skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Plastové díly - renovace
úspěšně jsem užil www.autokelly.cz/Product/
.../3566208?gclid=CjwK...
-> Bukaj 01.09.18 08:06:41:
Zatím se nic neloupe, na autě asi 4 roky, stačí opravdu jenom pár poměrně slabých vrstev, ale jinak máš pravdu ,pokud se dá barvy větší vrstva opravdu se loupe.
Zatím se nic neloupe, na autě asi 4 roky, stačí opravdu jenom pár poměrně slabých vrstev, ale jinak máš pravdu ,pokud se dá barvy větší vrstva opravdu se loupe.
-> Tuner#2: Nojo, já Tě chápu - ale na Tvou úroveň péče o auto se nikdy nedostanu - přecejen mám auto hlavně na jezdění a nemám jen jedno...
...navíc auta nejsou mým jediným zájmem, takže se o mou přízeň musí dělit s dalšími zálibami...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
...navíc auta nejsou mým jediným zájmem, takže se o mou přízeň musí dělit s dalšími zálibami...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj 02.09.18 07:57:28: Ne, nezanechává to nic. Aplikace je složitější, ale nárazníky jdou rychle a křídlo a maska něco zaberou. Do interiéru mě nic nesmi, tam jen vlhčené mikrovlákno...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.09.18 22:37:30: Hm, koukám, že je to nějaký gel - nezanechává to po nanesení a vysychání toho přípravku světlé stopy, jako třeba tvrdé vosky na lak? Škodovka má hodně míst, které se po nanesení některých přípravků dost blbě čistí (mřížky C sloupků, přední maska, kliky dveří, zadní spojler, nebo třeba i nápisy na plastových krytech světel - koneckonců ani nárazníky a ostatní plastové díly nemají ideální povrch na nějaké takové přípravky a když při voskování laku poskvrním třeba gumu okna, nebo kliky dveří, musím to po zaschnutí vydrbat kartáčkem na zuby...)![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Proto taky používám ty věci ve spreji - jsou levné (ten Coyote stojí cca kilo a vyjde akurát na jedno letmé ošetření exteriéru škodovky) a na ty složité tvary škodovky se snadno nanese (představa, že patlám gelem plastové pokličky s krytkami matek, nebo třeba mřížku přední masky či zadního spojleru - to bych nad tím strávil mládí - tolik času bohužel obvykle nemám).
Jinak nevýhody toho Coyota jsem už popsal, ještě jsem kdysi od někoho dostal něco od Sonaxu - byla to nějaká vodní emulze s manuálním rozprašovačem (pumpičkou) a nějak to fungovalo (na rozleštěné kryty světel, koženky, IPURy a jiné hladké plasty OK, ale na plasty s jemnou povrchovou strukturou (spojler, nárazníky, pokličky) to bylo nic moc - sice efekt déle vydržel, než ten Coyote, ale jednak to neoživilo moc do hloubky (vnějším černým plastům to moc nevracelo původní tmavý odstín) a nechávalo stopy tam, kde to nešlo dobře rozleštit (právě ta výše popsaná místa). Ale oproti jiným přípravkům to poměrně hezky vonělo (žádné silné chemické aroma, jen lehká vůně - do interieru fajn)![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Proto taky používám ty věci ve spreji - jsou levné (ten Coyote stojí cca kilo a vyjde akurát na jedno letmé ošetření exteriéru škodovky) a na ty složité tvary škodovky se snadno nanese (představa, že patlám gelem plastové pokličky s krytkami matek, nebo třeba mřížku přední masky či zadního spojleru - to bych nad tím strávil mládí - tolik času bohužel obvykle nemám).
Jinak nevýhody toho Coyota jsem už popsal, ještě jsem kdysi od někoho dostal něco od Sonaxu - byla to nějaká vodní emulze s manuálním rozprašovačem (pumpičkou) a nějak to fungovalo (na rozleštěné kryty světel, koženky, IPURy a jiné hladké plasty OK, ale na plasty s jemnou povrchovou strukturou (spojler, nárazníky, pokličky) to bylo nic moc - sice efekt déle vydržel, než ten Coyote, ale jednak to neoživilo moc do hloubky (vnějším černým plastům to moc nevracelo původní tmavý odstín) a nechávalo stopy tam, kde to nešlo dobře rozleštit (právě ta výše popsaná místa). Ale oproti jiným přípravkům to poměrně hezky vonělo (žádné silné chemické aroma, jen lehká vůně - do interieru fajn)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
to co doporucuje -> Tuner#2: na gumy som vyskusal a vysledok na paradu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Zatím nejlepší přípravek, na který jsem narazil. Teď v pátek to s radostí použilo i Mitsubishi na focení do zimního katalogu. Trochu jsem odlil z domova a vzal na zmíněné focení. Pozor! Mluvím jen o kanystru, nikoliv spreji apod.
www.sans.cz/fast-black-re generacni-pripravek-na-pne umatiky-45-l
Povrch je pak takový, jako by ta guma vypadla z fabriky. Krásně černá. Výdrž po nanesení je výborná.
www.sans.cz/fast-black-re generacni-pripravek-na-pne umatiky-45-l
Povrch je pak takový, jako by ta guma vypadla z fabriky. Krásně černá. Výdrž po nanesení je výborná.
-> rapido 01.09.18 17:28:41: Tohle je snad nejhorší přípravek co znám... Povrch je mokrý/lepkavý a moc leslý. Navíc to nevydrží moc dlouho a chytá to prach.
Za mě na gumy (bočnice) Q2 TIRE (krásně oživý, odpuzuje vodu a není to extra lesklé) a na plasty na eMku mě nejlépe funguje ValetPRO Black to the Future. To jsou přípravky, které jsou zcela někde jinde jak vzhledem, tak funkcí.
Za mě na gumy (bočnice) Q2 TIRE (krásně oživý, odpuzuje vodu a není to extra lesklé) a na plasty na eMku mě nejlépe funguje ValetPRO Black to the Future. To jsou přípravky, které jsou zcela někde jinde jak vzhledem, tak funkcí.
-> Bukaj 01.09.18 18:06:34: Máš pravdu, jen jsem zastáncem toho, že se to jen setře, ale barva se občas oloupe kór na M kových náraznících, na prepregách barva drží lépe a i když nemám auto v garáži přikryté, stačí setřít prach, nárazníky se pořád lesknou jako nové, jako bych je včera koupil.
-> rapido: Jo, o tomto jsem psal, jen je to po ošetření "mastné" a lepí se na to bordel (třeba já bydlím v ulici, která má štěrkový povrch a v létě po umytí auta, než vyjedu na asfalt se na plastové díly, ošetřené tímto oživovačem, nalepí hromada prachu). Ale jinak výsledek super, používám to pravidelně i na interiér a lidi se mne často ptají, kde jsem sehnal nové IPURy - přitom jso z nějakého hnusného vraku...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Přípravkem co je na obrázku perfektně ožijí jak pneumatiky, tak plasty poradil mi to kdysi strýc, kdy před revolucí se používal GD sprej, stejné vlasnosti má Coyote dnes a po pravidelném čištění tímto přípravkem jsou plasty jako nové.
-> JosefK: Až na to, že se to časem začne loupat...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Asi se to tady nebude všem líbit, ale já ti plasty doporučím nastříkat barvou.Použil jsem matnou černou v několika slabých vrstvách.Vypadá to pěkně a hlavně ti nic neomokne ani časem nevybledne.
Děkuji za typy, měl jsem strach, že to bude na výměnu. S autem chci jezdit jen občas v létě. Toho leštění asi bude trochu víc :-)
poradí ti někdo kdo se zabývá leštěním aut,minulý týden jsme přivezli auto 105 z leštění laku a borec naimpregnoval i nárazníky které byly zašedlé a nyní jsou jak nové
Pořádně vyčistit (třeba kartáčkem na zuby či na nádobí a Cifem) a následně ošetřit (a pravidelně ošetřovat) nějakým "oživovačem" - třeba Coyote vyrábí "oživovač pneu a vnějších plastů" a funguje jak na interierové IPUR díly , plasty a koženky, tak na vnější plasty a gumu - má nevýhodu v tom, že je "mastný" a hodně se na něj lepí prach...
...ale jsou i jiné přípravky, třeba ve formě vodní emulze či zcela na vodní bázi, na které se prach sice nelepí, ale po čase se zbytek těch přípravků začne na plastech objevovat coby bílý (šedobéžový) povlak, který jde setřít rukou. I ten Coyote ale po několika deštích či mytí auta "oprší", ale pokud auto nepoužíváš k dennímu užívání, ale jen jako víkendovku v létě, pak stačí ošetřit plasty jednou až dvakrát za sezónu. Jsou určitě i lepší (a dražší) přípravky, ale ty neznám, či je nemám na škoduli odzkoušené...
...a ještě na konec dobrá rada nad zlato: Jde-li to, vyvaruj se přímému slunečnímu záření (UV)![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
...ale jsou i jiné přípravky, třeba ve formě vodní emulze či zcela na vodní bázi, na které se prach sice nelepí, ale po čase se zbytek těch přípravků začne na plastech objevovat coby bílý (šedobéžový) povlak, který jde setřít rukou. I ten Coyote ale po několika deštích či mytí auta "oprší", ale pokud auto nepoužíváš k dennímu užívání, ale jen jako víkendovku v létě, pak stačí ošetřit plasty jednou až dvakrát za sezónu. Jsou určitě i lepší (a dražší) přípravky, ale ty neznám, či je nemám na škoduli odzkoušené...
...a ještě na konec dobrá rada nad zlato: Jde-li to, vyvaruj se přímému slunečnímu záření (UV)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)