Bufik

prohledat
119 příspěvků (zobrazeno 101 až 119) od 08.12.2009 do 02.01.2025, založil/a I-Ionzalo
řadit dle data
22:33:58
12.10.2010
Discovera
Hlučnost je hodně závislá na prodloužení jak nasávaného, tak i spalovaného vzduchu (hlavně spalovaného....stačí filtr do škodovky s filtrboxem a je ticho). Následně výstup teplého vzduchu...tam to není tragické, ale 30čísel neuškodí....Důležité je nezúžovat výfukovou trubku..raději o číslo větší...postačí hliníková roztahovací roura co se dá koupit na digestoř třebas v OBI....teplota to neroztaví. Ta následně nesmí být delší než 5m (to je maximum a spíše škodí vložce)...nejlépe 3m nebo méně....nedělat velké ohyby (víc jak 90st).



V neposlední řadě jde o stav samotného topení...jestli je to vrak s propálenou vložkou nečekej zázraky.....
21:41:02
12.10.2010
pistaa
-> Discovera: da sa pri tom ako idu spat? ake su hlucne? dik
17:54:01
12.10.2010
Discovera
-> Klubko_: Výhradně nafta jak píše petr.s je přeci jen spolehlivější (ikdyž občas to zakouří, když je zasraná nebo špatná žhavící svíčka) samotný bufík je výkonější než benzínový 12V...ta 815-ka co tam na aukru je má 8300W a to už i oproti V3S je o něco výkonější. Já mám z ventry a tu 815ku a po GO (V3S) je k nezaplacení...hučí jen když mám špatný (krátky) spalovaný přívod vzduchu. 30cm přívod ohřívaného, ale také neuškodí...pak je bufík nádherně tichoučký a jemně ševelí. Dal bych ti jeden (mám 3 nové V3S a jednu novou 815), ale za ty nové kousky jsem musel zaplatit:-( takže ty bych zadara nedal.....nicméně jsem nechtěl dopusti, aby zkončily ve šrotě.....byly původně zabalené a mastné původním olejem i s nějakou skladovou kartou 6
14:47:45
09.10.2010
petr s
-> Klubko_: Ta nafta je spolehlivější a nebudou ti vadit tolik výpary z nádrže
14:01:00
09.10.2010
Klubko_
13:59:47
09.10.2010
Klubko_
-> petr s: v cem shledavas vyhodu? Rikam si, ze i kdyby to benzinovy melo drazsi provoz, tak me tech par hodin topeni za vikend asi nezabije.
13:53:47
09.10.2010
petr s
-> Klubko_: Čekej na naftu
13:42:12
09.10.2010
Klubko_
tusi nekdo, jakou to ma spotrebu? Z

acinam nad tim premyslet do garaze. A nevim, esi sahnout po tomhle, nebo vyckavat na naftovy napr. V3S.

U techto 2 shledavam vyhodou 12V napajeni, ale nevim, esi to nebude mit vyrazne drazsi provoz, jak naftovy.



aukro.cz/item1260144220_b enzinove_topeni_tatra_603. html

aukro.cz/item1261390753_t openi_tatra_603.html
00:35:28
11.02.2010
sliwowitz
-> Majklsto: nakoniec bola chyba v cerpadle, obe (divne) davali menej paliva nez bolo treba... v mojej prirucke nepisali, kde sa cerpadlo steluje, nasiel som to az v inej knihe...

takze bufik uz hajcuje jak besny...
13:05:09
08.02.2010
Majklsto
-> sliwowitz: spalovacia komora zvnútra je čistá?predsa ked v nom ten benzín horí tak sa teplo niekam odvádzat musí, alebo horí iba na nejaký minimálny výkon
00:22:25
06.02.2010
sliwowitz
panstvo, vedel by mi niekto poradit? Mam benzinovy bufik bn4/1. Spravil som komplet rozborku, vycistil som ho, nastavil odtrhy na prerusovacoch, vzdialenost kontaktov na iskrozhaviacej sviecke vsetko podla prirucky... Vyskusal som ho zapnut, chyta pekne, behom par sekund mozem vytiahnut kabel od zhavenia, hori, iskru hadze, nezhasina, necmudi, necitit ani nespaleny benzin... Problem je v tom, ze absolutne nehreje... V garazi mam asi +5°C, po 15 min. prevadzky si na nom ani neohrejem ruky. Cerpadlo benzin dava (skusal som dve), regulacny termospinac (ten co ma byt v kanale vykur. vzduchu) mam vyskratovany.

V com moze byt problem?

benzin mam vo flaske od rumu vyssie nez cerpadlo, zavzdusnene snad nebude, nejake mnozstvo benzinu (neviem ci dostatocne) dava...
12:01:26
09.01.2010
petr s
11:51:02
09.01.2010
StepaNoFUN
-> I-Ionzalo: Když si vzpomenu, tak zkusím v práci dohledat... Mělo by tam bejt kompletní schéma k PV3S... Když neseženeš během víkendu, v pondělí se mi připomeň nejlíp SZ.
19:20:23
08.01.2010
Bobesh
-> I-Ionzalo: Zkus Vojtíka.
19:00:19
08.01.2010
I-Ionzalo
Zdar pánové... nemá někdo schéme zapojení ovlvládacího panelu k bufiku? Jde mi jen o připojení ovládacího panelu k bufíku viz. obrázek. Moc by mi to pomohlo...
zvětšit Bufik - obrázek od I-Ionzalo vložen 08.01.2010 19:00:19
23:30:21
08.12.2009
Klubko_
ze zdejsich clenu tim v garazi uz topi Nouf a v blizke dobe bude topit Discovera. Oba maj horkovzdusnyho bufika z Praga V3S Spotreba myslim 0,6l/h na plnej vykon. Topi to tak, ze po zahrati prepne na 1/2 vykon a v garazi je na tricko. Docela to huci.
21:54:38
08.12.2009
myschaak AZNP K.Hora
(když bufík nechytne, je to jako když u tanku pustíš zadýmování)… takhle jsem vyzvedl jednou v Břehách 815ku z opravy....už bylo chladnějc a tak jsem si přitopil....v Přelouči na světlach jsem pustil výstažný a utekl z kabiny jelikož v kabině nebylo vidět....lidi čuměli co se děje,jsem měl štěstí že nikdo nezavolal hasiče3 3 3
19:10:24
08.12.2009
StepaNoFUN
No v garáži jsem to nezkoušel... Ale každopádně pokud bys to chtěl řešit, tak je lepší než tahat radiátory (autobus má bufa kterej ohřívá vodu) shánět bufíka třeba z Tatry. Ten ohřívá přímo vzduch... Jinak jsem kdysi měl v náklaďáku (Praga UV80, bufík WEBASTO) bufa do vody o výkonu 7,5kW (klasický Petry kamna maj cca 4kW) a spotřeba byla přibližně 1l na hodinu při plným výkonu, 0,5l na hodinu při polovičním (přepínal se automaticky pokud ohřál voodu na cca 65-70°C)

Jenom když to spočítáš tak nevím jestli se to vyplatí... Pokud bys dal 4 přímotopy (2000W), tak spotřeba bude 8kWh na hodinu, což při plný sazbě (3Kč za kilowathodinu) představuje přibližně 24Kč... A odpadnou Ti starosti s naftou, zdrojem, svíčkama, kraválem, smradem (když bufík nechytne, je to jako když u tanku pustíš zadýmování)... A cena jednoho přímoopu se pohybuje od cca 600Kč... Takže pokud máš možnost elektriky, tak bych asi bufa vynechal...
18:10:14
08.12.2009
I-Ionzalo
Zkoušel už někdo topit v garáži bufikem ( např. z busu)? Nevíte jestli se to oplati a jakou to má spotřebu/výhřevnost?
Extreme Tyres