Bufik

prohledat
119 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 08.12.2009 do 02.01.2025, založil/a I-Ionzalo
řadit dle data
15:52:16
02.01.2025
Juraj4522
Už sa mi to podarilo rozbehnúť aj bez ovládania bufik naštartuje a ide ale iba kým zhavi keď vypne zhavicku tak vypne aj čerpadlo
12:07:02
01.01.2025
StepaNoFUN
11:23:46
01.01.2025
Juraj4522
Len ja mám ešte navyše oproti tomu ako je originál schéma ešte nejaké relé vedľa svorkovnice červený na lavej strane + modrý úplne na ľavo - žltý keď pripojím +tak sa rozbehne ventilátor zhavenie viem pustiť tým relatkom na ľavej strane ale na všetkých kabloch na jednotke mám + ani jeden kábel není - a aj na kabloch na cerpadle namerané len + a stalych nezapina/vypína aby čerpadlo ťukalo keď ho skúsim napriamo mimo jednotku tak tuka a naftu dáva asi bue ťa jednotka KO alebo niečo blbo zapojené keďže do jednotky mi nejde -pol
zvětšit Bufik - obrázek od Juraj4522 vložen 01.01.2025 11:23:46
upraveno 3x, naposled 01.01.2025 11:27:04
23:48:06
31.12.2024
StepaNoFUN
-> Juraj4522: najdi si schema k T815. Nejsem u pc, abych to sem dal.

Na 99% to bude stejny - napajeni na jednotku, spinac startu, prepnuti na 50%,

Vic vstupu to nebude mit. Jestli tam je 5 dratu, tak je to hodne...

Urcite to neovlada cerpadlo. Ma to svoji jednotku a ta si to ridi vsechno. Ty ji jen davas informace.

Jo. Jen si u tohohle bufa nejsem jistej, jestli si palivo umi nasat. T815 ma pomocnou nadrz nad nim..

U Avie jsem mel jen nastavbu na likvidaci. Takze jsem to nezkoumal.
upraveno 1x, naposled 31.12.2024 23:52:51
23:39:53
31.12.2024
Juraj4522
Áno je to 12v a X7-1M a čo som pozeral videá tak vetrák tam stále rovnaké otáčky

A 1 a 2 stupeň nejako ovláda čerpadlo že týka rýchlejšie a pomalšie ale nikde není schéma ako to zapojiť bez toho panelu a neviem k tomu bufiku nič nájsť
23:26:32
31.12.2024
StepaNoFUN
-> Petrson: do Avii. Do nastaveb, takzvanych babosedu... Bylo to nacpany ve schodu.

Pokud bude chodit, asi bych v tom nevidel problem. Vykon to ma slusnej, funguje to. Problem asi bude na to sehnat 12V jednotku a svicku. Uz to nebude asi uplne bezne dostupny.

Kazdopadne, ten panel fakt je vykon 100%, 50%, zapnuto a vypnuto. Takze by sel nahradit 3polohovym spinacem. Origo byl vypinac a 2polohovej spinac. Na T148, kde to bylo v podstate jen v jinym obalu to byla bosarna.

Btw - nechcipat z vykonu 50%. Pred chcipnutim nechat alespon 5 (lepe vic jak 10) minut nechat jet na plnej vykon a az pak vypnout. Sam se dochladi. Ale na vykon 50% se zanasi sazema, ktery na 100% vykon odhorej.
upraveno 1x, naposled 31.12.2024 23:35:40
22:22:55
31.12.2024
Petrson
-> Juraj4522 31.12.24 19:20:26: přesně jak píše -> StepaNoFUN: . Odvozenina od T815. Dával se hodně do Avii.

Jen nevím zda nevzít něco modernějšího. Přeci jen pokrok jde dál4
21:05:15
31.12.2024
StepaNoFUN
-> Juraj4522: to vypada podle ty bidiny fotky jako bufik z tatry, jen na 12V. Jestli jo, tak ten panel je jen prepinac rychlosti vetraku a vypinac...
19:20:26
31.12.2024
Juraj4522
Čaute neviete niekto ako tento bufik zapojiť ? Lebo schémy čo som našiel tak sú s tým panelom a ja panel nemám
zvětšit Bufik - obrázek od Juraj4522 vložen 31.12.2024 19:20:26
23:01:01
08.01.2016
StepaNoFUN
Aha. První stupeň jsem měl na mysli že se jedná o snížený výkon. Pokud je to opačně a za první stupeň je považován vysoký výkon, tak je to v pořádku. ;-)
18:06:22
08.01.2016
varok
Daucy: takový bufík jsem před pár dny prodal, taky na 24V. Neměl jsem originál ovládací panýlek, ale to co píšeš je úplně normální. Tyhle bufíky se musí žhavit asi těch 15 sekund. Potom zapnout na vyšší otáčky, teď nevím který to je stupeň, asi ten druhý. To se musí chvíli nechat běžet na ten vyšší výkon, stačí asi 5-10minut a až teprve potom přepnout na nižší výkon. Je to normální, ten radiátor uvnitř se musí totiž pořádně prohřát, protože když se pustí hned ze startu bufík na nižší výkon, tak je jakoby přechlastaný naftou z čerpadla, která se musí nejdříve vypálit.
20:21:45
27.12.2015
varok
Dobrý večer, starý mechanický bufík jsem už prodal. Nedávno jsem sehnal jiný, už ten novější typ. V Tatrách 815 bývaly X7-1M, já jsem koupil nevědomky X7-A. Vypadá úplně stejně, ale má pár odlišností. Navíc mi tam chybí ventilátor na vstupu(oproti verzi X7-1M má ventilátor zvlášť), bohužel nevím jaký tam má být. Na netu jsem o tomhle bufíku nenašel téměř nic. Nezná prosím někdo tuhle verzi? Děkuji
20:07:10
24.11.2015
Shader
-> DAUCY: S tímhle bufíkem jsem si taky užil 3 Mimo jiné tam byl i podobný problém s tím, že chytnul na pár minut a pak zhasnul. Tuším, že problém byl v otáčkach čerpadal, respektive v rychlosti dávkování. Ještě ho mám doma na 24V + jeden na 12V a nějaké nahradní díly, kdybys měl zájem 3
20:02:24
24.11.2015
DAUCY
Tkže bufik som rozobral, bol čistý. Jedine na tom disku na rozprašovači bola jemnučka vrstva černoty. Celý som ho vyutiral technickým benzínom a poskladal. Výsledok taký istý... Ale ked ho štartujem na prvý stupeň tak ide.. Takže ostava mi len štartovať ho na prvý stupeň a po asi 5min ked sa prehreje tak prepnem na druhý a už neskape...
20:35:19
23.11.2015
DAUCY
-> Stepan FUN: díky za rýchlu odpoveď, poistkou to asi nebude lebo čerpadlo nafty beží ďalej aj ked to zhasne... takže jedine rozobrať a vyčistiť? po vyšrobovani žhaviča som sa doňho pozrel a vyzra celkom čisto no do celej komory nevidím...
20:29:49
23.11.2015
StepaNoFUN
-> DAUCY: Tepelná pojistka (vadná, špatně nastavená), nebo je vevnitř prostě zanešenej. Jde to rozebrat a vyčistit, ale většinou to na tatrách řeším výmenou kus za kus (repas).
20:23:16
23.11.2015
DAUCY
Přesunuto z tématu bufik 6bon-3...

Čaute, mám problém s týmto bufíkom. Štartujem ho tak že 10s držím žhavenie a potom zapnem druhý stupeň a žhavenie držím až kým nepočujem že horý (cca dalších 10-15s). Pekne nakopne začne duniť ale po 2 až 3 minútach skape proste ticho a z výfuku sa valí biely dym. Nevieťe čo stým???

Výfuk je 1,2m dlhý priemeru 80mm, sanie je bez filtra no skušal som to aj tak že som sanie prekril handrou a vysledok taký istý. Ešte som si všimol že z vyfuku kvapká nafta ale to je možné že sa tam dostala vtedy ked zhasol plameň a kým som to prepol na vetranie prešlo aj 20s.

dakujem za rady
09:00:26
28.01.2014
varok
Už tam mám danou tu hliníkovou, ale sehnal jsem jen průměr 80mm. Když tam nemám alespoň hadr na sání, tak to hrozně bubnuje do výfuku, nevím proč. Když tam je hadr, tak to taky bubnuje, ale jen trochu.
12:59:31
27.01.2014
StepaNoFUN
-> varok: Filtr tam co vím žádnej není. Každopádně s provozováním bufa na poloviční výkon opatrně. Měl by alespoň jednou denně běžet minimálně hodinu na plnej výkon. Nejlépe chvíli po zapálení a před vypnutím tak tu hodinu. Aby se vypálily nahromaděný saze. Hadice na vejfuk se nechá koupit originál.
upraveno 1x, naposled 27.01.2014 13:00:54
10:51:26
27.01.2014
varok
Dobrý den, chtěl bych opět poprosit o pomoc. Mám bufíka 6CON3, už jsem tady několikrát psal. Už jsem ho zprovoznil, sice na ten poloviční výkon ještě dost hulí, ale to už moc neřeším. Když se zahřeje, třeba i 1hodina na poloviční chod, tak to hulí minimálně. Problém je v tom, že mám jako výfuk zatím provizorně takovou tu hliníkovou flexibiní hadici, jako sem dávala fotky Discovera. Mám ji ale hned na bufíku. Teplotu asi zvládne, ale problém mám v tom, že po nastartování bufíku mi to hrozně střílí do výfuku, tudíž i do té hadice a potom to trhá tu hadici. Už ji mám dost otrhanou. Když dám před sání nějaký hadr, tak je to lepší a už to moc nestřílí. Nevíte prosím, čím to je? Musí být u sání nějaký vzduchový filtr?
14:36:04
22.12.2013
Vojtisek
-> Stepan FUN: takže zhavička bude zasraná, stačilo vyčistit a jede to jak má, po zapálení směsi termostat vypne přívod proudu do žhavičky. Mám ale problém, že když kohoutkem na nádrži otočím do polohy "plný průtok", tak mi začně bufík střílet sáním ven.
22:05:30
10.12.2013
Milan 136
-> Gryzly: nic novýho1
zvětšit Bufik - obrázek od Milan 136 vložen 10.12.2013 22:05:30
21:50:32
10.12.2013
Gryzly
-> Vojtisek: Jsem si říkal co je na té nádrži divný a pak mi došlo že je naopak.
13:08:04
07.12.2013
Vojtisek
-> Stepan FUN: podle příručky tam je termostat, tak ho prověřím, zda -li funguje
zvětšit Bufik - obrázek od Vojtisek vložen 07.12.2013 13:08:04
12:15:09
07.12.2013
StepaNoFUN
-> Vojtisek: Ale měla by tam bejt nějaká elektronika (relé s časovým spínačem), který po nějaký době od startu tu žhavičku odpojí. A to relé může zůstat třeba přilepený. Zkus si dát zkoušečku na žhavičku a sledovat jak dlouho po startu (nebo jestli vůbec) se vypne.
12:02:25
07.12.2013
Vojtisek
-> Stepan FUN: žhavička vypadá že je zapojena originálně
12:00:51
07.12.2013
StepaNoFUN
-> Vojtisek: V tom případě se tomu Tvýmu zdroji může o 9A trvale jenom zdát. ;-) Pokud má teda bufík odběr 4A a není tam někde něco blbě (jako třeba trvale zapojená žhavička - měla by po startu vypnout).
11:57:18
07.12.2013
Vojtisek
-> Stepan FUN: 11,2 V
20:43:41
06.12.2013
StepaNoFUN
-> Vojtisek: Vykašli se na proud. Změř napětí ve chvíli, když běží bufík jenom na zdroj. ;-)
20:40:46
06.12.2013
Vojtisek
-> Stepan FUN: mám,když zapojím bufík jen do zdroje a dám tam multimetr (chci měřit proud), tak se to rozběhně a začne topit.
20:38:35
06.12.2013
StepaNoFUN
-> Vojtisek: Máš multimetr?
20:30:05
06.12.2013
Vojtisek
-> Stepan FUN: tak to chvilku jede a pak to přestane žhavit (nejde slyšet "plameny") a ventilaotr se spomalí, celé se to jako by přepne do úsporného režimu
upraveno 2x, naposled 06.12.2013 20:36:50
20:29:19
06.12.2013
StepaNoFUN
-> Vojtisek: A když při běhu (po nažhavení a zapálení) toho bufa baterku odpojíš?
18:49:00
06.12.2013
Vojtisek
-> Stepan FUN: takže to fachá, jen musí být zdroj napojen na baterii2
21:18:28
04.12.2013
Vojtisek
-> Stepan FUN: vyzkoušíme, uvidíme, zatím děkuju4
20:05:07
04.12.2013
StepaNoFUN
-> Vojtisek: Jenom větrák bude mít ty 4A (pro představu větrák chladiče z 742 má jestli se nepletu odběr 8A, takže by to i odpovídalo). Ale něco ho musí zapálit. A tím něčím je žhavící svíčka... A ty mívá odběr většinou daleko vyšší. Zkus to co jsem Ti psal. Pak se uvidí.
17:20:56
04.12.2013
Vojtisek
-> Stepan FUN: to jako ten bufík bere víc než 4A, i když je to uvedeno na štítku? Jen pro info, je to bufík z Tatry 603, benzínový bez čerpadla
17:58:57
03.12.2013
StepaNoFUN
-> Vojtisek: 4A bude žrát bufík jako takovej (větrák, čerpadlo). To by odpovídalo. Ale se žhavičkou se do 4A nevejdeš ani náhodou. Ta bude brát 8-10 samotná.

Takže jak píšu - zapojit na baterku, nažhavit, nechat zapálit a pak připojit zdroj paralelně k baterii (+ na + a - na - neboli jako kdybys tam připojoval nabíječku) a baterii následně se zapnutým zdrojem odpojit. A musí to fungovat. Případně ji nemusíš ani odpojovat a ta baterka nemusí bejt nic moc novýho. Je potřeba aby pokryla nedostatek proudu při žhavení a zdroj ji následně dobije pro příští start...

-> Ultim: Nevěřím, že zdroj, kterej má psanejch 13,8V bude střídavej. ;-) To by bylo 12, 14, či něco podobnýho. Tohle bude klasickej usměrněnej a stabilizovanej zdroj, pro napájení elektroniky. Navíc na střídavej by mu vysílačka fakt nefungovala. ;-)
upraveno 1x, naposled 03.12.2013 18:02:04
11:50:19
03.12.2013
Ultim
-> Vojtisek: Tak pokud je tam "vlnka" ~ pred tim 13.8V, tak je to stridavy zdroj. Budes potrebovat 4ks usmernovacich diod a 4kousky cokolady. Pak si jednoduse vyrobis:

www.google.cz/search?clie nt=ope...
19:47:20
02.12.2013
Vojtisek
-> castrol: vše max. 4A dědečku3
19:33:55
02.12.2013
castrol
-> Vojtisek: a kolko do zere chlapecku ?
18:49:01
02.12.2013
Vojtisek
-> Nwkt: no teď ho u sebe nemám, jsem v Brně ale vím, že ventilátor se mi spustí i na vybitou baterii ale tady se to jako sekne
18:26:50
02.12.2013
Nwkt
-> Vojtisek: To je na něm taky napsaný
18:26:01
02.12.2013
Lukyn742
-> Vojtisek: A co to je za zdroj ?
18:23:55
02.12.2013
Vojtisek
-> Nwkt: asi je, třeba to fakt dává střídavý8
18:00:28
02.12.2013
Nwkt
-> Vojtisek: Tak není důvod aby to nešlo
17:57:12
02.12.2013
Vojtisek
-> Nwkt: 9A
17:54:57
02.12.2013
Nwkt
-> Vojtisek: Zdroj dává kolik A?
17:27:57
02.12.2013
Vojtisek
-> Stepan FUN: no hele na bufíku je napsáno 4A, přičemž když je to napojený na zdroj, tak to vrčí jako by to bylo zaseklé a když vypnu větrák při zhavení, tak mi tam začne desně rychle cvakat relé
21:25:08
01.12.2013
StepaNoFUN
-> Vojtisek: Odpor je kravina... Spíš těch 12A ze zdroje buď není 12A, nebo je to málo. :-) Když nažhavíš, zapálíš bufa, tak to zkus na chviličku připojit paralelně a pak odpojit baterku. Mělo by to jet...
Extreme Tyres