Ahoj,
potvrzuji a děkuji za návod. Prodloužil jsem páku motoru o 5 mm.
V rovné části jsem ji uříznul flexou vložil 5 mm tlustou pásovinu a zavařil.
Funguje to naprosto parádně a teď na Běšinách se to hodně osvědčilo.
Páka se mezi karoserii vejde akorát, jen se musí přihnout - položit motor co to jde.
Pak to vychází dobře a přitom to neleží na spodním táhle.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sterace emko
prohledat
101 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 02.05.2015 do 21.06.2020, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno: já to mám takto.původní polohu páky sem si označil a novou páku dal na značky.
-> Tuner#2: Asi áno, máš pravdu. Len sa snažím zistiť a nájsť, kde ja mám len chybu, že mám taký rozdielny chod stieračov v závislosti od rýchlosti auta a rýchlosti stierania.
-> minno 29.04.16 10:35:49: Mírně pod úhlem, prakticky navazuje v rovině s táhlem co jde na pravý stěrač. Ono to vyplívá z logiky klidové polohy motoru a nejnižšího místa na okně ne?
-> Tuner#2: Ešte otázka na teba. Prvú páčku na motorčeku máš v kľudovej polohe namontovanú mierne pod uhlom smerom nadol (Andrt uvádza 13° uhol nadol), alebo ju máš rovno?
-> xerox422: Tak 2 cm je celkom slušný rozdiel v dojazde :) To asi ako u mňa :/ Na prvú rýchlosť až ku gume, na druhú už vylezú na gumu.
-> minno: Teraz cestou som skusal, sledoval ten horny dojazd, a maly rozdiel tam je ale asi 2cm medzi dvomi rychlostami ale najvatcsi rozdiel je ked ide na cyklovac vtedy nejde tak blizko gumy.
-> xerox422: Aha, tak ty si mal zas takýto problém. No, to mi moc nepomohlo, ale aj tak ďakujem za odpoveď.
-> minno: horny dojazd bol rovnaky, ale u mna bol problem s tym ze povodny motorcek ked som prepol na 2. vyssiu rychlost tak to nezrychlylo. Druhy pouzivany xy rokov ide uz normalne, nechcelo sa mi to az tak povodny skumat preco a pritom je ako novy. A ten dojazd ty teraz neviem povedat. Teraz prsi poobede idem dam vediet.
-> Petrson: ďalší šťastný človek
Tak úprava provedena. 46 bylo na hraně, řidičovo stíralo až uplně ke gumě u rámu okna.Teď 44 krásně jak jsem si to představoval. Ještě podotknu, že origo páka je 39,5 (mám to na té páce vyraženo) a né 40.Teď ještě koupit jiný stírátka bude to super.Na 1 i 2 rychlost stírá stejně.
-> xerox422: Tak tomu moc dobre nechápem, šlo ti to rovnako na obidve rýchlosti (rovnaký horný dojazd stieračov) a po výmene motorčeka ti to už ide normálne? Nemá to logiku.
-> Tuner#2: Tak v tom prípade mám niekde chybu. Ale asi ju neodhalím, kedže je všetko nové.
-> Tuner#2: Tak v tom prípade mám niekde chybu. Ale asi ju neodhalím, kedže je všetko nové.
-> minno 16.12.15 23:15:36: Na tom videu z Mostu jsem používal obě dvě rychlosti, jak vidíš chodí to stejně. Ta vůle co ukazuješ má vliv pouze na vůli stěračů, když za ně vezmeš v klidové poloze (budou mít vakl nahoru/dolů v řádu cm, ale na to kam až stěrač dojede to vliv nemá vůbec. To je dáno dolní a horní úvratí a ta je u motůrku a prvního táhla pořád stejná (pokud nemá radiální vůli a to ten můj nemá). Rozdílná délka chodu je dána pouze vůlí v táhlech a šponování ramének. Když to jede na sucho, tak je dojezd stěrače menší než když je sklo doslova polité vodou. Ale ten rozdíl při nových táhlech není nijak drastický a ani vliv rychlostí na to nemá vliv.
Teda alespoň v mém případě.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno: -> Tuner#2: Mne to tiez islo rovnako na oba rychlosti, nedavno som motorcek vymenil za ini z vrakovisko a uz to ide normalne, akurat je problem s dojazdom, nic ine som nemenil, takze problem je v motorceku.
-> Bukaj: jj, starý motorček má aj axiálnu vôľu a dosť veľkú, čím to? Nový ju nemá.
-> minno 16.12.15 23:15:36: A ty motorky dost často mívají i axiální vůli....
-> ochoda 16.12.15 18:14:20: Jak dva káble? Tam toho treba upravovať v elektrike predsa viac, nie?
-> Tuner#2: Nechce sa mi veriť, že ti to chodí na obidve rýchlosti rovnako. Technicky to asi ani nie je možné :) Určite tam máš rozdiel, len možno nie tak veľký.
U mňa všetko namontované tak ako má byť. Takýto rozdiel v chode som mal odjakživa a to mám teraz už druhýkrát nové tiahla. Ale u mňa asi nič nezvyčajné, na mojej škodovke sa prejavuje toľko anomálií, ako málokomu :)
Rezervy vidím v motorčeku, v ňom je vôľa. Viď. priložené video. Je to nový CZ motorček. Podobná vôľa je aj na starom motorčeku.
U mňa všetko namontované tak ako má byť. Takýto rozdiel v chode som mal odjakživa a to mám teraz už druhýkrát nové tiahla. Ale u mňa asi nič nezvyčajné, na mojej škodovke sa prejavuje toľko anomálií, ako málokomu :)
Rezervy vidím v motorčeku, v ňom je vôľa. Viď. priložené video. Je to nový CZ motorček. Podobná vôľa je aj na starom motorčeku.
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: NA feldí motor stačí přehodit dva káble. Ten by ti nestačil? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 16.12.15 12:09:03: Chodí mě to na obě rychlosti stejně, nemáš tak pořád někde vůli? Vše pořádně dotažené?
Tak u mňa postačilo predĺžiť prvú páku od motorčeka o 2,5 mm
Stierače mám v kľudovej polohe asi 1 cm od gumy. Na prvú rýchlosť vodičov stierač zájde až po horný okraj tesnenia, na druhú rýchlosť však zájde stierač až ďaleko na gumu :/ Proste chodí to na princípe náhody ako všetko u škodovky :) Rozptyl chodu stieračov +/- pár cm
A to mám všetko nové. Ale s tým už bohužiaľ asi nič nenarobím.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Klubko_: presne, ne, me neba neco v elektrice predelavat, vymejslet atd. Štěpáne, pouze vyučen, nic vic, se radši máchám v barvičkách![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: tak sis pro jistotu koupil auto s elektrocnikym vstřikováním, aby ses v tom nemusel šťourat, že? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Stepan FUN: To tak obvykle býva![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Zvláštní, že tohle říká vyučenej autoelektrikář. :-D
-> Nwkt: nj, jenže to už se musíš štrachat v elektrice, a tý já nemít rád ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Matthes snad zastavoval motorek z oktávky
joo, to už je dobrý, ty seriový byt řádně promazaný plazivce mě vždycky vytáčej, když ti ve 130 utřou okno v průběhu kilometru![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 17.11.15 21:18:03: Tím prodloužením se chod i zrychlí - mrkni na první videa z Mostu u mě na trubce.
trochu odbočím, ale už se někomu povedlo ty stěrače zrychlit na normální tempo ostatních aut?
-> TT_daniel: To mohlo celú kinematiku dosť dobre rozhodiť..
-> TT_daniel: Ale prosím ťa, centimeter u škodovky nehrá žiadnu mieru, a ty tu básniš o 3 mm![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
ja som to raz meral na jednom z mojich aut a prisiel som na to ze napr na uzovke z 79 roku voci Mku z 84 bol rozdiel vo vyvrtanych dierach v karoserii o 3mm a to spravilo dost na tom uhle chodu..nehovorim ze to vsetky auta v tych rokoch tak mali..mozno som mal len nejaku vadnu kasnu
-> minno: ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ondrej.:
pan Sverak bol určite kutil a pred točením filmu si to potunil![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ondrej.:
Tak takhle by mě důkazní materiál hledat nenapadlo.. ale dobrý - na mým (vceméně identickým autě) spodní poloha stejná a horní zdaleka ne až takhle, čili rozsah daleko menší a nikdo se v tom nikdy nehrabal..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Takto mi to teraz chodí hore po predĺžení hnacej páky o 4 mm, pričom ale dolu ležia stieratká tesne nad okrajom tesnenia.
Mne sa zdá, že počas výroby boli dosť veľké rozdiely v uhloch natočenia stieračov medzi jednotlivými vozmi. Buď to bolo spôsobené veľkými výrobnými toleranciami, čo v zásade je možné, alebo mechanizmus prekonal počas doby výroby vozidla zmeny.
O takom natočení, aké mal tento voz v známom filme (stírače stírajíí..), som si mohol u môjho Garde iba nechať snívať. A pochybujem, že by tu stierače niekto upravoval..
O takom natočení, aké mal tento voz v známom filme (stírače stírajíí..), som si mohol u môjho Garde iba nechať snívať. A pochybujem, že by tu stierače niekto upravoval..
-> ondrej.: Mechanizmus je rovnaký na sedane aj na coupe. Ono je to tým, že v sérií to chodí fakt dosť príšerne, treba to potuniť.
Nedávno som tiež riešil tento problém na Garde, lebo stierače tam chodili mizerne už odvtedy, čo som ho kúpil. Neviem, či sú rozdielne mechanizmy pre sedan a pre coupé, ale ak som mal stierače nastavené tak, že v kľudovej polohe boli pekne dolu, vodičov sa mi zastavoval iba o niečo ďalej, ako vo zvislej polohe - a nepomohla ani výmena mechanizmu pák za nový.
Vyriešil som to predĺžením hnacej páky upevnenej na motorčeku stieračov o 4 mm. Bol to iba taký odhad, ale je to teraz tak akurát. Viac by už bolo veľa. Ešte aj 3 mm si viem predstaviť, ale takto je to lepšie-
Teraz sú stierače v kľudovej polohe dolu asi 1 cm od tesnenia a hore ten na vodičovej strane dobehne svojím koncom tiež asi 1 cm ku tesneniu a nenaráža doň.
Uhol na konci ramienok som narovnával už dávno - vo zveráku, len tak od oka, aby to nebolo tak moc zalomené, lebo sa mi to nepáčilo..![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Vyriešil som to predĺžením hnacej páky upevnenej na motorčeku stieračov o 4 mm. Bol to iba taký odhad, ale je to teraz tak akurát. Viac by už bolo veľa. Ešte aj 3 mm si viem predstaviť, ale takto je to lepšie-
Teraz sú stierače v kľudovej polohe dolu asi 1 cm od tesnenia a hore ten na vodičovej strane dobehne svojím koncom tiež asi 1 cm ku tesneniu a nenaráža doň.
Uhol na konci ramienok som narovnával už dávno - vo zveráku, len tak od oka, aby to nebolo tak moc zalomené, lebo sa mi to nepáčilo..
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Tuner#2: ![158](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/158.gif)
![158](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/158.gif)
-> minno 02.11.15 20:47:40: Ano je to tak, měřeno šuplerou ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 31.10.15 20:26:04: Ešte predsalen otázka. Tých 44 mm je predpokladám správne tento rozmer?
-> Tuner#2: ok, dík.
-> minno 02.11.15 20:15:50: Ne vůbec. Raménko je přesně vodorovně se sklem, na tom nacvaklej plast a v plastu stírátkou se svou přirozenou vůlí. Aktuálně mám Hella a musím říct, že ty plasty na uchycení mají snad nejpevnější co jsem měl a drží stírátko víceméně kolmo ke sklu (jasne guma stírátka se vždy schrne na stranu tam kam jede).
-> Tuner#2: JJ, ramienka mám mierne narovnané aj ja už roky (teraz ešte trochu viac, nakoľko som stierače dával ešte nižšie). Tiahla to isté ako aj ty - pôvodné som mal len U profil, aktuálne nové s plným profilom.
Otázkou na sklon stieračov voči sklu som však mieril k tomu, či si experimentoval aj so sklonom gumičiek voči sklu, ako sa preberalo v inom vlákne. S tým si nerobil nič?
Otázkou na sklon stieračov voči sklu som však mieril k tomu, či si experimentoval aj so sklonom gumičiek voči sklu, ako sa preberalo v inom vlákne. S tým si nerobil nič?
-> Tuner#2 - zrušená registrace 31.10.15 22:39:10: to byl jen příklad, že mezi gumou a sklem může dovnitř voda také pronikat. A myslím, že tomu oknu v gumě je jedno, jestli je v Zetoru, Škodovce, nebo starým Jaguaru...
Neříkám, že tam poteče nebo že to je škaredý...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Neříkám, že tam poteče nebo že to je škaredý...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno 02.11.15 09:24:24: Jediná úprava je konce raménka opatrně přes karton do svěráku aby se neodřela barva a jsou malonko narovnané aby stárátko v klidové poloze přesně kopírovalo gumu okna (origo jsou víc zahnuté) ale jinak vše nová série. Jak táhla (ty mám mimochodem plný kulatý profil zatímco původní bylo jen Učko), tak raménka bez nějakého silnějšího napružení apod. experimenty zde doporučované. Neskáče to, stírá to. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)