skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elsa
nemá niekto tip kde stiahnuť 3,7 elsu čo beží pod win7 64bit? dakujem
-> saskyn2: dakujem , išlo o množstvo a normu oleja , patrí tam aká viskozita ? 5w/30?
-> suri: Bohužel obrázky sem nevložím, ale snad to zvládneš i bez toho
Výměna olejového filtru
Vozy se zážehovým motorem
Vozy s výměnným filtrem oleje
Potřebné speciální nářadí, kontrolní a měřicí přístroje a pomocné prostředky
t Klíč na olejový filtr
– Olejový filtr povolit a demontovat (dle umístění filtru popř. demontovat kryt motoru) → Příslušný motor; opr. sk.10.
– Očistit těsnicí plochu na motoru.
– Lehce naolejovat gumové těsnění.
– Našroubovat nový filtr a ručně jej dotáhnout.
– Vyzkoušet po doplnění oleje těsnost motoru za provozní teploty.
Vozy s motorem 3,6/191 kW
– Vyšroubovat výpustný šroub -1-.
– Nechat vytéci motorový olej do zachycovací vany pro olej.
– Vyšroubovat těleso olejového filtru -3- pomocí klíče na olejový filtr.
– Vyměnit vložku olejového filtru -4-.
– Vyměnit těsnicí kroužky -2- a před montáží je naolejovat.
– Našroubovat výpustný šroub -1- a utáhnout 10 Nm.
Vozy se vznětovým motorem
Potřebné speciální nářadí, kontrolní a měřicí přístroje a pomocné prostředky
t Klíč na olejový filtr -3417-, resp. klíč 36 nebo 32
Pro motory TDI CR (Common Rail)
– Vyšroubovat šroub -šipka-.
– Uvolnit a dát stranou elektromagnetický ventil -1- včetně držáku.
– Uvolnit a dát stranou vedení -2-.
Pokračování pro všechny vozy
– Uvolnit uzávěr -1-.
– Vyměnit O-kroužek -2- a vložku filtru -3-.
Upozorněnít Před montáží lehce potřít těsnicí kroužek čistým motorovým olejem.
t Dbát předpisů o likvidaci odpadů!
– Utáhnout uzávěr -1-.
Utahovací moment uzávěru: 25 Nm
Vozy se zážehovým motorem
Vozy s výměnným filtrem oleje
Potřebné speciální nářadí, kontrolní a měřicí přístroje a pomocné prostředky
t Klíč na olejový filtr
– Olejový filtr povolit a demontovat (dle umístění filtru popř. demontovat kryt motoru) → Příslušný motor; opr. sk.10.
– Očistit těsnicí plochu na motoru.
– Lehce naolejovat gumové těsnění.
– Našroubovat nový filtr a ručně jej dotáhnout.
– Vyzkoušet po doplnění oleje těsnost motoru za provozní teploty.
Vozy s motorem 3,6/191 kW
– Vyšroubovat výpustný šroub -1-.
– Nechat vytéci motorový olej do zachycovací vany pro olej.
– Vyšroubovat těleso olejového filtru -3- pomocí klíče na olejový filtr.
– Vyměnit vložku olejového filtru -4-.
– Vyměnit těsnicí kroužky -2- a před montáží je naolejovat.
– Našroubovat výpustný šroub -1- a utáhnout 10 Nm.
Vozy se vznětovým motorem
Potřebné speciální nářadí, kontrolní a měřicí přístroje a pomocné prostředky
t Klíč na olejový filtr -3417-, resp. klíč 36 nebo 32
Pro motory TDI CR (Common Rail)
– Vyšroubovat šroub -šipka-.
– Uvolnit a dát stranou elektromagnetický ventil -1- včetně držáku.
– Uvolnit a dát stranou vedení -2-.
Pokračování pro všechny vozy
– Uvolnit uzávěr -1-.
– Vyměnit O-kroužek -2- a vložku filtru -3-.
Upozorněnít Před montáží lehce potřít těsnicí kroužek čistým motorovým olejem.
t Dbát předpisů o likvidaci odpadů!
– Utáhnout uzávěr -1-.
Utahovací moment uzávěru: 25 Nm
Vypuštění nebo odsátí motorového oleje; výměna olejového filtru a naplnění motorového oleje
Potřebné speciální nářadí, kontrolní a měřicí přístroje a pomocné prostředky
t Přístroj na zachycování a odsávání použitého oleje např. -V.A.G 1782-
Upozorněnít Výměnu motorového oleje provádět pokud možno za provozní teploty motoru.
t Bezpodmínečně zachovávat příslušné předpisy o olejovém hospodářství a likvidaci použitých olejů!
t Čištění a opětné použití olejových filtrů je nepřípustné!
– Sejmout uzávěr oleje.
– Motorový olej odsát přístrojem na zachycování a odsávaní použitého oleje
nebo
– Demontovat spodní kryt.
– Vyšroubovat vypouštěcí šroub a vytékajicí olej zachytit do příslušné nádoby.
UpozorněníVypouštěcí šroub vždy vyměnit.
– Našroubovat nový vypouštěcí šroub s těsnicím kroužkem a utáhnout 30 Nm.
– Vyměnit olejový filtr → kapitola.
– Nalít olej podle dané specifikace → záložka.
Množství olejové náplně
Normy motorových olejů VW
Zážehové motory Přibližné množství oleje s výměnou olejového filtru (l) VW normy motorových olejů
QG1 QG2
1,4 l/92 kW TSI CAXC 3,6 VW 504 00 VW 502 00
1,8 l/112 kW TSI CDAB 4,6 VW 504 00 VW 502 00
1,8 l/118 kW TSI BZB
CDAA 4,6 VW 504 00 VW 502 00
2,0 l/147 kW TSI CCZA 4,6 VW 504 00 VW 502 00
3,6 l/191 kW CDVA 5,5 VW 504 00 VW 502 00
Upozorněnít Uvedené specifikace musí být uvedeny na obalu samostatně nebo společně s jinými specifikacemi.
t U vozů bez proměnných servisních intervalů „QG2“ mohou být oleje při doplnění vzájemně míchány.
Vznětové motory Přibližné množství oleje s výměnou olejového filtru (l) VW normy motorových olejů
QG1 QG2
1,6 l/77 kW TDI CR CAYC 4,3 VW 507 00 VW 507 00
1,9 l/77 kW TDI PD BXE 3,8 VW 506 01, VW 507 00 VW 505 01
1,9 l/77 kW TDI PD-DPF BLS 4,3 VW 507 00 VW 507 00
2,0 l/103 kW TDI PD-DPF BMP 4,0 VW 507 00 VW 507 00
2,0 l/103 kW TDI PD BKD 3,8 - VW 505 01
2,0 l/103 kW TDI CR CLJA 4,3 - VW 507 00
2,0 l/103 kW TDI CR CFFB 4,3 VW 507 00 VW 507 00
2,0 l/125 kW TDI CR CBBB 4,0 VW 507 00 VW 507 00
2,0 l/125 kW TDI CR CFGB 4,0 VW 507 00 VW 507 00
Upozorněnít Uvedené specifikace musí být uvedeny na obalu samostatně nebo společně s jinými specifikacemi.
t U vozů bez proměnných servisních intervalů „QG2“ mohou být oleje při doplnění vzájemně míchány.
Ve výrobě je motor naplněn kvalitním olejem, který lze použít celoročně s výjimkou oblasti s extrémním klimatem.
– Uzávěr oleje opět nasadit.
– Nastartovat motor a zkontrolovat na těsnost.
– Zkontrolovat znovu stav hladiny oleje v motoru a případně olej doplnit → kapitola.
– Je-li olej opět doplňován, vyčkat min. 3 minuty a potom zkontrolovat hladinu oleje → kapitola.
– Namontovat spodní kryt.
UpozorněníPro zamezení poškození katalyzátoru nesmí hladina oleje přesáhnout značku -max- → kapitola.
Potřebné speciální nářadí, kontrolní a měřicí přístroje a pomocné prostředky
t Přístroj na zachycování a odsávání použitého oleje např. -V.A.G 1782-
Upozorněnít Výměnu motorového oleje provádět pokud možno za provozní teploty motoru.
t Bezpodmínečně zachovávat příslušné předpisy o olejovém hospodářství a likvidaci použitých olejů!
t Čištění a opětné použití olejových filtrů je nepřípustné!
– Sejmout uzávěr oleje.
– Motorový olej odsát přístrojem na zachycování a odsávaní použitého oleje
nebo
– Demontovat spodní kryt.
– Vyšroubovat vypouštěcí šroub a vytékajicí olej zachytit do příslušné nádoby.
UpozorněníVypouštěcí šroub vždy vyměnit.
– Našroubovat nový vypouštěcí šroub s těsnicím kroužkem a utáhnout 30 Nm.
– Vyměnit olejový filtr → kapitola.
– Nalít olej podle dané specifikace → záložka.
Množství olejové náplně
Normy motorových olejů VW
Zážehové motory Přibližné množství oleje s výměnou olejového filtru (l) VW normy motorových olejů
QG1 QG2
1,4 l/92 kW TSI CAXC 3,6 VW 504 00 VW 502 00
1,8 l/112 kW TSI CDAB 4,6 VW 504 00 VW 502 00
1,8 l/118 kW TSI BZB
CDAA 4,6 VW 504 00 VW 502 00
2,0 l/147 kW TSI CCZA 4,6 VW 504 00 VW 502 00
3,6 l/191 kW CDVA 5,5 VW 504 00 VW 502 00
Upozorněnít Uvedené specifikace musí být uvedeny na obalu samostatně nebo společně s jinými specifikacemi.
t U vozů bez proměnných servisních intervalů „QG2“ mohou být oleje při doplnění vzájemně míchány.
Vznětové motory Přibližné množství oleje s výměnou olejového filtru (l) VW normy motorových olejů
QG1 QG2
1,6 l/77 kW TDI CR CAYC 4,3 VW 507 00 VW 507 00
1,9 l/77 kW TDI PD BXE 3,8 VW 506 01, VW 507 00 VW 505 01
1,9 l/77 kW TDI PD-DPF BLS 4,3 VW 507 00 VW 507 00
2,0 l/103 kW TDI PD-DPF BMP 4,0 VW 507 00 VW 507 00
2,0 l/103 kW TDI PD BKD 3,8 - VW 505 01
2,0 l/103 kW TDI CR CLJA 4,3 - VW 507 00
2,0 l/103 kW TDI CR CFFB 4,3 VW 507 00 VW 507 00
2,0 l/125 kW TDI CR CBBB 4,0 VW 507 00 VW 507 00
2,0 l/125 kW TDI CR CFGB 4,0 VW 507 00 VW 507 00
Upozorněnít Uvedené specifikace musí být uvedeny na obalu samostatně nebo společně s jinými specifikacemi.
t U vozů bez proměnných servisních intervalů „QG2“ mohou být oleje při doplnění vzájemně míchány.
Ve výrobě je motor naplněn kvalitním olejem, který lze použít celoročně s výjimkou oblasti s extrémním klimatem.
– Uzávěr oleje opět nasadit.
– Nastartovat motor a zkontrolovat na těsnost.
– Zkontrolovat znovu stav hladiny oleje v motoru a případně olej doplnit → kapitola.
– Je-li olej opět doplňován, vyčkat min. 3 minuty a potom zkontrolovat hladinu oleje → kapitola.
– Namontovat spodní kryt.
UpozorněníPro zamezení poškození katalyzátoru nesmí hladina oleje přesáhnout značku -max- → kapitola.
nikto?
Neskenol by ste mi niekto stránku kde je písaná výmena oleja a filtra na superb 3,6FSI alebo Passat? aj z normou a viskozitou oleja + koľko ho tam ide ,Ďakujem
-> suri: co přesně potřebuješ? kdyžtak SZ
nemohol by ste mi aspoň pozrieť niečo okolo stropnej lampy - octa roomster ? Ďakujem
neviete niekto kde je kompletná funkčná elsa škoda - vw - seat - audi?