skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
rovnání hřídelí
prohledat
57 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 06.09.2011 do 19.10.2011, založil/a Jarda - zrušená registrace
-> 4dams: bubny pokiaľ už majú veľký priemer by som neriešil a kúpil nové. Druhovýroba je OK.
-> 4dams: tak fungovat to bude, kdyztak poupravis ty rozperky, zalezi kolik bude chtit soustruznik a jak moc jsou krive... a taky kazdy to nedokaze poradne udelat, aby jsi to pak nemel jeste horsi
ale jestli mas dobryho soustruznika, tak bych se nebal, zkus se domluvit s nim
jo to vypadnuti jsem zazil kdysi na MTX, to se pak chvel celej predek
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
jo to vypadnuti jsem zazil kdysi na MTX, to se pak chvel celej predek
-> Jarda: nakoniec môj problém nebol v krivej hriadeli ale jeden "krúžok" v tripoide som mal vypadnutý vo vnútri. Asi sa to stalo pri manipulácií s polosami, keďže som ich mal asi rok pripravené a len ich v garáži prekladal. Najazdil som takto 400km + mám krivé bubny tak preto mi trase pedál pri brzdení. Priemer bubna je 231mm, tak neviem či sa to ešte oplatí sústružiť.
-> minno: tak to je dobra cena, jestli jsou fakt dobre (otazka, co znamena ceska prvovyroba)... ja chtel kupovat origo od prekupnika za cca dvojnasobek...
stejne dokud budu mit krive hridele, tak je skoda davat nove bubny
ja mam po 150 tis. km na rapidu napravy v takovem stavu, ze nejlepsi by bylo postavit obe nove, ne ze by na nich byl nejaky extrem, co se bezne na skodovkach vidi, ale jeden svislak zacina mit vuli, na druhe strane zas kulak, SB ramen jsou jeste puvodni
Dnes jsem chtel davat nove atesa misto stovkovych preplnenych a zjistil jsem, ze ty stovkove jsou stale lepsi, ale gumy ulozeni jsou uz vycvachtane...
na zadku uz je potreba vymenit SB podelnych ramen atd.
stejne dokud budu mit krive hridele, tak je skoda davat nove bubny
ja mam po 150 tis. km na rapidu napravy v takovem stavu, ze nejlepsi by bylo postavit obe nove, ne ze by na nich byl nejaky extrem, co se bezne na skodovkach vidi, ale jeden svislak zacina mit vuli, na druhe strane zas kulak, SB ramen jsou jeste puvodni
Dnes jsem chtel davat nove atesa misto stovkovych preplnenych a zjistil jsem, ze ty stovkove jsou stale lepsi, ale gumy ulozeni jsou uz vycvachtane...
na zadku uz je potreba vymenit SB podelnych ramen atd.
-> Jarda 29.09.11 22:34:40: tak to sa ti teda čudujem že dojazdievaš tie zadné brzdy do takéhoto extrému. Kúp nové bubny a máš pokoj.
Ja som kúpil tieto bubny:
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/114330190-brzdovy-bu ben-rapid-105-120-130.html
Tá cena za bubon je smiešna, že nemá význam experimentovať so starými ojazdenými vydratými bubnami. A fungujú dobre. Mám na nich už asi 10 tis. km a všetko OK.
Ja som kúpil tieto bubny:
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/114330190-brzdovy-bu ben-rapid-105-120-130.html
Tá cena za bubon je smiešna, že nemá význam experimentovať so starými ojazdenými vydratými bubnami. A fungujú dobre. Mám na nich už asi 10 tis. km a všetko OK.
-> Pavel P..: ok..drobná přesmyčka
..chtěl sem napsat 23.5cm...ale 23.2cm zní přesnějc.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ondie: to by ale byl buben na liazku
má se vyhazovat při 232mm pokud se nepletu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mám za to,že Andrt diktuje vyhazovat při nějakejch 32.5cm ..
-> Jarda: kolko je povolena mez pre bubny?
-> minno: uz mam opotrebene bubny nad povolenou mez, takze se paka brzdy opre o domek loziska a vic to nebrzdi... rozperky jsem na STK dovaril a bylo to OK, ale po roce uz zase jedna strana neni dobra. Doma mam asi 10ks bubnu a budu muset vybrat ty nejlepsi, popr. koupit nove... Je mozne, ze i oblozeni uz nebude nic moc, ale na kov to zatim nejde, tak to neresim.
-> Jarda 28.09.11 22:23:00: v čom je problém s rozperkami?
-> COL: ta tahne ted myslim doleva - rozperky - to resim pokazdy jen pred STK
-> Jarda: a rucka brzdi symetricky?
-> COL: me to delalo pred GO 4pistku a dela to stejne i po...(je tam vse nove a menil jsem i hadice na ktere jsem mel podezreni) myslim, ze fakt to dela ten zadek
ted jsem si uvedomil, ze ten divnej cvachtavej zvuk mi to dela take... ale zacalo to uz v Chorvatsku pred GO 4pistku a po GO to nevymizelo, byl jsem si temer jist, ze to dela kulovy cep rizeni, kteremu uz tahne na 150tis. km, zkusim ho jeste promaznout, vuli zatim nema...
ted jsem si uvedomil, ze ten divnej cvachtavej zvuk mi to dela take... ale zacalo to uz v Chorvatsku pred GO 4pistku a po GO to nevymizelo, byl jsem si temer jist, ze to dela kulovy cep rizeni, kteremu uz tahne na 150tis. km, zkusim ho jeste promaznout, vuli zatim nema...
-> Jarda:
Hmm. S brzdama jsme na tom podobne.... Mne to tahne bud doprava nebo nikam, podle nalady. S teplejme brzdama min a pri silnejsim seslapnuti asymetrie mizi, ale po okamzitem opakovani je tam klidne zas. Jsou obdobi, kdy to nedela vubec. Zacalo po montazi novy predni napravy s chladakama, brzdice byly novy (nove slozeny), pistky chodily krasne... Jen to obcas tahlo do prava, pak nekolik mesicu klid a zase. A taky se tehdy objevil zvlastni "cvachtavy" zvuk pri jizde pres hrby, ktery za cele dva roky nezmizel, tuhle jsem zjistil, ze to dela klepajici se brzdova desticka. Zda se, ze se klepe jen jedna - na levem kole, vnejsi. Snad, ze by si ta desticka obcas nejak divne sedla.... ale zas takova vule tam neni... nechapu.
Hmm. S brzdama jsme na tom podobne.... Mne to tahne bud doprava nebo nikam, podle nalady. S teplejme brzdama min a pri silnejsim seslapnuti asymetrie mizi, ale po okamzitem opakovani je tam klidne zas. Jsou obdobi, kdy to nedela vubec. Zacalo po montazi novy predni napravy s chladakama, brzdice byly novy (nove slozeny), pistky chodily krasne... Jen to obcas tahlo do prava, pak nekolik mesicu klid a zase. A taky se tehdy objevil zvlastni "cvachtavy" zvuk pri jizde pres hrby, ktery za cele dva roky nezmizel, tuhle jsem zjistil, ze to dela klepajici se brzdova desticka. Zda se, ze se klepe jen jedna - na levem kole, vnejsi. Snad, ze by si ta desticka obcas nejak divne sedla.... ale zas takova vule tam neni... nechapu.
-> minno:
Proc by musela byt zachovana souosost? staci, aby osa 6205 prochazela stredem 2306 a nicemu to nevadi, osy byt rovnobezne nemusi..... Prijde mi to v tomhle ohledu mnohem min choulostivy nez kdyby byla obe loziska "pevna".
Proc by musela byt zachovana souosost? staci, aby osa 6205 prochazela stredem 2306 a nicemu to nevadi, osy byt rovnobezne nemusi..... Prijde mi to v tomhle ohledu mnohem min choulostivy nez kdyby byla obe loziska "pevna".
-> 4dams: ja s tim zatim ńic nedelal... pouze pozoruji, ze se mi trochu vrti zadek, trosicku kopou brzdy a pri brzdeni to jednou tahne do leva a podruhe doprava a nekdy to jede rovne, asi jak se to sejde... (ale to tahnuti je jen pri pocatku brzdeni, pak se to srovna a uz to nikam netahne..., ale mam strach z nejake krizovky) od vymeny lozisek mam ted skoro 30tis. km a jsou OK
-> Jarda: v tvojom prípade bolo vidieť na sústruhu že hriadeľ hádže? Neviem či stačí aj malá hádavosť (ktorú odmeriam iba odchýlkomerom) na to aby to vibrovalo celým autom...
-> Jarda: tak ta kolíska tomu asi tiež napomohla.
-> minno: ja myslim, ze jsem tam natlacil vodu vapkou... nebo taky jak jsem mel auto na te strane na kolibce cca 14 dni minuly rok
-> Jarda: no 120 tis. km to je veľký úspech :-) ale sú tu takí čo im odchádzajú po 40 tis. km, alebo aj takí čo ich menia raz ročne.
Ja by som bol vďačný aj za tých 40 tis. km :)
Ale nechápem ako ložisko môže chytiť koróziu. Veď to mazivo sa tam predsa nevyparí. Ja som mazivom namazal komplet celú trubku ramena vnútri, aj v časti za vnútorným guferom.
Ja by som bol vďačný aj za tých 40 tis. km :)
Ale nechápem ako ložisko môže chytiť koróziu. Veď to mazivo sa tam predsa nevyparí. Ja som mazivom namazal komplet celú trubku ramena vnútri, aj v časti za vnútorným guferom.
-> minno: no me nejake no name vydrzely 120tis. km a nebyt v tom jednom koroze, tak funguji jeste ted... mozna kdyby byly zapouzdrene, tak tam taky jeste jsou
kamaradovi nezapouzdrene CX vydrzely 5 let, ale on tam dal jen malo vazeliny, pry aby nebrzdila kulicky
rikal jsem mu, aby toho tan nacpal, co jde, ale nedal si rict, ze pry nejsem strojar a po 5 letech je vyndaval rezate![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> suri: me nabizeli i nerezove... to bych si myslim dal :) nerezove, kdyz nejni mazane, tak se zadre jeste snaz... a ta loziskova nerez taky neni s tou antikorozni odolnosti na tom nejak extra
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> suri: me nabizeli i nerezove... to bych si myslim dal :) nerezove, kdyz nejni mazane, tak se zadre jeste snaz... a ta loziskova nerez taky neni s tou antikorozni odolnosti na tom nejak extra
ja by som dal ukrainu , ložiská síce hlučnejšie už od výroby ale držia
-> 4dams: no uz jsem videl rapida na kterem to bylo videt za jizdy![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: A ja daval za ZKL 360Kc za jedno :)
-> Jarda: sila. Ja som dával Czechoslovakia ZVL, tak som zvedavý ako dlho vydržia.
-> minno: tady je uplne za smesnou cenu, ja za nej daval dvojnasobek :/
loziska-gufera.cz/?p=prod ucts...
myslim, ze to az takova tragedie, co se tyce kvality neni, rekl bych lepsi jak ZVL, ale spicka to take neni jako SKF nebo NTN
loziska-gufera.cz/?p=prod ucts...
myslim, ze to az takova tragedie, co se tyce kvality neni, rekl bych lepsi jak ZVL, ale spicka to take neni jako SKF nebo NTN
-> Jarda: krivosť hriadele je viditeľná ak ju dám do sústruhu, alebo je to nejaké minimálne hádzanie?
-> Jarda: výklopné zapúzdrené?
to sa také robia? Výklopné zapúzdrené by som bral aj ja, ak by sa robili nejaké kvalitné. Hlavne kvôli držaniu maziva v sebe.
-> 4dams: zatiaľ nezáviď, málo kilometrov na poriadné osvedčenie.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> 4dams: zatiaľ nezáviď, málo kilometrov na poriadné osvedčenie.
-> minno: ja dal zapouzdrene i vyklopne... ale Cx a to uz takova spicka neni no...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> minno: závidím bezproblémovosť
No, som každopádne zvedavý ako sa bude ďalej vyvíjať funkčnosť vlečky u mňa. Zatiaľ mám na nej najazdené len 8 tis. km a všetko OK. Malé ložiská som dal zapúzdrené a pre istotu som tam dal aj guferá s prachovkami, takže odolné voči nečistotám by to malo byť dosť.
-> minno: nevim, mozna zalezi jake tam mel lozisko... ja tam mam NTN a to vydrzi pry opravdu hodne...
-> minno: tak hlavne trabant nema hnanou zadni napravu, tak nevidim duvod, proc tam nejsou kuzelikova...
-> Jarda 27.09.11 09:52:49: no ale ako by si potom vysvetlil ten Gryzlyho prípad, kedy po prevarení dorazovaj misky a pokrútení trubky kedy sa narušila súososť ložísk mu začalo odchádzať malé ložisko?
-> 4dams 27.09.11 09:51:36: neviem ako má trabant koštruovanú zadnú nápravu, ale ak tam nie sú výkyvné poloosy typu kyvka na škodovke a sú tam už z výroby použité výklopné ložiská, asi na tom bude niečo pravdy.
-> minno: tak 6205 se klidne skrizi... urcitou vuli ma, je to precijen radialni lozisko. Ja si myslim, ze tu ranu prave vyklopne prezije, ale hridel ne.
-> minno: -> Jarda: neviem či to je úplne k veci tak ma hneď nedo... ale kamarát na trabante má na zadnej náprave originál tieto výklopné ložiská. Keď tam dal pevné ložiská (lebo tie čo tam majú ísť sa v tom rozmere už veľmi ťažko zháňajú), po 50 km sa mu úplne rozpadli
COL 19.09.11 18:14:17 napsal:
Vzhledem k tomu, ze pouzitim toho naklapeciho loziska zaroven obesli problem
pozadavku sousosti obou vyvrtuto je to, o čom som písal nižšie, podľa mňa keď je hriadel uložená v trubke ramena na 2 ložiskách, a len jedno ložisko je výklopné a druhé pevné, súososť musí byť tak či tak 100% zachovaná, pretože ináč by odchádzalo to pevné ložisko, ktoré sa vyklopiť nemôže. Gryzly sem už viac krát písal, že kedysi na šikmom ramene preváral dorazovu misku a tým sa mu trochu pokrútila trubka ramena a potom mu vždy po pár kilometroch odchádzalo to malé pevné ložisko. Keby to bolo tak ako píšete, že v prípade nesúosti otvorov to to výklopné ložisko poberie, fungovalo by to tak i v tomto prípade.
Vzhledem k tomu, ze pouzitim toho naklapeciho loziska zaroven obesli problem
pozadavku sousosti obou vyvrtuto je to, o čom som písal nižšie, podľa mňa keď je hriadel uložená v trubke ramena na 2 ložiskách, a len jedno ložisko je výklopné a druhé pevné, súososť musí byť tak či tak 100% zachovaná, pretože ináč by odchádzalo to pevné ložisko, ktoré sa vyklopiť nemôže. Gryzly sem už viac krát písal, že kedysi na šikmom ramene preváral dorazovu misku a tým sa mu trochu pokrútila trubka ramena a potom mu vždy po pár kilometroch odchádzalo to malé pevné ložisko. Keby to bolo tak ako píšete, že v prípade nesúosti otvorov to to výklopné ložisko poberie, fungovalo by to tak i v tomto prípade.
-> Jarda: vo vlákne Rozborka vlečka si písal, že výklopné ložisko umožní pokrivenie hriadele v šikmom ramene. Ale dodal si, že jedine vtedy keď náprava niekde dostane riadnu ranu. No podľa mňa keď to dostane ranu, tak potom sa asi nie je čomu čudovať, že ložisko sa poškodí a potom ak sa od toho časom skriví aj hriadel, je už len následok.
Vieš mi to ale nejako bližšie popísať ako môže umožniť to výklopné ložisko 2306 vyklopenie hriadele, kedže to druhé ložisko 6205 je pevné? Podľa mňa to nie je možné, jedine za predpokladu že by sa ohla aj trubka ramena alebo sa nejako skrížilo a vyosilo aj ložisko 6205.
Vieš mi to ale nejako bližšie popísať ako môže umožniť to výklopné ložisko 2306 vyklopenie hriadele, kedže to druhé ložisko 6205 je pevné? Podľa mňa to nie je možné, jedine za predpokladu že by sa ohla aj trubka ramena alebo sa nejako skrížilo a vyosilo aj ložisko 6205.
-> COL: tak me odeslo po 120tis. km a na korozi... (kdyby se tam nedostala voda - asi vapkou, tak by tam bylo dodnes a to bylo nejake no name) vymenil jsem to dobre, protoze hluk sel ze spatne strany (jeste jsem se divil, jake je pekne), tak jsem musel udelat i tu spravnou stranu. Dal jsem tam kryte japonske Cx a zatim maji necelejch 30tis. km.
Ja kdyz si neoznacim buben a po sundani ho nandam pootočený, tak mi to kope. A potom nemohu vyresit tahnuti brzd - 4P mam po GO a brzdi to docela ostre, ale jednou to tahne doprava a podruhy do leva, takze uz podezrivam ten zadek, jak se to zrovna sejde... STK to prochazi prave vzdy s komentarem, ze ty bubny mam nejaky krivy.
-> Pilot 105: znam cloveka, co to ted bude delat, tak si radeji pockam na vysledek
ale myslim, ze by to vyresilo hodne problemu.
Ja kdyz si neoznacim buben a po sundani ho nandam pootočený, tak mi to kope. A potom nemohu vyresit tahnuti brzd - 4P mam po GO a brzdi to docela ostre, ale jednou to tahne doprava a podruhy do leva, takze uz podezrivam ten zadek, jak se to zrovna sejde... STK to prochazi prave vzdy s komentarem, ze ty bubny mam nejaky krivy.
-> Pilot 105: znam cloveka, co to ted bude delat, tak si radeji pockam na vysledek
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda: Jinak doporučuji Otíkovo sluchátka, ty válečky budou pěkně hučet.....;)
Třeba....
www.modikov.cz/sluzba.asp ?id=10&...
zkuste googla, určitě Vám najde něco ve Vašem okolí....
www.modikov.cz/sluzba.asp ?id=10&...
zkuste googla, určitě Vám najde něco ve Vašem okolí....
-> Jarda: -> COL: Doporučuji se obracet na firmy, které provádí zušlechťování, většinou provádí i rovnání.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Vzhledem k tomu, ze pouzitim toho naklapeciho loziska zaroven obesli problem pozadavku sousosti obou vyvrtu, tak bych z toho mel trosku obavu.... leda dat neco naklapeciho misto 6205tky. (Ja jsem spis kdysi uvazoval o naklapecim soudeckovem lozisku, ponevadz mi opakovane ta 2306 odesla)
Nicmene to rovnani hridelu mne zajima take :-)...
Nicmene to rovnani hridelu mne zajima take :-)...
-> Sepp: Sehnat se to nechá...ale katalogová cena byla už za totáče raketa..ale určitě nechá...
Hřídele na vlečku jsou ještě k sehnání, nebo by stálo za to uvažovat o výrobě?
-> Syny: tak dobre, váleckove s kulickama - radialne axialni - stoji neco okolo 800,-kc od ZVL a jen tam bude potreba vypodlozit o cca 2mm
ale me zajíma, kde by dokazali vyrovnat hridele... diky "dobre zvolenemu" vyklopnemu lozisku jsou vsechny ohnute, sisateji bubny a vymackavaji se unasece...
ale me zajíma, kde by dokazali vyrovnat hridele... diky "dobre zvolenemu" vyklopnemu lozisku jsou vsechny ohnute, sisateji bubny a vymackavaji se unasece...
-> minno: No kdyby mel tatru tak nemusi zatacet, pac tatra projede vse.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: a mne to nedošlo.