skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Označenie pneumatik
-> Milan 136 31.08.17 18:38:33: tak to je paráda
-> StepaNoFUN: no tak nějak. Na VW ji máme
-> Milan 136: Děkuji za info... ;-) Měl jsem mašinu asi za 35tis. K tomuhle se jen tak nedostanu. To bude tak za půl mega. :-/
Mimochodem nevíte někdo o vyvažovačce tak třeba do 15tisíc? Nějaká rušící se dílna třeba? Zouvačku už mám, ale bez vyvažovačky je mi dost k hovnu.
-> StepaNoFUN: To je taková přechytralá vyvažovačka s přítlačným válcem, která řeší téměř všechny problémy.
Táhnutí do strany, vibrace atd. A dá se na ní právě přes program přesně otočit guma proti ráfku na maximální eliminaci závaži. Nechá tě udělat rysku na gumu a na disk a to dáš proti sobě.
Přítlačnej válce zase simuluje odvalování pneumatiky po vozovce. Hlavně tu vyvažovačku asi jako jedinou všichni uznávají.
Když budeš reklamovat gumu a dáš k tomu protokol z Hunteru, nic nikdo neřeší![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Táhnutí do strany, vibrace atd. A dá se na ní právě přes program přesně otočit guma proti ráfku na maximální eliminaci závaži. Nechá tě udělat rysku na gumu a na disk a to dáš proti sobě.
Přítlačnej válce zase simuluje odvalování pneumatiky po vozovce. Hlavně tu vyvažovačku asi jako jedinou všichni uznávají.
Když budeš reklamovat gumu a dáš k tomu protokol z Hunteru, nic nikdo neřeší
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Milan 136: Nevím, neznám - vysvětlit prosím. Měl jsem jenom "hloupou" vyvažovačku...
-> StepaNoFUN 23.08.17 19:17:10: a pritom to staci hodit na Hunter a ten presne ukaze, kam otocit ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MVM: To jo. Jedno kolo vyvážení tak na 20-30 minut. Než jsi začal dávat závaží.
-> StepaNoFUN: Ale časově se tim zabilo asi dost .. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> MVM: Většinou to vycházelo mezi 30-70%. Pokud to bylo míň než 30%, tak jsem ji potřetí neotáčel. To nemělo cenu.
-> StepaNoFUN: Tyjo no to musela být super prácička .. Asi fakt jen pro vyvolený. A kolik se ušetřilo na závaží ? ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Kdysi jsem pro známý zkoušel i optimalizaci množství závaží. Ale byl to pakec (Kolo obout, dát na vyvyžovačku, zatočit a odmáčknout optimalizaci. Pak sundat, vypustit, označit polohu pneu/ráfku, otočit o 180°, znova zatočit a vyvyžovačka napsala, jak má bejt otočená pneu proti ráfku a kolik procent závaží se ušetří.), tak se to běžně nedělalo. Jen pro sebe a pár dobrejch kamarádů. Ale občas se člověk dostal na zajímavý hodnoty.
-> Nepér 23.08.17 07:55:25: Já dnes nazouval tři sady Michelin 18" slicky . Nevývažky tak 10g/10g tudíž to kolikrát ani nelepím.. Ono záleží jak je vyvážený samotný disk a jak "těžký" je ventilek. Když obouvám -Pilot Sport Cup na 19"/20" a má to senzor tlaku - tak je to klidne 10/40 - právě na dovážení toho těžkýho snímače tlaku.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Milan 136: To se stane, když se šišatost pneu trefí přesně se šišatostí disku, ne?
-> Nepér 23.08.17 07:55:25: uz se mi to parkrat stalo. Tak jsem vyvazil jiny kolo a pak radeji vratil to s nulou a jeste zkotroloval. Se tomu nechce verit ani
-> Nepér: ono zase aj disky sú vyrobené z ocele a nie ako tieto dnešné lacnoty
Mam na Wartburgu asi 3 roky nový Barum a jedno kolo vyšlo téměř na 0 g bez závaží
Pneuservisák říkal, že se to stane jednou za několik let.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Milan 136: Tak tak, Bridgestone má na naklepávacích na celým kole součtem tak 20g, už jsem viděl no name gumy s decimetr a víc dlouhou zátěží na každý straně. Ono když se slítaný Barum OR provozujou s duší, tak taky. Ale buhví co jsou ty Goodride zač, není to nějakej protektor? Kdo to dneska pozná, když se gumou olepí i bočnice, typická supermarketová Debica na Fel "jen za 799", přitom neprotektor novej Barum stojí do 900. Na Debice se to asi někde drobně píše, ale u zboží z ČLR to ani nečekám..
Před pár lety ke mě pžijel na pneuservis borec, za kolik že mu prodám gumy na Zafiru. Nacenil jsem mu Barumky a on že je to drahý a že tolik se mu nechce dávat (cca 1500,- za gumu s přezutím). Tak jsem mu nabízel jetý s nějakejma 5-6mm po 600,-. Že prej taky ne.
Za tejden přijel, že si gumy koupil na internetu a přivezl GOODRIDE. Tak jsem zkonstatoval, jak moc ušetřil, když zaplatil poštu, teď zaplatí přezutí... No vyšlo ho kolo asi na 1100,-
Bohužel ten pán jezdil denně do práce 90-120km jedna cesta. Za tejden tam byl, jestli by s tím nešlo něco udělat, že ty gumy na sněhu nedržej skoro vůbec a za necelý 2 měsíce jestli tam ještě mám ty jetý, že ty jeho sou už totálně sjetý a že by potřeboval tu zimu dojezdit. :-D
Za tejden přijel, že si gumy koupil na internetu a přivezl GOODRIDE. Tak jsem zkonstatoval, jak moc ušetřil, když zaplatil poštu, teď zaplatí přezutí... No vyšlo ho kolo asi na 1100,-
Bohužel ten pán jezdil denně do práce 90-120km jedna cesta. Za tejden tam byl, jestli by s tím nešlo něco udělat, že ty gumy na sněhu nedržej skoro vůbec a za necelý 2 měsíce jestli tam ještě mám ty jetý, že ty jeho sou už totálně sjetý a že by potřeboval tu zimu dojezdit. :-D
-> Milan 136:
Jj já mám na svý RS BF Goodrich zimáky. Přišel za mnou chlapík že ted jezdí taky pneu jako já, ale že mu to hrozně žere .. že i o dva litry víc než v létě.. Tak jsem se pak mrknul na jeho kola .. Goodride ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MVM: tak tak. Jednou si nejakej expert privezl na scouta gumy Goodride. Kdyz pominu to, ze jedna vazila jako dva Contiky stejnyho rozmeru, tak to vubec neslo vyvazit a taky na tom byly vsechny napisy, co existuji a samozrejme M+S take nechybelo, ackoliv uz od pohledu byl dezen vylozene letni...
Na nas nouzovy rodinny vuz jsem taky sehnal za 500 komplet cely kola s pneu Debica Navigator
Taky vypadaji spis letne, ale M+S maji...
Pred tim na tom byly zimaky Michelin z roku 96 a hrabalo to na volnobeh![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Na nas nouzovy rodinny vuz jsem taky sehnal za 500 komplet cely kola s pneu Debica Navigator
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Taky vypadaji spis letne, ale M+S maji...
Pred tim na tom byly zimaky Michelin z roku 96 a hrabalo to na volnobeh
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> viliamw: Legislativně náš zákon požaduje pneumatiky označené M+S (bláto a sníh) - byť je to nepřesné, říká jim všeobecně "zimní pneu" - tudíš nedostaneš pokutu a můžeš s nimi jezdit klidně i v zimě,nejen v létě. Jinak to ale bude s bezpečností jízdníma vlastnostma. Už jsem to viděl na vícero čínských, vizuelně "letních" že mají M+S a nerozjedeš se s nimi ani na mokré trávě ...
Dakujem za vysvetlenie, teda je ich mozne pouzivat len v lete,....a su na leto vhodne...
-> viliamw: řekl bych, že tak nějak to bude
www.oponeo.cz/clanek/zimn i-pneumatiky-pismena-m-a-s -nestaci
www.oponeo.cz/clanek/zimn i-pneumatiky-pismena-m-a-s -nestaci
M + S je jen homologace, účelově sou třeba celoroční jak už se řeklo.
tak máš třeba celoroční. M+S je značka pro použití v zimě. uka fotku co máš zač. z rozměru 165/70r13 ti vyvěštíme leda hovno
Dobry den, kupil som pneumatiky rozmer 165/70 R13, predali mi ich ako letne, ale som si všimol že je na nich vyrazene oznacenie M + S, su vhodne na leto, lebo oznacenie ze vraj znamema blato + sneh,.