skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Plechy dverí - výmena (S120)
prohledat
32 příspěvků (zobrazeno 1 až 32) od 10.06.2019 do 21.10.2019, založil/a ozzman1000
-> ozzman1000 20.10.19 22:21:58: parada...nieje nad vlastne ruky... .-)
-> SO545:
tak ak zváraš s REHM tak si v inej lige
ja som zváral zatial len s AC/DC MMA... čistý amatér ...invertor je nejaký starší model odtialto gartler.eu/ - rakúska čína
. Robil som to s ESAB 46.00 1,6mm elektrodou na 35A. Cez týždeň to už chcem dať do plniča, potmeliť nedostatky, prebrúsiť pod vodou a bude to ready pod lak.
tak ak zváraš s REHM tak si v inej lige
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> ozzman1000 17.10.19 19:58:13: aku mas zvaracku....MMA nezvaram ale ked som kupil prvy REHM tak z hecu som skusil zvarat 1,2mm plech ...slo to ako po masle len to sustalo...
teraz mam poslednu generaciu tychto zvaraciek ale kable som este nemal cas nahodit a skusit to po starom...Na tig bomba...aj pri zvarani karoserie.
ale mas to pekne.
teraz mam poslednu generaciu tychto zvaraciek ale kable som este nemal cas nahodit a skusit to po starom...Na tig bomba...aj pri zvarani karoserie.
ale mas to pekne.
no, ani nevrav, to čo s CO je za 5 minút, ja som sa s tým babral pomaly hodinu... a ešte ako spieva Jaromír, "měl sem bobky u prdele" aby som to neskonil
I keď je pravda že po tom čo som polroka nedržal zváračku v ruke som sa z tej hodiny štvrťhodinu hecoval, kým som sa odhodlal.
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> ozzman1000: To jsi řízek, jít na tenký plechy s MMA, na to bych neměl trpělivost :-D To je jak zabíjet komára kladivem :)
-> ozzman1000: pekne
tak som to dal, mám to už aj bodnuté k rámu... len bez COčky iba s MMA to bol opruz
-> ozzman1000 06.10.19 18:55:38: no vidis...s praxe viem ze kazde dalsie su lepsie...asi po 3-4 som to zaklepaval tak ze to nepotrebovalo tmelit max prehoblikovat...
menil som spustu plechov na dverach pre ford v 90rokoch...to bola parada
menil som spustu plechov na dverach pre ford v 90rokoch...to bola parada
tak jedny dvierka som už svojpomocne dal...výsledok vcelku uspokojivý, druhé dám bud. týždeň. Dám vedieť výsledok
Prípadne ak to doje..m, tak nedám ... ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> SO545:
autoklampiar by to mal iste zvládnuť, podľa mňa to pre školeného človeka s praxou a vybavením nie je nič zložité. problém vidím v tom že klampiari takéto zakázky z ktorých im nekvapne aspoň 250-300€ ani neberú. Majú dosť väčších kšeftov v ktorých riešia 4 ciferné sumy a nikomu sa nechce babrať s dverami na starý črep. Tiež sa mi nechce viezť to niekomu na fušku cez pol republiky.
autoklampiar by to mal iste zvládnuť, podľa mňa to pre školeného človeka s praxou a vybavením nie je nič zložité. problém vidím v tom že klampiari takéto zakázky z ktorých im nekvapne aspoň 250-300€ ani neberú. Majú dosť väčších kšeftov v ktorých riešia 4 ciferné sumy a nikomu sa nechce babrať s dverami na starý črep. Tiež sa mi nechce viezť to niekomu na fušku cez pol republiky.
-> ozzman1000 23.09.19 15:49:28: chce to klapiarsku babku na rovne plochy -kladivko a popripade hoblik na plech na zarovanie drobnych nerovnosti... Mal by to zvladnut kazdy autoklampiar ak plech sedi na ram.
Dnes sa vo vw-skoda servise zaklepavaju falce na zadnych blatnikoch...su nato klieste ale tie su na prd...
Dnes sa vo vw-skoda servise zaklepavaju falce na zadnych blatnikoch...su nato klieste ale tie su na prd...
no, mám to takto nachystané, ale rád by som to dal spraviť niekomu resp. niekde kde to vedia spraviť bezchybne...fakt nik o ničom nevie??? ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Kamarád si nechával nové potahy dveří na eMko zaválcovat.
Pokud se nepletu, tak zde: www.kia.com/cz/.../autoce ntrumkaspar
Pokud se nepletu, tak zde: www.kia.com/cz/.../autoce ntrumkaspar
-> ozzman1000 11.06.19 14:31:43: ja ted spis kvuli casu nedal ty lemy nazinkovat, ale vystrikal jsem je predem zinkovym sprejem a potom navaril, je tam vyhoda, ze tomu vareni temer nevadi a opali se to jen v tesne blizkosti - odolava mnohem vyssim teplotam, nez klasicka barva
Ale bacha, ne vsechny zn barvy jsou tak odolne, kdysi jsem natrel podelna ramena zn epoxidem a pak jsem sel varit vyztuhy, no cele se to opalilo :/.
-> ozzman1000 11.06.19 14:31:43: no ona staci i slabounka vrstvicka dovnitr (kam by jsi to stejne nenastrikal, mam zkusenost, ze to zakladovku dokaze naimpregnovat a o roky prodlouzit zivotnost
Ale bacha, ne vsechny zn barvy jsou tak odolne, kdysi jsem natrel podelna ramena zn epoxidem a pak jsem sel varit vyztuhy, no cele se to opalilo :/.
-> ozzman1000 11.06.19 14:31:43: no ona staci i slabounka vrstvicka dovnitr (kam by jsi to stejne nenastrikal, mam zkusenost, ze to zakladovku dokaze naimpregnovat a o roky prodlouzit zivotnost
-> Tom Troll:
tie vosky typu Body 900 sú pre tento účel nahovno, je to husté s množstvom parafínu, to je dobré na nové plechy po kvalitnej vyvárke. na toto sú lepšie tie riedke hnedé sračky typu Kim-Tec. to vie navzlínať kým to je tekuté...
-> Jarda:
tak zinkovanie ja na mňa už moc, zaklepaný lem chcem vyliať riedkou základovkou...neviem si predstaviť ako by som to lakoval keby to bolo celé od vosku
-> Bery:
zaujíma ma to ako to spraviť dobre a nič neposrať![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
tie vosky typu Body 900 sú pre tento účel nahovno, je to husté s množstvom parafínu, to je dobré na nové plechy po kvalitnej vyvárke. na toto sú lepšie tie riedke hnedé sračky typu Kim-Tec. to vie navzlínať kým to je tekuté...
-> Jarda:
tak zinkovanie ja na mňa už moc, zaklepaný lem chcem vyliať riedkou základovkou...neviem si predstaviť ako by som to lakoval keby to bolo celé od vosku
-> Bery:
zaujíma ma to ako to spraviť dobre a nič neposrať
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Borderer 11.06.19 12:45:53: kdyz jsem vyrezaval ted lem u feldy, tak vevnitr mastnej (michal jsem rezistin s olejem) ale jak jsou 2 plechy na sobe, tak tam suchej a jen to rezlo, nic se tam nedostalo :/
Jinak osobne bych ty plechy nechal nazinkovat, zaklad na nezaoxidovanej zinek, v miste ohybu jen slabou vrstvicku, aby to nepopraskalo a na to bych dal vosk a az pototom zaklepat a pak znovu vosk, protoze do uz zaklepanyho lemu se ten vosk nemusi dostat vsude![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak osobne bych ty plechy nechal nazinkovat, zaklad na nezaoxidovanej zinek, v miste ohybu jen slabou vrstvicku, aby to nepopraskalo a na to bych dal vosk a az pototom zaklepat a pak znovu vosk, protoze do uz zaklepanyho lemu se ten vosk nemusi dostat vsude
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Borderer: Tak to asi brát jako dutiny, nejsnažší řežení bude vystříkat voskem ve spreji kterej je k sehnání i v kelly bych řek. Tim že to pokreje a relativně zaizoluje tak to does zpomalí. Paradoxně je nejlepší když se nanese na povrch s lehkou povrchovkou protože se má za co chytnout a zůstane tam.
-> Tom Troll: Osud je zpečetěný tak půl napůl, auto je takovej městskej otloukánek a nikam daleko nejezdí. Shnilej plech je vyřezanej a nahrazen zdravým, vše vařeno na tupo. Jen ty prahy vyhnily zevnitř a je to chycený povrchově až bůhví kam - proto mi jde o zpomalení koroze. Že ji nezastavím, vím, ale bylo by fajn, kdyby to někde prohnilo třeba až za další dva roky a ne že tam bude po zimě kráter.
-> Borderer: Jestli to má už ten osud spečetěnej tak pokrývačskej gumoasfalt a nezvedat to za to...
-> Borderer: koroziu nezastavíš ničím , ja dávam teroson vosk ale na zdravý kov
tohle mě taky zajímá, budu klepat alu potahy na LR. Ale domluvil jsem si radši školení..
-> Borderer:
hocičo z tých sprejov s "hadičkou" od Presto, Kim-Tec a pod. ak to bolo vyvárané základ je spraviť to každý rok po zime znova. viac tomu nepomôžeš. žiadny zázračný lektvar proti hrdzi neexistuje
![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
hocičo z tých sprejov s "hadičkou" od Presto, Kim-Tec a pod. ak to bolo vyvárané základ je spraviť to každý rok po zime znova. viac tomu nepomôžeš. žiadny zázračný lektvar proti hrdzi neexistuje
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> suri: Když to tak píšeš, teďka jsem látal shnilý prahy na jednom Korejci, aby to prošlo STK (asi poslední) a lámu si hlavu nad tím, čím to zevnitř vylejt, aby se koroze co nejvíc zpomalila? Že to nezastavím je mi jasné, ale rád bych to zpomalil aspoň tak, aby to ty dva roky vydrželo. Jediný podmínky jsou snad, aby se to vyskytovalo ve spreji - absence kompresoru v místě látání.
-> SO545:
dík, čo sa týka ošetrenia...tak to chcem v základovke montovať. Po naklepaní chcem falce povylievať základovkou... potom klasika PUR vrchna a nakoniec to asi dám voskom. apropos...zaujímalo by ma čím to karosárske náradie adekvátne nahradiť v amatérskych podmienkach, nakoľko kladivko ani babku nemám
dík, čo sa týka ošetrenia...tak to chcem v základovke montovať. Po naklepaní chcem falce povylievať základovkou... potom klasika PUR vrchna a nakoniec to asi dám voskom. apropos...zaujímalo by ma čím to karosárske náradie adekvátne nahradiť v amatérskych podmienkach, nakoľko kladivko ani babku nemám
-> Milan 136: to som videl viackrát , tie passatové plechy už skladať museli hrdzavé , nepomohol ani vosk ani nič
-> SO545 10.06.19 21:49:29: Hlavě asi něčím ošetřit? Aby v tom pertlu nebyly holý plechy?
Když jsem teď viděl kolegovo 3C Passata...
Před 4 roky měněný přední dveře na záruku a teď normálně vyhnil pertl u pantů![71](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
Když jsem teď viděl kolegovo 3C Passata...
Před 4 roky měněný přední dveře na záruku a teď normálně vyhnil pertl u pantů
![71](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
obrusit flexou , zaklepat falc je brnkacka ale chce to cvik.... zaklepavam karosarskym kladivkom a podkladam karosarsku babku aby si to pekne sadlo a neohybalo...ale uz sa to robi len velmi zdriedkavo.
-> ozzman1000: Asi bych se nesnažil starý lemy nějak otevírat, spíš bych to odbrousil flexou nebo pilníkem (podle toho, jak si věříš) a nový prostě zaklepat gumovou paličkou opatrně.
-> stepan:
S120, M-ko
S120, M-ko
-> ozzman1000: Na jakým autě?
Mám dvere na ktorých potrebujem vymeniť plechy (mám ako náhradné diely). Vie niekto ako na to? Robil to niekto? Potrebujem proste otvoriť falc, vyhodiť plech, nasadiť nový plech a zafalcovať.