-> minno: To je jednoduchý - těch prapůvodních je poskrovnu, u ND se s tím nepárali a sjednocovali na aktuální provedení.. když se mně onehdy vrátily tlumiče po repasi / přitvrzení, poptávaný přímo na 1000 MB, tak v sestavě nesprávně "očesané" a s miskama obrubou nahoru..
Osobně odhaduju, že prostě zlevňovali výrobu, odhadujíc, že pryže horního uložení se sice vyžvejkají bez trubek dřív, ale až v době, kdy je tlumič i tak po smrti.. na žádnou zmínku proč došlo ke změně, jsem nikde dobově nenarazil.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
uchycení předních tlumičů
-> minno: S trubičkami měly tlumiče všechny 1000MB a nejspíš i stovky (určitě do roku 75), tlumiče na 105/120 byly vždy bez trubiček.
Všetky "nové" PAL tlmiče, ktoré sa mi kedy dostali do rúk (z bazoša a pod.) mali misky lemom dohora a vždy bez trubičiek. S trubičkami som to ani nevidel.
-> Bukaj 13.02.23 18:47:48:
Ja to snáď nikdy nevidel lemom hore,veď je to nelogické.

-> Bukaj 13.02.23 20:17:18: Nemyslím si.. koukl jsem narychlo do dílenský příručky z roku 1981 (Andrt mě moc nebere) a tam jsou misky i trubky.. Jinak si vybavuju jen "zmizení" ochranných trubek zvenku tlumičů vzadu - ale i to ignoruju
.

-> darklord 13.02.23 20:20:05: rozpera právě brání tomu abys to dotahl jako kokot, tudíž je funkce gumy zarucena
-> Bukaj: a nepostrada ta guma potom zmysel ked je tam rozperka?
-> Jozka: Tlumiče bez rozpěrných trubiček měly užovky od počátku výroby (myslím, že ke změně došlo už v průběhu výroby stovek), ale kdy došlo k otočení misek, to netuším. V Andrtovi jsou fotky předseriového auta a i nákresy náprav budou staršího data. Na těch fotkách a řezech jsou misky lemem ke gumě (na nákresech již není v řezu rozpěrná trubka). Kařdopádně všechna Mka (včetně M1 - model 84) to zaručeně měly lemem od gumy. I vpředu v kufru, i na obou koncích zadního tlumiče.
Dementně otočený misky proti srsti a tlumiče bez trubek mělo nejspíš až "M" provedení - pokud i užovky, tak až nějaký pozdní.. 100 + 1000 je původní systém (+ s vložnejma trubičkama).
-> mully 13.02.23 18:26:23: ale vzdyt takhle to je hezky, tak proc by to melo byt obracene :-D
jasne, kdyz se to dorve tak tam moc mezery neni, ale vsude to mam tedy blbe
jasne, kdyz se to dorve tak tam moc mezery neni, ale vsude to mam tedy blbe

-> mully: Originál byl na škodovkách řady 742 vždy "nelogicky" lemem misky od gumy. Na 1000MB a prvních stovkách to bylo opačně (nevím přesně, kdy se to lámalo, šlo by to dohledat dle katalogů dílů).
Rozdíl je i v tom, že u MB tlumičů je skrz gumu kovová rozpěrka (guma s větší středovou dírou a v ní kus ocelové trubičky), zatímco u 742 je to jen guma (s malou středovou dírou). Z jakého důvodu přišla tato modernizace, se mohu jen domnívat...
Rozdíl je i v tom, že u MB tlumičů je skrz gumu kovová rozpěrka (guma s větší středovou dírou a v ní kus ocelové trubičky), zatímco u 742 je to jen guma (s malou středovou dírou). Z jakého důvodu přišla tato modernizace, se mohu jen domnívat...
také myslím, že se většinou dává obráceně než co je na foto i na jiné značky aut. obrázek z manuálu není moc jasný a co mají ostatní na škodovkách je jednou tak podruhé jinak.
-> Bukaj: A nevieš, aký je význam tej obrátenej misky pri správnom namontovaní? Nikdy som na to neprišiel

-> mully: Ne. Má být opačně. Ale fungovat to bude tak i onak 
