skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak na plastizol?
-> VeTëV: jjj já pouzivam taky nekdy.. dláto... nebo škrabák :)))
tak letlampou ...to jsem se upsal...ale třeba PB hořákem,nebo horkovzduškou - stejně je to střašná práce.
Nejlepší je to nechat někoho udělat:-)
Nejlepší je to nechat někoho udělat:-)
-> favo110lrs: pak spachtle a loupat

-> Labros: nn to jen nahřeješ...
letlampou? to hoří jak papír, ne??
-> charon: Přesně tak, pořádně ostré dláto a jde to samo.
na flexu ten hrubý drátěný kartáč-takové ty copánky,dobře zabalit hlavu aby jsi toho neměl plný kadeře a jedem.silnější vrstvy,nebo vůbec lepší nejdřív to vzít letlampou a špachtlí a pak dočistit tou flexou.Hnusná práce,fuj,už to nechci dělat..
-> Magiver: přesne tak

Tak díky všem za jejich informace a zkušenosti. Jsem doufal, že se tu objeví způsob, který by byl tak nějak méně pracnější, ale to bych asi chtěl mnoho... holt se musím vybavit ostrými dláty a hromadou trpělivosti...

Siroky stary ostry dlato a slaby ostry stary dlato a malou palicku, tom sme to davaly dolu z tatovyho facka, z moji shade i z myho golfa. A da sa, obcas se dlkato pribuosi a jde to pekne.
Znám loni jsem škrábal celou podlahu odspoda na 120, je to prototyp tak se to vyplatilo ale byly to tři sakra dlouhé dny od rána do večera jsem škrábal a škrábal. A stejně mi písek nevzal všechno pak jsem po opískování ještě dočišťoval.

-> Magiver: no nevim ale skoro kazdy jsme to takhle delali nevim co jineho vymyslet, na brigade jsem gumoasfalt opaloval let lampu pekne sem se tech sracek nadychal a trvalo mi to 14-dni ale delal jsem i lak vnitrek vsechno, potom to dali jeste opiskovat aby se to docistilo..
Právě, že se na některá místa fakt nedá skoro dostat - viz to horní uložení nápravy - sice je tam souvislá vrstva plastizolu, ale skrz ni prosvítá koroze (rezavé fleky), takže je to potřeba ošetřit. Bohužel škrabání šroubováky a noži je tam pěkně na p..., protože je to kolem svarů poprskané kovem (dokonce je tam i kus elektrody).
Navíc je ten plastizol v těch místech jakýsi supertvrdý a pokud člověk nemá pořádně nabroušený nůž, tak není možné pořádně zabrat do materiálu...
Navíc je ten plastizol v těch místech jakýsi supertvrdý a pokud člověk nemá pořádně nabroušený nůž, tak není možné pořádně zabrat do materiálu...

pískaři tě s tím vyženou, osobně mám zkušenost že se to nedá pískovat jelikož se to začne tavit a písek se na to lepí a pak už se pískuje lísek... Jen oškrábat a nějaké ty zbytky jdou ale celá vrstva ...

-> Magiver: já používam horkovzdušnou pistoli a pak špachtlou odloupnout
-> Magiver: tak tak, spachtle, sroubovak, nuz..a tam kde to drzi fakt dobre a neni to narusene, tam to klidne nech ..

flexou+kam se nedostanes oskrabat nabrousenym sroubovakem nebo pilnikem.. nemusis to sundavat vsude jen na mistech ktere jsou nachylne na korozi a kde to spatne drzi...
Zdravím. Rád bych se dozvěděl Vaši metodu, jak (při opravách) ze spodku karoserie dostáváte plastizol
Vím, že není problém sundat ho škrabkou či flexou s drátovým kotoučem, ale jde to jen na rovných nebo dobře přístupných místech.
Řeším otázku, jak dostat plastizol třeba z konzol upevnění přední nápravy (horní uložení) a z dalších podobných míst...
Řešením by bylo asi i pískování, ale nějak nemám pískovací příslušenství v dílně po ruce...
Rád tedy uvítám Vaše praktické zkušenosti a nápady, či zlepšováky

Vím, že není problém sundat ho škrabkou či flexou s drátovým kotoučem, ale jde to jen na rovných nebo dobře přístupných místech.

Řeším otázku, jak dostat plastizol třeba z konzol upevnění přední nápravy (horní uložení) a z dalších podobných míst...

Řešením by bylo asi i pískování, ale nějak nemám pískovací příslušenství v dílně po ruce...
Rád tedy uvítám Vaše praktické zkušenosti a nápady, či zlepšováky
