skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Servis autoklimatizace
-> Jirik_Tuňák1983: Customa teď mám (funglovku, za těch 14dnů najeto asi 1800 km) a sice se tam pár pazvuků ozvalo, ale přikládám to momentálně k nákladu - po přerovnání či samo to zmizelo. Zatím je tam nařadí různě po bedýnkách na ovoce. Na vestavbu se zatím čeká. Teda respektive ještě pořád se čeká na schválení ceny, protože není zrovna lidová (76tis. + DPH) - a to jsem si nevymejšlel. Hravě by se nechalo to dohnat přes 200tis...
-> dragon_cb_cz 14.06.18 08:30:21: To asi určitě ne, ale rozhodně je hezčí. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: No, ale že bych nějak věřil tomu, že v případě Ducata by to bylo lepší, to teda úplně ne ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN 13.06.18 21:41:45: Tak hodně zdaru, nám u Tranzitu Custom po D1 tam a zpět drnčelo půl auta. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: To já neposoudím, jen se snažím k výběru novýho auta přistupovat s co nejotevřenější hlavou.
-> dragon_cb_cz: Nedávno jsem si nechal (v tu chvíli z nedostatku vytíženosti - šéf šel na jednání a já měl tudíž čas, jelikož jsme jeli spolu) zpracovat nabídku na FIAT dodávku. Jako konkurenční nabídku k Transitu... No bylo to o cca 150k levnější. Ale to je všechno... No nakonec jsme stejně objednali Transita. :-D To zpracováí v Itálii a pak "dodatečná přestavba" na víc míst... Jedním slovem tragédie. :-/ Pokud se to objedná z výroby jako vícemístný, tak je rozdíl minimální a výbavy (ve prospěch FORDu ) nesrovnatelný...
-> Jirik_Tuňák1983: No snažím se to brát kus od kusu, ne stylem "Itala nikdy" atd.
-> dragon_cb_cz 13.06.18 12:19:29: Myslíš jako každý pes (auto) jiná ves? To ano, to trochu máme. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Snažím se k tomu (nutno dodat, že trochu po tvém vzoru
) přistupovat s otevřenou hlavou a předem nic nevylučovat. Častý problém těch "zajímavějších" vozů je, že jsou v 99% nabízený v naftě...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: me ani BE/BH Lego co jsem mel nikterak neurazelo, a urcite se da rict, ze to bylo kvalitnejc zpracovany
Horší je to dnes s laky....., to je krom interiérů taky síla.
-> U-Geen 12.06.18 22:53:23: Ale musíš uznat, že po těch hrůzách předtím pusobilo Legacy jako přízrak. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Např. Impreza byla fakt děsivá
, ale interiér nebyl u lepších verzí vyloženě věcí, na které v zásadě záleželo.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Např. Impreza byla fakt děsivá
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: vzhledove je ten "muj" interier mozna uchazejici, ale aktualni interiery Subaru mi prijdou o dost lepsi.
-> dragon_cb_cz 12.06.18 16:41:45: Tak zrovna i u těch mi to přijde bohužel taky děsný. Je to takový nijaký. Mám s tím problém i u FIII, která má plasty taky strašný a na stejné notě, včetně prohýbajících se celoplasťákových dveřních výplní. Pak je otázka, zda není lepší v rámci rozpočtu o chlup starší vozidlo, ale nějaké kde 90% interiéru není tvořeno rozpuštěnými kelímky od jogurtu.
Poslední interiér, který se mi vyloženě líbil u Japonce byl v Legacy a Outbacku (jako má U-geen), ten je fakt super. Musím mrknout, jak si stojí teď, např. v Levorgu.
Poslední interiér, který se mi vyloženě líbil u Japonce byl v Legacy a Outbacku (jako má U-geen), ten je fakt super. Musím mrknout, jak si stojí teď, např. v Levorgu.
-> Jirik_Tuňák1983: Hele speciálně u těch větších (Vitara, S-Cross) to není nijak strašné. A hnusné tvrdé plasty dneska vídám snad úplně všude, včetně podstatně vyšších segmentů. Podstatný mi přijde, že to Japonci umí udělat tak, že to vypadá pořád stejně, nerozpadá se to, nevrže, nerozlejzá... Akordeón je vlastně uvnitř taky dost plastovej, ale vypadá to i po letech jak nový (když se zrovna odhodlám to utřít od prachu).
-> dragon_cb_cz 12.06.18 16:04:27: Zatím jsem ještě nedělal jediný servisní úkon mimo autorizák Volva. Cenÿ nabízené v neznačkových servisech byly v mém případě stejné a nebo horší. Kupříkladu mi byl doporučován neznačkový servis zaměřující se na Volva v Praze, tak jsem tam volal a výměna rozvodů by stála o cca 700 - 800,- kč více + ještě cesta tam a zpět.
Tobě se u Suzuki neeklují ta jejich plastová království v interiérech? Navíc ještě dost bídné kvality plastů? Čuměli jsme teď nedávno i do nového Ceedu a říkal jsem si, jestli to myslí s tím plastem (včetně povrchu a struktury) na středové konzoli vážně. A Suzuki má něco obdobného po celé palubovce a dveřích.
Tobě se u Suzuki neeklují ta jejich plastová království v interiérech? Navíc ještě dost bídné kvality plastů? Čuměli jsme teď nedávno i do nového Ceedu a říkal jsem si, jestli to myslí s tím plastem (včetně povrchu a struktury) na středové konzoli vážně. A Suzuki má něco obdobného po celé palubovce a dveřích.
-> Jirik_Tuňák1983: Právě že se tam dá pořídit kombinace relativně slušné výbavy za rozumné peníze u relativně malých aut - což je jinde docela problém. Plus mají velice solidní pověst stran spolehlivosti, kde je teda otázka, jestli to přežije přechod na přeplňovaný motory. Takový sympatický auta bez nesmyslů. Ale zatím to shořelo na tom, že moje prdel není kompatibilní s jejich sedačkama, což ale zjišťuju není jen jejich problém, tak asi budu muset být méně vybíravý.
Každopádně tahle debata neměla být o mých preferencích jednotlivých značek, jen jsem chtěl upozornit na mojí zcela konkrétní čerstvou zkušenost jak moc "levné" umí být autorizované servisy. Pokud máš v Plzni autorizák Volva s dobrýma cenama, tak ti to můžu jen závidět. Volvo není zdaleka jediná značka, u který jsou pražáci na rozpacích kam jezdit do servisu. Kolega s Mazdou třeba jezdí do Tábora, jiný kolega za celou dobu co měl Hondu nenašel autorizák kde by byl spokojený atd. A rozhodně to nebylo jen o penězích.
Každopádně tahle debata neměla být o mých preferencích jednotlivých značek, jen jsem chtěl upozornit na mojí zcela konkrétní čerstvou zkušenost jak moc "levné" umí být autorizované servisy. Pokud máš v Plzni autorizák Volva s dobrýma cenama, tak ti to můžu jen závidět. Volvo není zdaleka jediná značka, u který jsou pražáci na rozpacích kam jezdit do servisu. Kolega s Mazdou třeba jezdí do Tábora, jiný kolega za celou dobu co měl Hondu nenašel autorizák kde by byl spokojený atd. A rozhodně to nebylo jen o penězích.
-> dragon_cb_cz 12.06.18 15:46:09: A co se dá dnes probůh koupit v Suzuki? Že jsi měl rozptyl mezi Volvem a Suzuki? Hlavně teda porovnání Suzuki x Volvo je teda dobrej vtip. Suzuki mi aktuálně přijde už spíše jen jako budgetová značka aut, takže se to musí logicky odrazit i na levnějším servisu a to navzdory tomu, že V40 není zrovna luxusní limuzína (v základních výbavách je interiér docela bída), ale cesta jak vydělat něco navíc ve vodách HB.
-> Jirik_Tuňák1983: Průhonice jsou exit 6 na D1? :) Tak nějak... vpodstatě samozřejmě Praha. A že slevy na starší auta mají, ale v tomhle případě jsem se dokonce bavil o lehce jetém (3-4 roky) Volvu vs. úplně nové Suzuki. U Volva základní prohlídka 12 tisíc po 20 tisíc km, u Suzuki po 15 tisících v ceně 4-6 tisíc (první 4.5, druhá 6, další 4 - tak nějak).
Čímž nijak nezpochybňuju, že se v řadě případů klidně může vyplatit do toho autorizáku dojet
Ale rozhodně to není pravidlo, ani jedním směrem.
A já jsem i tak nějak byl ochotný to platit, ale nakonec jsem zjistil, že se do té V40 neposkládám, tak to padlo... plus teda prodejce sice příjemný a relativně ochotný, ale žádná nával aktivity se nekonal, prostě 450 tisíc za auto pro ně není moc a co měl zjistit a poslat mailem nikdy neposlal a už se neozval...
Čímž nijak nezpochybňuju, že se v řadě případů klidně může vyplatit do toho autorizáku dojet
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A já jsem i tak nějak byl ochotný to platit, ale nakonec jsem zjistil, že se do té V40 neposkládám, tak to padlo... plus teda prodejce sice příjemný a relativně ochotný, ale žádná nával aktivity se nekonal, prostě 450 tisíc za auto pro ně není moc a co měl zjistit a poslat mailem nikdy neposlal a už se neozval...
-> dragon_cb_cz 12.06.18 15:02:12: Jak moc mimo Prahu? Nesmíš taky zapomenout, že většina servisů Volvo má slevy na práci a materiál odstupňované dle stáří. Někdy se lze dostat na příjemné ceny. Jinak si zjisti, jakou má sazbu třeba Kia, taky žádná sláva. Ostatně, nic ti nebrání koupit třeba Logána nebo něco takového.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak porovnával jsem servisy různých značek ve stejném místě. Resp. třeba Suzuki přímo v Praze, zato Volvo už mimo Prahu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 12.06.18 14:16:10: Aby to nebylo Prahou. A vzhledem k tomu, že se zde řeší servis klimy, tak zde nebudu mluvit o celé prohlídce nebo vyšívání deček pod květináče.
-> Jirik_Tuňák1983: No, jak teď řešíme novej povoz, tak jsem mimo jiné zjišťoval cenu pravidelnejch servisek. Ve Volvu v Průhonicích "když je to jen základní a nic dalšího navíc" asi 12 tisíc Kč
Každá třetí prohlídka je výměna oleje v automatu - to je dalších 9 tisíc navíc. A tak dále... U jiných značek jsem dostal podstatně příznivější odpovědi.
Pokud jsi mluvil jen o servisu klimy - to je možné, ten jsem samostaně nezjišťoval.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Pokud jsi mluvil jen o servisu klimy - to je možné, ten jsem samostaně nezjišťoval.
-> Venca. 02.06.18 12:30:41: Nepřijde mi, že by se ceny nějak zásadně lišily. Ve Fiatu i ve Volvu mi to přišlo v podstatě stejný, max rozdíl v řádu stokorun mezi značkami a cenami filtrů (chladivo je stejné). Ideální je se trefit na jarní akce. Ségru to v Citroenu stálo taky příjemnou cenu a já tam měl zkušenosti stejné, táta v Pugétu taky.
Ale jak říkám, ať to posoudí a porovnají kluci ze servisů, jako Milan a Suřík.
Ale jak říkám, ať to posoudí a porovnají kluci ze servisů, jako Milan a Suřík.
-> Jirik_Tuňák1983 02.06.18 09:47:40: To mi pripomina jak sem si nechal privezt nakladak pjsku a dispecer se ptal jesi s papirem nebo bez. Tak sem rikal bez a ridic chtel asi 3500 (nevim uz jakej objem pisku...) Tak sem si rikal ze to je naky divny ale tak dohaduj se... Priste jsem chtel sterk, za cca stejny penize (doprava samozrejme stejna...) a najednou to s papirem bylo 2200. No tak hlavne ze sem usetril, ridic mel na pivo a dobry... :-/
Setrit za kazdou cenu moc nejde no.
Setrit za kazdou cenu moc nejde no.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak ono je třeba rozlišovat, s čím tam jedeš. Jezdit do Mercedesu nebo kde tyhle starší Chryslery maj oficiální servis se mi úplně nechce.
Navíc sem věděl, že to jenom utíká a tam je to o lidech, jakou si stím dají práci to najít.
Navíc sem věděl, že to jenom utíká a tam je to o lidech, jakou si stím dají práci to najít.
Nám se tam bývalo vůbec nevyplatilo jet. Karolína se tam táhla na doporučení před tuším dvěma lety z Plzně, filtr jsem po dohodě s ním kupoval sám a stálo nás to více jako ve značkovém servisu, kde se mi to zdálo původně moc. Oproti ceně značkového servisu jsem zaplatil navíc ten filtr a Xkrát více projetých km. Základní cena vyšla stejná, akorát ve značkovém by v tom byl i ten filtr a bylo by to s papírem. Po telefonu mi nebyl schopen říci předem alespoň orientační cenu pro zánovní auto s funkční klimou, ale kámoš mi říkal, jaké má super ceny, tak se k němu jelo na blind. Ale třeba je to teď už jinak. Jinak dobrý.
V tomhle se mnou bude asi zajedno Milan, že snaha ušetřit oproti autorizáku se ne vždy vyplatí.
V tomhle se mnou bude asi zajedno Milan, že snaha ušetřit oproti autorizáku se ne vždy vyplatí.
-> MATTESS: Má docela nabito.
Nicméně včera sem to přivezl po třetí a v deset večer bylo hotovo![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nicméně včera sem to přivezl po třetí a v deset večer bylo hotovo
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Venca.: dobré. Tento měsíc se tam musím taky dostat na servis, resp. kontrolu
Tak klima opravena u P.Machtla, díky -> MATTESS 15.05.18 10:13:33: za doporučení, za mě s tímhle pánem spokojenost. Jinak teda netlakoval to dusíkem ale kompresorem, kterej vypadal jak z ledničky, na 25 bar.
-> Milan 136: Proto jsem psal, že CO2 by bylo nevhodný. ;-) A čistej dusík, je co vím daleko levnější, než formovací plyn. Ten vodík je předpokládám jen kvůli čuchačce.
-> StepaNoFUN 15.05.18 22:17:00: prave jde o ty maly molekuly, mensi nez chladivo
JJ, taky jedeme dusík plus spray od wurthu.
-> StepaNoFUN: u nas pouzivaj dusik :-)
-> Milan 136: Se sprejem by stačil i čistej dusík. Nebo se pletu? A čistě teoreticky by mohlo jít to nafouknout prakticky čímkoli, k čemu má člověk přístup (například Argon atd.). Akorát CO2 by mohlo bejt na prd, protože má poměrně velký molekuly.
-> Milan 136: ty jo diky za popis kde se dá ta lahev s tím plynem pořídit? vypadá to celkem jednoduše že bych se na to dal? redukčák je nějakej spešl nebo takovej nějakej jako se používá na vzduchotechniku?
-> Venca.: Hele případně soused si pořídil plničku, ale nevím jestli to už zprovoznil a co to vůbec umí ....
-> Pavel P@nkáč: jen flaška, redukčák a hadička s koncovkou buď na R134a nebo R1234yf. Připojíš a redukčákem pomalu nafukuješ. Dá se i bez čuchačky. Třeba Wurth má dobrej hledač netěsností ve spreji. A to pění i opravdu u malýho úniku. Tím plynem se právě dají najít tyhlety úniky, kdy to třeba vydrží půl roku naplněný. Hlavně si můžeš dovolit tam dát těch 20 i víc barů. To tam v provozu není nikdy. Pak se to projeví
-> Venca.: to věřím auto s velkejma oknama v černý to peklo bejt musí...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P@nkáč: Je to Chrysler Grand Voyager 4. generace. A jelikož má černou barvu, tak bez klimy je v tom fakt peklo.
-> Nwkt: Krejča už tam nedělá, ale radši bych někoho, kdo se specializuje na klimatizace, v těhle universálních servisech s tím nemám dobrý zkušenosti.
-> MATTESS: Díky za tip, to vypadá dobře
-> Milan 136: nebo tak - ale s tim ja nemám zkušenosti teda, resp. to neumím, pro zajimavost na to je nějaká plnička na ten plyn? čuchačka je jasná to se prodavá...
Na barvivo bych se vysral. Na tohle je nejlepsi formovaci plyn, nafoukat tam 20 baru a cuchacku. Pri tomhle tlaku uz se to ukaze
-> Venca.: jestli to uteče za rok tak to se fakt těžko hledá, nech si tam dát barvivo a sleduj jestli to někde vyleze, ono třeba 300g se fakt muže za rok vytratit porovitostí hliníkových trubek ...co to je za auto?
Kousek od práce máš Euromaster, dělal tam i místní člen Krejča
Před třemi lety jsem byl u p. Machtla. Tehdy byl kousek od nás na vsi, teď je v Plzni Újezdu. Kolega tam byl před měsícem, spokojenost.
chlazenimacht.cz/
chlazenimacht.cz/
Nemáte někdo tip na dobrej servis na klimatizace poblíž Plzně? Mám na spotřebáku někde menší únik, chladivo tam vydrží cca rok a nebaví mě to doplňovat a čekat, kdy to přestane chladit...
Nikde se jim s tim moc nechce srát a tvrzení, že je to takhle v pořádnu nějak nechci akceptovat.
Díky
Nikde se jim s tim moc nechce srát a tvrzení, že je to takhle v pořádnu nějak nechci akceptovat.
Díky