita.. a proste kdyz vezmu motor s ETZ rozdelovacem tak ses tak minimalne na 3000
olej srackoidni-) 200 rozvody 400 tesenni cca 150 svicky nejhorsi 150 filtr a sem na 4000-)
uprava hlavy na LPG..
vejfuk a potrubi atd chybi..
13:47:57
03.03.2004
03.03.2004

King
2 Saky: ale v moji kalkulaci je vsechno, kazdy tesneni kazda podlozka, filtr, olej, vyfuk, ale neni to holt za trzni ceny :) Ja zas obcas musim na oplatku zainteresovanym primhourit oko pri uctovani ceny napr. za opravu videa :) Je to o tom, ze snizit (zarovnat) hlavu ti muzou udelat za 500, ale treba i za 100, pricemz kvalita muze bejt stejna, ale taky nemusi :) Taky nikde neni psano, ze uprava sani pro SEDR musi stat 1500. Prace je ovsem jako na kostele, ale sam sobe si uctuju minimalni sazby :)
13:46:05
03.03.2004
03.03.2004

Saky
fabie rozdelovac nema.. ma vstrikovani a snima jen polohu klikovky.. komplet vstrikovani zapojit jde samozrejme taky.. zdvihatka stacej jakykoliv aspon myslim ze maji stejnej prumer.. ty 2mm stacej propilovat a z druhy strany vypodlozit.. ale ja uz bych to nedelal..
13:37:17
03.03.2004
03.03.2004

Racyk
Takže fabie má rozdělovač kde? Nebo spíš má nějakou tu elektroniku nebo co? Kvuli tomu by se pak musela měnit vačka (další investice), prsa jsou a rozdělovač taky jestli stačí 130tkový a v tom případě bych se na hydraulické štelovani ventilu vyprd a hodil zdvihatka z jineho motoru (sedly by ze 130 nebo musi byt Fa?) a uprava starteru asi ve změně dir pro šrouby aby sedla ta osová vzálenost, ale 2mm je kurevsky malo, to by bylo zajimave...
13:30:10
03.03.2004
03.03.2004

Saky
ja jen pochyboval protoze i kdyz vezmu praci zadarmo tak se tam neda dostat.. ja beru naklady vsechny.. proste i olej tesneni atd.. nekdo to nazyva spotrebakem a nepocita to dotoho.. jajo. a kdyz si napsal i upravu hlavy atd.. ja bral proste motor komplet..
13:27:27
03.03.2004
03.03.2004

Saky
soustruzit klika se musi uz od felicie MPi ja uz nejaky motor videl tak ver-) to je jedinej rozdil mezi feldou a fackem.. facko neni potreba tim padem nemusis vyndavat kliku u feldz uz jo..
co se tyka starteru musi se upravit osova vzdalenost starteru a kliky asi o 2mm jinak to jde prez zuby.. tak jak to je to nefunguje.. a startovani je zvuk asi jako kdyz radi nekdo bez spojky-) (s manualme-)) pokud chces nechat puvodni starter musis prehodit venec a to nejde (setrvak ma vetsi prumer) musi se to osoustruzit. spojku prehodis akorad lozisko nelze pouzit s fabiackym pritlacakem.. stejne tak jako se musi upravit vypinaci tycka. .cerpadlo.. kdyz ho nepotrebujes tak zadne mit nemusis ne? nebo startujes na benzin? teleso termostatu se resi vydzcky stejne.. pokud teda nemas 742,136 kde je uz vyreseno.. vyfukove zalezi na vyfuku je to fuk..
saci s upravenym sklonem to je opet u facka feldy stejnej problem..
ty prsa nemaji diru na rozdelovac.. pokud rozdelovac nepotrebujes menit je nemusis-)
stejne tak vacka je kratsi a nepohani rozdelovac tak jak ma jsou tam fotky a popsano.. hydrostely kdyz chces nechat musis dat jinou vacku puvodni moc dobre nepouzijes a s MPi to nepjede tak jak ma.. leda koupit vacku na to delanou nebo zaslepit kanal k hydrostelum vymenitt zdvihatka a dat vacku klasickou treba z MPi
vacku s rozvody co tam sou nepouzijes pokud tam chces mit rozdelovac.. resp nekdo to tak dela ale zaber zubu vychazi osove posunutej a zivotnost toho bude nizsi.. a vule je vetsi.. a to kolecko na vacce drzi na par mm.. proste nebrat..
co se tyka starteru musi se upravit osova vzdalenost starteru a kliky asi o 2mm jinak to jde prez zuby.. tak jak to je to nefunguje.. a startovani je zvuk asi jako kdyz radi nekdo bez spojky-) (s manualme-)) pokud chces nechat puvodni starter musis prehodit venec a to nejde (setrvak ma vetsi prumer) musi se to osoustruzit. spojku prehodis akorad lozisko nelze pouzit s fabiackym pritlacakem.. stejne tak jako se musi upravit vypinaci tycka. .cerpadlo.. kdyz ho nepotrebujes tak zadne mit nemusis ne? nebo startujes na benzin? teleso termostatu se resi vydzcky stejne.. pokud teda nemas 742,136 kde je uz vyreseno.. vyfukove zalezi na vyfuku je to fuk..
saci s upravenym sklonem to je opet u facka feldy stejnej problem..
ty prsa nemaji diru na rozdelovac.. pokud rozdelovac nepotrebujes menit je nemusis-)
stejne tak vacka je kratsi a nepohani rozdelovac tak jak ma jsou tam fotky a popsano.. hydrostely kdyz chces nechat musis dat jinou vacku puvodni moc dobre nepouzijes a s MPi to nepjede tak jak ma.. leda koupit vacku na to delanou nebo zaslepit kanal k hydrostelum vymenitt zdvihatka a dat vacku klasickou treba z MPi
vacku s rozvody co tam sou nepouzijes pokud tam chces mit rozdelovac.. resp nekdo to tak dela ale zaber zubu vychazi osove posunutej a zivotnost toho bude nizsi.. a vule je vetsi.. a to kolecko na vacce drzi na par mm.. proste nebrat..
13:22:52
03.03.2004
03.03.2004

King
2 Saky: To vsechno jsem poridil za ty prachy, Nenechavam to ale delat u vyhlasenych firem. Mam motorare z vysociny, kde ceny za praci jsou uplne jinde, nez Praze pri stejny kvalite. Je to samozrejme bez vyfukovyho rapidackyho potrubi, puvodne jsem bastlil R-kovej vyfuk na origo favo porubi.
13:15:57
03.03.2004
03.03.2004

Racyk
ted si ctu parametry seriového motoru 1.4 55kW, kroutak 126Nm a na volnoběh má furt větší než moje 130 při idealu:)) Začíná mě ten motor lákat...
13:11:14
03.03.2004
03.03.2004

Racyk
-> Saky: no vidíš, kolem deseti, myslím že by se o tom dalo uvažovat, ale uvidíme
13:10:01
03.03.2004
03.03.2004

Racyk
Takže co mě překvapilo, je že se musí vysoustružit díra na ložisko do kliky, nebo nějaké pouzdro, je sice pěkné že se to musí, ale ještě jsem motor fabie venku neviděl, tak musím jen hloupě věřit:) Další věc uchycení, dalo se čekat = žáden problém:) Dál, setrvačník- no nechal bych ho tak a dal starter Felina, ale nevim co bych na něm upravoval, podle mě musí sedět i se zuby. Spojku bych přehodil ze 742, Palivové čerpadlo nepotřebuji:)) (LPG) Ale musí tam nějaké být... Těleso termostatu bych řešil až při kompletaci motoru a udělal bych to nějak jak popisuje Saky...Výfukové potrubí musí byt z Rapida to je jasné, sací taky, karbec SEDR mám s LPG, výměnu neřeším... Nechápu proč se musí měnit prsa, rozvody a váčka, děkuji za vysvětlení, vana a sací koš je jasné, že z původního motoru... Aha takže bych nechal vačku s rozvody a měl hydraulicky štelované ventily, jestli hadam správně, když tam mě opravte
Reaguji na Sakyho web o zastavbě Faboe do 742
Reaguji na Sakyho web o zastavbě Faboe do 742
12:57:06
03.03.2004
03.03.2004

Saky
no to je porizovaci cena motoru.. plus uprava kliky atd.. kdyz budes delat vsechno sam nebudes uvazovat zadne upravy tak ses nekde kolem deseti..
12:43:06
03.03.2004
03.03.2004

Racyk
no jasně že jsem nemyslel, že bych tam jen ten motor kopl a jezdil, vím co to obnáší a jasně že bych na něm vyměnil minimálně všechny těsnění, gufera apodobné spotřební materiály. S výkonem je mi to jedno pokud to bude alespon 50kW, ted mam 43 s LPG a na dálnici to stačí pokud nefoukne protivítr nebo není dlouhý táhly kopec, prostě na dálnici tráví ted mé auto nejvíc času... Takže Fabka motor za 3500-6000, to jsem chtěl vědět. Ted mrknu na ten Sakyho web...
11:44:45
03.03.2004
03.03.2004

Saky
Lukas:precti si co jsem o tom napsal na svym webu, co ti z toho nebudu jasny ti odpovim..
King: no kdyz je jedinej prostor parkoviste pred panelakem to je potom tezky to mas pravdu.. a pak teda nerikej ze ten motor stal 4000 kdyz si to vyjmenoval vsechno..muselo to stat vic..
King: no kdyz je jedinej prostor parkoviste pred panelakem to je potom tezky to mas pravdu.. a pak teda nerikej ze ten motor stal 4000 kdyz si to vyjmenoval vsechno..muselo to stat vic..
11:35:01
03.03.2004
03.03.2004

Lukáš
-> Saky: dá se popsat postup úpravy fabie do Š 136 - co všechno se na ní dělá a kolik to přibližně stojí, když by se nechávala "sériová"?
11:34:09
03.03.2004
03.03.2004

King
Ja taky nemel na mysli favo motor, kterej lital leta v nejakym sluzebaku a pak mi ho nejakej vrakar nabidne za 4000. Kdyz jsem shanel byla to klasika. Nakonec jsem sehnal od kamose motor z cepicarskyho fava dotazenyho z nemecka na prestavbu. Kasle uplne vonava, motor 30kkm, ale stal rok ve stodole. Samozrejmosti bylo udelat hlavu (snizeni kvuli lpg, ventily, gufera, rozvodak, vana) . Na kompletni rozhozeni motoru nemam potrebny zazemi. Zatim 30kkm a pohoda. Fabka by urcite mela nalitano min, ale proste je drazsi a uprav potrebnejch k zastavbe do 742 je vic a jsou narocnejsi na vybaveni. Mit vlastni garaz s dilnou, bylo by to trosku o necem jinym, ale v "panelakovych" podminkach s 2ma deckama na krku povazuju i to nezgeneralkovany favo za svuj uspech :))
10:51:04
03.03.2004
03.03.2004

Saky
ja netvrdim ze neco slabsiho nema cenu ja jen tvrdim ze koupit motor a jen ho tam dat bych ja nedelal.. a kdyz uz se ten motor rozebirat aby se aspon udelal klika saly vycistilo atd.. tak to uz je pak uplne jedno co udelam a timhle stylem bez uprav to vyjde vsechno na podobny penize.. ano porizovaci cena fava je treba 2000 ale koupis neco co ma najeto 150a vic fabku koupis za 3500-6000 ale at koupis jakoukoliv asi nebude mit najeto vic jak 100 spis neco kolem 40ti.. (samozrejme existuji vyjimky) a proste ten cenovej rozdil neni takovej, ja bych delal nejake zakladni opravy a upravy na kazdem motoru tak pak je to jedno.. samozrejme lidi co koupej facko nechaj vsechno tak jak je karburator na puvodnim atd tak ty sou financne uplne nekde jinde nez ten co bude rozebirat motor a to uz jakejkoliv.. ja jen tvrdim ze kdyz uz se bude rozebirat vyplati se investovat tech par korun navic na zivotnosti a na vykonu se to projevi..
samozrejme pokud chce co nejmin je to jeho vec a moje reci muze rovnou preskocit nebot ja mluvim o motoru na kterej se clovek muze spolehnout, kdyz clovek koupi jako jezka v kleci tak se taky muze divit c koupil.
a co se tyka legalnosti je to uplne jedno nelegalni sou vsechny facko felda i fabka..
samozrejme pokud chce co nejmin je to jeho vec a moje reci muze rovnou preskocit nebot ja mluvim o motoru na kterej se clovek muze spolehnout, kdyz clovek koupi jako jezka v kleci tak se taky muze divit c koupil.
a co se tyka legalnosti je to uplne jedno nelegalni sou vsechny facko felda i fabka..
10:33:47
03.03.2004
03.03.2004

King
Jestli to chces na normalni jezdeni, coz predpokladam pri LPG zastavbe, plus sem tam nejaka frajerinka, pak favo 136ka bohate staci. 2-3kkc motor + saci a vyfuk potrubi + tesneni a predelavky. Me to vyslo celkem na 4000. Saky bude asi tvrdit, ze nic slabsiho nez fabka uz nema cenu :), ale je to financne trosku jinde kvuli dalsim upravam.
10:25:28
03.03.2004
03.03.2004

Saky
no muzes mit i fabku 1,4 treba 140koni -) vsechno je jen o penezich..
09:25:42
03.03.2004
03.03.2004

VOJTA ATC 175
No a Saky to celkem vystihl.JInak je rozdíl i v tom, jaké úpravy na motoru budeš dělat. Můžeš mít FAbku 1.4 50kW nebo Fabku 1.5 a nějakých 90kW... (tj. asi 25000Kč - 40000Kč podle toho jaké máš možnosti)
09:23:28
03.03.2004
03.03.2004

VOJTA ATC 175
to all: Fáčko je asi nejjednodušší,,, Buď to chce sehnat motor z rapida a jen ho namontovat, nebo předělat fáčko.I s tim je dost práce, sací, výf. potrubí, vodní pumpa, hafo štěftů, držáky motoru, termostat atd. atd. Felicie navíc el.benzínové čerpadlo, klika ven (bez rozebrání motoru se montáž neobejde). No a pak je ti Fabka, k tomuhle všemu, výměna nebo převaření víka rozvodů even. výměna olej.čerpadla, výměna setrváku, držák na altík a další drobnosti...
P.S.Asi sem nějaké drobnosti zapoměl, tak mě prosím nekamenujte..Snažil sem se jen klukům výš ve stručnosti objasnit..
P.S.Asi sem nějaké drobnosti zapoměl, tak mě prosím nekamenujte..Snažil sem se jen klukům výš ve stručnosti objasnit..
21:50:33
02.03.2004
02.03.2004

Saky
zalezi jak moc poradne to udelas.. muzes zacit na 5ti (kdyz jen vezmes facko a das ho tam jak je.. ) a skoncit na 30ti i vic.. ja jen tvrdim ze felda MPI vyjde nastejno jako fabie pri stejnym stupni uprav.. upravuje se jen par detailu navic..
21:37:48
02.03.2004
02.03.2004

Lukáš
no a jak to vychází finančně - aspoň odhady? fáčko, felda, fobia? myslím lováče za kompletní zástavbu se vším všudy ...
18:51:40
02.03.2004
02.03.2004

Saky
je to to samy.. precti si o tom co jsem napsal u me na webu.. jen par veci navic a to jsou samy drobnosti.. davt feldu je skoda penez kdyz sou fabky.
18:27:00
02.03.2004
02.03.2004

Vojta - zrušená registrace
-> Racyk: Ale jinak drzim palce at neco sezenes a kdyz to budes montovat tak se prijdu podivat

18:25:56
02.03.2004
02.03.2004

Vojta - zrušená registrace
No nevim....fabka sice vyjde skoro na stejne prachy jako MPi ale pry to neni jen tak se zastavbou....jen jsem o tom slysel takze nevim. Ale urcite bych do te fabky sel taky kdyby s tou zastavbou a dalsimi nejakymi vetsimi fin. naklady nebyl problem.
17:25:47
02.03.2004
02.03.2004

Saky
fabka vyjde na stejno jako felda MPi resp treba 1000navic.. ale urcite se to vypalti, bude mit min najeto a hlavne objem. .a kroutak jinde..
16:47:03
02.03.2004
02.03.2004

Racyk
V létě plánuji zástavbu jiného motoru než mám ted (130) Chtěl bych něco silnějšího tzn. Bud Fa50kW nebo Felda 50kW nebo jak by to vypadalo hlavně cenove s Fabii, na které bych nechtěl téměř žádne upravy na úkor spotřeby a životnosti, protože potřebuju auto na dlouhé trasy, které vydrží lehce vyšší otáčky po delší dobu aniž by motor po několika dalších km otešel tím, že nebude mít kompres a budu muset měnit pístní kroužky, jakož se mi už stalo. Prostě přiměřeně výkonný seriový motor, který bych osadil svým karbecem s LPG, proto odpodá jakákoli elektronika. Tak se ptám co jde za kolik sehnat, u Fa a Fe bych malou představu o ceně měl, ale u Fabky?